Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
مقاله ای از مومیا – جمال

  مومیا ابو جمال !

 

ترجمه آزاده ارفع

 

مشکل مصر یک دیکتاتور نیست بلکه نظام دیکتاتوری است!

 

  آن عده از ناظرین که وضعیت فعلی مصر را به دقت تعقیب می کنند مطمئنا پی برده اند که مصر تونس نیست. زمانی که مردم تونس بطور وسیع به خیابان ها ریختند دارودسته "بن علی" را می شناختند؛ آنها اموال دزدیده شده شان را با عجله جمع کرده و به جای امن فرارکردند.

 

رئیس جمهور مصر حسنی مبارک از زمره کسانی همچون بن علی نیست. وی همچون یک ژنرال سابق ارتش از کاست نظامیان مصر برخواسته است.مانند حاکمان ارتش در پاکستان، که از وابستگان به ثروتمندترین کشورجهان (آمریکا)هستند، مبارک هم  تمام دارو دسته ارتش را با گشاده دستی غرق در پاداش و پول کرده تا ازدیکتاتوری متکی برارتش حمایت کنند. فرماندهان ارتش در طول یک نسل با پول های آمریکا چاق و چله و فاسد شده اند و حاضر نیستند از امیتازات خود دست بردارند. برای همین است که ما می بینیم چماقداران مبارک در روز روشن تظاهرکنندگان  را کتک می زنند، بر روی مردم غیر نظامی کوکتل مولوتف پرتاب کنند و به ارعاب روزنامه نگاران می پردازند. مزدوارن چه کسانی هستند؟ همان نظامیانی که لباس خود را عوض کرده اند.

 

  مسئله مصر هیچ گاه  یک دیکتاتور نبوده است. مسئله مصر دیکتاتوری به مثابه یک نظام سرکوب و ترور است که برای دهه ها مورد حمایت آمریکا قرار گرفته است. چرا فکر می کنید که ارتش باید این همه قدرتمند باشد؟ برای جنگ علیه اسرائیل؟ لیبی؟ سودان؟ نه جنگ علیه هیچ یک از آنها مطرح نیست ! ارتش مصر با سلاح های مدرن مجهز شده برای اینکه مردم را کنترل کرده ، آنها را مرعوب ساخته و در وحشت نگهدارد. ارتش در اینجا برای حمایت از مردم نیست . ارتش وسیله ای در دست مبارک و هم پالگانش می باشد و برای همین هم پول دریافت می کند.

 

  در یکی از مقاله های اخیر"نیوزویک"متحدین آمریکا در خاورمیانه به عنوان "دولت های مافیایی" قلمداد شده بودند که وظیفه اشان فقط خدمت به خاندان های حاکم در این کشورها و امپراطوری آمریکا می باشد. مردم بعنوان مسئله دست چندم و در بهترین حالت وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. ولی اگر این دولت ها مافیا هستند پس پدرخوانده این مافیاها کیست؟

 

اطلاق دولت مافیا به این دولت ها اگر چه شاید بلحاظ کار روزنامه نگاری جالب باشد ولی تعریف چندان دقیق از ماهیت این دولت ها را به دست نمی دهد. این دولت های خفاش های خون آشامی هستند که زندگی، خون ، روح و آرزوهای ملت ها را مکیده و خشکانده اند. آنها دولت های انگلی هستند، بقایای بی جان دوره های تاریخی سپری شده که  برای طلوع سپیده دم آزادی بر آسمان دنیای عرب باید با همه قدرت به مبارزه طلبیده شوند.  

مومیا ابو جمال- از سلول مرگ

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©