Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱  برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲
زندان اوین در خطر

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

نگذاریم جنایت تابستان ۶۷ تکرار شود!

جان زندانیان سیاسی و عادی اوین در خطر است!

 

 

خبرهای نگران کننده ای از اوین می رسد. ساعاتی پیش در شباهنگام شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ آتش سوزی در بند ۷ زندان اوین باعث گسیل نیروهای ضد شورش به این زندان شد ه است.   خبرها حاکی از آن بوده است که برخی از ماموران برج های مراقبت بند هفت فرار کرده اند و نیروهای ضد شورش برای کنترل زندانیان به زندان اوین گسیل گشته اند. ساکنان مناطق نزدیک به زندان اوین، از صدای مستمر گلوله و انفجار از بندهای زندان خبر می دهند. نحوه قرار گرفتن بندهای زندان اوین، خطر آن را بیش از پیش افزایش داده است که زندانیان بندهای ۲۴۱، ۸، ۷، بازداشتگاه ساختمان فرهنگی، بند زنان، ۳۵۰، بازداشتگاه وزارت اطلاعات و بند ۴ در معرض خطر تیراندازی و آتش سوزی قرار گرفته باشند. رسانه‌های امنیتی اعلام کرده اند که درگیری و آتش‌سوزی در بند "اراذل و اوباش" یعنی اندرزگاه ۷  به وقوع پیوسته که ۲۰ متر با بند ۸، محل استقرار اغلب زندانیان سیاسی فاصله دارد. پشت همین اندرزگاه ۷ هم بند امنیتی ۲۴۰ قرار دارد که این روزها بسیاری از بازداشت شدگان اعتراضات مهرماه در سلول‌های آنجا زندانی هستند.

 

به دنبال پخش این اخبار، نگرانی شدید از کشتار زندانیان عادی و سیاسی در میان مردم ایجاد گشته است. گروه کثیری از مردم بویژه ساکنان نواحی اوین، سعادت آباد، شهرک غرب، آتی ساز، چمران ، فرخزاد و سایر نواحی بی درنگ با اتوموبیل هایشان به سمت اوین حرکت کرده اند. ترافیک سنگین در بزرگراه های اطراف اوین ایجاد شده است. نیروهای ضد شورش رژیم راه های منتهی به اوین را مسدود کرده تا از نزدیک شدن مردم به زندان اوین  جلوگیری به عمل آورند. صدای انفجارهای پی در پی از اوین قطع نمی شود و بوی گاز اشک‌آور در اطراف زندان به مشام می‌رسد.

 

 روشن نیست که آیا آتش سوزی، یک حادثه ، یا اقدامی از سوی زندانیان عادی و یا برنامه ریزی تبه کارانه ای از سوی مقامات امنیتی برای بدست آوردن بهانه برای هجوم به زندان و کشتار زندانیان سیاسی بوده است. تجربه جنایات تابستان سال ۶۷ در زندان های تهران و شهرستان ها و شعار ددمنشانه رهبر  رژیم مبنی بر این که  «خدای سال های شصت، خدای امسال هم هست» ، بر نگرانی مردم افزوده است. اما دشمنان مردم کور خوانده اند، خدای امسال نه خدای سال های شصت، بلکه خدای سال های ۵۶  و ۵۷ هست و مردم با همبستگی و شجاعت بی نظیرشان  با چشم های بیدار و دل های نگران  وضعیت عزیزانشان در زندان های قرون وسطائی جمهوری اسلامی را دنبال می کنند.

 

ما، اقدام شجاعانه مردم در حرکت به سمت زندان اوین را تحسین می کنیم و آن را نشانه همبستگی انسانی با ارزشی می دانیم که بیانگر روحیه انقلابی توده ای  آن هاست. ما  از همه نیروهای آزادیخواه  و از همه تشکل های مترقی و همه ایرانیان دل نگران در سراسر جهان تقاضا داریم که با پخش اخبار خطری که جان زندانیان سیاسی و عادی در اوین را تهدید می کند، افکار عمومی جهانیان را در کشورهای محل سکونت خود، آگاه ساخته و از این طریق فشار بر دولت های سراسر جهان برای اعمال فشار دیپلماتیک بر جمهوری اسلامی را افزایش دهند و مانع از اقدامات جنایتکارانه رژیم اسلامی در کشتار زندانیان و مردم ایران گردند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که مردم خواهان گشوده شدن درهای زندان اوین و همه زندان های سراسر کشور گردند و عزیران زندانی به آغوش گرم و مهربان مردم بازگردند.

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©