Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ برابر با  ۲۴ آوريل ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹  برابر با ۲۴ آوريل ۲۰۲۰
ppp

اعتراضات تشکل های صنفی معلمان در ایران و جهان

به حکم اخراج محمد حبیبی

...................................

محمد حبیبی همیشه معلم می‌ماند

 

شاید از نظر قانون  محمد حبیبی دیگر یک معلم نباشد اما همیشه برای دانش‌آموزانش و برای آن‌ها که از او درس مقاومت آموخته‌اند معلم باقی می‌ماند.

قانون، مدرسه را پادگان می‌خواهد. قانون، مدرسه را کارخانه می‌خواهد. کارخانه‌ای برای تولید کارگر و متخصص. کارخانه‌ای برای تولید افراد رام و مطیع. قانون، معلم نمی‌خواهد، شکنجه‌گر می‌خواهد. قانون، آموزگار رهایی نمی‌خواهد، دستگاه ضبط و پخش صوت می‌خواهد برای تکرار مکررات. قانون محمد حبیبی را زندانی می‌خواهد.

جای آقای حبیبی مدرسه و کلاس درس است نه زندان.

متن یکی از همراهان غیردانش‌آموز رگبار

......................................

خبر محمد حبیبی معلم و فعال صنفی زندانی پس از بازخرید با ۱۸ سال سابقه از شغل معلمی اخراج شد. این بخش پایانی یادداشتی است که او به مناسبت بازگشایی مدارس در مهرماه ۹۸ نوشته بود:

 

تَهِ ذهنم را می‌کاوم. نجوایی آرام از یک کلاس نیمه‌خالی است.

دوباره چشمانم را می‌بندم و فکر می‌کنم.

این دومین مِهری است که اینجایم. پنج پاییز دیگر هنوز مانده. حالا شب ها بلندتر می‌شود و ۲۲۹۶ روز باقی مانده، زودتر می‌گذرد. تَهِ ذهنم را می‌کاوم. صدایی نیست. همچون کلاسی خالی است.

 

محمد حبیبی؛ زندان اوین

۳۱ شهریور ۱۳۹۸

.........................................................

بیانیه آموزش بین‌الملل و اتحادیه معلمان انگلستان

 

بازداشت مجدد اسماعیل عبدی و حکم اخراج محمد حبیبی از آموزش و پرورش را محکوم می کنیم.

در اطلاعیه ای که در  22 آوریل 2020 در سایت آموزش بین الملل درج شد، آمده است: 

اتحادیه معلمان انگلستان NASUWT و آموزش بین الملل (EI)  بازداشت مجدد اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران ( تهران) را محکوم می کند.  آقای  عبدی در 17 مارس 2020 با حکم مرخصی از زندان آزاد شد، اما در 21  آوریل، هنگامی که برای تمدید مرخصی به داد یاری زندان اوین مراجعه کرده بود، مجددا بازداشت شد. این اقدام با توجه به گسترش کنترل نشده  ویروس کووید 19 در ایران و به ویژه شرایط نامناسب بهداشت در زندان ها و مراکز بازداشت، خطرناک است.

آقای عبدی در ژوئن سال 2015 زمانی که سامان دهی  تجمع معلمان در تهران را برعهده داشت و برای اخذ ویزابه منظور  شرکت در کنگره جهانی آموزش بین الملل اقدام کرده بود، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل گردید. او از آن زمان تا اکنون، بیشتردر این زندان محبوس بوده است.  آموزش بین الملل و عفو بین الملل از هنگام دستگیری عبدی  تا کنون برای آزادی ایشان کمپین کرده اند.

#آموزش_بین‌الملل همچنین برای آزادی بدون قید و شرط و فوری آقای  محمد_حبیبی عضو دیگر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)،  کمپین_می‌کند. وی در 3 مارس 2018 بازداشت و در ابتدا به ده سال و نیم زندان، (که بعدا به هفت سال و نیم تقلیل یافت) و 74 ضربه شلاق محکوم شد. محمد حبیبی به دلیل تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و تدریس در ایران به زندان محکوم شده است. محمد حبیبی گرچه حقوق ناچیزی دریافت می کرد اما چند روز پیش، خانواده وی نامه  انفصال اواز آموزش و پرورش  (اگرچه وی ازسن بازنشستگی بسیار فاصله دارد) را دریافت کردند.

