Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ برابر با  ۰۳ فوريه ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰  برابر با ۰۳ فوريه ۲۰۲۲
جعفر ابراهیمی صدای بلند محرومان از تحصیل

بیانیه های اعتراضی کانون های صنفی معلمان در محکومیت حکم زندان آقای جعفرابراهیمی و بازداشت آقایان؛ محسن حسن‌پور از کرج  و  شعبان محمدی از مریوان و  حسین‌رمضانپور از خراسان شمالی

 

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

پیرامون صدور حکم چهار سال و نیم زندان برای جعفـر ابراهیمــی

 و محکومیت بازداشت طولانی مدت شعبـان محمـدی و محسن حسـن پـور

 

بە نام خداوند جان و خرد

 

اکنون بیش از‌ دو دهە از تلاش و فعالیت کانون ها و انجمن های صنفی در راستای بهبود نظام آموزشی کشور وارتقاء سطح معیشت و منزلت معلمان شاغل و پیشکسوتان بازنشستە به شیوه های مختلف کاملا مدنی _اعم از نامە نگاری، نشست با مسئولان، کمپین ها، اعتصابات و اعتراضات خیابانی- می گذرد بە امید اینکە  آموزش و پرورش بە مثابەی بستر ساز رشد و توسعە جامعه ؛ مورد توجە ارکان نظام و مجموعە حاکمیت واقع شود، اما دریغا کە نە تنها حاکمان نسبت بە این مقولە بیگانە اند! بلکە هر روز شاهد آن هستیم کە این نهاد انسان ساز بیش از هر زمان دیگری مورد بی توجهی و بی مهری قرار می گیرد و مدافعان واقعی آن کە همانا معلمان کنشگر آزادە هستند با *تیغ بی تدبیری و بی عدالتی حاکمیت* مورد هتک، آزار و سرکوب قرار می گیرند.

 

بازداشت های پی در پی، اخراج ها و صدور احکام صدها سال زندان برای معلمان از سوی نهادهای سرکوبگر یادآور و بیانگر چیزی جز تکرار یک کمدی تراژیک بی تاثیر و باطل نیست.

 

این حجم از تزویر و ریا، بی کفایتی، جهل وتعصب را تاریخ کشورمان در مقابله با دانش و دانش ورزان ،به خود ندیده است!

#جعفر_ابراهیمی و #شعبان_محمدی از جمله معلمانی هستند که همواره مدافع عدالت آموزشی و آموزش رایگان بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی بوده اند و مقالات و نوشته های متعددی نیز در این زمینه دارند. آن ها آموزش طبقاتی را پاشنه آشیل نظام آموزشی کشور و تبعیض آمیز دانسته و همواره تلاش کرده اند تا نسبت به این کج روی ها و ناملایمات هشدار دهند و دست های پنهان و پشت پرده ی جریانات رانت خوار از این فساد سیستمی را برملا کنند.

 

با این حال جامعه ی فرهنگی کشور هرگز خود را مقهور و مغلوب این حجم از هجمه  جاهلان علیه خود، ندانسته و نخواهد دانست و بیش از هر زمانی؛ این اراده برای تغییر در چهره  معلمانی که خیابان را برای دادخواهی و دادن پیام خود به حاکمان برگزیده اند؛ تجلی، نشو و نمود یافته است.

نشان به آن نشان که، آن مفهوم زیبای " *با اهل قلم هر که درافتاد، بر افتاد*" ورد زبان ها گشته و این نوع از مطالبه گری واقعی، سرافرازانه و بی بدیل را به یک فرهنگ عام و سمبل مبارزاتی جنبش بدل کرده است!

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعلام انزجار، بیزاری ومحکومیت صدور حکم ناعادلانەی چهار سال و نیم زندان برای #جعفر_ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی،

 بازداشت طولانی مدت #شعبان_محمدی عضو هیات مدیرەی انجمن صنفی معلمان کردستان، و همچنین بازداشت #محسن_حسن_پور خاطر نشان می کند هموارە و تحت هر شرایطی از خواستەها و مطالبات واقعی معلمان، دانش آموزان و اولیا آنان دست نخواهد کشید و مصمم تر از‌قبل یک باردیگر تحجری کە در صدد از بین بردن و خفە کردن صدای حق طلبانه معلمان است را ناکام خواهد گذاشت و خواهان آزادی #شعبان_محمدی و #محسن_حسن_پور و لغو حکم صادرە علیە #جعفر_ابراهیمی و

*آزادی تمام معلمـان زندانـی*

بودە و در این راە از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

 

*شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران*

۱۴۰۰/۱۱/۱۵

.......................................................

