Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۲۵ اکتبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۲۵ اکتبر ۲۰۱۲
نامه های مهرداد آهنگر به کارزار ايران تريبونال

نامه های مهرداد آهنگر به کارزار ايران تريبونال

نامه سرگشاده

از: مهرداد آهنگر

 

به: مسوولان کارزار بين المللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی

در زندانهای رژيم جمهوری اسلامی ايران (کارزار ايران تريبونال(

 

در رابطه با: کناره گيری از کارزار بين المللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی

 

عطر آن است که خود ببويد، نه آن که عطار بگويد

 

نزديک به دو ماه پيش، 28 آگوست 2012، طی نامهای رسمی خطاب به دوستان گرداننده "کارزار"، از آنان خواستم که "اسم اين جانب را از ليست فراخواندهندگان خط بزنند و اين نامه را نيز در سايت خود منتشر کنند". پاسخ به اين نامه، در مدت زمانی کمتر از 2 ساعت، به شکل عصبی و پرخاشگرانه، به دست من رسيد. متن هر دو نامه در پايين اين چند خط آمده است.

متاسفانه پس از گذشت اين مدت، اين امر ساده هنوز برای گردانندگان اين کارزار قابل اجرا نشده است. نه نامه در سايت منتشر شده است و نه هنوز اسم اين حقير از ليست فراخواندهندگان اوليه خط خورده است. http://www.irantribunal.com/ASNAD/Gozaresh-20Dec-09.html

 

بنابراين، حال که گردانندگان "کارزار" علاقهای به اعلام اين مساله ندارند، من خودم اين کار را انجام ميدهم.

اصلولن، خود اين امر، امتناع آنان از اعلام جداييها از "کارزار"، يک بار ديگر نشان ميدهد که دوستان گرداننده "کارزار" نفع خود را در عدم شفافيت و مبهم گذاشتن قضايا ميدانند. خيلی ساده است، وقتی که کسی به "کارزار" ميپيوندد و به طور رسمی از طريق سايت "کارزار" اعلام بيرونی می شود، هنگامی هم که فرد مزبور از آن "کارزار" به طور رسمی جدا می شود، و خود شخص هم تقاضا می کند، بايد از همان طريق اعلام بيرونی گردد.

درخواست من خيلی ساده و منطقی است. درخواست نکردم که اسم من را حذف کنيد، و وانمود شود که هرگز نبودهام. خواستهام که روی اسم من خط بکشيد و بگوييد اين فرد به اين دليل که خودش آورده، ديگر نيست. شما هم هر چی که دلتان ميخواست ميتوانستيد در مورد آن بنويسيد، چنان چه نوشتهايد.

من قصد پاسخگويی طولانی به پاسخ نامهرا ندارم. خود نامه، و به ويژه پاسخ به آن، به اندازهی کافی گويا هستند. فقط چند نکتهی کوتاه را عنوان می کنم:

۱ـ  به گفتهی خود دوستان "کارزار" آن قدرها هم در کارهای سياسی تازهکار نيستم، و دقيقن به خاطر "سابقه سياسی"ام تصميم گرفتم که از "کارزار" جدا شوم. يکی از مسايلی که مرا مصمم به اين کار کرد عدم شفافيت در مورد مسايل سووال برانگيز بود؛

۲ـ  برای من جالب است که اين همه انتقاد و صحبتهای جدی که در مورد "کارزار" شده است را، دوستان گرداننده "کارزار"، به طور کلی بدون "هدف سازندگی و نيت درست" اعلام کرده و خود را بينياز از هرگونه پاسخگويی و توضيح در مورد آن سووالات ميپندارند؛

۳ـ  به علت در پيش بودن کارهای زياد برای دوستان گردانندگان "کارزار"، پيشنهاد ميکنم که بيش از اين نگران اين که من "چه جوابی به وجدان خود" خواهم داد نباشند. شايد بهتر باشد که دوستان از اين نسخهها برای خود نيز تجويز کنند؛

۴ـ  بسياری از نوشتههای "کارزار" را خواندهام. ولي، اعتقاد من اين است که: عطر بايد که خود ببويد، نه آن که عطار بگويد. متاسفانه، بوی خوشی از آن چه تا به حال خواندهام نميآيد؛

