Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ برابر با  ۰۶ فوريه ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹  برابر با ۰۶ فوريه ۲۰۱۱
همبستگی چپ های آلمان با مصر

 

 

همبستگی چپ های آلمان با مصر

Marx 21

روزنامه سوسیالیسم بین المللی

برگردان ناهید جعفرپور

 

چپ آلمان همبستگی خویش را با مردم مصر که متحدا برای آزادی منطقه مبارزه می کنند اعلام می دارد. نمایندگان چپ پارلمان از دولت آلمان خواستار قطع پشتیبانی از دیکتاتور ها می باشند.

 

جان فان آکن رئیس فراکسیون حزب چپ می گوید:" کسی که تسلیحات به دیکتاتور ها می دهد، شریک ستم و ظلم، سانسور و خدشه دار کردن حقوق بشر است. با وجود اینکه زیر پا گذاشتن حقوق بشر در مصر برای همه آشکار بود اما دولت آلمان جوازسال به سال صادرات تسلیحاتی به این کشور را صادر نمود. ده ها سال دولت آلمان دیکتاتور های مصر، تونس و دیگر کشورها را پشتیبانی واز آنها مواظبت نمود. زیر پا گذاشتن حقوق بشر در این کشور ها نه تنها با بی توجه ای برخورد شد بلکه به طوری فعال هم پشتیبانی گردید و آنهم نه تنها از طریق دادن تسلیحات مرگبار بلکه به انواع اشکال مختلف.

 

این چنین آلمان از سال 2000 به مصر بیش از 270 میلیون یورو تسلیحات صادر نمود. در عکس ها و ویدئو های روزهای اخیر ماشین های آب پاش آلمانی که بر علیه مردم مصر بکار گرفته شده اند به روشنی قابل رویت می باشند. نباید گذاشت یک چنین اتفاقی دوباره بیافتد. روی برگرداندن، بی توجه ای کردن و پشتیبانی از دیکتاتورها نباید دیگر گزینه ما باشد".

 

ولفگانگ گرچه می گوید:"حزب چپ از گوئیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان خواست که فورا سفیران مصر را فراخواند و سرمایه هائی را که آلمان برای همکاری های مشترک پلیس و ارتش تعیین نموده است، راکت سازد".

 

رژیم مصر و رئیس جمهورش در محور این رژیم در حال فروپاشی است و بنظر می رسد که مصمم است بسیاری از مردم را با خود به نابودی بکشاند. عکس های از خشونت و کشته شدگان و مجروحین در میدان تحریر قاهره در تمامی جهان خشم جهانیان را برانگیخته است.

 

آمریکا و آلمان و اتحادیه اروپا هنوز هم به سیستم مبارک چسبیده اند. آنها یا قادر نیستند و یا نمی خواهند اشتباهات خودشان را در سکوت جمعی در برابر تقلبات انتخاباتی، شکنجه، رشوه خواری و تقلب و خشونت مورد نقد قرار دهند. همچنین آلمان هم در وجود سیستم مبارک گناه کار و مقصر است.

 

صادرات اسلحه را متوقف سازید!

 

در رابطه با پیشرفت های اخیر مصر هیئت دبیران حزب چپ ولفگانگ گرچه، توبیاس فلوگر و کریستینه بوخ هولس اعلام نمودند که:

 

" یک رئیس سرویس امنیتی با مناسبات بسیار خوب با موساد و سازمان سیا را بعنوان معاون ریاست جمهوری و جانشین احتمالی رئیس جمهور انتخاب کردن به هیچ وجه با دمکراتیزه کردن مصر ربطی ندارد بلکه به مفهوم ملیتاریزه کردن مصر است. این مسئله باعث می شود که مسائل آتی مصر نگران کننده بشود. رژیم مصر شاید از نظر خارج توانسته توازن قدرت داخلی اش را مجددا به دست آورد اما سکوت در قاهره سکوت قبرستان است. همیشه این سکوت باقی نخواهد ماند. حزب چپ از خواسته های تظاهرکنندگان برای برکناری حسنی مبارک و برگزاری انتخاب آزاد پشتیبانی می کند.

 

تمامی انتخابات دو دهه گذشته تقلبی روشن و آشکار بوده اند. دولت های آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا این را می دانسته اند و همواره تحمل نموده و سکوت اختیار کرده اند.