حکم_انفصال_حبیبی و

بازداشت مجدد عبدی و بسیاری از فعالان حقوق بشر، نشانه موج جدیدی از سرکوب با هدف ایجاد ترس در آستانه اول ماه مه، روز کارگر است. دیوید ادواردز، دبیرکل آموزش بین الملل تأکید کرده است: "ما سرکوب حقوق معلمان متعهد و فعالین کانون های صنفی را محکوم می کنیم و به طور خستگی ناپذیر برای آزادی آنها تلاش خواهیم کرد."

 

23 آوریل 2020

........................................................

بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

درباره‌ی صدور حکم ظالمانه‌ی بازخرید اجباری و اخراج معلم دربند محمد حبیبی

به‌وسیله وزارت آموزش و پرورش

 

بیش از دوسال از بازداشت  محمد حبیبی، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان می‌گذرد. این فعال صنفی ۷۱۵ روز از روزهای زندگیش را پشت میله‌های زندان‌های اوین و تهران بزرگ گذرانده و در حال حاضر نیز لحظاتی را که می‌توانست صرف آموزش و آگاهی‌بخشی فرزندان این سرزمین کند ، در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

 او که در راستای اهداف صنف و تشکل متبوعش تلاش کرده است، اینک نه تنها برای دانش‌آموزانش بلکه برای بسیاری از معلمان و مردم ایران‌زمین، آموزگارِ استقامت و پایمردی در مسیری است که به آن اعتقاد داشته و دارد.

فرایند عقلانیت و احترام به حقوق مدنی و شهروندی در دوسالی که  محمد حبیبی در زندان بوده، فرودهای بسیاری داشته است. از بر زمین کشانده شدن و لگد خوردنها و ضرب‌وشتم خشونت‌بار نیروهای امنیتی و خودسر تا لغو ملاقات‌ها و تبعید به زندان تهران بزرگ و مخالفت با مرخصی در دوران اوج گیری بیماری کرونا و... توسط مسئولان قضایی و زندان و دخالت‌های غیرقانونی و بیجای بازجوها و بازپرسها.

اینک پس از دوسال تحمل انواع سختی‌ها حکم اخراج  محمد حبیبی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حالی امضا و ابلاغ می‌شود که مسئولان آموزش و پرورش حتی به قولها و وعده‌های داده شده در جلسات متعدد با خانواده و فعالان صنفی نیز وفا نکرده‌اند و در پس تکه‌پاره‌های‌ منشورهای کذایی حقوق شهروندی، ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان و یک معلم را که همانا برخورداری از امنیت شغلی است، در مسلخ ریا و تزویر سر بریده‌اند.

#محمد_حبیبی در حالی اخراج می‌شود که هر ساله در آستانه‌ی‌ "هفته معلم" شعار "احترام به معلم" از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سایر مسئولان نظام گوش فلک را کر می‌کند. اما همین مسئولان، در پس شعارهای بی‌محتوای حقوق شهروندی و احترام به جامعه‌ی مدنی، همدست و هم‌پیمان با نیروهای تمامیت‌خواه، به شکل سیستماتیک، برای خاموش کردن صداهای ترقی‌خواه و عدالت‌جوی جامعه و فرهنگیان تلاش می‌کنند، چرا که بقای حباب منزلت خویش را در سرسپردگی و تبعیت از تفکر منحط انحصارطلبی و تکصدایی می بینند.

