Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۲۰ اگوست ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹  برابر با ۲۰ اگوست ۲۰۲۰
آبان در زندان ادامه دارد

 

 

نگاه روز

آبان در زندان ادامه دارد!

یاشار جاوید

 

فریاد دادخواهی «انسان آبان» این بار از درون زندان بلند شده است.۷۲ تن* از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ از جمله سه جوان معترض محکوم به اعدام (سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی) از روز یکشنبه ۲۶ مردادماه در زندان تهران بزرگ (فشافویه) دست به اعتصاب غذا زده اند. آن‌ها با انتشار نامه‌ای خبر داده اند: «این اعتصاب در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی و اصرار بر به زنجیر کشیدن مردم عدالت خواه در این شرایط اسفناک بهداشتی و در این زندان دور افتاده و فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری انسان است. اصل مطلب این است که هیچ یک از ما مجرم نیستیم و اعتراض حق ماست. مجرم آنها هستند که باعث گرانی و اوضاع فاجعه بار اقتصادی شدند. ما حقوق خود و مردم آسیب دیده را مطالبه کردیم. ما زندگی را مطالبه کردیم و محکوم به مرگ تدریجی در این تبعیدگاه شده‌ایم». این زندانیان محبوس در زندان بدنام فشافویه با اشاره به شیوع کرونا و خطرآفرین تر شدن بیش از پیش آن و اینکه «جان هزاران انسان در این زندان در خطر است»، در خاتمه نامه شان قاطعانه تأکید کرده‌اند: «پس ما با اعتصاب مردن را به مرگ در اثر ابتلا به ویروسی که به سیستم ستمگر و فاسد می‌ماند، ترجیح می‌دهیم». حال آن‌ها که زندگی را مطالبه می‌کردند چند روز است که لب بر غذا بسته اند و از جان شیرین مایه می گذارند تا از پشت دیوارهای بلند زندان فریاد دادخواهی سردهند. این زندانیان که یکبار در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ نقشی تاریخی و ماندگار ایفا کردند، حال در چنگال رژیمی خونریز در درون زندان نیز چنین مقاومت دلاورانه ای به نمایش گذاشته اند. تردیدی نیست این نظام استبدادی فقاهتی که در بیش از چهاردهه حکومت ننگین خود به جنایات بی شمار دست زده و هنوز حتی آمار کشته گان آبان را اعلام نکرده است، نه تنها حقوق زندانی را به رسمیت نمی‌شناسد بلکه حتی عامدانه سناریو شوم مرگ خاموش زندانیان با کرونا را هم دنبال می کند. از این رو جان هزاران زندانی در خطر است و هشدار این اعتصاب کنندگان جدی است. وقتی نماینده دادستانی و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، امین وزیری، با مرخصی اضطراری زندانیان با وجود موافقت رئیس قوه قضائیه، مخالفت کرده و به خانواده های زندانیان که می پرسند چرا نان آوران ما را محبوس کرده‌اید با وقاحت تمام می‌گوید «باید از گرسنگی بمیرید»، باید بیش از پیش نگران این شقاوت و بیرحمی مسئولان قضائی و امنیتی رژیم در برخورد با بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ بود. باید به هر طریق ممکن صدای این عزیزان دربند بود که تنها جرمشان مطالبه حق خود و مردم آسیب دیده بوده که توسط حکومتگران جلاد و فاسد به تاراج رفته است. نباید خانواده‌های این جوانان معترض و دادخواه را تنها گذاشت. در اتحاد و همبستگی خانواده‌های زندانیان و حمایت همه نیروها و انسان‌های آزادی خواه است که می‌توان سناریو شوم رژیم جنایتکار را نقش برآب کرد. نباید اجازه داد اقدامات رذیلانۀ حکومت اسلامی علیه زندانیان بی دفاع بی هزینه باشد. با الهام از تجربۀ موفق راهپیمائی میلیونی« اعدام نکنید» در شبکه‌های اجتماعی، این بار با فریاد «آزادشان کنید» به حمایت این زندانیان اعتصابی که در‌واقع آبان پرشکوه ۹۸ را در زندان نیز ادامه می دهند، برخیزیم و آن را به یک مسئله اجتماعی فراگیر و خواست عمومی توده ای تبدیل کنیم. درنگ جایز نیست!

