Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
وزارت اطلاعات و سوءاستفاده بیشرمانه از مظلومیت سکینه محمدی

وزارت اطلاعات و سوءاستفاده بیشرمانه از مظلومیت سکینه محمدی

 

ارژنگ بامشاد

 

یک روز پس از شکست سنگین رژیم اسلامی در ۱۶ آذر که جنبش دانشجویی توانست در دانشگاه های سراسر کشور، اعتراضات شکوهمند خود علیه استبداد ولائی  را زیر حضور سنگین نیروهای سرکوب فریاد کند، و هم زمان با اعتصاب غذای خشک رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد و حومه و نسرین ستوده وکیل شجاع، وزارت اطلاعات، یک بار دیگر،  با سوء استفاده از مظلومیت سکینه محمدی، یک بمب خبری منفجر کرد. ماجرا از این قرار بود که پرس تی وی به همراه شبکه ی چهار سیمای جمهوری اسلامی ، قصد دارد  در روز جمعه فیلمی از ماجرای سکینه محمدی پخش کند. برای تکمیل این فیلم و بازسازی صحنه ی قتل، سکینه محمدی و پسرش سجاد را در روز چهارشنبه، ۱۷ آذرماه به خانه  شان در اسکو در آذربایجان بردند، از صحنه های حضورشان  در خانه عکس گرفتند. این عکس ها و خبر آزادی سکینه محمدی را از طریق عوامل نفوذی و کاشته شده ی خود در ارتباطات داخل کشور به  شبکه های اجتماعی درز دادند. روشن است که ارسال عکس های تازه و واقعی و پخش این خبر، باعث خوشحالی و مسرت همه ی آن هایی بشود که نسبت به سرنوشت این زن محکوم به سنگسار حساسیت فوق العاده ای دارند. دفاع جانانه فعالین سیاسی در خارج از کشور از این زن مظلوم که به سنگسار محکوم شده است، تاکنون توانسته است افکار عمومی جهان را نسبت به مسئله سنگسار و  اعدام در ایران آگاه کرده و حمایت بین المللی در این رابطه  بوجود بیاورد.  این حساسیت انسانی و این عواطف ستایش برانگیز فعالین سیاسی و  حقوق بشر،چه  ایرانی و چه غیرایرانی، زاویه ای است که از نظر اطلاعاتچی های حکومتی دور نمانده است و تلاش می کنند، هر مدت یک بار با داغ کردن این موضوع ، هدف های شوم خود را به پیش ببرند.

 

اکنون هستند کسانی که با اطمینان بیشتری یادآوری می کنند که حتی در تله افتادن دو خبرنگار آلمانی در چنگال جمهوری اسلامی نیز دام از پیش سازمان داده  شده ی وزارت اطلاعات حکومت اسلامی بوده است. براساس این ارزیابی، آن ها از حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت این زن مظلوم، نیز سوءاستفاده کرده و زمینه سفر دو خبرنگار را فراهم آورده و آن ها را دستگیر کردند تا از این  طریق بتوانند در زد و بندهایشان با دولت آلمان، قدرت چانه زنی شان را بالا ببرند. دنبال کردن اخبار مربوط به دو خبرنگار گروگان گرفته شده، نشان می دهد که چگونه دولت اسلامی تلاش دارد از این ماجرا نیز بیشترین بهره برداری را به عمل آورد. وزارت خارجه رژیم اسلامی بعنوان بازوی بین المللی سرکوب نیز در این ماجرا فعالانه دخالت دارد. سوءاستفاده وزارت اطلاعات از این ماجرا تا به حدی است که این دو خبرنگار را وابسته به اپوزیسیون ایرانی معرفی کرده تا از این طریق باعث کاهش امکانات تاثیرگذاری فعالین سیاسی و اجتماعی در این عرصه  شود.