 

اما:

 

عاقلان ظلم نرانید خزان در کار است

سلطنت می رود و روز جزا در کاراست

هرچه بودست در این گرد جهان سلطنتی

عاقبت رفته و نامی به زبان در کار است

 

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)ضمن بی ارزش خواندن حکم‌های این‌چنینی برای فعالان صنفی و مدنی از آمران می‌خواهد دست از لجاجت و کینه‌ورزی با آن ها بردارند و معلمان دربند را سریعا آزاد و پرونده سازی برای معلمان و فعالان صنفی را متوقف کنند. همچنین  محمد_حبیبی را به جامعه و کلاس درس بازگردانند و به استقلال نهاد آموزش و قوانین احترام بگذارند و با رویکرد عقلانی و درست، حفظ پست و مقام به هر طریق را بر مصالح جامعه‌ی معلمان برتری ندهند و اگر توان دفاع از حقوق معلمان را ندارند، حداقل در مسیر انحرافی فریب و بی‌صداقتی گام بر ندارند و آگاه باشند که این بی‌تدبیری و ناتوانی آن هم در آستانه روز ملی معلم ، در ذهن فعالان صنفی و مدنی و معلمان و مردم ایران خواهد ماند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)خاطر نشان می کند صدور حکم‌های اینچنینی که برای تهدید و ایجاد فضای رعب و وحشت و سرخوردگی در بین فعالان صادر می شود، نمی‌تواند فعالان صنفی را از مسیری که انتخاب کرده اند، بازدارد و اعلام می‌کند هدف افرادی نظیر همکارمان، #محمد_حبیبی و دیگر همکاران دربند ، همان اهدافی است که در کانون‌های صنفی مشخص شده است.

با وارد کردن اتهامات ناروا، پرونده سازی، زندان، اخراج و سایر روش های سرکوب، شاید بتوان صداهای معترض را موقتا خاموش کرد، اما قطعاً بحران‌های اجتماعی ناشی از بی‌عدالتی و نقض اصول قانونی مصرح در قوانین همین کشور را نمی توان حل کرد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۹۹/۲/۴

.........................................................

بیانیه  انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

در  محکومیت حکم بازخرید و اخراج  محمد حبیبی از آموزش و پرورش

 

دولت تدبیر و امید به خوبی پاداش حامیان خود را در ستاد فرهنگیان انتخابات سال ۹۶ پرداخت و همه فعالان آن را جهت قدردانی به مراجع قضایی و هیات های تخلفات اداری سپرد.

 

انتخابات سال ۹۶ آوردگاهی بود که جمعیت کثیری از معلمان را بنا به مقتضیات زمان و شعارهای تبلیغاتی حسن روحانی به ستاد انتخاباتی او کشاند تا اندک اعتبار و آبروی بجا مانده خویش را بر سر روی کار آمدن دولت اعتدال صرف نمایند.

 

دولتی که پس از انتخابات و سوار شدن بر خر مراد نشان داد که نه تنها اعتدال و منطقی در کار ندارد بلکه به اقتضای زمان چهره ای امنیتی و سرکوبگرانه در بطن خویش دارد که نه به معلم رحم می کند و نه به کارگر و نه دبیرکل و اعضای تشکل های صنفی و سیاسی.

 

متاسفانه در دور دوم روی کار آمدن دولت روحانی شاهد بیشترین سرکوب ها و گسترش فضای اختناق و امنیتی بر مجموعه آموزش و پرورش کشور بودیم و بر خلاف ادعای بسط و اقامه #حقوق_شهروندی؛ حتی اصول روشن قانون اساسی مانند اصل ۲۷ و ۳۰ را نیز در جهت تامین اهداف امنیتی خویش قربانی نمود.

 

امنیتی کردن فضای آموزش و پرورش به جای تامین امنیت شغلی و اجتماعی برای فرهنگیان؛ در دستور کار دوایر حراستی آموزش و پرورش و نهادهای امنیتی قرار گرفت و حتی منتقدان و فعالان رسانه‌ای نیز که فقط با قلم خویش نقد و پیشنهاد ارایه می نمودند به مراجع قضایی کشانده شدند.

 

در این میان  محمد حبیبی معلم آزاده و عضو کانون صنفی معلمان تهران نیز از این سفره بی نصیب نماند.

محمد حبیبی،‌ معلم زندانی که از فعالان صنفی فرهنگیان و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران است، با دستور هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش از کار خود اخراج شد.

