Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ برابر با  ۲۵ ژانويه ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹  برابر با ۲۵ ژانويه ۲۰۱۱
دولت احمدی نژاد: دروغ های آشکار و وعده های توخالی

دولت احمدی نژاد: دروغ های آشکار و وعده های توخالی

 

رضا سپیدرودی

 

دولت احمدی نژاد، گورستان وعده های دروغ و اجرا نشده و معجون نفرت انگیزی از رزیلانه ترین فریبکاری علیه مردم است. دولتی که حرف هایش اعتبار ندارد و هر آنچه می گوید و وعده می دهد می تواند بسرعت وارونه شود. برجسته ترین موارد دروغ گویی به برچیدن یارانه ها مربوط است. در سفر سوم استانی به مازنداران در گزارشی که خبرگزاری ایسنا چهارشنبه ۱۰ آذر سال جاری مخابره کرد؛ احمدی نژاد گفته بود: "با اجرای کامل طرح هدفمند کردن یارانه ها، پرداختها به مردم بیش از دو برابر میشود. یعنی مردم حداقل دو برابر این رقم (که بار اول دریافت کرده اند) به حسابشان ریخته میشود."

روز سه شنبه ۲۸ دی ماه وزرای جهاد کشاورزی، اقتصاد، راه و ترابری و نیرو در جلسه مشترک با مجلس از طرح کمیسیون انرژی مجلس در حذف یارانه های نقدی و جایگزینی آن با کارت انرژی به خانواده ها "استقبال" می کنند. طرحی که اگر اجرا شود دیگر یارانه نقدی به کسی پرداخت نمی شود و پول های واریز شده به حساب ها فقط قابلیت پرداخت قبض ها را دارند. البته مجلس مدعی است اگر بعد از پرداخت قبض ها چیزی در حساب بماند امکان برداشت نقدی هم به خانوارها داده خواهد شد. این احتمال بسیار قوی است که علت مطرح شدن این طرح، وحشت مجلس و دولت از عدم پرداخت قبض های آب و برق و گاز از سوی مردم باشد. آنها می ترسند مردم پول های نقد واریز شده را صرف مخارج ضروری و کمبودهای معیشتی جاری خود کرده باشند و برای پرداخت قبض های سرسام آور آه در بساط شان نمانده باشد و بنابراین به عدم پرداخت قبض های آب و برق و گاز تشویق شوند. این همان مطالبه ای است که هر روز بیش از گذشته در میان مردم مقبولیت می یابد و مایه وحشت رژیم شده است. اما این که دولت ابتدای برچیدن یارانه ها وعده دو برابر شدن پول نقد در دومین نوبت پرداخت نقدی را به مردم می دهد و یک ماه بعد از طرح کمیسیون انرژی مجلس در برچیدن یارانه نقدی استقبال می کند، تنها مورد وعده های بی پشتوانه دولت و ادعاهای سخیف آن نیست. احمدی نژاد در روز ارائه لایحه بودجه ۸۹ در مجلس عنوان کرده بود در صورت اجرای صحیح هدفمندسازی یارانه ها تورم در کشور به زیر ۵ درصد خواهد رسید. بیش از یک ماه از برچیدن یارانه ها گذشته است و تنها چیزی که حتی در خواب هم نمی توان دید تورم زیر پنج درصد است؛ حتی بانک مرکزی در آمار رسمی خود نرخ تورم را بالای ده درصد و دو رقمی اعلام کرده است. با گذشت بیش از یک سال از مصوبه مجلس و تعهد و وعده دولت در پرداخت تسهیلات دو میلیارد دلاری متروی تهران، حسینی وزیر اقتصاد روز ۲۸ دی در مجلس در پاسخ به پرسش نماینده مجلس در مورد علت عدم پرداخت این پول و عدم اجرای این وعده می گوید: در حساب ذخیره ارزی وجهی نمانده است.

 

دولت وعده داده بود  ۲۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس از حساب صندوق ذخیره ارزی پرداخت کند. پول حساب ارزی را بالا کشیدند و بودجه نوسازی را ندادند. هر چند بودجه هنگفتی صرف استخدام آخوند برای مغزشویی کودکان کرده اند.

