Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ برابر با  ۱۷ فوريه ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹  برابر با ۱۷ فوريه ۲۰۱۱
سیاست های نئولیبرالی امام زمان

سیاست های نئولیبرالی امام زمان

صادق افروز

یک روز پس از تظاهرات درخشان مردم ایران در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ، احمدی نژاد رئیس جمهوری نظام در یک مصاحبه درباره مسائل مختلف اظهار نظر کرد (۱) . در این مصاحبه ، او درباره  تظاهرات ۲۵ بهمن ،حلقه نزدیک دوستانش و بخصوص مشایی ، تحریم های اقتصادی ، افزایش قیمت مواد سوختی  وارزاق ، نظام شهرسازی ، سکینه آشتیانی و نقش امام زمان در اداره امور کشور و بویژه نقش این امام در طرح "هدفمند کردن یارانه ها" به توضیح پرداخت .

احمدی نژاد ، تظاهرات ۲۶ بهمن را که در مقیاس بسیار گسترده ای انجام شد و خبرگزاری های مختلف صحت چنین گستردگی را تایید کردند ، خاک پاشیدن به خورشید نامید .یعنی خودش و رژیم جمهوری اسلامی را در جایگاه خورشید قرار داد و توده های عظیم مردم را مشتی خاک پاش .این اظهار نطر جدید مکمل اظهار نظر پس از انتخابات اوست که میلیون ها جمعیت معترض را خس و خاشاک نامیده بود .در این دروغ گویی او با احمد خاتمی که در فیضیه سخنرانی کرد و نمایندگان عربده کش مجلس که از جایگاه قوه مقننه  وظایف قوه قضایی را اجرا کرده  و حکم اعدام رهبران فتنه را صادر می کردند همراهی نمود .ولی تظاهرات ۲۵ بهمن محور این مصاحبه نبود.

احمدی نژاد  ازحلقه همپالکی هایش  یعنی همان حلقه ای که از ارومیه شروع کرد و بعد در کردستان عهده دار مسئولیت های امنیتی شد و بعد از گذر از اردبیل و شهرداری تهران در ریاست جمهوری خیمه زد به دفاع پرداخت .به گفته احمدی نژاد ، ثمره هاشمی ، رحیمی و مشایی همگی انسان هایی پاک و مومنی هستند و به جز حقوقشان ممر درآمدی ندارند . او بویژه به تمجید از مشایی پرداخت و او را انسانی نامید که اندیشه های پاک و نظراتی روشن دارد ، بسیار لطیف است و ضد استکبار جهانی است .در ماه های اخیر و بخصوص در ماه محرم حملات علیه مشایی از سوی اصول گرایان به شدت افزایش یافته بود .جامعه مداحان که رهبری ترویجی و تبلیغی سرکوبگران بسیجی را برعهده دارد مشایی را هدف شدید ترین حملات خود قرار داده بود .پر واضح بود که روی سخن احمدی نژاد با این دسته از منتقدین مشایی است .

نکته بسیار مهم در صحبت های احمدی نژاد اشاره او به "هدفمند کردن یارانه و افزایش قیمت ها " بود . به عقیده او هیچ ارتباطی بین آزاد سازی قیمت ها و قطع یارانه ها که در جمهوری اسلامی از آن به عنوان "هدفمند کردن یارانه ها "  نام می برند  با افزایش قیمت ها  در این چند ماه گذشته وجود ندارد .اگر تخم مرغ یا مرغ گران شده به آن علت است که کسانی توطئه ای چیده بودند. اگر قیمت مواد سوختی بالا رفته به دلیل فصل زمستان و سرماست. اگر بهای پرداختی قبض های آب و برق به شدت بالا رفته به دلیل وسواس و مصرف بیش از حد آب گرم و سرد است. در یک کلام به گفته احمدی نژاد افزایش قیمت ها هیچ ربطی به قطع یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها ندارد .

اما حساس ترین قسمت این مصاحبه ، بخش ایدئولوژیک آن است .احمدی نژاد به جریانی از مذهب شیعه متعلق است که امام زمان را همه جا حاضر و ناظر می بیند . می گویند در جلسات هیئت دولت همیشه یک صندلی برای امام زمان خالی است .در رابطه با توضیجاتیکه در مورد  طرح هدفمند کردن یارانه ها ارائه داد، او تعلق ایدئولوژیک خود را به نمایش گذاشت .او گفت : "آیا این طرح ( منظورش هدفمند کردن یارانه هاست ) در جهت عدالت است ؟ پس اگر هست مسئول عدالت کیست ؟ عدالت گستر کیست ؟مگر می شود بدون مدیریت ایشان ( منظورش امام زمان است ) مدیریت عادلانه انجام شود ؟ " بعد به خزعبلاتش ادامه داد : " ببنید چقدر مردم باهم مهربون شده اند .این ها همه از اراده ما خارج است .اراده ما تحت اراده ایشان است .امام جانشین خدا در زمین و مظهر کمال هستند . من می خواهم از ایشان تشکر کنم .هرچه زیبایی هست از ایشان است و هرچه بی دفتی است از ماست ."