 

 این فعال صنفی فرهنگیان که دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند، روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت با دستور هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش از شغل معلمی اخراج و حکم بازخرید وی به همسرش ابلاغ شده است.

 «این حکم ناعادلانه» در حالی صادر و در هیات تجدیدنظر تایید شده است که در تمام طول دو سال بازداشت محمد حبیبی در زندان، «از وزیر تا معاونانش مدعی بودند که به دنبال صدور مرخصی بدون حقوق [برای این معلم زندانی] هستند.» اما بر اساس حکم صادر شده دلیل صدور حکم فوق ادعای آموزش و پرورش مبنی بر غیبت وی در طول دو سال گذشته بوده است.

 

 با صدور این حکم، دولت «پروسه سرکوب فعالان صنفی را تشدید نمود.» و نشان داد که در عمل به هیچ کدام از ارکان جمهوریت نظام و قانون اساسی پایبند نبوده و نیست و بر خلاف شعار اعتدال ؛ افراطی ترین روش ها و رویکرد را در قبال تشکل های صنفی که مجوز فعالیت و تاسیس خود را از همین دولت کسب نموده اند؛ بکار گرفته و می گیرد.

 

 انجمن_صنفی_فرهنگیان_خراسان_ شمالی ضمن ابراز تاسف و محکومیت دوباره این نوع اقدامات در ارتباط با فعالان صنفی فرهنگی؛ خواستار لغو  تمام این احکام و آزادی و بازگشت به کار همه  دلسوزان نظام تعلیم و تربیت کشور و بسته شدن تمام پرونده های قضایی و هیات تخلفات اداری برای فعالان فرهنگی می باشد.

 

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

۴اردیبهشت۱۳۹۹

...........................................................

بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان(سقز و زیویه)

در رابطه با حکم بازخرید و اخراج محمد حبیبی

 

 آموزش و پرورش هر کشوری مرکز تولید سرمایه‌ی اجتماعی و به عبارت روشن‌تر، نیروی انسانی کارا و خلاق آتی ٱن جامعه است. بر همین مبناست که تفکر توسعه‌مدار باید بیشترین توجه را به نظام آموزشی و اجزای تشکیل دهنده‌ی آن در هر جامعه‌ای داشته باشد.

معلّمی مقدّس است نه به خاطر این که معلّم فی نفسه معصوم و مقدّس باشد و نه بدین سبب که برانگیختن احساسات و میل به تعمیم تقدّس و امیال پرستش‌گونه‌ی عوامانه را کاری روا و چاره‌ساز مشکلات جامعه بدانیم؛ بدین خاطر که ایمان داریم آموزش و فرهنگ تنها کلیدی است برای گشودن درهای پیشرفت، عدالت و رفاه جامعه و هیچ کشوری نیست که با بی اعتنائی به آموزش و پرورش و بلکه مانع تراشی در راه آسیب‌شناسی، ترمیم و اصلاح آن و صرفاً با برنامه‌های اقتصادی و صنعتی آمرانه و بخشنامه‌ای بتواند گره از مشکلات عدیده‌ی مردمش در اقتصاد، اجتماع، سیاست و فرهنگ بگشاید.

دیر زمانیست معلّمان دلسوخته‌ی این مرز و بوم این راز را دریافته‌اند و دردمندانه بانگ برداشته‌اند که حاضرند در دمیدن روحی تازه بر کالبد فرسوده‌ی آموزش و پرورش و به جریان انداختن خونی تازه در رگ‌های علم و معرفت و اندیشه‌ی ایران زمین و فرزندان آینده‌سازش، پیشقدم باشند و در این راه حاضر به پذیرش هرگونه سختی نیز بوده‌اند.

آری این بار معلّمان در آستانه‌ی هفته‌ی معلّم، هدیه‌ی خویش را از مسئولین گرفتند و یکی از دلسوزترین و پرتلاش‌ترین معلّمان کشور به نام #محمد_حبیبی صرفاً به خاطر تلاش‌های آموزشی_فرهنگی و انتقادات روایی که بر مدیریّت کلان آموزش و پرورش داشت و به خاطر اینکه مانند سایر همکارانش در اعتراضات صنفی و قانونی سال‌های اخیر شرکت داشته و همواره علیه ظلم و تبعیض قدم در میدان گذاشته بود؛ بعد از ۱۸ سال خدمت صادقانه و ۲ سال زندان در کمال ناباوری حکم بازخرید و اخراجش از سوی آموزش و پرورش به وی اعلام گردید.

