Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ برابر با  ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲  برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۱۳
پیام کنگره هجدهم سازمان کارگران انقلابی ایران راه کارگر به کارگران و زحمتکشان ایران

پیام کنگره هژدهم سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 (کنگره بیست و پنجمین سالگرد کشتار خونین جان باختگان راه آزادی تابستان  ۶۷)

به کارگران و زحمتکشان ایران

 

 

 فرصت های بزرگ اما کوتاه برای پیشروی جنبش مردم علیه دیکتاتوری ولایت فقیه و اهمیت حیاتی بهره برداری موثر جنبش کارگری از فضای مساعد ناشی از اجبار حاکمیت به عقب نشینی در زمینه برنامه هسته ای برای جلوگیری از فروپاشی زیر فشار سهمگین تحریم های اقتصادی، از محورهای مهم مورد توجه کنگره هژدهم سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، (کنگره بیست و پنجمین سالگرد کشتار خونین جان باختگان راه آزادی تابستان  ۶۷) بوده است. دولت روحانی محصول ائنلافی گسترده میان طیف رنگارنگی از نیروهای درون و حاشیه حکومت است که با احساس خطر شدید نسبت به ادامه محاصره اقتصادی برای موجودیت نظام کنونی، راه چاره را در مهار سیاست های ولی فقیه، نوشاندن جام زهر به او وعقب نشینی در برابرغرب یافته است. این دولت همزمان مجری سیاست های اقتصادی عریان تر نئولیبرال است که حذف بیشتر تعهدات ضروری در زمینه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آسیب های اجتماعی، خدمات عمومی، سرشکن کردن هزینه های ناشی از تحریم های خردکننده اقتصادی بر دوش کارگران و سایر لایه های فرودست و خصوصی سازی های گسترده اصلی ترین فقرات آن است.

 

سازش و عقب نشینی در زمینه سیاست خارجی، مقابله با آزادی های مدنی و حقوق شهروندی و انداختن هزینه های بحران بر دوش اکثریت محرومان، اجزای مختلف سیاست های مجموعه حاکمیت است. در این شرایط جنبش توده ای ( و جنبش کارگری به عنوان بخشی اساسی از این جنبش) به شرطی می تواند پیشروی کند که هرعقب نشینی حاکمیت در هر زمینه ای را به سرعت به بستری برای پیشروی مستقل و سازمان یابی خود و طرح مطالبات بیشتر تبدیل نماید. فرصت های پیشروی مردم و کارگران محدود است، زیرا زمان برای روشن شدن شکست یا موفقیت سیاست عقب نشینی در برابر غرب محدود است. تضعیف مداوم به قصد درهم شکستن کامل ولایت فقیه از ملزومات حیاتی پیشروی جنبش توده ای است. اما برای این که تضعیف هرچه بیشتر جایگاه و سیاست های ولایت فقیه از سوی جناح دیگر حکومت مصادره نشود، درآمیزی جنبش برای نان با جنبش برای آزادی از اهمیت حیاتی برخوردار است. در شرایط محاصره اقتصادی و تحمیل بی سابقه ترین فلاکت اقتصادی به اکثریت عظیم مردم، مبارزه علیه فلاکت که درد مشترک این اکثریت بزرگ میلیونی است می تواند به کانونی برای تحرک و شتاب دادن به جنبش توده ای تبدیل شود. فضای کنونی فرصت بزرگی برای سازماندهی مقاومت جمعی تر مزد و حقوق بگیران کشور است و  گسترش مبارزه برای خواست های صنفی و طبقاتی بخش های مختلف طبقه کارگر می تواند به تقویت اراده جمعی کارگران منجر شود.

 

هژدهمین کنگره سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)؛ (کنگره بیست و پنجمین سالگرد کشتار خونین جان باختگان راه آزادی تابستان  ۶۷) با درودهای گرم  به کارگران، زحمتکشان و همه مردمی که برای رهایی از شر استبداد مذهبی و برای جامعه ای آزاد و عاری از بهره کشی طبقاتی و همه انواع ستم ها و نابرابری های دیگر تلاش و مبارزه می کنند، بار دیگر بر تعهد و عزم مبارزاتی خود در مسیر رهایی و سربلندی مردم ایران، و برای آزادی و سوسیالیسم تاکید می کند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کنگره هژدهم سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

(کنگره بیست و پنجمین سالگرد کشتار خونین جان باختگان راه آزادی تابستان  ۶۷)

شهریور ماه  ۱۳۹۲ـ  سپتامبر ۲۰۱۳

انتشار توسط : هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©