Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ برابر با  ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴  برابر با ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵
علی نجاتی بازداشت شد

 

علی نجاتی بازداشت شد

سه شنبه شب گذشته، ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم دادستانی، بعد از مراجعه به خانه نجاتی، ضمن تفتیش منزل و توقیف بعضی از وسایل مانند کیس کامپیوتر وغیره، ایشان را به همراه خود میبرند.

و اکنون دو روز است که نامبرده در بازداشت اداره اطلاعات می باشد. و هیچ کس بدرستی نمی داند که به چه اتهامی ایشان را مورد بازداشت قرار داده اند. از طرف دیگر، آقای نجاتی به علت ابتلا به عارضه قلبی، مدت هاست که تحت درمان می باشد. و قرار بود که همین هفته به پزشک معالج خود در تهران مراجعه نماید. ما ضمن محکوم نمودن این این اقدام، خواهان آزادی اقای علی نجاتی هستیم. امیدواریم مقامات امنیتی، قضایی، با توجه به وضعیت جسمی ایشان که نیازمند معالجه و درمان تحت نظر پزشک هستند را در نظر گیرند وهر چه زودتر آقای علی نجاتی را ازاد سازند.

با آرزوی آزادی دیگر کارگران زندانی

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

حكم ۹سال زندان براي محمود صالحي!

 

در ميان حيرت

صبح روز چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ محمود صالحي براي دريافت حكم خود به دادگاه سنندج مراجعه كرد و دفتر دادگاه شفاها به وي اعلام كرد كه در مجموع به نه سال زندان محكوم شده است اما از تسليم دادنامه به وي خود داري كرد.

اين حكم در حالي صادر مي‌شود كه محمود صالحي در دادگاه از كليه فعاليت هاي خود در باره دفاع از حقوق كارگران و زحمتكشان و پيگيري ايجاد تشكل هاي مستقل كارگري به دفاع برخاسته و آن ها را حق همه كارگران و فعالان كارگري دانسته بود و با استناد به قوانين موجود اثبات کرده بود که هيچ اتهامي بر او وارد نیست. هيچ‌گونه مدرك و مستنداتي براي اتهامات ديگر او در دادگاه موجود نبوده است .

بر طبق حكم صادره كه تنها به رو يت محمود صالحي رسيده است، از سوابق فعاليت هاي او در دهه شصت و هفتا د تا فعاليت هاي كارگري او همه در حكم صحبت شده است اما هيچ مدرك مستندي دال بر غيرقانوني بودن فعاليت‌هاي او ارائه نشده است.

اين حكم قابل اعتراض بوده و تا بيست روز وقت اعتراض دارد .

کانون مدافعان حقوق کارگر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اطلاعیه شماره ۵۹ کمیته دفاع از فعالان کارگری مهاباد در باره  اضافه شدن بر محکومیت محمود صالحی

 

اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد با ابراز تسلیت به خانواده، دوستان و کمیته دفاع از شاهرخ زمانی و طبقه کارگر ایران به دلیل مرگ جانسوز این فعال کارگری، خواستار روشن شدن مرگ این انسان مبارز در زندان رجایی شهر می باشد، ضمنا صدور حکم سنگین9 سال زندان برای محمود صالحی را غیر قانونی و غیر انسانی دانسته و اعلام می داریم که محمود صالحی تحمل هیچ گونه حبسی را به دلیل اینکه کلیه هایش را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بخاطر عدم دسترسی به داروهایش از دست داده، ندارد و هم اکنون هفته ای دوبار دیالیز می نماید، به همین خاطر مسئولیت به خطر افتادن سلامتی محمود صالحی مستقیما به عهده مسئولین قوه قضایئه می باشد.

 

کارگران، تشکل های کارگری و انسانهای شریف و آزاده!

روز چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ محمود صالحی از فعالان سرشناس جنبش کارگری ایران و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سنندج طی دادنامه شماره 9409978712100608 مورخ ۱۴/۶/۹۴ به اتهام عضویت در جمعیت های معارض کشور به ۷ سال ۶ ماه و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم گردید، محکومیت محمود صالحی در حالی صورت گرفته که نامبرده در جلسات دادگاهی خود مورخ ۱۷ و ۲۹ مرداد ماه سال جاری علی رغم دفاع از فعالیتهای کارگری خود و با قانونی دانستن فعالیت کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، کلیه اتهامات امنیتی وارده را بی پایه و اساس دانسته و آن اتهامات را قویا رد نموده بودند.

