Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ برابر با  ۲۹ می ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸  برابر با ۲۹ می ۲۰۱۹
بیانیه جمعی از معلمان عدالتخواه

بیانیه جمعی از معلمان عدالتخواه

در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی بدون حقوق

و زمینه‌‌چینی برای صدور  حکم انفصال از خدمت  محمد حبیبی

 

در کمال ناباوری پانزده ماه از بازداشت اول ناعادلانه محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان تهران می‌گذرد معلمان در این مدت نشان داده اند که گذر زمان نه تنها آنها را نسبت به وضعیت دوست و همکارشان بی تفاوت نکرده است بلکه به جد در این مدت پیگیر وضعیت او بوده و هستند. در حالی‌که جامعه مدنی و فرهنگیان بارها با روشهای مختلف اعتراض و نگرانی خود را از ادامه بازداشت او اعلام کرده اند اما نه تنها هیچ گشایشی در وضعیت ایشان از سوی نیروهای امنیتی و قضایی صورت نگرفته است؛ بلکه سعی دارند با اقداماتی ظالمانه تر شرایط را بر او و در نتیجه دیگر فعالان صنفی و معلمان سخت تر کنند.

 

در آخرین اقدام، وزارت آموزش و پرورش همسو با نیروهای امنیتی از پذیرش مرخصی بدون حقوق آقای حبیبی امتناع کرده و در حال مقدمه چینی برای اجرای حکم انفصال از خدمت وی است. این در حالی است که معلمان هنوز بازداشت وحشیانه محمد حبیبی را از یاد نبرده اند و ادامه بازداشت ناحق او را ظلمی آشکار در حق وی و توهینی بزرگ به معلمان می دانند. با اینحال مسئولین نه تنها گامی مثبت در جهت تغییر ذهنیت معلمان و جامعه برنداشته اند بلکه سعی دارند با اقدام ناشایسته‌ی دیگری به معلمان ثابت کنند که ناعدالتی و ظلم با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

 

ما به عنوان جمعی از معلمان عدالتخواه  چون گذشته تاکید و تکرار می‌کنیم که  محمد حبیبی جرمی جز فعالیت صنفی و دفاع از آموزش رایگان و برابر انجام نداده است. کسانی که خواهان ادامه این روند علیه کنشگران صنفی هستند باید  بدانند که ادامه این روش نتیجه‌ای جز تنفر روز افزون معلمان به همراه نخواهد داشت.

 

امروز مسئله معلمان زندانی یک مسئله اجتماعی است و بسیاری در گوشه و کنار این کشور وضعیت معلمان زندانی را دنبال می کنند و با مشاهده هرگونه ظلمی به معلمان نقش چرکین دیگری در ذهنشان نقش می بندد که در دراز مدت نتیجه‌اش به نفع عاملان آن نخواهد بود.

معلمان آگاهند که هدف از ادامه چنین روندی ایجاد رعب و وحشت در فعالان صنفی و معلمان برای جلوگیری از هرگونه اعتراض در شرایطی است که نه تنها مطالبات معلمان پرداخت نشده است بلکه وضعیت معیشت و آموزش به سرعت در حال بدتر شدن است.

 

ما معلمان عدالتخواه اعلام می‌کنیم که تلاش برای سرکوب فعالین صنفی باعث عقب نشینی معلمان نشده و نخواهد شد و تنها بر خشم آنان می افزاید و با صراحت تاکید می کنیم که ما خواهان موافقت با مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی از سوی اداره آموزش و پرورش هستیم محمد حبیبی و تمام معلمان دربند باید از زندان آزاد شوند و به سر کلاس‌هایشان برگردند.

 ما به همراه هزاران معلم دیگر نظاره‌گر رفتار آموزش و پرورش در این زمینه هستیم و امیدواریم و در صورت ادامه این روند سکوت نخواهیم نمود.

 

جمعی از معلمان عدالتخواه ایران

۹خرداد ۱۳۹۸

.........................

لینک فرم نگار :‌

https://forms.gle/DERYtKn28h3cc9Cu7

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©