جعفر ابراهیمی صدای بلند محرومان از تحصیل

 

  عزیز قاسم‌زاده

 

 جعفر ابراهیمی در دادگاه بدوی به چهار و نیم سال زندان محکوم شد.

خبر باور کردنی نیست اما قوه قضاییه ایران با اراده نیروهای امنیتی بار دیگر نشان داد که از  عناد با معلمان پا پس نکشیده است.

به نظر می رسد بزرگ ترین خطای تاریخی را دشمنان معلمان این روزها علیه خود طراحی کرده اند.

آنان گمان باطل برده اند که قافله عظیم مطالبه گری سراسری معلمان با افزایش اهرم های فشار و دستگیری و احکام سنگین برای  چهره های خوش نام و زحمت کشی چون جعفر ابراهیمی متوقف می شود.

حال آنکه هر گونه رویارویی با معلمان اکنون نتیجه عکس دارد کافی است به لیست معلمان دستگیر شده از مهر تا بهمن نظر کنیم و روند تصاعدی اعتراضات معلمان را مورد بررسی قرار دهیم که درستی این ادعا را نشان می دهد.

 

 جعفر ابراهیمی معلمی است که بیشترین همت خود را صرف مطالعات میدانی برای کودکان کار و باز مانده از تحصیل و مصائب جانسوز دانش آموزان مناطق  محروم کرده است.

گویی رگ و استخوان او را با هم نوایی با محرومان گره زده باشند.

تلاش مضاعف، مطالعه پیگیرانه و دردمندی آموزشی از شاخصه های اصلی جعفر ابراهیمی است.

درک معرفتی او از ضعف های نظام آموزشی در مقام سلبی  و شناخت او از پارامترهای آموزش مطلوب در سایه ی تشکل یابی مستقل و  بنیان های نظری حاکم بر تشکل یابی، ابراهیمی را به معلمی متوازن در حوزه نظر و عمل تبدیل کرده است.

معلمی که شناخت نظری خود را تنها برای ارائه سخنرانی و مقاله نویسی نخواسته و در عرصه عمل پیشتاز حمایت از محرومان آموزشی است.

معلمان به پا خاسته اکنون بی تردید زیر بار چنین ظلمی نخواهند رفت و صدایشان را نسبت به این حکم ظالمانه بلند خواهند کرد و مطالبه ابطال رای بدوی و منع تعقیب او را در دادگاه تجدید نظر دنبال خواهند کرد.

 

 در شرایطی که سه نهاد دولت و مجلس و شورای نگهبان در همدستی آشکار علیه منافع معلمان، رتبه بندی و همسان سازی را در محاق برده اند، تئوری پردازان النصر بالرعب حق جویانی چون  جعفر ابراهیمی را که به چنین همدستی های معلم ستیزانه به بانگ بلند معترض بوده، اکنون به چنین حکم سنگین ناعادلانه ای محکوم کرده اند.

 

 جامعه معلمان دیگر اجازه نمی دهد که بهترین معلمان این سرزمین در سایه سکوتی شرمناک به محبس گاه افکنده شوند.

 

  ما معلمان صدای  جعفر ابراهیمی باقی خواهیم ماند و تمام قد به دفاع از او خواهیم ایستاد.

 

............................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران

در جهت محکومیت صدور حکم ظالمانه برای  جعفر ابراهیمی و بازداشت شعبان محمدی

 

به نام خداوند جان و خرد

 

در طی شش ماه گذشته شاهد تجمعات گسترده معلمان شاغل و بازنشسته در اعتراض به تبعیض ، بی عدالتی و ناکارآمدی حاکم بر سیستم اداری کشور بوده ایم. اعتراضاتی که به لحاظ گستردگی و تداوم، موجبات شگفتی ناظران و تحلیلگران داخل و خارج از کشور شده است.