موج دستگیری فعالان کارگری و فشارهای گسترده دستگاههای امنیتی و قضایی کشور طی چندین ماه گذشته بر فعالین جنبش کارگری ایران با مرگ جانکاه و نابهنگام شاهرخ زمانی در زندان رجایی شهر و دستگیری گسترده فعالین کانون صنفی سراسری معلمان ایران در حالی شدت بیشتری به خود گرفته که بحران اقتصادی فزاینده، بیکاری گسترده، تورم لجام گسیخته و عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران، زندگی بخش اعظم کارگران و اکثریت اردوی بیشمار کار را در شرایطی غیرقابل تحمل قرار داده است.دهها نفر از فعالان کارگری به اتهام فعالیتهای صنفی و سندیکایی در زندانهای کشور بسر می برند و یا حکم زندان گرفته اند، دفاع از ابتدایی ترین حقوق صنفی و سندیکایی کارگران را در شرایطی از سوی دستگاه های امنیتی و قضایی کشور برای این فعالان جرم تلقی گردیده است، که میلیونها نفر از کارگران ایران در برابر ظلم های آشکار و نهانی که از سوی سرمایه داران و حامیانشان به آنها روا می شود فاقد هرگونه تشکل کارگری هستند تا بتوانند از هستی و موجودیت خود دفاع کنند.

اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد با ابراز تسلیت به خانواده، دوستان و کمیته دفاع از شاهرخ زمانی و طبقه کارگر ایران به دلیل مرگ جانسوز این فعال کارگری، خواستار روشن شدن مرگ این انسان مبارز در زندان رجایی شهر می باشد، ضمنا صدور حکم سنگین9 سال زندان برای محمود صالحی را غیر قانونی و غیر انسانی دانسته و اعلام می داریم که محمود صالحی تحمل هیچ گونه حبسی را به دلیل اینکه کلیه هایش را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بخاطر عدم دسترسی به داروهایش از دست داده، ندارد و هم اکنون هفته ای دوبار دیالیز می نماید، به همین خاطر مسئولیت به خطر افتادن سلامتی محمود صالحی مستقیما به عهده مسئولین قوه قضایئه می باشد.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالان  کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی

09182842451

komitedefaa@gmail.com

komitedefaa.blogspot.com

شهریور ماه 1394

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رسول بداقی به سه سال حبس دیگر محکوم شد

 

رسول بداقی که در تاریخ ۱۳ مرداد ماه، شش سال حبس بدون مرخصی اش به پایان رسیده  و همچنان در بازداشت موقت در بازداشتگاه دو الف به سر می برد، روز گذشته با محکومیت جدید مواجه شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی کانون صنفی معلمان ایران، روز گذشته، حکم جدید بداقي  از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب صادر شده است . این حکم، سه سال حبس تعزیری است.  با صدور این حکم جدید،  وی همچنان با وجود پایان دوران محکومیت باید در زندان بماند.

صدور این حکم جدید بر نگرانی خانواده، دوستان و همکاران رسول که شش سال از دیدن او محروم بوده اند و اکنون چند ماهی است که در انتظار آزادی او هستند، افزوده است.

منبع:حقوق معلم وکارگر

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

محمد جراحي زنداني سياسي در زندا ن تبريز خواها ن پي گيري علت فوت شاهرخ زماني شد

 

صبح امروز محمد جراحي زنداني سياسي و هم پرونده شاهرخ زماني كه به پنج سال و شش ماه زندان محكوم شده و هم اكنون دوران محكوميت خودرا در زندان تبريز سپري ميكند ، خواهان پي گيري پرونده فوت شاهرخ زماني در زندان شد .

اوكه در يك تماس تلفني از زندان تبريز صحبت ميكرد و با بغض در گلو نمي‌توانست كلمات  را به خوبي ادا كند اظهار داشت كه مرگ شاهرخ زماني نمي‌تواند به صورت عادي باشد و از تمام مجامع بين المللي خواست كه با پي گيري پرونده فوت او در زندان حقيقت را روشن كنند تا از به و جود امدن چنين فجايعي كه براي بارها در زندان هاي ايران اتفاق افتاده جلوگيري شود.

او ضمن تشكر از همه دوستاني كه در تشييع جنازه و خاكسپاري شاهرخ زماني شر كت كرده بودند با تالم بسيار اظهار داشت كه ناباورانه اين خبر را در زندان شنيده است و ضمن تسليت به خانوده شاهرخ زماني و ياران و دو ستان او تاكيد كرد كه اين ضايعه جبران‌ناپذير نمي‌تواند فعالان كارگري و طبقه كارگر را از خواسته هاي خود باز دارد و او و يارانش همچنان پي گير خواسته هاي به حق كارگري خواهند بود .

 

کانون مدافعان حقوق کارگر

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©