۵ـ  بيش از هر چيز، خواندن خط آخر نامهی شما نگرانيهای مرا در مورد "کارزار" و گردانندگان آن دوچندان کرد. واقعا اين طور فکر ميکنيد؟ حتی اگر کاملن حق با شما باشد، و همهی ديگران اشتباه کرده باشند، باز هم اعتقاد داريد که "شيوه کار" آدمهايی مشابه من "دقيقا مانند جمهوری اسلامی است"؟!!! شما فکر نميکنيد که در مقام گردانندگان "کارزار بينالمللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی در زندانهای رژيم جمهوری اسلامی ايران"، مقايسه اين عمل با عملکرد و "شيوه کار" جمهوری اسلامی که، فقط در يک نوبت هزاران زندانيی سياسی را، در عرض چند هفته، قتل عام ميکند، يکی است؟؟؟!!!! شما خود به خوبی آگاهيد که بسياری از منتقدان شما متعلق به بخشی از همان جانبدربردگان از قتلعامها و جناياتی هستند، که شما خود ادعا می کنيد که در "کارزار بينالمللی ..." آنان را نمايندهگی کرده و کمپين "کارزار" را بهنام آنان پيش ميبريد. جای بسی تاسف است که شما به خود اين اجازه را ميدهيد که قربانيان اين جنايات و يا عزيزان آنان را با عاملان و آمران و آدمکشهای آن قتلعامها در يک صف قرار دهيد!!؟؟؟؟ اتفاقن اين يکی از دلايلی بود که من قبلن نيز در نامهام از آن شکايت کرده بودم: "... و بدتر از آن متهم کردن مخالفان برگزاری اين چنينی يک تريبونال، به انواع و اقسام تهمتهای ناروا..." اميد داشتم که حداقل در رابطه با اين رفتارتان تجديدنظر کنيد، ولی انگار قرار نيست اين طور شود. من اين شيوه کار شما را توهين شخصی و بيپرنسيپی کامل سياسی به تماميی فعالين سياسيای که مخالف تريبونال اين چنينی هستند ميدانم، ولی در عين حال، حاضر نيستم شما را با جمهوری جهل و جنايت مقايسه کنم.

من هنوز، کماکان، تقاضا دارم که اسم من از ليست فراخواندهندگان خط بخورد و به طور علنی و رسمی از سايت "کارزار" اعلام شده و، به عنوان دلايل کنارهگيريام هم عين نامههايی که به شما نوشتهام در سايت رسمی "کارزار" گنجانده شوند. همان طور که نامهی "گروه کار کارزار ايران تريبونال در نروژ به فعاليت خود ادامه می دهد" نيز در سايت درج شده است.

جالب است که شما نامهی ديگر فعالينی که در نروژ از "کارزار" کنارهگيری کردند را حاضر نشديد در سايت درج کنيد، ولی اين نامهی "گروه کار ..." را در صفحهی اول و بالای صفحه قرار داديد.

http://www.irantribunal.com/farsi.html

 

http://www.irantribunal.com/PDF/Gruh%20kar%20Norvezh.pdf

 

در آخر يک درخواست ديگر نيز دارم. لطفا بهطور شفاف و علنی و رسمی اعلام کنيد که چه افراد و يا گروههای ديگری نيز از "کارزار" جدا شدهاند؟

 

با تشکر

لندن - ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲

 

----- Original Message -----

From: Mehrdad

To: 'Tribunal'

Sent: Tuesday, August 28, 2012 9:06 PM

Subject: نامه به کارزار بين المللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی

 

از: مهرداد آهنگر

 

به: مسوولان کارزار بينالمللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی

در زندانهای رژيم جمهوری اسلامی ايران (کارزار ايران تريبونال)

 

دوستان کارزار ايران تريبونال درود!

 

اولين بخش "دادگاه ..." اخيرا در لندن، شهری که من در آن زندگی ميکنم، برگزار شد. ولي، از آنجايی که اصولن ليست افراد شرکت کننده در کارزار، از مدت ها پيش برای من سووالهای زيادی مطرح کرده بود، چنانچه حتا رغبت شرکت يک بار در آن را در من ايجاد نکرد. هر چند که برخی از اعضای آن را چپ و محترم می پندارم.