این اعتراضات که از گسترده ترین تجمعات مدنی در طی یک دهه اخیر بوده است، مصداق آشکاری از فعالیت مدنی و مسالمت آمیز در فضای اجتماعی کنونی ایران است.

 

با وجود انعکاس داخلی و جهانی این تجمعات و ارائه روشن مطالبات از طریق بیانیه ها و قطعنامه های تشکل‌های صنفی فرهنگیان، تا به امروز هیچ مقام مسئولی از دولت و مجلس پاسخ روشنی به جامعه فرهنگیان نداده است.

 

علاوه براین در تمام شش ماه گذشته، با تداوم اعتراضات معلمان، شاهد افزایش فشارهای امنیتی بر معلمان و تلاش دستگاه قضایی در جهت پرونده سازی برای فعالان صنفی معلم بوده ایم.

تازه ترین این موارد، صدور حکم ۴سال ونیم زندان برای جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان است.

 

جعفر ابراهیمی که به باور معلمان و فعالان صنفی یکی از صادق ترین و کوشاترین افراد در درون مجموعه تشکل‌های صنفی فرهنگیان است، از طرف دادگاه انقلاب کرج با چنین حکم ظالمانه ای مواجه شده است، چرا که در دفاع از حقوق همکاران خود همواره ثابت قدم و کوشا بوده و لحظه ای از پای ننشسته است.

 

این در حالی است که چپاولگران و اختلاسگران امول مردم بدون هیچ گزند و فشاری، مشغول دست اندازی به ثروت های ملی هستند.

 

به راستی دفاع جعفر ابراهیمی از حقوق دانش آموزان و کودکان و تلاش در جهت پیگیری مطالبات برحق فرهنگیان، نقض کننده کدام یک از  اصول قانون اساسی و جزائی است که باید بخاطر آن ۴سال ونیم را در پشت میله های زندان بگذراند. ؟!

 

از طرف دیگر یک روز قبل از تجمع سراسری فرهنگیان، شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان در منزل خود بازداشت می شود و همچنان در بازداشت و زیر فشار بازجویی است.

 

🔺 ما به عنوان کانون صنفی معلمان ایران به مسئولان قضایی  اعلام می کنیم که اگر آنچه که تا به امروز #جعفر_ابراهیمی، #شعبان_محمدی و #اسماعیل_عبدی و #محمد_تقی_فلاحی انجام داده اند، جرم است، همه ما با افتخار شریک فعالیت های این معلمان  دلسوز هستیم.

 

ما به عنوان کانون صنفی معلمان ایران از  فرادستان امنیتی این پرسش اساسی را داریم که آیا  نتیجه برخورد های امنیتی و سرکوب معلمان در طی دو دهه اخیر نتیجه ای  به جز گسترده تر شدن  هرچه بیشتر اعتراضات سراسری معلمان داشته است؟

چرا از رفتارهای عبث گذشته خود درس عبرت نمی گیرید؟!

 

کانون صنفی معلمان ایران ضمن حمایت همه جانبه از جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و محکومیت حکم ظالمانه زندان برای ایشان، و همچنین محکومیت بازداشت شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان به فرادستان حاکمیتی هشدار می دهد که در شرایط اسفناک اقتصادی و معیشتی امروز معلمان، بازنشستگان و کارگران، بیش از این با فشارهای امنیتی و پرونده سازی های قضایی موجبات خشم، درد و  عصبانیت اقشار مختلف اجتماعی را فراهم نکنند، چرا که در آن صورت آتش این خشم عمومی، دامن آنها را خواهد گرفت.

 

کانون صنفی معلمان ایران

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

..........................................

بیانیه  کانون معلمان همدان

در خصوص آرای صادره علیه فعالان صنفی کشور

 

به‌نام خداوند جان و خرد

 

پاسخ مطالبه‌گری، زندان و زنجیر نیست.

