Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ برابر با  ۱۰ نوامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰  برابر با ۱۰ نوامبر ۲۰۱۱

 در نظام اختلاس گران سه هزار میلیارد دلاری و هزار میلیارد دلاری که همزمان با چاپیدن دارایی های مردم، مصیبت تحریم های مرگبار و تنش های وخیم در مناسبات بین المللی را هم به جان مردم انداخته اند، مرگ و میر فراوان و بی چون و چرا، مزمن شدن دردهایی که تصور می رفت پیش تر مزمن شده اند، و گشایش شعبه های تازه ای در شبکه تو درتوی بحران اجتماعی  به رایج ترین نمودها تبدیل شده اند؛ نمودهایی که آمارهای روزهای اخیر به روشنی آن را بازتاب می دهند.

پنج هزار پزشک در ايران محکوم به قصور پزشکی هستند

سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرده است که روزانه از هشت پزشک در اين کشور شکايت می شود و در حال حاضر ۵هزار پزشک محکوم به قصور پزشکی در اين کشور وجود دارد. به گفته احمد شجاعي، رئيس سازمان پزشکی قانونی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ مجموعا ۱۱ هزار و ۱۳۸ مورد شکايت از پزشکان در اين سازمان ثبت شده و رشد ساليانه پرونده های قصور پزشکی در ۵ سال گذشته بيش از ۱۲ درصد بوده است.

هر دانش آموز كلاس اول در ايران ۶ دندان پوسيده دارد

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام اينكه هر دانش آموز كلاس اولى ايرانى ۶ دندان پوسيده دارد،افزود: آمارهايى كه از برخى استانها در پايش بهداشت دندان دانش‌آموزان كلاس اولى در ماههاى اخير صورت گرفته است نشان مى‌دهد كه ۵ دندان پوسيده اين دانش‌آموزان بر طبق آمار سال ۸۲ به ۶ دندان رسيده است يعنى وضعيت به نوعى، از نظر بهداشت دهان و دندان در اين سنين ضعيف ‌تر شده است. به گفته وی در حال حاضر سه هزار كلينيك دندانپزشكى تحت پوشش وزارت بهداشت است كه هزار كلينيك آن بدون دندانپزشك است. تنها ۱۰ درصد از دندانپزشكان كشور زير پوشش وزارت بهداشت فعاليت مى‌كند

وقوع هفت هزار مورد کودک‌آزاری در کشور

معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از وقوع هفت هزار مورد کودک‌آزاری طی سال گذشته در کشور خبر داد. به گفته زنگانه در سال گذشته هفت هزار مورد کودک‌آزاری و هشت هزار مورد همسر‌آزاری به این اورژانس گزارش و توسط مددکاران بهزیستی به آنها رسیدگی شد. کبودی با رنگهای متفاوت در بدن و در مناطق غیرمعمول از جمله شکم، دستگاه تناسلی، پشت دستها، قسمت داخلی بازو، صورت،دهان، باسن علائم کودک آزاری فیزیکی است. شایعترین علت مرگ در کودک آزاری ضربه های مغزی عمدی عنوان شده است و آسیب های داخل شکمیِ ناشی از ضربه ، دومین علت شایع مرگ در کودکان کتک خورده است.

۲۳ درصد حوادث ساختمانی منجر به فوت کارگر مي‌شود

مدير کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه با اعلام اينکه ۳۷ درصد کل حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ۲۳ درصد اين حوادث منجر به فوت نيروی کار می شود. بيش از ۲۱ درصد از کل حوادث ساختمانی هنگام عمليات گودبرداری و آماده سازی زمين به وقوع پيوسته که از اين ميزان ۲۳ درصد حوادث منجر به فوت کارگران شده است.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر پس از حذف یارانه ها

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی پس از حذف یارانه شیر، تولید و مصرف این محصول بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در سطح کشور کاهش یافته است. وی همچنین گفت: در حال حاضر مصرف سرانه شیر در ایران به طور متوسط حدود ۸۰ کیلوگرم است که این میزان نسبت به میانگین سرانه جهانی کمتر از نصف است. می‌توان انتظار داشت با ادامه روند کنونی میزان مصرف سرانه شیر در ایران باز هم کاهش یابد.

'ایران بر روی کمربند سرطان قرار دارد'

بهزاد رحمانی، عضو هیئت مدیره انجمن جراحان عمومی ایران اعلام کرد: "ایران بر روی کمربند سرطان قرار دارد و سرطان ریه مرگ آورترین سرطان در کشور محسوب می‌شود. "این کمربند شامل استانهای آذربایجان، کردستان، گیلان و مازندران و نواحی از ترکمن صحرا و زنجان است. این فوق تخصص جراحی ریه و قفسه صدری از ایران به عنوان یکی از مراکز پرخطر سرطان مری در دنیا نام برد و گفت: "شایعترین سرطان در کشور که هم مردان و هم زنان را تهدید می کند، سرطان ریه است. به طوریکه به عنوان مرگ آفرین ترین سرطان در کشور شناخته می شود و پیشقراول مرگ در سرطان‌ها است

خودکشی

آمارهای منتش‌شده، حکايت از مشاهده بيش از 124 مورد مسموميت با قرص برنج در سال‌های اخير در شهر تهران دارد که غالباً افراد 16 تا 30 سال را تشکيل مي‌دهد.