 

در کنار آن، از زمان برگزاری "دادگاه ..." در لندن تا به حال، نکات و مسايل زيادی درباره ليست و افراد علنی و غيرعلنی حمايت کنندگان سياسی و مالی "دادگاه ..." مطرح شده اند که مرا نيز به فکر بيشتر واداشته است. اولين تصميم من اين بود که به شکل عجولانه تصميم گيری نکنم و منتظر اخبار و جوابهای دوستان کارزار .... باشم.

 

ولي، اکنون ديگر، و در نهايت، پس از بررسی اکثر نوشتههای منتشر شده، به اين نتيجه رسيدهام که به علت ناروشنيهای موجود و شکاکيتها و سووالهای به جا، در رابطه با ماهيت و چگونگيی منابع مالی و سياسی کمپين و گردانندگان آن، به ويژه از سوی رفقای "گفت و گوهای زندان"، و عدم قدرت مسوولين و حمايتکنندگان کمپين در پاسخدهی روشنگرانه به آن، و بدتر از آن متهم کردن مخالفان برگزاری اين چنينی يک تريبونال، به انواع و اقسام تهمتهای ناروا، مايل نيستم که، عليرغم دوری کامل از کارزار، اسم من همچنان در ليست فراخواندهندگان اوليهيآن باقی بماند. ناگفته نماند که من نيز ميپذيرم که کارنامهی برخی از انتقاد کنندگان نيز به هيچ روی درخشان نيست و به نظر ميرسد که از اين مساله تنها به عنوان يک "آتو" عليه "رقبای سياسی" خود استفاده ميکنند.

بنابراين، از شما تقاضا دارم که در سايت خود، اسم اين جانب را از ليست فراخوان دهندگان خط بزنيد و اين نامه را نيز در سايت خود منتشر کنيد.

 

با تشکر

لندن - 28 آگوست 2012

From: Tribunal [mailto:info@irantribunal.com]

Sent: 28 August 2012 22:51

To: Mehrdad

  Subject: Re:

نامه به کارزار بين المللی برای رسيدگی به کشتار زندانيان سياسی

 

آقای مهرداد آهنگر گرامی

 

نام شما را طبق خواسته خود شما از ليست حذف کرديم. ما متاسفيم که شما با سابقه سياسی تان مغبون فضاسازی سراسر جعل و دروغ و توطئه گرانه ای شديد که حتی يک کلمه واقعيت در آنها نيست. چرا ما بايد به فضای آلوده و سرشار از توطئه جواب دهيم. اگر کسی مخالف اين حرکت بود و با هدف سازندگی و نيت درست انتقاد می کرد کارزار ايران تريبونال قطعا وظيفيه خود می دانست به انتقادات جواب دهد. پايه و اساس اين اتهامات کدام سند مالی و وابستگی کارزار است که شما را نيز" به فکر بيش تر واداشت"؟ شما چه جوابی به وجدان خود خواهيد داد وقتی که گزارش کار و مالی کارزار منتشر شود. مگر شما اين همه سال منابع مالی کارزار را که کمک های مالی مردمی هستند در سايت کارزار نديده ايد؟ مگر شما روی وبسايت کارزار نديده ايد که نوشته شده است" کارزار از دولت ها و موسسات وابسته به انها کمک مالی دريافت نمی کند." شما که انگليسی می دانيد، چرا به وب سايت انگليسی کارزار نرفته ايد و نوشته ای را که در توضيح کارزار نوشته شده است را بخوانيد؟. کدام وابستگی سياسي؟ می شود يک سند برای ان رو کنيد؟ شايد فرصت نکرده باشيد به مصاحبه ها و سخنرانی های سخنگويان و فعالان کارزار گوش کنيد اما بد نيست به لينک زير مراجعه و واقعيت ها را از زبان سه تن از سخنگويان کارزار بشنويد. کسانی که اتهام می زنند بايد بتوانند اتهامات شان را ثابت کنند. شيوه کار دقيقا مانند جمهوری اسلامی است. اول محکوم می کنند بعد هم برايش سندسازی می کنند بدون آنکه سندی وجود داشته باشد.

 

http://www.irantribunal.com/farsi.html

 

 

با احترام زياد

برگرفته از سایت روشنگری:

http://www.roshangari.net/as/sitedata/20121024092158/20121024092158.html

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©