Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ برابر با  ۰۱ فوريه ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹  برابر با ۰۱ فوريه ۲۰۱۱
احمدی نژاد ، مرتضوی را به خدمت می گیرد

احمدی نژاد ، مرتضوی را به خدمت می گیرد

صادق افروز

       قاضی سعید مرتضوی ، یکی از بدنام ترین چهره ها در حاکمیت جمهوری اسلامی ، کسی که نامش مترادف با بی عدالتی ، بستن و توقیف روزنامه ها و  شکنجه و اعدام است در حکم تازه ای که از احمدی نژاد دریافت کرد به عنوان مسئول جدید ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا معرفی شد .با پیوستن مرتضوی به دولت احمدی نژاد ، حلقه مشایی – رحیمی تکمیل شد .قبل از مرتضوی ، بقایی ، از دیگر اعضای این حلقه به مقام ریاست سازمان میراث فرهنگی برگزیده شده بود . در حکمی که از سوی احمدی نژاد برای مرتضوی صادر شده چنین آمده است :

 

برادر گرامي جناب آقاي سعيد مرتضوي

از اين رو براساس اصل 127 قانون اساسي و مصوبه هيات وزيران، جنابعالي را به عنوان «نماينده ويژه رييس جمهوري و رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز» منصوب مي‌نمايم.

بديهي است كه طبق اصل 127 قانون اساسي تصميمات اجرايي جنابعالي در اين زمينه در حكم تصميمات رييس جمهوري و هيات وزيران بوده و همه دستگاههاي اجرايي موظف به هماهنگي و اقدام لازم خواهند بود.

تقويت اهداف دولت اسلامي در عدالت گستري، مهرورزي و خدمت رساني و تعالي و پيشرفت در گرو اقدام قانونمند ، قاطع و مستمر است

حکم احمدی نژاد برای عدالت گستری و مهرورزی سعید مرتضوی درست زمانی صادر می شود که هیات تحقیق و تفحص مجلس تحقیقاتش را در مورد جنایات انجام شده در کهریزک به اتمام رسانده و مقصر اصلی این جنایات را سعید مرتضوی معرفی کرده است .در این گزارش مجلس چنین آمده است :

گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس، تقصير اصلي را متوجه سعيد مرتضوي؛ دادستان سابق تهران  كه  به دستور رييس وقت قوه قضاييه اختيار بازداشتگاه كهريزك را بر عهده داشته است، مي‌داند

یکی از قربانیان شکنجه های کهریزک ، محسن روح الامینی فرزند عبدالحسین روح الامینی مشاور ارشد محسن رضایی و دبیر کل حزب توسعه و عدالت اسلامی بود . این یک مقدار سرو صدایی هم که از جانب اصولگرایان مجلس بلند شده نتیجه همین وابستگی خانوادگی یکی از اعضای این گروه با یکی از قربانیان بوده است . وگرنه دیگر قربانیان که صدایی ندارند بنا به گزارش مجلس به غیر از محسن سه نفر دیگر به اسامی امیر جوادی ، محمد کامرانی  و رامین آقازاده قهرمانی به دلیل جراحت ناشی از شکنجه  در کهریزک و عفونت متعاقب آن جان باخته اند .

در تیرماه 1388 پس از قتل محسن روح الامینی و فاش شدن  بی اثر بودن اقدامات  پدر محسن که از خودی ها بود ولی برای پی چویی دستش به جایی نمی رسید این سوال ایجاد شده بود که دستگاه سرکوب جدید که پس از انتخابات دهم خود را سازمان داده است چرا چهره های اصول گرای قدیمی را به بازی نمی گیرد ؟چرا آدمی مثل روح الامینی پدر  با آن همه سابقه و خدمت مخلصانه برای دستگاه جنایتکارانه  ولایت ،برای پیدا کردن فرزند دستگیر شده اش کانال های تازه تاسیس شده را نمی شناسد؟با گذشت یک سال و چند ماه از انتخابات 88 و فروکش کردن جنبش اعتراضی گرد و خاک ها فرو نشسته اند و اختلافات روشن تر شده اند . اکنون به وضوح می توان مشاهده کرد که نیروی سیاسی فعال جدیدی دستگاه ولایت را تحت الشعاع خود قرار داده است .همان نیروی سیاسی که تقلب انتخاباتی را سازمان داده ، رهنمود های ولی فقیه در استفاده از افراد بخصوص را نادیده گرفته، وزیر خارجه مورد اعتماد ولی فقیه را با خفت و خواری برکنار کرده و با سماجت گفتمان بازگشت به ارزش های ناسیونالیستی – اگرچه از نوع التقاطی اش - را جانشین گفتمان اسلامی از نوع ولایت فقیهی اش کرده است .

چهره های باهوش تر در میان اصول گرایان مثل مطهری و نادران و توکلی متوجه شده اند که هدف اصلی گروه احمدی نژاد حذف گفتمان ولایت فقیهی و حذف اصول گرایان از دایره حاکمیت  است .به همین دلیل با قاطعیت بیشتری در برابر حرکات گروه احمدی نژاد موضع می گیرند. این ها لبه تیز حمله شان را متوجه مشایی و احمدی نژاد کرده اند و در جریان تحقیق و تفحص درباره شکنجه گاه کهریزک هم نقش اصلی را بازی  کردند . این ها بدرستی می دانند که قدرت گرفتن گروه احمدی نژاد به معنی پایان دادن به اصول گرایی ولایت فقیهی است .ولی چهره های کودن تر اصول گرایی مثل منصور ارضی – از رهبران مداحان - و شریعتمداری – بازجوی سابق و سردبیر کنونی روزنامه کیهان -  اگرچه از مشایی انتقاد می کنند ولی هنوز لبه تیز حمله شان متوجه آتش  فتنه ای است که می پندارند از خاکستر اصلاح طلبانی چون موسوی و کروبی بلند می شود . این ها متوجه نشده اند که در مبارزه مشترک همراه احمدی نژاد علیه فتنه اصلاح طلبان  ،تا چه اندازه به بازی گرفته شده اند .

گروه احمدی نژاد از هم اکنون خود را برای انتخابات دوره آینده آماده می کند .استراتژی این گروه در داخل کشور جدایی تدریجی از گفتمان اصول گرایی از نوع ولایت فقیهی ، برگزیدن تبلیغات ناسیونالیستی و سرعت دادن به قطع یارانه ها به منظور کاهش بودجه دولتی  و جذب طبقات مرفه چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران و همزمان سرکوب وحشیانه و فاشیستی فعالین سندیکایی و دانشجویی ، دمکرات های انقلابی و کمونیست ها ست . در سیاست خارجی بابرکناری متکی اصول گرا که وزیر خارجه منتخب ولی فقیه بود و قرار دادن یک چهره جدید (علی اکبر صالحی ) که به اتخاذ روش های لیبرالی گرایش دارد گروه احمدی نژاد به وضوح تمایل خود را به اتخاذ در پیش گرفتن سیاستی که هم خوانی به مراتب بیشتری با کشورهای بزرگ سرمایه داری دارد به نمایش می گذارد .گروه احمدی نژاد به خوبی واقف است که در پیش گرفتن چنین سیاست هایی  اعتراضات وسیع توده ای  را بدنبال خواهد داشت . از همین رو نمی توانند از بکار گیری عناصر سرکوبگر با تجربه ای چون سعید مرتضوی صرف نظر بکنند . در رویارویی با توده های خشمگین انقلابی ، احمدی نژاد به عنصر منفوری چون مرتضوی نیاز خواهد داشت .

31 ژانویه 2011

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©