معلّمان ایران با عزمی آهنین و استوار در برابر چنین احکامی خواهند ایستاد و در روزها و مناسبت‌های پیش رو به شیوه‌های مقتضی اعتراض خود را نشان خواهند داد. لذا انتظار آن است نگاه و برخورد امنیتی با معلّمان فرهیخته، جای خود را به امنیت فرهنگی داده و حقوق قانونی و صنفی این قشر زحمتکش با ایجاد فضای تهدید و ارعاب، بیش از این نادیده گرفته نشود.

انجمن صنفی معلّمان کردستان(سقز و زیویه) احکام صادره برای #محمد_حبیبی را نقض حقوق معلّمین می‌داند و بر مبنای اساسنامه‌ی تشکل‌های صنفی، وظیفه‌ی خود می‌داند که از آزادی فعالیت‌های صنفی معلّمان دفاع نموده و هرگونه احکام ناعادلانه در جهت محدود کردن فعالیت‌های صنفی معلّمان را شدیداً محکوم و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی فعالین صنفی دربند و الغای حکم بازخرید و اخراج محمد_حبیبی می‌باشد.

 

انجمن صنفی معلّمان کردستان (سقز و زیویه)

۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

.....................................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

 

به نام خدای  دانش و  قلم

پاسداشت دانش و آموزگاران علم،  ریشه در ژرفا و درازای تاریخ بشر داشته و همه ی آیین ها، تمدن ها و  فرهنگ ها همواره در پی آن بوده اند  که  جایگاه والای معلمان جامعه را قدر دانسته و  آنان را بر صدر نشانند.

این شیوه ی فرخنده در میهن باستانی ما نیز کم و بیش جاری و ساری بوده است. ولی شوربختانه چند دهه است که اهالی آموزش و  پرورش کشور ما نه فقط در حسرت عدل و داد حقوقی و  اقتصادی زیست می کنند؛ بلکه هرگاه نیز در کادر مسئولیت های حرفه ای خود، ساختار نامناسب بینشی و  روشی تعلیم ‌و تربیت رسمی را نقد کرده و یا به شیوه ای سراسر  مدنی بر نابرابری های ناعادلانه لب به اعتراض گشوده و  خواهان تصویب قانون دادگرانه و  یا اجرای قوانین مصوب شده اند، برخی از آنان ازسوی بخشی از حاکمیت آماج اتهامات بی بنیاد ومتوهمانه قرار گرفته و  احکام قضایی بسیار ظالمانه در باره ی این دسته از فرهنگیان شریف و  میهن دوست صادر شده و  سالها گرفتار حصر و بند شده اند.

فعالین صنفی در تمامی کشور از خراسان شمالی تا اردبیل و آدربایجان و کردستان و تهران و زنجان و خوزستان و بوشهر و... اما گرچه  همگی به نوعی با داغ و درفش تهدید یا بازداشت و زندان و اخراج،  دسته و پنجه نرم‌می کنند اما هم چنان بر اصول اخلاقی و انسانی خود در دفاع از حقوق اولیه فرزندان معصوم میهن عزیزدربرخورداری از آموزش رایگان و باکیفیت و تبعیض زدایی پای فشرده  و بسان سرو آزاد در راه آرمان های والای تعلیم و  تربیت که ساختن انسان های آگاه، آزاد، آفریننده و  پاسدار منافع ملی و مردم است  ایستاده و  هزینه حق طلبی و  عدالت خواهی خود را  می پردازند. 

