Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ برابر با  ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷  برابر با ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸
اطلاعیه

اطلاعیه

نگرانی شدید

آموزش بین الملل، فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان ،

نسبت به سرکوب معلمان در ایران

    

 اموزش بین الملل ei  در تاریخ سوم دسامبر ۲۰۱۸ بیانیه ای را منتشر کرد که در آن آمده است": نیروهای امنیتی به دنبال تحصن سراسری دو روزه در ۱۳ و ۱۴ نوامبر پانزده تن از معلمان را بازداشت و تعداد زیادی را نیز برای گرفتن اطلاعات به دادگاه اظهار کرده است. اعتصاب سراسری دیگری که در ۱۴ و ۱۵ اکتبر به وقوع پیوست بازداشت تنی چند از معلمان را به همراه داشت.

 

آموزش بین الملل در نامه اعتراضی خود به مقامات جمهوری اسلامی هشدار داده است که مطالبات معلمان بازداشت شده چیزی جز حقوق های متناسب با نرخ تورم، آموزش با کیفیت بالا و رایگان برای همه، و حق تشکل  مستقل خود نمی باشد. این سازمان جهانی همچنین ازمقامات حاکم در خواست آزادی بی قید و شرط تمامی معلمان که به دلایل مطالبات مشروع و قانونی خویش به زندان افتاده اند، شده است

در این بیانیه همچنین سالها  سرکوب گسترده و متداوم معلمان در ایران و برخورد امنیتی به حقوق مشروع و قانونی آنها محکوم شده است. اسماعیل عبدی،  محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی...تحت تعقیب، اذیت و آزار  قرار گرفته، بدون مجوز قانونی دستگیر شده اند و با محکومیت های طولانی در زندان به سر می برند.

کمپین جدید آموزش بین الملل  در حمایت از معلمان ایران دوباره شروع شده است و این بار این سازمان جهانی از همه اتحادیه های جهانی عضو در خواست کرده است که  طی نامه های اعتراضی به مقامات حکومتی خواهان به رسمیت شناختن حقوق تمامی کارگران و معلمان در ایران منجمله آزادی تشکل، تجمع و اعتصاب باشند.

 

https://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=3953

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©