 

تجربه نشان داده‌ که برخوردهای امنیتی با اعتراضات مدنی، نه‌تنها کارساز نیست، بلکه باعث افزایش شکاف بین مردم و حکومت و بی‌اعتمادی بیش‌تر نسبت به مسئولان شده‌است.

 

 صدور رای چهارسال و نیم زندان، علیه #جعفر_ابراهیمی. بازداشت #شعبان_محمدی. ادامه‌ی حبس #اسماعیل_عبدی و #محمد_فلاحی. بازخرید اجباری محمدحبیبی. اخراج آقایان رسول بداقی و عبدالرضا قنبری. پرونده‌سازی علیه عزیز قاسم‌زاده، مهدی فتحی، غلامرضا غلامی کندازی، محمود ملاکی، پیروز نامی، علی کروشات و... موجب ترس و انفعال معلمان کشور نشده و برعکس، عزم آن‌ها را برای دست‌یابی به‌حقوقِ قانونی و حمایت از نمایندگان صنفی خود، جدی‌تر و مصمم‌تر نموده‌است.

 

اگر حبس، اخراج، تبعید و دیگر اقدامات تنبیهی، گره‌گشا بود، امروز شاهد گسترده‌تر شدن حجم اعتراضات فرهنگیان نبودیم. بی‌شک حرکت حق‌طلبانه‌ی فرهنگیان ایران، متکی به‌فرد نیست و بازداشتِ فعالان این‌عرصه، این حرکت مدنی و قانونی را متوقف نخواهدکرد.

 

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که یک‌بار برای همیشه، نگاه خود به آموزش و پرورش را اصلاح کنید و با تخصیص بودجه‌ای درخور، این‌حوزه‌ی بنیادین را از تنگنای مسائل عدیده‌ی مدیریتی، مالی و... برهانید؟

 

آیا بهتر نیست که نگاه امنیتی را از این حوزه بزدائید تا نظام تعلیم و تربیت _که نفس‌هایش به شماره افتاده_ بتواند جان بگیرد و فردایی بهتر را برای کودکان این سرزمین رقم بزند؟

 

آیا گوش شنوایی هست؟

 

کانون معلمان همدان

۱۳  بهمن ۱۴۰۰

..................................................................

بیانیه‌ای انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویه)

پیرامون بازداشت   شعبان محمدی و صدور حکم زندان برای   جعفر ابراهیمی

به نام خداوند جان و خرد

 

آنچه معیار و شاخصی قابل استناد  برای اطلاع از  سطح پاسخگو بودن یک نظام حاکمیتی به نسبت مطالبات مختلف شهروندان خود است، از واکاوی نوع مواجهه و گفتمان غالب در حل این دست مسائل و تلقی رایج آنان از جنس مطالبات و طبقه‌بندی آن به دست می‌آید.

 

با بررسی نقادانه‌ و ضمن رعایت جانب انصاف می‌توان با در کنار هم نهادن عملکرد مسئولین  مربوطه، در کمال تأسف نتیجه گرفت شیوه‌ی برخورد آنان در مقابل خواسته‌های برحق جامعه‌ی معلمان، غیر مسئولانه، سلیقه‌ای و عمدتا توام با چاشنی بدبینی و امنیتی نمودن مسئله است.

 

 

دستگیریهای  اخیر ،صدور و تأیید حکم زندان برای فعالین شناخته شده و ادامه حبس سایر فعالین، از نمونه‌های بارز نامتناسب بودن و غیر مسئولانه بودن واکنش دستگاه قضا نسبت به کنش مدنی و قانونی معلمان ایران است.

 

 انجمن_صنفی_معلمان_کردستان ( سقز و زیویه) ضمن محکوم نمودن این رویه‌ی ناروا در دستگیری   شعبان_محمدی از فعالان صنفی  مریوان و صدور حکم زندان علیه  #جعفر_ابراهیمی فعال صنفی شناخته‌شده‌ی عضو  کانون صنفی معلمان تهران ، خواهان پایان دادن به این‌ نوع برخوردها است و لازمه ایجاد حس امنیت در میان آحاد جامعه را نه برخورد حذفی با دلسوزان آن بلکه ایجاد بستر مناسب برای تحقق مطالبات آنان و تمکین به خواسته‌های برحق و قانونی ایشان می‌داند.

