Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ برابر با  ۲۴ می ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱  برابر با ۲۴ می ۲۰۱۲
پاسخ «مطهری» به منتقدان «نطق آخر»

دخالت سپاه در انتخابات وبازتاب های آن در میان حکومتیان

سایت خبری راه کارگر ـ دخالت سپاه در انتخابات، فقط کار امروز نیست. در تمامی انتخابات سال های اخیر، این دخالت ها به شکل آشکاری صورت گرفته است. اما وقتی پای حذف اصلاح طلبان در میان بود، صدائی از کسی بلند نمی شد. اما دخالت در انتخابات، وقتی پای جناح های خیلی خودی در میان است، بی واکنش نمی ماند. سخنان علی مطهری در افشای دخالت سپاه در انتخابات و تائید ضمنی صادق لاریجانی نشان می دهد که سپاه نمی تواند مثل گذشته هر کاری که لازم دانست انجام دهد.

 

پاسخ «مطهری» به منتقدان «نطق آخر»

 

گروه سیاسی شرق ـ سوم خرداد ۱۳۹۱، اعظم ويسمه: «نطق آخر» علي مطهري در مجلس هشتم همچنان حاشيه‌ساز است. علي مطهري، فرزند «آيت‌الله شهيد مطهري» و نماينده تهران روز يكشنبه گذشته نطقي در پارلمان داشت كه ساعتي بعد با واكنش سپاه پاسداران مواجه شد. سپاه پاسداران پس از نطق مطهري رسما ادعاي دخالت سپاه در امر انتخابات مجلس و حمايت از برخي كانديداها را رد كرد. «سردار شريف» در اين بيانيه تاكيد كرد «سپاه حق پيگرد حقوقي مدعيان دخالت سپاه در انتخابات را براي خود محفوظ مي‌داند.» با اين حال روز گذشته مطهري در پاسخ به منتقدان نطقش در صحن علني اعلام كرد: «انتقادات وارده به نطقش را قبول ندارد.» به گزارش مهر، مطهري هشدار داد كه «اگر برخي بر مواضع خود درخصوص سپاه اصرار كنند، اسامي آنها را مي‌گويد.» واكنش‌ها به نطق مطهري به اينجا خلاصه نشد. علاوه بر علي لاريجاني، رييس مجلس، برخي ديگر از نمايندگان نسبت به اظهارات علي مطهري واكنش نشان دادند. تذكراتي كه در نهايت منجر به پاسخگويي مطهري در صحن علني مجلس شد. همزمان با بحث‌هاي داغي كه پيرامون سخنان مطهري در صحن علني مجلس مطرح بود، تجمع بسيج دانشجويي در اعتراض به اظهارات علي مطهري از ساعات آغازين جلسه علني آغاز شد كه به دنبال انتشار اين خبر يگان ويژه نيروي انتظامي مقابل مجلس و خيابان‌هاي اطراف مستقر شد و از برگزاري هرگونه تجمعي ممانعت کرد. آن‌گونه كه مهر، گزارش داد «دانشجويان بسيجي معترض كه در واكنش به سخنان علي مطهري عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مقابل در اصلي مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده بودند، با دخالت پليس متفرق شدند. اين دانشجويان بسيجي در اعتراض به سخنان نماينده تهران مبني بر آنچه كه وي آن را دخالت سپاه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي عنوان كرده بود، جلو در مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.» مهر گزارش داده سختگيري يگان ويژه نيروي انتظامي به حدي بود كه حتي براي ورود خبرنگاران به داخل مجلس نيز ممانعت‌هايي به عمل آمد كه پس از پادرمياني گروه حراست مجلس مساله برطرف شد. آنچه مطهري در نطق روز يكشنبه خود گفته و واكنش‌هاي مخالفان را در پي داشت پيرامون انتخابات مجلس و برخي موضوعات اجتماعي بود. مطهري در نطق خود گفته بود: «از نقاط ضعف انتخابات مجلس نهم، با همه شكوهي كه داشت، دخالت سپاه پاسداران در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه به صورت حمايت جدي از كانديداهاي موردنظر خود بود. بسياري از كانديداها، چه آنها كه راي آوردند و چه آنها كه راي نياوردند، اين واقعيت را تاييد مي‌كنند. اين امر آفتي براي سپاه و براي آينده انقلاب اسلامي و مخالف توصيه معروف امام (ره) است: وظيفه پاسداري از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي كه در اساسنامه سپاه آمده، به معني دخالت در سياست نيست بلكه به معني مبارزه با گروه‌هاي مسلحي مانند مجاهدين خلق، فرقان و پژاك است كه قيام مسلحانه كردند.»واكنش به اين سخنان مطهري از همان روز يكشنبه آغاز شد. در نهايت ديروز علي لاريجاني در كسوت رياست مجلس در واكنش به انتقادات به نطق مطهري، سخنان خود را اين‌گونه آغاز كرد كه «بنده سعادت داشتم سال‌ها در كسوت پاسداران خدمت كنم.» لاريجاني كه به بهانه تبريك «سوم خرداد» و «آزاد‌سازي خرمشهر» سخن مي‌گفت، افزود: «من راه و رسم پاسداران عزيز را شهادت‌طلبي، مكتبي بودن و ولايي بودن يافتم كه بسيار براي ملت پرارزش است. امروز وظيفه ما هم حمايت معنوي و هم حمايت مادي از ارتش، سپاه و بسيج است.» رييس مجلس در ادامه بدون آنكه اشاره‌اي به نطق مطهري داشته باشد، با توصيه به همكارانش تصريح كرد: «همكاران عزيز در بيان مطالب خود به شرايط كشور و ارزش ‌نهاد سپاه كه بر خون‌هاي مجاهدان في‌سبيل‌الله بنا شده است، طوري عمل كنند كه حرمت پاسداران عزيز در جامعه حفظ شود و همچنين شأن و احترام مسوولان كه در قواي سه‌گانه خدمت مي‌كنند».

