Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ برابر با  ۲۵ فوريه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹  برابر با ۲۵ فوريه ۲۰۲۱
اقدام فوری عفو بین الملل برای مهران رئوف

 

اقدام فوری عفو بین الملل برای مهران رئوف

 

بازداشت کنشگر انگلیسی - ایرانی مدافع حقوق کارگران، مهران رئوف

 

مهران رئوف شهروند انگلیسی- ایرانی و کنشگر مدافع حقوق کارگران در زندان اوین در تهران در بازداشت خودسرانه بسر می برد. مامورین سپاه پاسداران او را در ۲۵ مهر ۱۳۹۹ دستگیر کردند. از آن موقع او بطور درازمدت در سلول انفرادی حبس بوده است که نقض فاحش ممنوعیت مطلق شکنجه و بدرفتاری است. او یک زندانی عقیدتی است و بایستی فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

 

اقدام کنید: نامه اعتراضی را با نگارش شخصی  یا با استفاده از این مدل نامه بنویسید

 

رئیس قوه قضائیه

ابراهیم رئیسی

 

آقای ابراهیم رئیسی:

 من این نامه را برای ابراز نگرانی شدید دربارهٔ ادامهٔ بازداشت خودسرانه کنشگر مدافع حقوق کارگران مهران رئوف، ۶۴ ساله، در بند دو الف زندان اوین از ۲۵ مهر ۱۳۹۹ می نویسم. مامورین حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران با  هجوم به خانه ایشان و تجسس آن وسایل شخصی او، از جمله کامپیوترش را ضبط کردند.  پس از بازداشت نیز او مدت بیش از یک ماه اجازه تماس با خارج از زندان را نداشته است و فقط یک بار به او اجازه داده اند که با یکی از اقوام دورش در ایران تماس تلفنی کوتاهی داشته  باشد. او نه اجازه تماس با افراد نزدیک خانواده، که همگی در خارج از ایران زندگی می کنند، را داشته و نه از حق دسترسی به وکیل برخوردار بوده است، حتی دسترسی به وکلایی که خانواده اش از طرف او از میان وکلای مورد تائید دستگاه قضائیه معرفی کرده اند نداشته است. او ماه هاست که  در سلول انفرادی نگه داری می شود.

 

 عفو بین الملل نگرانی خود را در مورد وضعیت مهران و اینکه وی در معرض خطر جدی شکنجه و نقض حقوق بشر قرار بگیرد، خصوصاً با توجه به سابقهٔ طولانی سپاه پاسداران در شکنجه زندانیان برای گرفتن "اعترافات" اجباری که بعداً در محاکمات غیرعادلانه برای محکوم کردن آنها استفاده می شود اعلام می کند.

 

 مهران رئوف یک شهروند دوتابعیتی انگلیسی ایرانی است که در دو کشور انگلیس و ایران زندگی می کند. عفو بین الملل با خبر شده است که دوستان مهران سعی کرده اند برای او وکیلی مستقل و به انتخاب خود بگیرند، اما مقامات از دسترسی وکیل به پرونده او تا زمان محاکمه ممانعت بعمل آورده است.

 

مهران رئوف تقریبا همزمان با چندین فعال دیگر حقوق کارگر در سراسر کشور در یک حمله هماهنگ برای سرکوب حمایت کنشگران از حقوق کارگران در مهر ماه سال ۱۳۹۹ بازداشت شد. از آن زمان تا کنون یکی از دستگیر شدگان با اتهامات جعلی در به خطر انداختن امنیت ملی به ۱۶ سال زندان محکوم شده است، که این ترس را ایجاد کرده که بقیه دستگیر شدگان با احکام طولانی مدت مواجه خواهند شد. عفو بین الملل مهران رئوف را یک زندانی عقیدتی می داند که تنها به دلیل فعالیت های صلح آمیز در دفاع از حقوق کارگران در ایران و حمایت از اتحادیه های کارگری بازداشت شده است.

 

 مهران رئوف یکی از ده ها شهروند دو تابعیتی است که در سالهای اخیر در ایران دستگیر و بازداشت شده است. گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران از ادامه بازداشت خودسرانه دو تابعیتی ها ابراز نگرانی کرده است که مقامات زندانیان را در "محاکمه های شدیداً ساختگی" و بر اساس "اسناد و شواهد ساختگی یا ... هیچ اسناد و شواهدی" محکوم کرده اند و "تلاش کرده اند تا از آنها به عنوان اهرم فشار دیپلماتیک استفاده کنند." وی خاطرنشان کرده است که چندین نفر از بستگان دو تابعیتی های بازداشت شده، بازداشت عزیزان خود را "گروگانگیری" می دانند.

 من از شما می خواهم که مهران رئوف را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنید، زیرا او زندانی عقیدتی است که فقط به دلیل اعتراض مسالمت آمیز حقوق بشر، از طریق فعالیت هایش در دفاع از حقوق کارگران بازداشت شده است. تا زمان آزادی او نیز من از شما می خواهم که امکانات تماس مرتب با خانواده او در خارج از ایران را فراهم کنید و همچنین او باید بتواند وكیلی به انتخاب خود داشته باشد، و از مراقبت های بهداشتی لازم برخوردار گردد. من از شما می خواهم که فوراً به بازداشت طولانی مدت او در سلول انفرادی پایان دهید، نگذارید تحت شکنجه های بیشتر و سایر بدرفتاری ها قرار بگیرد، و اطمینان حاصل کنید که امکان دسترسی به راهنمایی کنسولی مقامات کشور انگلستان را دارد.

ترجمه و تکثیر:

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

24 فوریه 2021

https://etehadbinalmelali.com;

 

info@workers-iran.org;

www.workers-iran.org;

https://twitter.com/IASWIinfo

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©