 

بدیهی ست انجمن صنفی معلمان کردستان بارها تاکید کرده برخورد غیر مسئولانه ی دستگاه قضایی در مواجهه با فعالان صنفی را پاشنه آشیل نظام دانسته و مغایر منافع و مصالح عمومی کشور تشخیص می دهد و خواهان تجدید نظر کلی و اصولی در این رویه ی ناصواب است.

انجمن صنفی معلمان کردستان/سقز و زیویه

۱۴۰۰/۱۱/۱۳

.............................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته فارس

در محکومیت حکم زندان  جعفر ابراهیمی و بازداشتی های اخیر

 

اگر چه صدور احکام ناعادلانه برای کنشگران صنفی و مدنی با توجه به رویه ی سالهای گذشته ی قوه ی قضاییه تکراری است ولی صدور حکم چهار سال و نیم زندان برای جعفر ابراهیمی فعال خوش نام صنفی و مدنی باعث بهت و حیرت کنشگران صنفی و مدنی ایران گردید.

 

  جعفر ابراهیمی که لحظه ای از رنج های جامعه و به خصوص کودکان و معلمان و کارگران غافل نبوده است در راه کاستن و تسکین این آلام با اراده ای ستودنی و روشهای مسالمت آمیز برای تحقق مطالبات صنفی و مدنی تلاش نموده است. نگاهی به فعالیت های وی در طول سالیان گذشته نمایانگر باور وی به کنشگری اجتماعی و حرکت در چارچوب قانون است.

 

بدون شک فعالیت های منطقی و اخلاق مدارانه ی وی در عرصه های مدنی باعث محبوبیت و فرهمندی ایشان بین کودکان، دانش آموزان، معلمان و کارگران گردیده است. نام وی در ذهن کودکان یادآور اسطوره ها و قهرمان های قصه های کودکانه است. همچنین صداقت بی نظیر وی در دفاع از حقوق کودکان و آموزش آنها روشهای  معلم اسطوره ای، صمد بهرنگی را تداعی می کند.

 

اکنون که وی در دادگاه بدوی با اتهامات تکراری و غیر منصفانه به زندان محکوم گردیده است انجمن صنفی معلمان شاغل و بازنشسته ی فارس ضمن اعتراض و محکومیت شدید حکم مذکور، خواستار ابطال حکم و همچنین پایان پرونده سازی برای ایشان، #شعبان_محمدی از مریوان، #محسن_حسنپور از کرج و سایر فعالان صنفی و مدنی است. جامعه معلمان فارس، معلمان دربند را تنها نخواهد گذاشت.

 

انجمن صنفی معلمان فارس

.......................................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان و فعالان فرهنگی استان البرز

در محکومیت حکم زندان آقای جعفرابراهیمی

 و بازداشت آقایان؛

 محسن حسن‌پور از کرج  و  شعبان محمدی از مریوان و  حسین‌رمضانپور از خراسان شمالی

 

📕به نام قلم و به نام آنکه قلم را در دستان انسان قرار داد تا اعتلا بخش فرهنگ و منش انسانی باشد و چه خوب انسانهایی بوده و هستند که این امانت را پاس داشته و تمام تلاش و دغدغه خود را صرف اعتلا و اعتبار این عرصه نمودنده اند. فرهنگیانی که دلسوزانه برای احقاق حقوق کودکان و نوجوانان این سرزمین تلاش نموده و قلم می زنند.

 

 🖌چه بسیار زنان و مردان اندیشمندی که چراغ راه آینده فرهنگ و آموزش جامعه بوده و به جای تکریم و احترام، مورد کم لطفی و بعضاً بغض قرار می گیرند! نمونه بارز آن آقای جعفر ابراهیمی از معلمان دلسوز است که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت نموده و هدفی جز اعتلای آن و توجه به حقوق کودکان از جمله کودکان کار نداشته و دراین راه تلاشی مجدانه دارد.

 

🖍اسفبار است که انسان هایی اینگونه دلسوز به جای حمایت و تشویق، با احکام سنگین روبرو شده و راهی زندان شوند!

