Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ برابر با  ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۹  برابر با ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰
آیا کشور وارد مرحله حساس و سرنوشت ساز دیگری می شود؟

آیا کشور وارد مرحله حساس و سرنوشت ساز دیگری می شود؟

 

یوسف لنگرودی

 

نگاهی به تحولات اخیر نشان می دهد که حوادث بسیار مهمی درحال شکل گرفتن است. سرعت رویداد ها در بسیاری از عرصه ها چنان است که نه فقط مردم و مخالفان بلکه حتی رهبران رژیم ولایت فقیه را کاملا شگفت زده می کند. اکنون دیگر حوادث حساس و مهم نه تنها در طول ماه ها و هفته ها بلکه هر روز و هر ساعت اتفاق می افتد. هر روز چندین خبر درباره اعمال تحریم های جدید از راه می رسد. تحریم هایی که اکنون با گذشت زمان دارد فشار شدیدی را متوجه مردم می سازد و کشور را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار می دهد. رهبران حکومت که قبلا اعمال چنین تحریم هایی را به مسخره می گرفتند حالا با جدی شدن تحریم ها به دست و پا افتادند و به جای  چاره اندیشی اساسی برای پایان دادن به بحران هسته ای و تحریم ها، طرح ها و ابتکارات ابلهانه و بی حاصلی را ارائه می دهند که قبل از هر چیز نشانگر ضعف مفرط شان برای خنثی کردن این تحریم هاست. شخص خامنه ای با معرفی " اقتصاد مقاومتی" نه تنها وحشت حکومت از این تحریم ها را  نشان می دهد بلکه ناتوانی آشکار رژیم  برای مقابله با آن را نیز به نمایش می گذارد.

در کنار مسئله تحریم ها، بحران رو به رشد در میان جناح های حکومتی است که اکنون  تقریبا دیگر همه نهادها و ارکا ن های حکومتی را در بر گرفته است. حالا دیگر اختلافات به موضوع های مهمی چون نحوه اجرای حذف یا کاهش طرح یارانه ها محدود نمانده و حتی مسئله ای چون آزادی" سارا شرود" نیز به محل اختلافات باند های حکومتی تبدیل شده است. همین ماجرای نمایش لوح باستانی کورش، به یک جنجال بزرگ انجامیده و جناح های حکومتی را باز به شدت در مقابل یکدیگر قرار داده است. همه شواهد و قرائن حاکی از این است که بحران و اختلافات میان باندهای رژیم حالا دیگر به یک امر روزمره و فزاینده در آمده و کمتر عرصه ای مانده که از این منازعات جناحی مصون مانده باشد. منازعاتی که بی تردید از به وجود آمدن یک اراده مشترک و واحد در دستگاه حکومتی برای مقابله با کوهی از مشکلاتی که رژیم با آن روبروست، جلوگیری می کند و عملا به پاشنه آشیل آن تبدیل شده است.

اکثریت بزرگ جمعیت کشور و مخصوصا کارگران و زحمتکشان بر اثر حاکمیت سرمایه داری وحشی اسلامی، با فقر و فلاکت طاقت فرسایی دست و پنجه نرم می کنند. جمهوری اسلامی در نظر دارد تا با حذف یارانه ها، مردم را هر چه بیشتربه روز سیاه بنشاند. اقدامات آزمایشی در این زمینه در پاره ای از مناطق کشور با افزایش چندین برابری قبض های آب و برق به اجرا در آمده و قرار است از اول مهر ماه به طور ضربتی و سراسری به اجرا گذاشته شود. این پروژه  در صورت به اجرا در آمدن که شدیدترین شوک تراپی اقتصادی در تاریخ کشورمان خواهد بود، بر خلاف عوام فریبی و دروغ  های شاخدار مقامات حکومتی نه تنها به سود مردم نخواهد بود بلکه عواقب هولناکی بر زندگی و معیشت اکثریت مردم خواهد داشت. عوارض و نتایج ویران کننده این پروژه احتمالا چنان پردامنه خواهد بود که ممکن است بر اثر وقوع شورش های گسترده توده ای و پیوند هوشیارانه آن با مبارزات ضد استبدادی موجود، حکومت جان سالم از آن به درنبرد. رژیم ولایت فقیه به این دلیل بر اجرای این پروژه اصرار دارد که با کمبود شدید بودجه روبروست و یک اقتصاد به شدت ورشکسته و ناکارآمد روی دستش مانده است. آنان برای تامین هزینه های حکومتی علنا می خواهند از سر سفره مردم که دیگر چیزی در آن باقی نمانده است،  بدزدند.

همه این مطالب نشان می دهد که جامعه ما آبستن تحولات بزرگ است و به مرحله تغییرات سرنوشت ساز نزدیک می شود. تغییرات سرنوشت سازی که علایم نیرومندی از بی آیندگی و سقوط حکومت جهنمی جمهوری اسلامی و دستگاه ستمگر ولایت فقیه را با خود دارد.روند اوضاع آن چنان به ضرر حاکمان جنایتکار اسلامی پیش می رود که حتی مقاماتش نیز روحیه خود را دارند از دست می دهند. ماجرای استعفای  دو نفر از دیپلمات های جمهوری اسلامی از سمت های خود در فاصله تنها دو روز در کشورهای فنلاند و بلژیک و پیوستن آنها به صف مخالفان، گوشه ای از این واقعیت را نشان می دهد.

اما برای آنکه مجموعه این تحولات منجر به پیشروی اکثریت مردم ایران، زحمتکشان و تهیدستان شود و ارتجاع ولایت فقیه را عقب بنشاند و سرانجام در هم بکوبد، هوشیاری رهبران خود جوش جنبش توده ای در سازماندهی موفق و پیوند موفقیت آمیز جنبش مطالباتی با مبارزات جاری ضد استبدادی از اهمیت تعیین کننده ای برخودار است. حکومت را باید سنگر به سنگر، در کوچه و خیابان، محلات و در کارخانه،  در دانشگاه ها و مدارس به زانو در آورد. از تن در ندادن به پرداخت قبض آب و برق، تا سرپیچی از حجاب اجباری، تا اعتراض به تعطیلی واحد های تولیدی و خدماتی و برپایی اعتراض به اخراج کارگران و کارمندان و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و فرزندان مردم از اسارت گاه های رژیم، تنها نمونه هایی از عرصه های رنگارنگ و مختلف مبارزات مردمی هستند که در صورت فعال شدن جنبش توده ای در این عرصه ها، نیروهای سرکوبگر رژیم، پراکنده و مستاصل خواهند شد و زمینه برای پیروزی های بزرگ فراهم خواهد آمد.

۲۳شهریور ۱۳۸۹

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©