Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۱۹
اطلاعیه كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي کارگري

 اطلاعیه كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكل هاي کارگري

 

 

شکنجه کارگران را متوقف کنید!

 

اگر چه تهدید، بازداشت و شکنجه کارگران و فعالان کارگری و اجتماعی امر تازه‌ای نیست و کارگران و نمایندگانشان همواره در قبال بیان خواسته‌ها و مطالبات شان جز تهدید، سرکوب و بگیر و ببند پاسخی نگرفته‌اند؛ اما وقایع اخیر مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه به نوبه خود ابعاد جدیدی از سرکوب و شکنجه را عیان  ساخت. هم اکنون علی نجاتی، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان تحت شدیدترین فشارها و تنگناها قرار گرفته‌اند. چرا که از نظر عوامل سرمایه خطای بزرگی از آن ها سرزده و در مقام یک کارگر و یک فعال اجتماعی اول این که خواسته‌های معیشتی خود و هم طبقه‌ای هایشان را مطرح نموده و بدتر و بالاتر از آن دست به افشای آنچه که در پشت دیوارهای زندان بر آن ها رفته است، زده‌اند. آری آنان کار خطیری انجام داده‌اند و باید تاوان این گناه کبیره را با تحمل ضرب و شتم و انواع شکنجه‌های جسمی و روحی و اتهام های اخلاقی بپردازند. و پاسخ سرمایه، همواره و به ویژه در آن هنگام که ساحت مقدس و محترمش مورد سئوال و اعتراض قرار می‌گیرد چیزی جز تهدید و ارعاب؛ شکنجه و زندان نیست.

 

 در شرایط کنونی به جهت رشد و گسترش مبارزات کارگران برای احقاق حقوق مسلم خویش، صاحبان سرمایه و مدافعانش در حکومت، بیش از هر زمان دیگری نوک تیز حمله و تهاجم خود را متوجه کارگران معترض و حق طلبی کرده است که رسیدن به حقوق و خواست‌های طبقاتی خویش را وجهه‌ی همت خود قرار داده‌اند. این فشارها نه تنها به شکل همه جانبه و سیستماتیکی بر کارگران و فعالین کارگری اعمال می‌شود، بلکه حتی خانواده‌های کارگران را نیز بی نصیب از این فشار و تهدید نگذاشته است.

 

هرچند مسئولین امنیتی باید تا حالا دریافته باشند که اکنون دیگر حنای نمایش‌های مضحک تلویزیونی و اعتراف گیری در نزد مردم رنگی ندارد و کسی به چنین سناریو پردازی‌هایی اهمیت نمی دهد، با این همه همچنان شاهد این قبیل اعمال و فشارها و شکنجه های روحی وجسمی بر کارگران دستگیر شده هستیم.

 

کارگران! تشکل های کارگری ! مردم آزاده ایران وجهان !

 

جان علی نجاتی، اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و بسیاری دیگر از کارگران و فعالانی که به دفاع از حقوق مسلم این طبقه برخاسته اند در خطر است. در شرایط موجود این عزیزان در معرض شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار دارند. صدای اعتراض خود را به هر شکل ممکن بلند کنیم و به گوش همه برسانیم. از هرطریق ممکن از این کارگران وخانواده های آن ها حمایت کنیم. این کارگران و فعالین کاری جز بیان خواسته‌های برحق این طبقه و به طور مشخص کارگران هفت تپه انجام نداده اند.

 

 کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری ضمن محکوم کردن هر گونه اعمال فشار و شکنجه بر کارگران، خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط  علی نجاتی،  اسماعیل بخشی،  سپیده قلیان و برادرش  مهدی قلیان می باشد.

 

کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

بهمن ۱۳۹۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©