Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ برابر با  ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹  برابر با ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰
دعوت به تجمع در تهران برای حمایت از کارگران هفت تپه

دعوت به تجمع در تهران برای حمایت از کارگران هفت تپه

 

نظر به اینکه روز چهارشنبه، سوم دیماه، هیات داوری برای خلع ید از کارفرمای اختلاسگر و فاسد خصوصی در هفت تپه تشکیل جلسه میدهد بدینوسیله فراخوان میدهیم . که روز چهارشنبه کارگران، دانشجویان،  رسانها، بازنشستگان و فرهنگیان، تشکلات، فعالین اجتماعی و همه عزیزانی که  امکان حضور دارند در ساعت دو ظهر در مقابل ساختمان وزارت دادگستری در تهران  تجمع حمایتی  از مطالبه  کارگران هفت تپه یعنی خلع ید از بخش خصوصی برگزار کنند.

 

همانطور میدانید ما دراعتصابات دور اخیر خود بیش از (هفتاد روز)  داشته بودیم میدانید که  اکنون وقت آن است که هیات داوری بر اساس شواهد و اسناد بسیار واضح و موجود رای به خلع ید بخش خصوصی فاسد داده بشود

 

بدینوسیله و از آنجا که برای همکاران ما سفر به تهران  به لحاظ هزینه و مشکلات کرونایی امکان پذیر نیست از همه افراد، رسانه ها، تشکلات و همه عزیزانی که حامی طبقه کارگر و مشخصا علیه سیاست جنایتکارانه خصوصی سازی هستند و  همیشه به اشکال مختلف از مبارزات کارگران هفت تپه حمایت کرده اند تقاضا داریم به درخواست یاری ما پاسخ مثبت بدهند و در روز چهارشنبه برای اعلام حمایت از خواسته کارگران هفت تپه و تاکید بر صدور فوری رای خلع ید از بخش خصوصی و اختلاسگر  هفت تپه، در مقابل وزارت دادگستری تهران ساعت دو بعد ظهر تجمع حمایت داشته باشند.

 

 

جمعی از کارگران هفت تپه

دوشنبه  ۱ دی ۱۳۹۹

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.........................................

 

در تجمع حمایت از خواست های کارگران نیشکر هفت تپه شرکت کنیم

 

چهارشنبه - ساعت ۲ بعد از ظهر - تهران مقابل ساختمان وزارت دادگستری

 

هزاران کارگر نیشکر هفت تپه با اتحاد و همبستگی خود خواهان خلع ید از سرمایه داران بخش خصوصی، که شرکت توسعه نیشکر هفت تپه را به تاراج برده و به تملک خود در آورده اند، هستند. واگذاری این شرکت که یکی از مراکز مهم تولید شکر در خوزستان ‌و از اولین صنایع توسعه نیشکر همراه با صنایع جانبی در ایران است، با توطئه سازمان خصوصی سازی و مشارکت نهادهای دولتی انجام گرفته و با این اقدام غارتگرانه و با اتکا به رانت های مسئولان حکومت اکنون این مجتمع عظیم در شرف تعطیلی است.  تا کنون چند هزار کارگر این شرکت اخراج شده و کارگران شاغل در آن نیز از گرفتن به موقع دستمزد و مزایای خود محروم هستند. سال هاست که کارگران هفت تپه با همه سختی ها در گرما و سرما اقدام به اعتراض، اعتصاب و تظاهرات خیابانی کرده اند و در این راستا از حمایت مردم منطقه و سایر کارگران نیز برخوردار بوده اند. تحت تاثیر این اعتراضات، مسئولان و نهادهای قضائی به رغم مخالفت دولت، به عقب نشینی واداشته شده اند و رسیدگی به این موضوع به هیات داوری محول شده است. کارگران هفت تپه با کمک گیری از همه مردم حق طلب و یاری کارگران و فعالان کارگری، خواهان حمایت فعال و مشارکت در اعتراض برای خلع ید از رستمی و اسد بیگی کارفرمایان اختلاسگر بخش خصوصی و گرفتن رای داوران برای بازگرداندن این شرکت به بخش دولتی هستند. کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه برای جلوگیری از تکرار سرنوشت شومی که نهادها و مسئولان ضد کارگر برای این شرکت رقم زدند، خواست های فوری خود را اعلام کرده اند:

۱- خلع ید و سلب مسئولیت از تمام کارگزاران مدیریت سابق. مدیران شرکت باید مورد تأیید کارگران باشند.

۲ ) به رسمیت شناختن نمایندگان منتخب کارگران در زمنیۀ نظارت بر شرایط ایمنی و بهداشت کار، جلوگیری از سوانح، رعایت ساعات کار و غیره.

 ۳ ) بازگشت همه کارگران اخراجی به کار و پرداخت حقوق و مزایای دوران بازداشت و یا اخراج آنها.

۴ ) پرداخت فوری تمام حقوق و مزایای عقب افتاده.

۵ ) به رسمیت شناختن تشکل های مستقل کارگری و به طور مشخص سندیکای کارگران هفت تپه از سوی دولت و کارفرما.

۶ ) به رسمیت شناختن حق اعتراض، اعتصاب و راه پیمائی.

 برای جلوگیری از انواع اختلاس ها، دزدی ها و حیف و میل ها لازم است:

 الف)  کارگران برای نظارت نمایندگان منتخب خود بر تولید، استخدام، ماشین آلات و مواد خام، انبار تولیدات، زمین های متعلق به شرکت برای جلوگیری از فروش زمین ها، منع اخراج تلاش کنند و بکوشند این موارد در شرکت هفت تپه تثبیت و نهادینه شوند.

ب)  حساب های شرکت شامل ترازنامه، حساب سود و زیان و حساب جریان نقدینگی یا تغیرات خزانۀ شرکت علنی باشند و نمایندگان کارگران حق بررسی اسناد مربوط به این حساب ها را داشته باشند.

این موارد تنها بخشی از خواست های کارگران هفت تپه هستند. پافشاری برای تحقق آنها محصول مبارزات طولانی، تحمل سختی ها، اخراج ها و زندان و تجارب سال ها فعالیت حق طلبانه کارگران با سابقه و کارگران جوان بخش های مختلف شرکت هفت تپه است. تنها اراده جمعیِ کارگران نیشکر هفت تپه و حمایت کارگران و فعالان کارگری در سراسر کشور اجرای واقعی خواست های بالا را تحقق می بخشد.

اتحاد ضامن پیروزی کارگران است

دی ماه ۹۹

گروه اتحاد بازنشستگان

باز نشر

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

...........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©