ورود 327 زندانی مهریه به زندان در 50 روز / افزایش دو برابری زندانیان

معاون ستاد دیه کشورمحمد علی ساری با بیان اینکه آمار زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است گفت: تنها در مدت 50 روز شاهد افزایش 327 نفری زندانیان مهریه بوده‌ایم

 

مرگ 287 نفر با گاز منوکسیدکربن در 6 ماه/ بیشترین فوتی در تهران

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در 6 ماه نخست امسال 287 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، 59.4 درصد رشد را نشان می دهد. طی سال گذشته 782 نفر که 566 نفر آنها مرد و 216 نفر زن بودند به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان باختند که تنها 164 نفراز این گازگرفتگیها در بهمن ماه اتفاق افتاده است. تهران با 209 نفر، استانی بود که بالاترین تعداد مرگهای ناشی از گازگرفتگی را در سال 1389 ثبت کرد و پس از آن، اصفهان با 82 نفر و آذربایجان شرقی با 58 نفر، دومین و سومین استانی بودند که بیشترین تعداد گازگرفتگی در آن ها روی داد.

 

آلودگی عامل 20 درصد مرگ تهرانیها/ 30 کارخانه سه شیفته آزبست تولید می‌کنند

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: 20 درصد مرگ و میر تهرانی ها ناشی از اثرات آلودگی هوا است.

وی با تأکید بر این که در 7 ماه ابتدای امسال در تهران یک روز هم هوای پاک نداشته‌ایم و در مقابل میزان برخی آلاینده‌ها در هوای شهر به 300 برابر حد مجاز می‌رسد، تصریح کرد: از سال 1376  استفاده از آزبست در کشورمان ممنوع شده و می‌باید نسبت به حذف  آن از صنایع اقدام می‌‌شد، در صورتی که میزان این آلاینده در حال حاضر در تهران 300 برابر شهرهای اروپایی است. مشاور معاون شهردار تهران با اعلام این که 30 کارخانه در کشور به صورت شبانه‌روزی و سه شیفته در حال تولید محصولات حاوی آزبست هستند، اضافه کرد: این در حالی است که ما از کشورهایی آزبست وارد می‌کنیم که سال‌هاست استفاده از این ماده سمی را ممنوع کرده و در کشور خود دیگر از آن استفاده نمی‌کنند. رئیس پلیس سابق راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه هر روز بالغ بر150 زن و مرد در تهران فوت می‌کنند‌ که حدود 20 درصد از مجموع مرگ و میرهای مردم این کلان شهر ناشی از اثرات مستقیم و غیر مستقیم آلودگی هوا است.

 

پزشکی قانونی: مرگ روزانه 13 عابر پياده در ايران  

معاون پزشکی و آزمايشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ روزانه 13 عابر پياده در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: اين در حالی است که اين آمار کاهش 6/13 درصدی داشته است. در 6 ماه نخست امسال، دو هزار و 375 عابر پياده که يکهزار و 741 نفر از آنها مرد و 634 نفر زن بودند در حوادث رانندگی کشته شدند. اين آمار در مقايسه با دو هزار و 748 عابری که در 6 ماه اول سال گذشته جان باختند 6/13 درصد کاهش را نشان می دهد. علت مرگ عابران پياده در تصادفات ضربه به سر و خونريزی است. طی سال گذشته 23 هزار و 249 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که 22.9 درصد (پنج هزار و 319 نفر) آن عابران پياده بودند.درضمن مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به مرگ سالانه 30 هزار نفر در جاده‌هاي كشور براثر حوادث رانندگي گفت: 3000 نفر از اين افراد به دليل نقص‌هاي خودروها كشته مي‌شوند.

 

2/3 درصد معتادان ايران زير 18 سال سن دارند

به گفته حميد صرامى برابر نتايج تحقيقات، 15 سالگى سن آغاز اعتياد در جوانان ونوجوانان ایران به شمار مي‌رود و 2/3 درصد افراد معتاد زير 18 سال سن دارند. وى با اشاره به اجراى طرح‌ها و برنامه‌هاى پايلوت پيشگيرى تا قبل از برنامه چهارم توسعه گفت: نتايج اين پايلوت نشان داد که هر يک دلار هزينه براى پيشگيرى از اعتياد، از خسارت 20 دلارى در ساير ابعاد جلوگيرى مي‌کند.

افزايش ۱۶درصدی قتل با سلاح گرم در ايران

شمار قتل با سلاح گرم در ايران افزايش يافته است. به گزارش خبر آنلاين، خشونت شهروندان ايرانی در سال ۱۳۸۹ بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار نفر را به دادگاه کشانده است. برمبنای گزارش سالانه پليس: قتل با سلاح گرم در ايران، در سال ۸۹، نسبت به سال ۸۸ افزايش چشمگيری داشته است. افزايش سالانه ۱۶درصدی قتل با سلاح گرم نشان مي‌دهد که کشتن ديگران با تفنگ و تپانچه، افزايش چشمگيری يافته است. برمبنای آمارهای پليس در سال ۸۸، شليک‌های منجر به مرگ در کشور، تنها ۵۱۷ مورد بوده، ولی در سال ۸۹، اين ميزان به ۶۰۳ فقره قتل رسيده است.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©