Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ برابر با  ۲۲ آوريل ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹  برابر با ۲۲ آوريل ۲۰۲۰
كانال حمايت از محمد حبيبي

 

در آستانه هفته معلم،

حکم بازخرید و اخراج  محمد حبیبی

تایید و به همسرش ابلاغ شد

 

پس از دو سال حبس ظالمانه، وزارت آموزش و پرورش در اقدامی غیرقانونی، حکم بازخرید محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان را صادر نمود. با این حکم، این معلم شریف از شغل معلمی اخراج شد.

 در حالی این حکم ناعادلانه در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری صادر و در هیات تجدیدنظر تأیید گردید که در تمام طول این دو سال، کارشناسان بر محق بودن آقای حبیبی از مرخصی بدون حقوق تاکید داشتند و از وزیر تا  معاونانش مدعی بودند که به دنبال صدور مرخصی بدون حقوق هستند. اما دولت اعتدال و مدعی اصلاح‌طلب با صدور این حکم، پروسه سرکوب فعالان صنفی را تشدید نمود.

اگر چه دیروز رسماً محمد حبیبی اخراج شد ولی او در بین معلمان و دانش‌آموزان سربلند و مایه افتخار جنبش معلمان ایران است.

برگرفته از کانال شورهای صنفی معلمان

...............................................

محمد حبیبی معلمی برای تمام فصول

 

صمد . ج

 

قلمی به آرامی چرخید

حکم

اخراج!!

قلمی که در دستان تو

برای کودکان کار می نوشت

هر دو از یک جنسند

یکی تبر

یکی ساز

یکی مداد

یکی نوشت اخراج !!

یکی نوشت نان!

از دل ها نمی رود

با مرکب جهل

معلم

تمامی فصول

به درازنای تاریخ

معلمی که گاه

کفش کودکی در بلوچستان

گاه اشکی در خوزستان

معلم رهایی

محمد حبیبی

معلمی نشسته بر قاب هر پنجره

بالای هر سفره ی هفت سین

پشت دیوارهای بلند زندان

جسمش

آرمیده در دستان کودکان کار

سر هر چهار راه

........................

بیانیه معلمان عدالت‌خواه

در اعتراض به حکم اخراج محمد حبیبی توسط دولت

 

 محمد حبیبی، معلم زندانی،  پس از بازخرید با ۱۸ سال سابقه از شغل معلمی اخراج شد.

 

بیش از دو سال از بازداشت محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) می‌گذرد. در این دو سال خانواده وی تمام مسیرهای قانونی را طی نمودند تا بتوانند از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند.

 

در زمان وزارت بطحایی وزیر ، معاونان و مشاورانش تایید می‌کردند که مرخصی بدون حقوق حق این معلم زندانی است و در پیگیری و دیدارها مدعی بودند که ما باید برای وی حکم #آماده_به_خدمت بزنیم تا مانع اخراجش شویم اما همزمان به زیردستان خود دستور می‌دادند که با برگزاری جلسات هیات بدوی تخلفات اداری و ثبت غیبت غیرموجه  زمینه‌های اخراج وی را فراهم نمایند .

حالا بعد از دو سال ، دولت در روز اول اردیبهشت و در آستانه #هفته_معلم به فعالان و تشکل‌های صنفی پاداش داده‌ و #حکم_اخراج  محمد حبیبی را به همسرش ابلاغ نموده‌است

 

در تمام این دو سال در دیدارها و پیگیری‌های فعالان صنفی در  سطح کارشناس تا وزیر همه مدعی بودند که ما می‌خواهیم مرخصی بدهیم اما  سازمان_اطلاعات_سپاه با معلمان زندانی مشکل دارد و ما را تحت فشار قرار داده است.  هر چند ضابط قضایی پرونده معلمان زندانی سپاه است و حبیبی به خاطر پرونده‌سازی این نهاد در زندان است اما برای ما مانند روز روشن است که بازخرید و اخراج این معلم شریف کاملا در دولت تصمیم گیری و توسط وزارتخانه اجرایی شده‌است.

 

دیر زمانی است که دیگر همه داستان پلیس خوب ، پلیس بد را فهمیده‌اند و سیاست  ما_می‌خواهیم_انجام_دهیم_اما_نمی‌گذارند برای مردم ایران نخ‌نما شده‌است.  اعتدالیون و اصلاح‌طلبان قلابی مسئول مستقیم اخراج محمد حبیبی هستند و از کارشناسان که به صورت غیرقانونی غیبت وی  را غیر موجه ثبت نمودند تا هیات کذایی رسیدگی به تخلفات اداری و وزیر در تکمیل پروسه سرکوب این معلم زندانی نقش دارند.

 

ساده لوحی است که گمان کنیم امنیتی‌ترین دولت می‌تواند  امنیت فرهنگی را تامین کند اگر بازجو خوب می‌خواست  به راحتی می‌توانست با درخواست مرخصی بدون حقوق  این فعال صنفی موافقت کند. دولت از این کار امتناع نمود تا به معلمان و فعالان صنفی مشت آهنین نشان دهد و به ما پیام دهد نه تنها ما شما را حبس می‌کنیم بلکه معیشت و شغل شما را نیز می‌گیریم.

 

 اما دریغ که این اربابان ثروت و قدرت نمی‌دانند با اخراج و زندان و تبعید نمی‌توانند ما را خاموش کنند. محمد حبیبی یک فرد نیست او نماد و سمبل حق خواهی، آزادگی و عدالت‌طلبی فرهنگیان ایران است. بی‌شک روزهای پیش رو روزهای تکثیر حبیبی هاست

 

ما به عنوان جمعی از معلمان عدالت‌خواه ایران به تمام تشکل‌ها و فعالان صنفی و مدنی فراخوان می‌دهیم که در مقابل این عمل سرکوبگرانه دولت سکوت نکنند و به هر نحو ممکن به این حکم ظالمانه اعتراض نمایند.

ما فردای روشن را به انتظار نشسته‌ایم.

 

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

 

آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

گرد سم خران شما نیز بگذرد

 

جمعی از معلمان عدالت‌خواه ایران

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

..................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©