Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹
بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در اعتراض به #حمله‌تجاوزکارانه‌ترکیه به شمال سوریه و کشتار غیرنظامیان

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

در اعتراض به  حمله ‌تجاوزکارانه ‌ترکیه به شمال سوریه و کشتار غیرنظامیان

 

«بنام خداوند جان و خرد»

 

 از ژانویه 2011 ، که اعتراضات مدنی مردم سوریه  با مشت آهنین بشار اسد و دخالت کشورهای دیگر رنگ خون و خشونت به خود گرفت و زمینه ظهور گروه های تروریستی مانند داعش  در این کشور فراهم گردید ؛ تا به امروز که شمال سوریه مورد حمله نیروهای فاشیستی اردوغان قرار گرفته است، مردم عادی و کودکان اصلی ترین قربانیان جنگ بوده اند.

 

نزدیک به نه سال است که مردم سوریه به بصورت سیستماتیک مورد خشونت واقع می شوند همواره نظامیان و شبه نظامیان داخلی و خارجی درگیر در جنگ، منافع کودکان را نادیده گرفته‌ و با جنگ‌افروزی و کوبیدن بر طبل خشونت غیرنظامیان را آواره و کودکی کودکان را به تاراج برده‌اند.

 

ترکیه در حالی شمال شرق سوریه را  ضمیمه خاک خود نموده است که طی سال های گذشته نیروهای دموکراتیک سوریه با فداکاری و شجاعت توانستند این منطقه را از تروریست های داعش پاکسازی کنند اما اینک که این اشغالگری مورد اعتراض جهانی قرار گرفته است قدرت های جهانی و منطقه ای بخاطر منافع خود،  کردها و نیروهای دموکراتیک را قربانی می کنند تا  جغرافیای سیاسی سوریه را آنگونه که می خواهند شکل دهند.

 

اگر چه با اعلام آتش‌بس به نظر می رسد اوضاع کمی آرام شده است اما در تجاوز اخیر ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه بیش از 350 هزار نفر آواره و بالغ بر 80 هزار کودک از تحصیل محروم  شده اند و تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان در شهرهای کردستان سوریه از جمله کودکان کشته شده اند و بسیاری از آنان که جان سالم به در برده اند در اردوگاه ها، زندگی اسفباری را سپری می کنند. کودکان در این اردوگاه ها از حداقل های بهداشت و آموزش بی بهره اند و بهترین دوران زندگی را با وحشت و زیر سایه جنگ و تبعات آن سپری می کنند.

 

از نظر ما معلمان، کودکان در هر جای جهان فارغ از ملیت، نژاد ، مذهب و فرهنگ باید کودکی کنند و تنها در سایه صلح است که می توان جهانی را تصور نمود که کودکانش شاد هستند و از کودکی خود لذت میبرند.

 

 شورای‌‌هماهنگی‌تشکل های‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران  همسو با مردم صلح دوست جهان و هموطنان کرد، هر نوع مداخله تجاوزکارانه در کشور سوریه به خصوص لشکرکشی و توسعه طلبی اردوغان به شمال سوریه و جنگ افروزی قدرت های جهانی و منطقه ای را محکوم می کند.

 

شورای هماهنگی از نهادهای بین المللی می خواهد با توجه به کنوانسیون جهانی حقوق کودکان از حقوق و منافع عالیه کودکان دفاع کرده و اشغالگری دولت ترکیه را محکوم نمایند و دولت اردوغان را به رعایت حقوق غیرنظامیان از جمله کودکان ملزم نمایند.

 

شورای‌‌هماهنگی‌ تشکل های‌صنفی‌ فرهنگیان‌ایران

دوم آبان ماه ۱۳۹۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©