من نمی دانم آیا ساندیس پخش کردن بین چماقداران و شکنجه و تجاوز در کهریزک ، و دیگر شکنجه گاه های رژیم هم با هدایت و زیر نظر امام زمان انجام می شود یا نه. ولی آنچه مربوط می شود به طرح قطع یارانه ها و آزادی سازی قیمت هاست باید گفت طراح و برنامه ریز این  طرح، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول است. پس چه ربطی به امام زمان دارد ؟ آیا آقا امام زمان ابتدا این طرح ها را به این دو نهاد داده است ؟ چگونه می توان به این سوال پاسخ داد  و دیگر این که این  همه کارشناس فرنگی و کلاس های تربیت کادر در زمینه خصوصی سازی  و بازار بورس از طرف بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در ایران امام زمان برای چیست ؟

احمدی نژاد سیاستمدار بسیار فرصت طلبی است .پس از تظاهرات 25 بهمن که شعار ها روی علی خامنه ای ، ولی فقیه نظام متمرکز شده بود و بیشترین ضربه را همین ولی فقیه  با شعار های مختلف نوش جان کرد (۲) ، در حالی که در صحن مجلس نمایندگان با شعار های "مرگ بر کروبی و موسوی " از فرط خشم و عصبانیت عربده می کشیدند ، احمدی نژاد بر زخمشان نمک پاشید .در این سخنرانی 26 بهمن ، احمدی نژاد قسمت اعظم سخنرانی اش را متوجه رقبای اصول گرایش کرد . او علیرغم تمام حملات اصول گرایان علیه مشایی و رحیمی به بی سابقه ترین نحوی از این دو دفاع کرد . از وزیر راهش ، بهبهانی که توسط مجلس سرنگون شده بود به عنوان انسانی کارآمد و دلسوز قدردانی کرد و ماجرای سکینه آشتیانی را از گردن خود باز کرد و روی دوش قوه قضاییه انداخت و در حالی که به دفعات اسم امام زمان را بر زبان آورد حتی یک بار به نام خامنه ای و خط امام " راحل " اشاره نکرد .

اصول گرایان که در تظاهرات 25 بهمن ضربه جانانه ای از تظاهرات میلیونی مردم دریافته کرده بودند با سخنرانی احمدی نژاد ضربه دیگری خوردند .احمدی نژاد با انداختن نام خلیفه در صحبت هایش و دروغ پردازی در مورد  نقش امام زمان در فعالیت روزانه دولتش بر نام خامنه ای و روحانیت سایه انداخت .معلوم نیست اصول گرایان چه عکس العملی در برابر این مواضع احمدی نژاد بگیرند ، ولی آنچه روشن است در حالی که اصول گرایان چوبه های دار را برای سران فتنه یعنی موسوی و کروبی آماده می کنند احمدی نژاد و دارو دسته اش زیر پای اصول گرایان را خالی می کنند و از پشت سر آنها را زیر می گیرند .احمدی نژاد و دارو دسته اش می خواهند جناح رقیب اصول گرا در مقابله با جنبش تضعیف شده ، راه برای پیشروی این گروه هموار تر شود .

رشد جنبش انقلابی، تضاد بین بالایی ها را افزایش داده است .موضع گیری احمدی نژاد در این سخنرانی یک موضع گیری کاملا آشکار علیه خامنه ای و آن دسته از روحانیون است که از ولی فقیه حمایت می کنند . این سخنرانی یک دل خنک کردن از عزل وزیر مورد علاقه احمدی نژاد یعنی بهبهانی است . یک دهن کجی آشکار به جامعه مداحان و حوزتین است .در روزهای آتی شاهد عکس العمل اصول گرایان به احمدی نژاد خواهیم بود .اصول گرایان اگر در برابر این تهاجم ایدئولوژیک احمدی نژاد سکوت کنند ، اضمحلال تدریجی خود را خواهند پذیرفت .

۱۶ فوریه ۲۰۱۱ برابر با ۲۷ بهمن ۱۳۸۹

 

۱ـ لینک مصاحبه احمدی نژاد

http://www.youtube.com/watch?v=uB5Dbs4B4i4&feature=player_embedded

۲ـ  شعار اصلی تظاهرات 25 بهمن این بود : " مبارک ، بن علی ، نوبت سید علی " .در این تظاهرات شعاری علیه دولت احمدی نژاد شنیده نشد . لبه تیز حمله  ، روی ولی فقیه نظام متمرکز شده بود .

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©