Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۰۸ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۰۸ اکتبر ۲۰۱۱
درد ما طبقه کارگر دردمشترکی است

درد ما طبقه کارگر دردمشترکی است

 

۱۰ روز از اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام می گذرد. هزاران کارگراین مجتمع و دیگر مجتمع های منطقه ی ویژه اقتصادی ماه شهر نظیر شرکتهای امیرکبیر، اروند و تندگویان نیز ازهمان روز شروع این اعتصاب در سوم مهر، به این اعتصاب پیوسته اند. خواست مرکزی محقانه ی کارگران "حذف پیما ن کاران واسطه، و عقد قراردادهای جمعی مستقیم با کارفرمایان اصلی "است که دراعتصاب 6 ماه پیش خود در دهه ی آخر فروردین امسال نیز مطرح کرده و توافق نامه ای هم بین کارگران و مدیریت درحضور فرماندار و نماینده ی مجلس به امضا رسیده بود و مدیریت بادید حیله گرانه ی مشمول مرور زمان شدن این توافق نامه، 3 ماه فرصت خواسته بود تا مشکل را حل کند و نکرد!

این خواسته ای است که کارگران سراسرایران خواهان آنند. کارگران شرکت ایران خودرو و ذوب آهن اصفهان قبلا ازاین خواست دفاع کرده اند. اخیرا نیز اتحادیه مستقل کارگران شمال خوزستان، اتحادیه مستقل کارگران دزفول، هیئت موسس کارگران کیف و کفش مهرانه، هیئت موسس کارگران شرکت مخابرات اندیمشک و هیئت موسس راننده گان مسافر بری شخصی اندیمشک و حومه دربیانیه مشترکی از این اعتصاب حمایت کرده و از جمله نوشتند:

"کارگران عزیز و متحد مجتمع های پتروشیمی ماهشهر و امام، درود برشما که برای تحقق خواسته های برحقتان متحدانه و جانانه به میدان آمده اید. ما اعضای اتحادیه ها و هیئتهای موسس یادشده مراتب حمایت قاطع خود را از شما عزیزان اعلام می داریم و از همه ی کارگران دیگر مجتمع های کشور می خواهیم که ازاین اعتصاب حمایت کنند. دردما طبقه کارگر دردمشترکی است که باید با اتحادهمه جانبه و فراگیر خود آن را درمان کنیم."

حزب رنجبران ایران ازاین خواست به حق کارگران پتروشیمی بندر امام و ماه شهر، که از طریق مبارزه با روش برده داری فروش کارگران توسط پیمان کاران به شرکتهای تولید کننده صورت گرفته و استثمار شدید و ستم فوق العاده ای را برکارگران تحمیل می کنند، قاطعانه پشتیبانی نموده و از کارگران مجتمع های دیگر درسراسرایران می خواهد تا به این اعتصاب پیوسته و یا به حمایت از آن برخاسته و قدرت متحد عظیم خود را دربرابرتجاوزات ضدبشری حاکمان و سرمایه داران درجمهوری اسلامی تحقق بخشند.

لغو شرکتهای پیمان کاری واسطه، لغو قراردادهای موقت، لغو قانون کار ارتجاعی رژیم که با دست کاری های پی درپی منافع و حقوق کارگران را بیش از پیش زیرپا گذاشته است ازجمله خواستهای بلاواسطه ی کارگران است که توسط کارگران پتروشیمی پرچم آن برافراشته شده است.

درود پرشورما برشما رفقای کارگر پتروشیمی که درصف اول جنبش کارگری دردفاع از حقوق کارگران قدعلم کرده اید!

 

حزب رنجبران ایران ـ 13  مهرماه 1390(5اکتبر2011)

هواداران حزب رنجبران ایران- امریکا شمالی

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©