درتازه ترین سوغاتی فرادستان حاکم  به معلمان کشور،  محمد حبیبی،  فعال صنفی صادق و متعهد و  معلم با دانش،  مزین به حکم ‌اخراج از کار با مضمون بازخرید، شده است، تا این پیام‌را به دیگر فعالین برساند که دفاع از حقوق آموزشی کودکان سرزمین و  برابری خواهی جریمه زا است.  ولی با وجود این، بر بنیاد سنت های تاریخ، در پایان،  پیروزی از آن ستمدیدگان خواهد بود.

کانون صنفی فرهنگیان‌استان بوشهر ضمن‌ محکومیت این رفتار ظالمانه، خواهان تجدید نظر در حکم بازخرید محمد حبیبی و آزادی بی درنگ این معلم گران مایه از زندان و بازگشت وی به خانه و  آموزش و  پرورش می باشیم تا در پیشگاه تاریخ سربلند باشیم .

 

 

کانون صنفی فرهنگیان استان بوشهر

سوم‌اردی بهشت ماه ۱۳۹۹ خورشیدی

..................................................................

بیانیه ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر

در محکومیت حکم اخراج محمد حبیبی از آموزش و پرورش

 

هر دم از این باغ بری میرسد وچنانچه انتظار میرفت بالاخره حکم انفصال  محمد حبیبی از آموزش و پرورش نهایی گردید و وعده های پوشالی وزارت آموزش و پرورش جهت جلوگیری از اخراج وی علنی  گردید و نقاب از چهره ی وزیر آموزش و پرورش برافتاد. اگر چه این نقاب ها و وعده های پوشالی سالهاست که در جامعه ی فرهنگیان بی اعتبار شده اند ولی با اخراج #محمد_حبیبی، حجت بر معدود کسانی که کورسوی امیدی به یاری وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدافع همکاران فرهنگی داشتند به پایان رسید.

 

در این فضای وحشت آور و روزگار تلخ تر از زهر ناشی از مرگ و میر انسان ها به دلیل هجوم ویروس کرونا، حکم اخراج محمد حبیبی داغ دیگری است بر دل جامعه ی فرهنگی که خود را برای هفته ی بزرگداشت مقام معلم آماده می کرد و انتظار داشت که حداقل در این فضا با مرخصی وی بعد از گذشت دو سال موافقت شود. ولی علی رغم پیگیری های قانونی همسر وی، با صدور حکم بازخرید، کام خانواده و فرهنگیان تلخ تر شد.

 

به راستی تاریخ، این واقعه ی بهت آور و تاسف آور را در آستانه ی هفته ی معلم  فراموش نخواهد کرد و جامعه ی فرهنگیان با صدور چنین حکم ظالمانه ای، دوباره رنج قلب شکافته شده ی ابوالحسن خانعلی را با تمام وجود احساس خواهد کرد و خاطره ای تلخ در تاریخ جنبش صنفی معلمان ایران به یادگار باقی خواهد ماند.

 

شرم بر شما که در آستانه ی بزرگداشت مقام معلم به جای گذاشتن مرهمی کوچک بر قلب جریحه دار جامعه ی فرهنگی، قلب جامعه ی فرهنگی و هر انسان آزاده و دل سوخته ای را اندوهگین تر و دردناک تر کردید و با این حکم، اغراض خود را به خوبی در حق یکی از دردمندترین معلم تاریخ این مرز و بوم آشکار ساختید.

 

در ابتدا روی سخن ما با تشکل های صنفی_ سیاسی است. متاسفانه این قبیل تشکل ها که همیشه مواضع محمد حبیبی را بی تدبیری و خارج شدن از مسیر اعتدال می دانستند و فقط خود را نماینده ی بر حق معلمان می دانند با صدور حکم زندان سنگین برای معلمی که دقیق ترین و منطقی ترین نقدها را به نظام آموزش و پرورش داشت سکوت کرده و هیچ اعتراضی نکردند. اکنون خارج از اختلاف های مواضع و نظری این تشکل ها با مواضع محمد حبیبی، ضرورت دارد تا سکوت خود را شکسته و اگر به راستی نماینده ی معلمان هستند و هدفی جز دفاع از حقوق معلمان ندارند پس به این حکم ظالمانه اعتراض کنند تا در این آزمون راستی آزمایی سربلند بیرون آیند . مطمئن باشید که جامعه ی فرهنگیان تفاوت نمایندگان حقیقی و پوشالی را با مشاهده ی عملکردشان به خوبی درک خواهد کرد و سکوت هایی  که علامت رضاست را به خوبی تشخیص خواهد داد.

