Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ برابر با  ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰  برابر با ۲۳ ژانويه ۲۰۱۲
در مورد نمايش «انتخابات» مجلس شوراي اسلامي ايران

در مورد نمايش «انتخابات» مجلس شوراي اسلامي ايران

 

سالهاست جهان وارد عصري شده‌ است که؛ حکومتهاي استبدادي و خشک مغزترين ديکتاتورها نيز براي توجيه حاکميت نامشروع‌اشان، ناگزيرند هر از چندگاهي به برگزاري نمايشهاي انتخاباتي و کشاندن مردم به پاي صندوقهاي رأي بپردازند. آنان نه از روي اعتقاد به دموکراسي و رأي مردم، بلکه براي مشروع جلوه دادن حاکميت‌شان در پيشگاه افکار عمومي به اين خيمه شب بازي گردن مي‌نهند.

جمهوري اسلامي ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده، و با بکار بردن تجربيات رژيمهاي فاشيستي نظير هيتلر و موسيوليني، اين صحنه گردانيها را پيش برده ‌است. اين رژيم طي سي و سه سال حاکميت ننگين‌اش به مردم ايران و افکار عمومي جهانيان نشان داده که در اين عرصه با شيادي کامل عمل نموده؛ از طرفي با ايجاد فضايي نگران کننده براي مردم که عدم شرکت در انتخابات برابر است با از دست دادن کار و شغل و روبرو شدن با مشکلات فراون در زندگي روزمره، و از طرف ديگر با اتکا به عقب مانده‌ترين افکار ارتجاعي موجود و سوء استفاده از تمايلات مذهبي توده‌ها و هر بار با واجب شرعي خواندن شرکت در چنين نمايشي، بخشي از مردم را بپاي صندوقهاي رأي کشانده است.

درکشوري که مطابق قانون اساسي‌اش؛ نهادي بنام "ولايت مطلقه فقيه" وجود دارد و مردم در انتخاب و عزل و نصب‌اش به هيچ وجه حق دخالت ندارند، و ايشان مافوق قانون محسوب شده و به هيچ احدي پاسخگو نيست،. . در کشوري که رئيس جمهورش با تقلب گسترده در "انتخابات" به رياست ميرسد زيرا مورد تأييد مقام ولي فقيه ميباشد، در کشوري که رئيس جمهورش مقامي کارتوني بوده و بدون اجازه "رهبر" حق برکناري و تعويض وزيري از کابينه‌اش را ندارد، در کشوري که تمام کانديداها براي نمايندگي مجلس‌اش بايد از صافي شوراي نگهبان بگذرند و در واقع از اين راه نمايندگان مورد نظر رژيم قبل از برگزاري نمايش "انتخابات" تعيين گشته‌اند و پيداست که چنين نمايندگاني در راستاي اهداف پليد استبداد حاکم حرکت خواهند کرد، يعني در کشوري که به خاطر حاکميت استبداد مطلق، کوچکترين مخالفتي را حتي ازجانب کساني که خود بخشي از همين رژيم بوده و در تحکيم پايه‌هاي آن نقش داشته‌اند تحمل نميکند، و بالاخره درکشوري که از آزادي سياسي، آزادي بيان و انديشه و مطبوعات، آزادي احزاب و اجتماعات و تشکلهاي صنفي، آزادي زنان و حقوق بشر و . . .‌، خبري و اثري نيست، در چنين کشوري و با درحاکميت بودن چنين سيستم فاشيستي‌اي که بيش از سه دهه‌ است ايران را به زنداني بزرگ براي مردمانش تبديل کرده است، موضوع انتخابات و رأي مردم و نمايندگي مردم،  بيشتر از هر چيز کلاشي و حقه‌بازي و اوج تزوير و رياکاري سيستم حاکم را عيان ميسازد. براين اساس در کردستان نيز چندي است عده‌اي از مستخدمين با سابقه رژيم شروع به معرکه گيري تازه‌اي کرده و تحت نام "جبهه متحد کرد" به خيال خود در فکرگرم کردن بازار انتخاباتي رژيم هستند. همگان ميدانند که عنوان مناسب چنين تجمعاتي " جبهه اتحاد با جمهوري اسلامي و تفرقه کرد" است و نه هيچ عنوان ديگر.

جمهوري اسلامي ايران رژيمي به تمام معني مستبد و به غايت فاسد و ضد آزادي و دموکراسي است. اکثريت مردم ايران خواهان سرنگوني اين رژيم‌اند. تا اين رژيم بر سر کار باشد، از آزادي انسانها و آزادانديشي و از انتخابات آزاد خبري نخواهد بود. صرف نظر از اينکه "انتخاباتي" در بين باشد يا نه، اين رژيم دارد جامعه ايران را بسوي جنگ و قحطي و فجايع بزرگ سوق ميدهد و ميخواهد سرنوشت محتوم خود را که نابودي است، به نابودي و به قهقرا رفتن همه مردم ايران تبديل کند.

مردم مبارز و آزاديخواه ايران و کردستان!

کارکرد نمايش "انتخاباتي" جمهوري اسلامي، طولاني‌تر کردن حاکميت اين رژيم است. ادامه حيات جمهوري اسلامي ايران بمعناي تداوم حاکميت جهل و خرافه و سرکوب و خفقان و دستگيري و شکنجه و زندان و اعدامهاي بيشتر است. ماندگاري رژيم اسلامي ايران در حاکميت برابر است با بي حقوقي کامل زنان، پائين‌تر آمدن سطح زندگي عمومي، بيکاري بيشتر و دستمزد کمتر و تورم بالاتر و در نتيجه عدم توانايي تأمين معاش روزانه براي دهها ميليون ازاعضاء خانوادههاي کارگران و زحمتکشان و اقشار کم درآمد جامعه ايران. طولاني‌تر شدن دوره زمامداري اين رژيم مترادف است با پامال کردن هر چه بيشتر حقوق ملل تحت ستم ايران و از جمله ملت مبارز و آزاديخواه کرد. احتمال جنگ و ويراني و قحطي و کشتار بيشمار انسانها نيز در اثر سياستهاي مردم بر باد ده رژيم، تمام مردم ايران را تهديد ميکند. بنابراين:

در نمايش "انتخاباتي" جمهوري اسلامي ايران شرکت نکنيد. به پاي صندوقهاي رأي نرويد. با عدم شرکت در اين "انتخابات"، بار ديگر تنفر و انزجار خود از رژيم جمهوري اسلامي ايران و عدم مشروعيت اين رژيم را به جهانيان اعلام داريد.

سرنگون باد جمهوري اسلامي ايران

زنده باد آزادي

زنده باد سوسياليسم

هيأت هماهنگي روند سوسياليستي کومه‌له

ديماه 1390

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©