   مسئولان کشوری به جای آنکه این افراد آشنا با دردهای جامعه و فرهنگ را طرف  مشورت خود قرار داده و از آنها حمایت کنند، با احکام ناعادلانه و سنگین حبس، مورد تفقد قرارداده و سعی در خاموش کردن صدای عدالت خواهی آنان نموده اند!

 

📕صدور حکم چهار و نیم سال زندان برای جعفر ابراهیمی و بازداشت فعالان صنفی آقایان محسن حسنپور, شعبان محمدی و حسین رمضانپور که در طول سالها خدمت به عرصه فرهنگ، همیشه برای فرزندان این مرز و بوم ‌زحمت کشیده و جز رشد و بالندگی فرهنگ، دغدغه ای نداشته اند، توهین مستقیم به دانش و فرهنگ ایران زمین بوده و اعتبار آموزش و پرورش را زیرسوال برده است که اینگونه رفتارهای ناعادلانه، مصداق بارز فرهنگ ستیزی و دشمنی با قلم می باشد.

 

فعالان و کانون صنفی معلمان  استان البرز اینگونه برخوردهای قهرآمیز با فعالان فرهنگی را قویا محکوم نموده و خواستار ابطال این احکام ناعادلانه و آزادی بدون  قید و شرط همکاران فرهنگی است.

۱۴۰۰/۱۱/۱۴

کانون صنفی و فعالان فرهنگی استان البرز

...........................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان گیلان

در محکومیت حکم چهار سال و شش ماه زندان برای

آقای جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران

 

به نام خداوند جان و خرد  

 

چه شکوهی دارد

کشف اسرار الفبا وقتی

کودکی

آب را می خواند...

                " شفیعی کدکنی "

 

  نه تنها دلبسته ی کار معلمی اش است، کودکان کار را فرزندان خویش می بیند و مداوای مداوم دارد در ترمیم روان زخمی شان.

 

همکار دانشور و کنشگر صادق ما جناب جعفر ابراهیمی، هماره فریاد بر آورده که آموزش و تحصیل رایگان از حقوق بدیهی و قانونی فرزندان این مرز و بوم است و روایتگر فریادی است از اعماق طبقات فرودست.

 بخش بزرگی  ازجامعه ی فرهنگیان می پرسند حکم ۴ سال و ۶ ماه زندان آقای ابراهیمی برکدام  پایه حقوقی و آئین دادرسی عادلانه بوده است!!؟؟

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن اعتراض به این حکم، خواهان تجدید نظر و برائت آن می باشد و درخواست دارد، اهالی قضا در راستای منافع ملی و اعتلای آموزش و پرورش درصدور چنین احکامی ناعادلانه برای فعالان صنفی تجدید نظر کنند.

لازم به ذکر است که جنبش همگانی مطالبه گری صنفی معلمان با ابزار سرکوب و فشار و دستگیری و صدور احکام سنگین برای فعالان مطرح چون جعفر ابراهیمی، اسماعیل عبدی، شعبان محمدی، محسن حسن پور، محمدرضا رمضان زاده، حسین رمضان پور، محمدتقی فلاحی و... نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه با اراده ای مصمم تر مسالمت آمیز تر به راهش ادامه خواهد داد.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

.....................................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان کرمانشاه- بهمن ۱۴۰۰

درخصوص برخوردهای امنیتی- قضایی با اعضای این شورا

 به نام خداوند جان وخرد"

 

 گفته شده است که:

"قانون فصل الخطاب است" همچنین دراصل بیستم قانون اساسی چنین آمده است :" همه ی افراد ملت اعم از زن ومرد، یکسان درحمایت قانون قرار دارند واز همه ی حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی بارعایت موازین اسلامی برخوردارند."

