Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰ برابر با  ۲۴ فوريه ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۵ اسفند ۱۳۹۰  برابر با ۲۴ فوريه ۲۰۱۲
گامی کوچک در تفاهمی بزرگ

گامی کوچک در راه تفاهمی بزرگ

رفرم ناپذیر حکومت اسلامی

بهنام چنگائی 

 

از شواهد موجود چنین به نظر می آید که سرآخر: بخش برزگی از مخالفان سمج و یک پا مرغی خوشبین به اصلاحات حکومت دینی و انتخابات آزاد، آنان هم پس از سوزاندن نیرو و فرصت های غیر قابل جبران بسیار، اینک، از ولایت فقیه مطلق و دستگاه خودرای و رفرم ناپذیر اش، سلب امید نموده، به او و همه همفکران و همدستان موافق به شرکت در انتخابات اخیراش پشت کرده و هماکنون خود را در نظر و عمل با طیفی از اپوزیسیون همرای و همراه کرده اند، که آنان از دیرباز، به عدم استعداد هر حکومت ایدئولوژیک به پلورالیسم و تنوع پذیری تاکید داشتند؛ (واقعیتی) مبرهن: بویژه در همان ابتداء فاجعه، و در تصریح تمامیتخواهی آقای خمینی به (حکومت اسلامی) محرز و آشکارشد، و جای تردیدی را برای اینان گروه باقی نگذاشت؛ این اصل تجربی و برداشت آن، مبتنی ست بردانش تاریخی جهان، که نه تنها حکومت اسلامی، بلکه هر دولت ایدئولوژیک را به هر شکلی از اشکال و با هر دعاوئی و بهانه ای به وضوح و با صراحت تمام رفرم ناپذیر و کثرت گریز می داند. نمایندگان این نظریه در گذشته، بارها و به اندازه کافی، نگاه های ساده نگر و مغشوش دگراندیشان را، از مخالفان اصلاح طلب وابسته به نظام تا طیف چپ رفرمیست را هشدار داده و نقد اثباتی و سازنده ای از موضوع بحث ارائه کرده بوده اند! کجا بود گوش شنوا؟ به هر حال گذشته سپری شده است و این تفاهم بزرگ، گام کوچکی ست در راه و راستای تفکر کثرتگرائی، که مبارزات ضداستبداد دینی و دمکراتیک ما شدیدن به تدوام چنین نرمش های منطقی در ادامه ی راه پیروزمند خود بدان نیاز مبرم دارد.

 

" تحریم انتخابات و تحصن ملی"

این تاکتیک در صورت وفاق سیاسی و پشتیبانی توده ای و همکاری سراسری مدیای برای اعِمال گسترده تحریم انتخابات و همزمان تحصن ملی، می تواند ضربه حیاتی را به ثبات رژیم توسط اراده مستقل مردم وارد آورد. تحریم و تحصن سلاح مسالمت جویانه ی توده ها، در برابر رژیمی وحشی و سرکوبگریست که به وضوح در باتلاق نابودی و مرگ تدریجی قرارگرفته و قادر به هر جنایت برای نجات دستگاه خود است. رای ندادن و خانه نشینی در روز برگزاری انتخابات، تاکتیکی ست براستی زیرکانه و کم هزینه، آن هم در وزن بسیار بالا، با اعمال اراده مبارزاتی مردمی که ضربات بی رحمانه و روانی و(سرکوب قهرناک 88 و پیآمدهای)آن را به خوبی می شناسند و به همین دلیل پرچم مبارزه بر علیه انتصابات ولائی را در دستور مبارزه آگاهانه ی خود قرار داد و تصمیم دارد سازش ناپذیر و محکم، این بار با(تحریم و تحصن ملی) قیام بزرگ بر علیه دزدان رای و اراده خود را این چنین اجرا کنند.

