Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۰۵ اگوست ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹  برابر با ۰۵ اگوست ۲۰۲۰
جنبش زنان متحد جنبش کارگری

جنبش زنان متحد جنبش کارگری

 

زنان آرزم

(آورد رهایی زنان و مردان)

 

شرایط دهشتناک زندگی در ایران برای کمتر کسی قابل تحمل است. روند  فاجعه بار بحران اقتصادی - اجتماعی سریع‌تر از برآوردهای آماری  می‌تازد و پیش می‌رود.  بحران فقر، گرسنگی، بیکاری و تورم چنان سرسام‌آور شده که مهره‌های درون حاکمیت هم هشدار از شورش‌های اجتماعی می‌دهند.  شورش‌هایی که با دی‌ماه و آبان‌ماه  قابل مقایسه نخواهد بود.

 

درچنین فضایی به وضوح می‌توان دید که تمامی نهادهای قدرت با انواع و اقسام ترفندهای قانونی و غیرقانوی که الهام گرفته از  سیاست‌های نئولیبرالیسم  و سرمایه‌داری جهانی است، مزدبگیران را در بدترین و متزلزل‌ترین موقعیت، چه به لحاظ قرارداد استخدام و  چه به لحاظ سطح دستمزدها و بیمه  قرار داده‌اند.

 

بیش از ٥٠ روز از پایداری تاریخی کارگران هفت تپه می‌گذرد. ٥٠ روزی که به مقیاس زمان و رادیکالیسمِ سطح مطالبات  در جنبش کارگری ایران تاریخی خواهد شد.  مبارزه‌ای که در گرمای غیر قابل تحمل و خطر ابتلا به کرونا، با تکیه به همبستگی کارگران، بنیان خصوصی‌سازی و غارت اموال عمومی را هدف قرار داده است.

 

حاکمیت  که همواره پاسخی به جز تهدید و دستگیری و اخراج  نمی‌شناسد در تقابل با این همبستگی  از یافتن راهی برای فرار عاجز مانده بود که ناگهان با  اعتصاب و اعتراض در چندین  مرکز مهم تولیدی نفتی و گازی مواجه شد.  کارگران پالايشگاه‌های نفت آبادان، نفت سنگین قشم، پارسیان، پتروشیمی لامرد، پالايشگاه گاز فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی کنگان و متعاقب آن  مراکز دیگری از جمله پالایشگاه  دست از کارکشیدند.

 

مطالبات کارگران بی تردید برای آنان مساله مرگ و زندگی است. مزدهایی که پرداخت نمی‌شود، قرادادهایی که کم از تحمیل  برده‌داری نیست، کار طاقت‌فرسا در بدترین شرایط آب و هوایی  و با ریسک بالای ابتلا به کرونا، مسکن و غذای نامناسب و تحقیر آمیز.  مبارزه کنونی  کارگران، پرستاران، رانندگان و دیگر اقشار مزدبگیر برای  ارتقای «سطح معیشت» نیست،  در شرایط کنونی، مبارزه برای بقا و  حق حیات است.

 

 کارگران با در سر داشتن آرمان‌ یک جامعه انسانی، در شرایط تورم و تبعیض چنان زیر فشارند که اکنون  فقط برای بقا می‌جنگند. چرا که  حرمت  و جایگاه  ٩٩ درصدی‌ها برای یک درصدی‌های حاکم به پشیزی نمی‌ارزد. مافیای مسکن، ارز، کنکور و حتی سطل‌های زباله، چون اختاپوسی هزار سر به مکیدن خون تمامی مردم از جمله کارگران مشغول است.

 

در چنین شرایطی زنان نیز به عنوان نیمی از نیروی کار که تبعیض و خشونت این ساختار را با همه وجود خود حس می‌کنند، آگاهانه و مسئولانه در کنار کارگران و سایر مزدبگیران  قرار گرفته و از اعتصاب و اعتراض آن‌ها حمایت می‌کنند، ‌چرا که رهایی جامعه بدون همراهی و همکاری تمامی جنبش‌های مترقی و مردمی امکان‌پذیر نیست. بنابراین ما نیز به عنوان بخشی از جنبش زنان از اعتصاب و اعتراض کارگران هفت‌تپه، هپکو، آذرآب و تمامی مناطق نفتی و گازی و... دفاع کرده، از مطالبات آنان حمایت می‌کنیم و هرگونه تعرض به آنان را پیشاپیش محکوم می‌کنیم.

 

زنان آرزم (آورد رهایی زنان و مردان)

١٤ مرداد ١٣٩٩

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©