 

💥اگر به واقع چنین است واین اصل از قانون اساسی ، فصل الخطابِ مردم ومسئولان است ، چرا افرادی مانند جعفر ابراهیمی ،شعبان محمدی و....که از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران هستند ودرچهار چوب اصول قانون اساسی- بویژه اصل های ۲۶ و۲۷- به کنشگری صنفی وفعالیت مدنی درجهت استیفای حقوق فرهنگیان وارتقاء نظام تعیلم وتربیت کشور مشغولند، درمقایسه با صاحب منصبانی که عملکرد آنها مورد اعتراض است از حقوق مساوی ویکسان برخوردار نیستند؟

 

💥هریک از کنشگران صنفی فرهنگی که درسالهای اخیر بااتهام های مشابهی مانند " تشویش اذهان عمومی وتبلیغ وتبانی علیه مبانی نظام" موردبارجویی قرار گرفته وبعضا بااحکام قضایی مواجه شده اند، دراعتراضات مدنی وکنشهای میدانی خود نسبت به عملکرد برخی از متولیان امر وصاحب منصبان ، اعتراض داشته اند. چگونه است که درهیچ یک ازاین پرونده ها ورسیدگی های سیستم قضایی کشور ، هرگز طرف دیگر این دعوای قضایی به مراجع ذی ربط احضار نشده ومورد باز خواست قرار نگرفته اند وهمواره شاکیان اصلی این پرونده های اجتماعی یعنی کنشگران صنفی درنقش متشاکی واحیانا مجرم درنظر گرفته شده اند وبا آنها برخوردهای قضایی سنگین شده است ؟آیا اینگونه برخورد مغایر باکلامی که درمطلع سخن بیان شد، نیست؟

 

انجمن صنفی معلمان کرمانشاه از دستگاه قضایی کشورانتظار دارد بارعایت اصول۳۵ و ۱۶۵ قانون اساسی ومواد مختلف قانون آیین دادرسی کیفری، امکان وفرصت مناسب وعادلانه را برای این همکاران شریف وکنشگران دغدغه مند دردفاع از حقوق خود فراهم نماید.

 

" انجمن صنفی معلمان کرمانشاه"

..............................................

همکاران گرامی استان کرمانشاه

 

  شوربختانه آقای  جعفر ابراهیمی فعال صنفی و‌ بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور به ۴ سال و ۶ ماه زندان تعریزی از سوی مراجع قضایی محکوم شده اند.

 

 انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه این حکم ناعادلانه را که هیچکدام از اصول ۱۶۵ و ۱۶۸ قانون اساسی و مواد ۳۰۵ و ۳۵۲ ق . ا . د .ک در آن رعایت نشده است را محکوم نموده ، و  حمایت قاطع خود را از ایشان اعلام داشته و خواهان توقف برخوردهای امنیتی و صدور احکام ناعادلانه از سوی مسئولان و مراجع قضایی نسبت به معلمان و فعالان صنفی ذیربط هستیم.

 

فعالیت صنفی جرم نیست

 جعفر ابراهیمی تنها نیست

 شعبان محمدی تنها نیست

 

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته کرمانشاه

۱۳ بهمن ۱۴۰۰

.......................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان کردستان( سنندج - کلاترزان)

همکاران ارجمند و معلمان شریف کردستان

 

  متاسفانه آقای  جعفر ابراهیمی فعال صنفی و‌ بازرس شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور به ۴ سال و ۶ ماه زندان تعریزی از سوی مراجع قضایی محکوم شده اند.

 

 ما معلمان کردستان ( سنندج و کلاترزان ) ضمن محکومیت این حکم ناعادلانه برای این معلم‌ و فعال صنفی، #حمایت_قاطع خود را از ایشان اعلام می کنیم و خواهان توقف برخوردهای امنیتی و صدور احکام ناعادلانه از سوی مسئولان و مراجه نسبت به معلمان و فعالان صنفی زیربط هستیم.

 

انجمن صنفی معلمان کردستان( سنندج - کلاترزان)

و معلمان و فعالان صنفی سنندج و کلاترزان

 ۱۴۰۰/۱۲/۱۲

..............................................

بیانیه هیأت موسس انجمن فرهنگیان هرسین

در محکومیت حکم زندان آقای  جعفر ابراهیمی،

دستگیری آقایان  شعبان محمدی و  محسن حسن پور از فعالان صنفی فرهنگی.