 

روی دیگر سخن ما خطاب به وزیر آموزش و پرورش است و به وی گوشزد می نماییم که محمد حبیبی مانند یک قهرمان روزی از بند رها خواهد شد و این احکام سنگین و ظالمانه هیچ خللی در اراده و عزم استوار وی جهت احقاق حقوق فرهنگیان و رشد و اعتلای سیستم آموزشی ایجاد نخواهد کرد و با صدایی رساتر از گذشته، صدای حق طلبی معلمان خواهد شد و تاریخ جنبش صنفی فرهنگیان، وی را در صدر خواهد نشاند و همیشه از وی و اندیشه ی بلند وی تجلیل خواهد نمود و ضحاکان  منفورتر از گذشته خواهند شد. وزیر آموزش و پرورش بداند که صاحبان اصلی آموزش و پرورش، امثال محمد حبیبی هستند و آنکه به راستی از ذهن و قلب معلمان اخراج شده است مجموعه ی ناتوان وزارتخانه ی دولت تدبیر و امید است.

 

ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر ، وزرات آموزش و پرورش و در راس آن وزیر آموزش و پرورش را مسئول این حکم ظالمانه می دانند و معتقدند بی تدبیری وزیر دولت تدبیر و امید ، امروزه بیشتر از هر روز آشکار گردیده و ناامیدی را مضاعف و عیان تر ساخته و از زبان خواجه حافظ شیرازی به وزیر آموزش و پرورش می گوید :

 

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

 

تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

 

ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر ضمن محکومیت شدید حکم اخراج معلم قهرمان محمد حبیبی از همه ی دردمندان و دل سوختگان آموزش و پرورش که قلبشان برای آموزش و پرورش و فرزندان این مرز و بوم می تپد درخواست می کند که در برابر این حکم ظالمانه سکوت نکنند و اعتراض نمایند.

ائتلاف کنشگران صنفی آموزش فارس و بوشهر

.........................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

 

ای مدعی در آیت یزدانی

ای کاش که این حرف بدیهی دانی

در بند قفس پرنده می ماند لیک

آواز پرنده کی شود زندانی؟!

 

به نام خداوند جان و خرد!

 

  در آستانه ی هفته ی معلم و پس از بحران هایی که سرزمین ما از آبان اندوهبار تا سقوط هواپیما و بیماری کرونا را سپری کرده، انتظار می رفت عقلانیتی در دستگاه های حکومتی برای ترمیم شکاف عمیق ملت_دولت که در آخرین انتخابات برگزار شده نمودش بیشتر هویدا شد، از خویش نشان دهد و درها را باز کند تا کمی هوای فضا تازه شود اما با کمال تاسف در آستانه ی هفته ی معلم با تایید حکم #اخراج_محمد_حبیبی پس از دو سال زندان توسط دولت روحانی به جرم کنشگری صنفی و مطالبه گری آموزشی، بار دیگر ثابت کرد نهادهای انتخابی در این سرزمین یا شریک و همدست در تضییع حقوق شهروندی در کنار قوای دیگر هستند و یا بازوی اجرایی آن ها. در حالی که طی دو سال اخیر طی دیدارهای صورت گرفته، وزیر و معاونان او با صحه بر نظر کارشناسان مرخصی برای محمد حبیبی را به دنبال درخواست رسمی و مکتوب او حق وی می انگاشتند، دولت بنفش که با وعده های شیرین و رنگین، اقشار بسیاری را برای رای دادن به خویش فریفت، اکنون صفر تا صد اخراج محمد حبیبی را خود امضا می کند تا شاید هدیتی برای نهادهای خاص برای بده و بستان های سیاسیشان باشد.