 

معاون انسانی احمدی نژاد در ۱۹ آبان سال جاری به کارمندانی که حاضر شوند داوطلبانه تهران را ترک کنند و به شهرستان ها بروند وعده انواع مزایا داده و گفته بود: "حقوق این کارمندان ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. " از آبان ماه تاکنون نه تنها افزایشی در حقوق این کارمندان دیده نشده، بلکه برعکس، حقوق آنان کاهش یافته و وعده ها هم فراموش شده است. به گزارش سایت تابناک" از زمان جابجایی به شهرستان ها، کارمندانی که پیش از انتقال، در تهران هر ماه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان حق مسکن می گرفتند، پس از انتقال، حق مسکن شان را به حدود شصت هزار تومان کاهش دادند." در واقع کارمندان را فریب دادند و از تهران بیرون کردند.

 

یکسال از وعده استخدام ۲۳ هزار پرستار گذشت، اما این وعده هم دروغ محض از آب درآمد و اجرا نشد. دو ماه پیش صادق محصولی وزیر رفاه دولت احمدی نژاد به ماماها قول داده بود که قرارداد بيمه ای آنها را پيگيری و دنبال کند اما تاکنون هيچ خبری نشده و هنوز ۷۰ درصد ماماهای کشور بیکارند.

 

سه سال پیش یعنی در سال ۱۳۸۶ "مصری"، وزیر رفاه سابق در حضور احمدی نژاد به معلولان کشور قول داده بود برای ۲۰۰۰ نابینا کار ایجاد کند. سه سال از زمان طرح این وعده گذشت و معلوم شد که اشتغال نابینان وعده توخالی بوده است. اما دولت به جای از رو رفتن در ۱۲ آذر ماه سال جاری، در روز جهانی معلولان تنها وعده دروغ خود را بزرگ تر کرد و این بار وعده داد در سال جاری برای ۵۰ هزار معلول شغل ایجاد کند. دولتی که نتوانست در عرض سه سال دو هزار شغل برای نابینان ایجاد کند وعده می دهد در عرض یک سال پنجاه هزار شغل برای معلولان ایجاد کند. کاملا معلوم است که بیش از یک میلیون معلول کشور را به بازی گرفته اند و دارند آنها را فریب می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر براساس آمار "فقیه"، رئیس سابق سازمان بهزیستی، از ابتدای دولت نهم تا پایان سال اول فعالیت دولت دهم نه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده شد. این آمار یعنی سالانه کمتر از ۲۰۰۰ مسکن به مددجویان بهزیستی تحویل شد. حالا مدیر جدید بهزیستی قول ساخت هر سال ۳۰ هزار واحد مسکونی با عنوان "نهضت مسکن" را داده است.

 

وعده های دروغ دولتمردان و ریاکاری های آنها  البته تنها به حوزه استخدام، آموزش؛ بودجه؛ تسهیلات؛ مسکن، بیمه و پرداخت های نقدی محدود نمی شود. سفرهای استانی احمدی نژاد و کوهی از وعده های دروغ و طرح های کاغذی در این سفرها خود یک داستان بلند دیگر است که پایانی ندارد و سروصدای خیلی از خود حامیان همین رژیم و نمایندگان همین مجلس را هم درآورده است. با این پرونده سیاه دروغ های گوبلزی و وعده های توخالی کاملا روشن است که مردم ایران نمی توانند به وعده های نظام جمهوری اسلامی و دولت ریاکار و سرکوبگر احمدی نژاد باور کنند. امید بستن به طرح ها، برنامه ها و وعده های این نظام فقط مایه بدبختی و فلاکت بیشتر است. مردم اگر تشکل های مستقل خود را ایجاد نکنند، اگر نتوانند خود را در جهت تحقق خواست ها و مطالبات شان سازمان دهند فقط سرشان با این وعده های بی پایه کلاه خواهد رفت.

 

یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹  برابر با ۲۳ ژانويه ۲۰۱۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©