 

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ اگوست ۲۰۲۰

...................................................................

پ. ن: این مطلب آماده انتشار بود که «شبکه حقوق بشر کردستان» گزارش داد حدود ۱۴۰ زن زندانی در بند زنان زندان مرکزی ارومیه، در اعتراض به نگهداری زندانیان مبتلا به ویروس کرونا در این بند و عدم رسیدگی پزشکی و انتقال آنها به بیمارستان، از روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

شیوع  کرونا در زندان ها و اعتراض زندانیان با دست زدن به اعتصاب غذا، ضرورت دفاع از جان زندانیان را بیش از پیش به یک ضرورت عاجل تبدیل کرده است. جای تردید نیست که امر زندانی سیاسی، مقوله ای است فراگیر و به تمامی جنبش های اجتماعی مربوط است. سکوت نکنیم؛ صدای شان باشیم!

 

…..........................................

* اسامی امضاکنندگان :

۱. سعید تمجیدی ۲. امیرحسین مرادی ۳. محمد رجبی ۴. سیامک پایمرد ۵. سعید اسدی ۶. مهدی قلندری ۷. حسین ریحانی ۸. حسین نیکچه فراهانی ۹. سینا خاطری ۱۰. داوود غفاری ۱۱. جواد بلندجاه ۱۲. امید میردریکوند ۱۳. حمید جهانگیری ۱۴. محمد بیگی ۱۵. مهدی حسنی پور ۱۶. محمد غفاری جم ۱۷. ایمان مردان بخشی ۱۸. سیامک مقیمی ۱۹. آریا حامدی راد ۲۰. میربهنود اسماعیلی ۲۱. ساحل رضایی ۲۲. مرتضی امیدبیگلو ۲۳. محمد آدم ۲۴. مهدی وحیدی ۲۵. محمدباقر سوری ۲۶. محمدمهدی عبدالله زاده ۲۷. دانیال بخشی ۲۸. ابوالفضل شهبازی ۲۹. وحید باقری ۳۰. جواد آدینه وند ۳۱. محمد معلمیان ۳۲. کیانوش جمالی ۳۳. کیانوش ولی اللهی ۳۴. حسین آرمند ۳۵. متین ایزدی ۳۶. مجید زرهپوش ۳۷. علیرضا صفری سیار ۳۸. هادی خاتمیان ۳۹. سیدامید موسوی ۴۰. مهدی نقدی ۴۱. کاظم نباتیان ۴۲. حسین باقری ۴۳. رضا رمضان زاده ۴۴. توحید فتوحی ۴۵. شاهین نظرزاده ۴۶. مهدی باقری ۴۷. محمد رشیدی ۴۸. رضا قریشی ۴۹. محمد علیجانی ۵۰. حسین جعفری ۵۱. رامین باقریان ۵۲. سپهر بابازاده ۵۳. احسان خزایی ۵۴. سعید مروتی ۵۵. احمدعلی حاتمی ۵۶. علی بی کس ۵۷. رضا علیدوست ۵۸. مجتبی خانعلی ۵۹. ایمان دارایی ۶۰. مجید قره باغی ۶۱. علی قهرمانی ۶۲. رضا بیات ۶۳. مهرشاد سعیدی نیا ۶۴. محسن تشکری ۶۵. محسن سبزعلی ۶۶. حسن عباسی ۶۷. امیرحسین کشاورز ۶۸. میلاد ارسنجانی ۶۹. علی اصغر کرامتی ۷۰. محمدعلی پرندلو ۷۱. امیرحسین کشاورزی کرجی ۷۲. فرید کرد زنگنه

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©