Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۱۱ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸  برابر با ۱۱ ژانويه ۲۰۲۰
سایه سنگین غم و تراژدی هولناک مرگ بر سر ایران و ایرانیان فرو افتاده است

پیام تسلیت هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

به مناسبت جان باختن صدها تن از هموطنان مان

 

در سایۀ  حاکمیت نکبت بار جمهوری اسلامی، غم  و اندوه، مردم کشور ما را رها نمی کند. هنوز مردم از غم  صدها عزیز شهیدشان که در هفته پایانی آبان ماه به تیر زهرآگین چکمه پوشان حاکمیت گرفتار آمدند، رها نشده اند که باز حوادث گوناگون، صد ها خانواده را داغدار کرده است. این غم های جانکاه و تکان دهنده کافی نبود تا در جریان به اصطلاح انتقام گیری مقامات حکومتی از آمریکا، خبر سقوط بوئینگ شرکت هواپیمائی اوکراین در تهران در اثر حادثه فنی یا فاجعه پدافندی، سرتیتر خبرهای جهان شد و خانواده های ۱۷۶نفر در ایران و جهان و از جمله خویشاوندان ۱۴۷ ایرانی را به داغ عزیزان شان نشاند. داغ جانگذاری که عدم  اطلاع رسانی دقیق و قطره چکانی از سوی حکومت اسلامی، روح و روان خانواده های عزیز از دست داده را جریحه دارتر کرده است.  پیش از این شوک سنگین به جامعه و حتی جهان، شاهد آن بودیم که در جریان سقوط داربست مراسم عزاداری قاسم سلیمانی در کرمان، در نتیجه بی مسئولیتی بیشرمانه مسئولان حکومتی، ۷۸نفر جان خود را از دست دادند. هنوز مردم از غم و سوگواری این جانباختگان رها نشده اند که خبرکشته شدن ۱۹نفر در حادثه واژگونی اتوبوس تهران- گنبد انتشار می یابد و در اثر  ریزش  معدن زغال سنگ «همکار» در استان کرمان، مجتبی تقی‌زاده از اهالی منطقه فیض‌آباد جان خود را از دست می دهد و ۴ کارگر دیگر زخمی می شوند. مرگ های ناشی از حوادث کار به ویژه در معادن، به دلیل عدم رعایت ضوابط ایمنی کار و نبود نظارت تشکل های کارگری به صورتی روزانه اتفاق می افتد.

 

حاکمیتی که یک هفته تمام کلیه امکانات تبلیغاتی و تدارکاتی خود را بسیج کرد تا برای کشته شدن فرمانده سپاه قدس اسطوره سازی کند، در برابر این حجم جان باختن هموطنانمان مهر سکوت بر لب زده است. اگر سکوت حکومت در بیان تعداد شهدائی که به دست نیروهای سرکوب و تک تیراندازانش جان شان در خیزش آبان ماه گرفته شد را بتوان ناشی از ترس از واکنش مردم قلمداد کرد، بی تفاوتی و سکوت در برابر مرگ ده ها هموطن مان در این هفته و به ویژه سیاست خبررسانی قطره چکانی در ماجرای علت واقعی سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی، تنها نشاندهنده بی ارزش بودن جان انسان ها برای حکومت تباهی و ویرانگراست. واقعیت این است حوادثی که به مرگ هموطنانمان در این هفته منجر شده ، ریشه در ناکارآمدی حاکمان، عدم توجه به زیرساخت ها، بی توجهی به جان انسان در بسیج های تبلیغاتی رژیم و هزینه کردن های نجومی برای اهداف ایدئولوژیک رژیم در ایران و منطقه دارد. هزینه هائی که نه تنها به قیمت بی توجهی به وضعیت زندگی مردم و آینده جوانانش تمام شده بلکه خشم و نفرت همسایگان مان را نیز برانگیخته و بهانه ای شده تا کشورهای سلطه جوی جهانی و  حکومت های مرتجع منطقه دست در دست هم، نیت های پلید خود علیه کشورمان را با تکیه بر تحریم های ویرانگر و فلج کننده و ارتش جیره خوارانشان به پیش برند و نه تنها وضعیت زندگی و معیشت مردم را بیش از پیش به نابودی بکشانند، بلکه امکان برنامه ریزی های زیربنائی ، گشایش اقتصادی  و سازماندهی امکانات زندگی شایسته انسانی را نیز به حداقل ممکن برسانند و هم زمان قدرت توجیه حکومت در سیاست های سرکوبگرانه اش را افزایش دهند.

 

سازمان ما  خود را در غم و ماتم خانواده هائی که عزیزان شان را از دست داده اند، شریک می داند و به همه آنها صمیمانه تسلیت می گوید. روشن است برای آینده ای که چنین حوادثی جان مردمانمان را نگیرند و هر روز شاهد آن نباشیم که خانواده ای در اثر بی مبالاتی های حکومت زانوی غم در بغل بگیرد، باید تمامی امکاناتمان را سازماندهی کرده و از سد استبداد دینی و حاکمیت پاسدار سرمایه و غارتگران و چپاولگران رنگارنگ گذر کنیم. بدون ایجاد شرایطی که خود مردم بر سرنوشت خویش حاکم گردند، نمی توان به روزهای خوش، به آینده ای بهتر و به زندگی انسانی تر امید چندانی بست.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ برابر با ۱۰ ژانويه ۲۰۲۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©