 

"ایجاد فضای حماسه و عرق ملی"

 این پیروزی مشروط به سه وجه کاملن برجسته و مترتب است یک: مردم از آن یک (حماسه و عِرق ملی) بسازند:  بدینگونه که در این فاصله تا برگزاری انتخابات، خود مردم در تحرک محلی، منطقه ای و شهری با تراکم همبستگی و آرمانخواهی والا آزادی، امیدواری و پیروزی خود را به وسیله ی همبستگی تغذیه کنند، و ترغیب کار مشترک، چنان در بین خود و خانواده آنها محرز و فعال شود، که هر کس انگیزه ی فردی برای اقدام جمعی بیابد، تا بدین وسیله همه افراد به میزان توانائی خود، از حالا تا روز موعود با تمام توان منویات، ملزومات تحریم و تحصن و پیش بینی های لازم را هرچه بیشتر و بهتر متناسب با میحط زندگی خود همخوان و یا در صورت نیاز آن را تحول داده و به موفق ترین روش ساده، اهداف تحریم و تحصن را پیش برند. دو: بر اساس منطق تقابل و معکوس تحریم و تحصن، هشدار دهنده، (توده ها) می بایست روز بعد بزرگترین خیابانگردی را با اعضای خرد، تا سالمند خانواده های خود به نمایش درآورند. سه: تکرار خانه نشینی و یا عملی متناسب با رویداد ویژه، پس از اعلام مسخره نتایج انتصابات! می تواند تحصن و یا هر اقدام دیگر شاخص باشد! و تنها در صورتی می تواند عالی و مکمل دو مورد قبلی موفق شود که (رعایت و همگامی با آن و تداوم همکاری اش برای احاد جامعه بیانگر شأن، نوعی ارزش، آبرو و حرمت و در قاموس وطن پرستی) برجسته گردد، به نحوی که هرکسی در مقابل همسایه ی خود احساس شرمندگی در عدم رعایت تحریم و تحصن کند.

 و در چنان حالتی که رفت، این اقدام، کمترین آسیب پذیری و بیشترین دست آورد اعتماد ملی را برای مردم معترض به انتخابات پیشارو  بر علیه نظام در بر دارد؛ این در حالی ست که این تحریم و تحصن،  برای استصال نظام دینی، هشداری تامل برانگیز خواهد بود، تا بویژه او در این مقطع حساس و پرمخاطره، که تهدیدات نظامی آمریکا ، غرب و اسرائیل کشورمان را به سخره گرفته اند، بیداری مردم را جدی گرفته و دست از تحریک دشمنان خونخوار بردارند  و با تانی به عواقب اُشتلم خود از کیسه ی توده مردم پایان داده و تحریم های گسترده و مداخلات  احتمالی نظامی را منشأئی برای بقای آتی خود در نظر نگیرند.

 سرنوشت آتی کشور، مشروط به عبور از استبداد دینی ست و تدارک و تضمین واقعی آن تنها زیر اراده متحد، مستقل و سازمانیافته ی کارگران و توده های زنجیری و تهی دستان این نظام مطلق گراست. و اما بازتاب نتایج انتخابات به نفع هر کدام از جریان های برگزارکننده  که باشد، تفاوتی در ایجاد ثبات و تحکم سیستم ویران اسلامی نخواهد نمود و ای بسا  ایده تحریم و تحصن بتواند: نزاع نهائی آنان را شتاب داده و سر منشأ بیشترین سرخوردگی، ضربه های اجتماعی ـ سیاسی و انزوا داخلی و به تبع آن بازتاب منفی جهانی را بر علیه دعاوی فریبکارانه ی رژیم، در برگزاری انتخابات آزاد داشته باشد و نظام را در پرتگاه تلخ ترین و بی اعتبارترین حادثه ی تاریخی که مستقیمن از طرف توده های میلیونی هدایت شود، آن را در همین فواصل تحولات ناگهانی و گوناگون، تجربه  کند. آیا ممکن نیست؟!

 

بهنام چنگائی  ـ پنجم اسفند 1390  

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©