در روزهایی که محمد باقر نوبخت با ژستی نمایشی بر معلم بودن خود در جمع خبرنگاران تاکید می ورزید و خود را دلسوز این قشر نشان می داد، دوستان او در حال تنظیم نامه ی اخراج محمد حبیبی از بهترین تئوریسین ها و نظریه پردازان آموزشی، به گواه تعدد و کیفیت مقالاتش در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش کشور،گام می نهادند. دغدغه ی مدام برای آموزش اصولی و رایگان و حق تشکل یابی مستقل در نهایت برای حبیبی ارمغانی جز حبس نداشت و دو سال است که محمد حبیبی زندانی است و اکنون هم با شیوع بیماری کرونا نه تنها مرخصی که حق قانونیش بود و از او سلب شده، بلکه در زندان مخوف تهران بزرگ با نقض اصل تفکیک جرایم، در کنار زندانیان خطرناک زندانی است.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکوم کردن اقدام غیر قانونی و حق کشانه ی دولت تدبیر و امید در اخراج محمد حبیبی این اقدام را گامی دیگر از سوی دولتی می داند که با فراموش کردن همه ی وعده های انتخاباتی تمام همتش را در طی سه سال دولت دوم به کار بست تا به مقابله با تمام وعده های انتخاباتی خود و شهروندانی برود که آن وعده ها را از دولت روحانی و حاکمیت موجود مطالبه می کنند. با همه ی ناامیدی از اوضاع اسف بار کنونی، انتظار داریم که دیوان عدالت اداری با نقض حکم ظالمانه هیئت تخلفات وزارت آموزش و پرورش، حق قانونی محمد حبیبی را به او باز گرداند.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۴ اردیبهشت۱۳۹۹

.................................

در ستایش محمد

 

محمد یک معلم بود.

معلمی فقط شغل نیست نقشی است که برخی می پذیرند و جان برایش می‌گذارند. نقشی که در خون برخی هاست، تا زنده اند معلم هستند، اگر بمیرند هم معلم اند، در زنجیر هم معلم اند.

 

 *محمد از این دسته آدم هاست. مهدی فتحی درست می گفت شیر در زنجیر هم شیر است.

 

  تکلیف ماها چیست. باید هر کدام یک محمد باشیم. باید هر کدام گروه محمد ها را رهبری کنیم. اگر همه ایرانیان محمد باشند ایران بهشت می شود گلستان می شود جایی می شود که عالمیان غبطه می خورند کاش ما هم ایرانی بودیم.

 

در پایان ضمن محکوم کردن حکم اخراج محمد حبیبی، نمره نظام آموزشی را صفر می دهیم باشد که بار دیگر نظامی از نو بسازیم زیرا که آدمی نو می خواهیم از برای عالمی نو.

 

مهدی جباری

چهارم اردیبهشت ماه99

...............................

داستان دو محمد

(احسان رضائی)

 

یکی  محمد  امامی زندانی به جرم  اختلاس از صندوق فرهنگیان که پولی به جیب زد و شد تهیه کننده  و سرمایه گذار  مطرح سینما و  پروژه های میلیاردی اش ،  این روزها هنرمندان  برای ازادی اش از زندان سر ودست میشکنند بیانیه میدهند و  از مرخصی به عنوان یک حق انسانی و اخلاقی حرف میزنند دیگری محمد حبیبی است زندانی به جرم دفاع از حقوق صنفی معلمان ،  دفاع از حق آموزش  عمومی و رایگان برای همه و معترض به دزدی و #اختلاس از #صندوق_فرهنگیان ،صندوقی  که قرار بود حامی  معلمانی چون حبیبی  باشد اما در عمل موقعیتی برای ثروت اندوزی امامی ها شد،  با وجود  مشکل ریوی که  وضعیت حبیبی  را خطرناک تر  میکند اما  از  بیانیه ها و اشاره به  حق انسانی او برای  مرخصی خبری نیست  و حالا ضربه نهایی هم بر وجود این کنشگر مستقل نواخته شده اخراج از محل کار ،او که  خود  روزگاری صدای بی صدایان بود امروز نه رسانه ای دارد و نه صدایی

هنوز به معجزه پول و سرمایه  ایمان نیاورده اید؟

..............................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©