 

سیاست خارجی آلمان در مقابل کشورهای عربی باید از اساس تغییر کند. دوگانگی در برخورد با حقوق انسانها باید پایان یابد. با اشاره به ثبات منطقه نباید هر دو چشم را به مثلا سانسور رسانه ها و یا دستگیری افراد اپوزیسیون و... بست. یکی از دلایل اعتراضات عمومی اخیر در مصر افزایش قیمت مواد ضروری زندگی بود. دقیقا در این مسئله بخصوص سیاست اقتصادی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل آلمان شریک جرم است. 

در کشورهای منطقه چون مصر، اردن، تونس، یمن و... باید تغییرات بنیادی دمکراتیک و اجتماعی انجام پذیرد.

 

حزب چپ از دولت آلمان و بخصوص کشورهای اتحادیه اروپا می خواهد که صادرات اسلحه را به خاورمیانه فورا متوقف سازند. دولت آلمان بعنوان عضو شورای امنیت جهانی در اینجا از مسئولیت خاصی برخوردار است.

 

حزب چپ از دولت آلمان می خواهد که پشتیبانی اش را از رژیم مبارک قطع کند و برای جنبش اعتراضی دمکراتیک مصر آرزوی موفقیت دارد.

 

هیئت دبیران حزب چپ در نشست 29 و 30 ژانویه خود در برلین در باره اوضاع مصر، تونس و مجموعه خاورمیانه بحث و گفتگو نمود و به تصمیمات زیر دست یافت:

  

 

 

"حزب چپ از این مسئله که مردم خاورمیانه برای مثال مردم مصر و تونس دست رد به سینه ساختارهای استبدادی و غیردمکراتیک می زنند استقبال و پشتیبانی نموده و آرزوی پیروزی برای این جنبش های دمکراسی طلب دارد. این اعتراضات در سرتاسر جهان امیدی برای بسیاری ازانسانهاست. 

 

دولت آلمان باید تلاش کند که در مصر خشونت های دیگری بر علیه تظاهرکنندگان صورت نپذیرد. پلیس اجازه ندارد همواره بر علیه مردم حرکت کند. وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا باید همچنین برای امنیت سلامتی البرادی رئیس اسبق آژانس انرژی اتمی حرکت کنند. 

 

اتحادیه اروپا و همچنین آلمان توسط سیاستشان سال هاست که رژیم های غیر دمکراتیک در کشورهای عربی را پشتیبانی می نمایند. دولت آلمان در سال 2009 اجازه صادرات اسلحه به قیمت 77،5 میلیون یورو را به دیکتاتور مصر حسنی مبارک صادر نمود.

 

میان کشورهای آفریقای شمالی و اتحادیه اروپا همکاری های مشترک عمیقی وجود دارد. برای مثال میان نیروهای امنیتی کشورهای آفریقا شمالی و اتحادیه اروپا پیمانی برای امور مرزی وجود دارد که توسط آن جلوگیری از ورود آوره گان منطقه جنوبی صحرا  به اروپا خواهد شد.

 

آلمان و غرب دیکتاتورهای عربی را متحدین خود در اصطلاحا مبارزه بر علیه تروریسم  دانسته و همچنین به آنها بعنوان کسانی که دسترسی به ذخایر غنی نفتی منطقه را برایشان آسان می سازد، می نگرند و ازآنجا که دولت های مستبد در مصر و تونس بر علیه اسلامی ها حرکت می کنند آنها هم چشمان خود را به سانسور رسانه ها و دستگیری افراد اپوزیسیون می بندند. 

 

حزب چپ خواهان پایان دادن به این استاندارد دوگانه در برابر کشورهای عربی می باشد. دمکراسی و حقوق بشر نباید همچنان بخاطر منافع اقتصادی آلمان مدفون گردد. به این مسئله همچنین آزادی فوری وسائل ارتباط جمعی چون اینترنت و تلفن همراه و.. برای شهروندان اضافه می گردد.

 

 اتحادیه اروپا مدت های بسیار طولانی است که به توسعه سیاسی/اجتماعی کشورهائی چون تونس و مصر و یمن بی توجه است. در حالیکه اعتراضات با توجه به اوضاع اجتماعی در این کشورها مدت های طولانی است که نقشی برجسته دارد و آنها از این مسئله همیشه با خبر بودند.  

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©