 

این اقدامات نشان از عدم عقلانیت، ضعف شدید هنر گفت و گو و فضا دادن به حاکمیت جهل نیست!!!؟؟

 

بازتاب جهانی این اخبار و داوری جهانیان در عرصه ی آموزش و پرورش چه خواهد بود!!؟؟

آیا زمان آن نرسیده که از صغارت اندیشه خود خارج شوید و فضای نقد و پرسشگری را که

کار ویژه ی فرهنگیان است به رسمیت بشناسید؟؟

 

ما، همراه با فرهنگیان سراسر ایران به این رویه ی خرد ستیز اعتراض داریم و خواهان فسخ حکم آقای ابراهیمی و آزادی آقایان محمدی و حسن پور هستیم.

 

هیأت موسس انجمن فرهنگیان  هرسین.

سیزدهم بهمن ماه هزار و چهارصد

.............................................................................

بیانیه محکومیت صدور حکم زندان برای  جعفر ابراهیمی

 

🔻صدور حکم زندان برای فعال صنفی معلمی که دغدغه اش، معیشت معلم، عدالت آموزشی و رهایی‌ #کودکان_کار از شرایط اسفبار زندگیست، غیر قابل قبول است!

 

 صدور حکم زندان برای معلمی که علیه دستبرد و تعرض مداوم به حقوق، دستمزد و استثمار نیرو کار آموزشی سخن میگوید؛ غیرقابل قبول است!

 

 اعتراض به خصوصی شدن نظام آموزشی جرم‌نیست، غارت ثروتهای متعلق به مردم جرم است !

 

‌بازجویی، احضار، بازداشت و صدور احکام زندان برای فعالین صنفی معلم آنهم در شرایط گسترش دامنه اعتراضات سراسری معلمان در گستره ایران، مصداقی بر سرکوب #تشکل_های_مستقل_صنفی و فعالین معلم در عرصه ی صنفی و اجتماعیست.

 

ما ضمن محکوم کردن صدور حکم ناعادلانه علیه #جعفر_ابراهیمی، خواستار لغو حکم صادره و آزادی #محسن_حسن_پور ، معلم بازنشسته و #شعبان_محمدی معلم مریوانی که هر دو از فعالین صنفی هستند می باشیم و مصمم در دفاع از هر کنشگری که در مسیر مطالبات #عدالت_محور علیه زر و زور و تزویر گام بر میدارند ، هستیم.

 

دستگاه های متولی‌امر به جای حل مساله به پاک کردن صورت مساله سرگرم نشوند که فردا دیر است !

 

امضا کنندگان :

 

گروه چالش صنفی معلمان ایران

گروه اتحاد بازنشستگان

شورای بازنشستگان ایران

اتحاد بازنشستگان

گروه ۱۹ اسفند

اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

.........................................

به کدامین جرم و گناه؟

 

مدتی است ( از زمان آخرین مجمع عمومی حضوری و انتخاب هیئت مدیره کانون صنفی) با #جعفر_ابراهیمی گاهاً از نزدیک و دیدارهای حضوری و همین طور از طریق فضای مجازی و دنبال کردن فعالیت های کانون صنفی، آشنا شده ام و او را فردی حق طلب و عدالت جو و کسی که روحش از درد، رنج و فقر کودکان و دانش آموزانش آزرده می شود، شناخته ام. کسی که می توانست ردای عافیت طلبی به تن کند و چشم بر کژی ها و کاستی ها ببندد و به وضع موجود تن دهد. اما او رسالت خود را نه فقط تعلیم محتوای آموزشی کتب درسی که تعلیم مبارزه برای عدالت، برابری، حق طلبی و مطالبه گری به همکاران و دانش آموزانش می داند. به نظرم فعالیت و مبازرات مدنی امثال او،  محمد حبیبی و دیگر همکاران مانند  اسماعیل عبدی،  رسول بداقی و  عزیر قاسم‌زاده و... به دلیل  دردمند بودن آنها و این که نه فقط به خاطر منافع خود که برای منافع دانش آموزان و مردمشان است.

 

از نظر ما فرهنگیان که بخشی از مردم ایرانیم، تنها جرم آنان عدالت طلبی، حق خواهی و مطالبه گری است.

 

نسرین ملکی دبیر بازنشسته

...........................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©