Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ برابر با  ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹  برابر با ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰

اطلاعیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در باره برگزاری بیست و پنجمین کنگره سازمان

کنگره فریدریش انگلس

 

 

 

کنگره بیست و پنجم سازمان ما در آذرماه ۱۳۹۹ با یک دقیقه سکوت به یاد همه شهدای آزادی و سوسیالیسم افتتاح شد.

 

 این کنگره در هم زمانی با دویستمین سالگرد تولد انگلس، به یاد این رزمنده و نظریه پرداز فروتن جنبش کمونیستی، که نقش بی‌همتایی در آگاه سازی بهترین عناصر طبقه کارگر ایفا کرده است، نام  کنگره فردریش انگلس را برای خود برگزید.

 

بیست و هشتم  نوامبرامسال دویستمین سالگرد تولد فردریش انگلس بود. بحران همه گیری کرونا و مجموعه ای از بحران های درهم تنیده با آن، نشان داده اند جهان ما درشرایطی بسر می برد که سرمایه داری، فجایعی محتوم و مرگبار برای بشریت و طبیعت رقم زده است.  حالا دیگر مشخص شده است که

 انگلس بر می گردد، همراه با مارکس، درست هنگامی که سلطه سرمایه در گستره جهانی ما را فرا می خواند که به نام زندگی و برای نجات سیاره مان و انواع اشکال حیات، درچهار گوشه جهان بر ستمرانی کالائی که خمیرمایه آن نابرابرسازی دائم، انسانیت زدائی و طبیعت ستیزی مستمر است، شورش کنیم.

 انگلس بر می گردد همراه با مارکس درشرایطی که دمکراسی لیبرال در سراشیب زوال قرار گرفته  و ستیز سرمایه داری با دمکراسی بیش از همیشه چهره گشوده است. سوسیالیسم بار دیگر از زیر چند دهه  آوار شکست های سوسیالیسم حزب- دولت ها و سوسیال دمکراسی، قامت راست می کند. این تجدیدحیات با بازگشت به سوسیالیسم پایه گذاری شده توسط مارکس و انگلس کلید خورده است. سوسیالیسمی که دمکراسی جامع و بنیادی جزء درون مایه و حیاتی آن است.

انگلس بر می گردد همراه با مارکس برای آن که در قیام های بزرگ آزادی علیه مدیریت جهانی بهره کشی و الاهیات مقدس بازار، پرچم سرخ رهائی را به اهتزار در آوریم  و  جهانی نو براندازیم. جای شگفتی نیست که  در قرن بیست ‌ویکم شاهد بازگشت انگلس هستیم، کسی که همراه با مارکس، پیوسته بر پیکارها تأثیر می‌گذارند و الهام بخش امیدهائی هستند  که عصر بحران‌زده و لزوماً انقلابی ما را خصلت بندی می کنند. 

 

کنگره بیست و پنجم سازمان ما به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی در دو مرحله برگزار شد. در ابتدا  به بحث پیرامون کلیدی‌ترین مسایل و تحولات جهانی، منطقه‌ای و ایران پرداخت و سند « وظائف ما در دوره  پیش رو» را به تصویب رساند. در ادامه، گزارش عملکرد هیئت اجرایی که طبق سنت سازمان ما در مجمع عمومی سوم به بحث گذاشته میشود مورد تایید کنگره قرار گرفت.

 

کنگره بیست و پنجم سازمان ما با توجه به شرایط سرنوشت ساز کشور، مراودات در راستای همیاری، همکاری و همگرائی های نیروها و فعالان همسو را یکی از وظائف حیاتی ما قلمداد کرد و بر فشرده ساختن روابط و مبادلات فکری و همکاری های عملی با نیروها و فعالانی که برای تجدید حیات سوسیالیسم مارکسی تلاش می کنند به طور ویژه تاکید کرد و یادآور شد که برای چنین همکاری ها و همراهی هایی، کسی به کسی نمی پیوندد، بلکه همه دست شان را به سوی هم دراز می کنند و همه به هم می پیوندند.

 

کنگره بیست و پنجم، اعضای "هیئت اجرایی سازمان" و "کمیسیون مرکزی نظارت و رسیدگی به شکایات" را از میان نامزدهای عضویت برای این دو ارگان انتخاب کرد. کنگره فریدریش انگلس با سرود انترناسیونال به کار خود پایان داد.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ برابر با ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©