Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ برابر با  ۰۶ جولای ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱  برابر با ۰۶ جولای ۲۰۲۲
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان #گیلان پیرامون اعتصاب غذا #محمد_علی_زحمتکش

بیانیه‌ی کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

درباره‌ی اعتصاب غذای  محمدعلی زحمتکش در زندان شیراز

 

روزگار غریبی ست.

اسمش  محمدعلی ست. شهرتش  زحمتکش.  محمد علی زحمتکش. معلمی آگاه، خوش فکر، صبور، آرام، محکم، اهل قلم، و در واقع، کنشگری پرتوان و پر استقامت، در مسیر مطالبه گری.

اهل فارس است، رزمنده ی دوران جنگ و مجروح جنگی است. در حال حاضر هم   بازرس انجمن صنفی معلمان فارس.

 

آثار قلمی فراوانی دارد که عمدتا در قالب داستان های کوتاه و با عنوان (دمچری ) شهرت یافته است.

 

این همکار فرهیخته ی ما، از آغاز جنبش اخیر معلمان تا کنون بارها بازداشت شده و زندانی شده و حبس کشیده، اما از آرمان‌هایش دست بر نداشته است.

 

این اواخر مجددا بازداشت شده و کماکان در بازداشت به سر می برد.

از ۸ روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده و طی دو سه روز گذشته، اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب غذای تر تبدیل کرده، یعنی فعلا آب آشامیدنی می نوشد.

وضعیت اکنون او قطعا نگران کننده است و چنانچه سریعا نسبت به آزادیش اقدام نشود حال عمومی او به وخیم‌تر خواهد شد.

بی تردید، مسئولیت حفظ جان و سلامتیش با مسئولان زندان و دستگاه قضایی خواهد بود.

 کانون صنفی معلمان ایران (تهران) ضمن هشدار، از مسئولان ذیربط می‌خواهد، نسبت به رفع نگرانی هایی که در این رابطه وجود دارد، سریعا اقدام نمایند و با آزادی این همکار گرانقدر، موجب رفع نگرانی‌های خانواده‌ی ایشان و همه‌ی همکاران فرهنگی شوند.

بی تردید، ادامه ی برخوردهای امنیتی با معلمانی که تنها سلاحشان قلم و کلامشان حق است حاصلی جز نا امید کردن جامعه در استفاده از راه‌های مسالمت آمیز مطالبه گری به همراه نخواهد داشت.

 

کانون صنفی معلمان ایران( تهران)

۱۴۰۱/۴/۱۵

 

............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان  گیلان

 پیرامون اعتصاب غذا  محمد علی زحمتکش

 

به نام خداوند جان و خرد

 

محمد علی زحمتکش کنشگر صادق و جانباز جنگ و بازرس انجمن صنفی معلمان فارس نهمین روز اعتصاب غذا را در زندان عادل آباد شیراز پشت سر نهاده است. زحمتکش معلمی است صادق، شریف و با قلمی صمیمانه که مجموعه داستان های نوشتاری او صفا و صمیمیت این کنشگر بی ادعا را به درستی می نماید. خواسته او کاملا صنفی و قانونی است و انتظار می رود دست اندرکاران امر با در نظر گرفتن شرایط جسمی این جانباز جنگ از به وجود آمدن خطر جسمی جدی برای او و عواقب خطرناک بعدی آن جلوگیری به عمل آورند. آنان که زحمتکش را می شناسند به نیکی می دانند که او برای خواسته های قانونی صنفی خود همه مشقت ها و رنج ها را به جان می خرد و با توجه به اثرات شیمیایی بر بدن بیمارش، این موضوع موجب عمق نگرانی خانواده و کنشگران صنفی شده است.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن استقبال از آزادی کنشگران صنفی شیراز انتظار دارد، مقامات قضایی و امنیتی استان فارس، با توجه به شرایط حاد این معلم زحمتکش هر چه زودتر شرایط آزادی او را فراهم آورند.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۱۵ تیر ۱۴۰۱

.............................

آخرین خبر از معلمان زندانی

اسکندر لطفی (سوران) طی تماسی که روز سه شنبه ۱۴ تیرماه، با خانواده خود داشت، اعلام کرد که بازجویی‌های او تمام شده و او را به قرنطینه زندان اوین انتقال دادند و قرار است به بند عمومی انتقال یابد. لازم به ذکر است که پیش‌تر اسکندر لطفی در بند ۲ الف توسط اطلاعات سپاه نگهداری می‌شد.

خبر فوری تکمیلی:

 

بنا بر اخبار واصله از پنج‌ شنبه نهم تیر ماه  اسکندر لطفی تماس هایی با خانواده داشته و طی آخرین تماس در روز گذشته خبر انتقال خود به بند عمومی را به خانواده اعلام نموده است. اما در کمتر از ۲۴ ساعت با انتقال دوباره او به بند ۲۰۹ و ممنوع الملاقات کردنش، سناریوسازان دور جدید فشارهای امنیتی برای سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را در دستور کار قرار داده اند‌.

 

از آنجا که علی رغم همه فشارهای وارد شده بر آقایان  اسکندر لطفی،  شعبان محمدی،  مسعود نیکخواه،  رسول بداقی،  جعفر ابراهیمی و  محمد حبیبی، به دلیل شفاف بودن فعالیت های صنفی و قانونی این کنشگران، سناریو سازان تا کنون با شکست مواجه بوده اند، به دنبال تشدید و تجدید فشار حداکثری در جهت ضربه زدن به جنبش مطالبه گری معلمان ایران هستند.

 

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن این رویه غیرقانونی و غیراخلاقی و برخلاف حقوق شهروندی، انتظار دارد که عقلای قوم با درنظر گرفتن پیامدهای خطرناک این رفتارهای معلم ستیزانه، شرایط برگزاری دادگاه عادلانه کنشگران صنفی را مطابق قانون اساسی فراهم آورند و به روند فشارهای حداکثری غیرقانونی پایان دهند.

...............................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©