 

اما چرا وزارت اطلاعات حاکمیت اسلامی، هر چند یکبار، تلاش می کند با سوءاستفاده از مظلومیت سکینه محمدی آشتیانی، و با شناخت از حساسیت افکار عمومی در این زمینه، خبرهای ویژه ای مطرح می سازد؟ تجربه ی تاکنونی نشان داده است که هر گاه موضوعات سیاسی حقوق بشری حادی در کشور در جریان است، این اخبار به  گونه ای به صدر خبرها فرستاده می شود. زمانی که ۱۷ زندانی سیاسی در اعتصاب غذای چند هفته ای به سر می بردند، و یا در زمان اعتصاب غذای اول نسرین ستوده و ارژنگ داوودی  و حالا نیز در زمان اعتصاب غذای رضا شهابی و نسرین ستوده، که جان آن ها را به  خطر انداخته است و درست یک روز پس از شکست رژیم در ۱۶ آذر، این موضوع را به  صدر اخبار می رسانند. بازی وزارت اطلاعات با افکار عمومی، در آستانه ی عاشورا نیز زاویه ی دیگری است که می تواند دلیل انتخاب زمان این ماجرا باشد. روشن است که حکومت از تکرار عاشورای ۸۸ بشدت نگران شده تا جائی که ۱۸۰۰۰ نیروی لباس شخصی برای کنترل هیئت های عزاداری گمارده است و هم اکنون نیز اخباری از دستگیری عزاداران در اینجا و آنجا می رسد.

 

راه اندازی این بمب خبری در آستانه دهم دسامبر، روز جهانی حقوق بشر، از آن رو سازماندهی شده تا چنین وانمود کنند که دفاع فعالین حقوق بشری ایرانی و غیرایرانی، محدود به دفاع از زنی شده است که از طرف جمهوری اسلامی به قتل همسرش و زنا متهم شده است. روشن است دفاع از حقوق این زن مظلوم، امری است که باید پیگرانه دنبال شود. ماجرای اعدام شهلا جاهد نشان داد که جمهوری اسلامی از ظرفیت درنده خوئی بالائی برخوردار است و نباید اجازه داد که جان این زنان مظلوم چنین بی محابا گرفته شود.اما علیرغم این،  آن ها با برجسته کردن این موضوع، می خواهند به راحتی جنایات جمهوری اسلامی در زندان ها، دستگیری های گسترده ی روزنامه نگاران، فعالین کارگری و بویژه فعالین دانشجویی در چند روز گذشته را تحت الشعاع قرار دهند. تلاش دولت و وزارت اطلاعات و سیمای جمهوری اسلامی برای تهیه فیلمی از ماجرای سکینه محمدی و پخش آن، تمامأ همین هدف را دنبال می کند. باید این ترفند اطلاعاتی رژیم را افشاء کرد و با حساسیت بیشتری نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران، نسبت به سرنوشت زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا، واکنش نشان داد. در شرایطی که جان رضا شهابی  و نسرین ستوده در خطر است، نباید اجازه داد که حاکمیت اسلامی و وزارت اطلاعات و شبکه های تبلغاتی اش از حساسیت بالای افکارعمومی سوءاستفاده کنند.

 

و در پایان سخنی هم با فعالین سیاسی و مبارزان حقوق بشر. از یاد نبریم که پیش از این حاکمیت اسلامی اعلام کرده بود که هزاران نیرو برای مقابله با جنگ نرم روانه ی دنیای مجازی کرده است، آن ها قصد دارند با نفوذ دادن عوامل خود به شبکه های سازمانی و یا شبکه های اجتماعی، طرح های پلیسی خود را به اجرا درآورند و میزان ناامنی در انتقال خبر را افزایش دهند. باید با بالابردن هوشیاری امنیتی، ترفندها و دسیسه های اطلاعاتی و امنیتی رژیم را شناسائی کرد و  طرح هاس شوم پلیسی اش را خنثی نمود. نباید اجازه داد وزارت اطلاعات رژیم  از طریق عوامل نفوذی خود برای فعالین سیاسی، مدافعین حقوق بشر و سازمان های سیاسی فعال که تمامی توش و توان خود را برای درهم شکستن استبداد دینی بکار می گیرند، دام های اطلاعاتی پهن کند.

۱۹ آذرماه ۱۳۸۹ـ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©