مخصوصا در شرايط فعلي كشور ادبيات مطالب اگر انتقادي است، با متانت بيان شود تا تاثير آن، آن‌گونه كه در روش امر به معروف و نهي از منكر توصيه شده، به اندازه باشد

اظهارات رييس مجلس براي منتقدان نطق مطهري كافي نبود. آن‌گونه كه «خبرآنلاين» گزارش داده «هر چهار ناطق جلسه علني هم در نطق‌هايشان اشاراتي به اظهارات مطهري داشتند. محمدحسن ابوترابي‌فرد، محمدمهدي مفتح و محمود احمدي‌بيغش در دفاع از سپاه سخن گفته و تا مرز حسود خواندن مطهري در انتقاداتش به دولت، پيش رفتند. اما «مصطفي كواكبيان» آخرين ناطق جلسه علني در دفاع از مطهري گفت: خوشحالم كه سپاه پاسداران هرگونه دخالت در انتخابات را تكذيب كردند، اما اگر خواستند رسيدگي كنند، هياتي را به حوزه انتخابيه بنده هم بفرستند تا من هم مستنداتي را ارايه كنم

در تذكرات شفاهي پايان جلسه نيز «رسايي» و «نادران» به اظهارات مطهري ايراد گرفته و حتي از تعقيب قضايي وي سخن گفتند.

 

مطهري در واكنش به انتقادات: اصرار كنند اسامي را مي‌گويم

ديروز اما تذكر رسايي و انتقاد وي از عدم شكايت مدعي‌العموم نسبت به اظهارات علي مطهري درباره دخالت سپاه در انتخابات نظم صحن مجلس را براي دقايقي به هم ريخت. به گزارش مهر، حميد رسايي نماينده تهران در جلسه علني روز سه‌شنبه در تذكري اظهار داشت: متاسفانه در روزهاي آخر در مجلس شوراي اسلامي بياناتي گفته مي‌شود كه به راحتي... در اين لحظه ميكروفن رسايي قطع شد. «محمدرضا باهنر» نايب‌رييس مجلس كه رياست جلسه علني را پس از لاريجاني عهده‌دار شد، اجازه ادامه صحبت به رسايي نداد و از او خواست تا تذكر خودش را در آخر جلسه بيان كند. وي گفت: اجازه نمي‌دهم صحبت كنيد. قرار هميشگي ما این بوده كه اين‌گونه تذكرات در پايان جلسه باشد، بنابراين اجازه نمي‌دهم ادامه دهيد.

رسايي از باهنر خواست فقط يك جمله كوچك بيان كند و ادامه داد: خطاب من به مدعي‌العموم است. آقاي مدعي‌العموم چطور وقتي طلبه‌اي در قم به نام قديري‌ابيانه يك سوال مي‌كند، مدعي‌العموم وارد اين ماجرا مي‌شود اما... مجددا ميكروفن رسايي قطع شد. تذكر «الياس نادران» در جلسه علني ديروز مجلس در نهايت پاسخ علي مطهري را به دنبال داشت. الياس نادران در تذكري با استناد به ماده 77 آيين‌نامه داخلي پارلمان، نسبت به نطق روز يكشنبه 31 ارديبهشت ماه علي مطهري ديگر نماينده تهران به‌شدت انتقاد كرد و گفته بود: «در جلسه روز يكشنبه در نطقي كه آقاي مطهري داشتند، نسبت‌هاي سوئي هم به سپاه پاسداران و هم به «جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي» داده شد كه متاسفانه يادآور نطق‌هاي مجلس ششم بود.» وي با بيان اينكه بيانات آقاي مطهري دستاويز رسانه‌هاي معاند شد، گفت: متاسفانه مطهري به جاي آنكه از طريق مراجع ذي‌ربط مسايل مورد نظرشان را پيگيري و اگر مستندات و سوءتفاهماتي هست، اين مسايل را از مراجع قانوني دنبال كنند، مساله را از تريبون مطرح مي‌كند و نهادي را مورد هجمه قرار مي‌دهد.

نادران افزود: اگر مورد يا اعتراضي وجود دارد، مسير حل مساله و ايراد اعتراض در قانون مشخص شده و ما نبايد در آستانه سوم خرداد و مذاكرات بغداد، اينچنين، مقدس‌ترين نهاد سياسي و نظامي و نهادي كه مورد اعتماد مقام معظم رهبري و امام خميني (ره) بوده و است ‌را مورد هجمه قرار دهيم.

مطهري در پاسخ به همه اين تذكرات گفت: «در اين يكي، دو روز شاهد واكنش‌هاي بسياري به نطقم بودم كه عمدتا روي مساله اهانت و بي‌ادبي تاكيد داشتند. اين در حالي است كه متن نطق من موجود است و صداي من هم هست. نمي‌فهمم كجاي حرف من اهانت و بي‌ادبي بود؟»

وي در مورد اظهاراتش درباره سپاه نيز ادامه داد: «حرف من اين بود كه سپاه از برخي كانديداهاي مورد نظر خودش حمايت كرد و تمام‌قد وارد شد. حرف من اين نبود كه سپاه نتيجه صندوق‌ها را تغيير داده است

نماينده تهران با تاكيد بر اينكه سپاه اساسا نبايد وارد اين موضوعات شود و اين رفتار با توصيه امام(ره) در تعارض است، ادامه داد: «بسياري از سپاهيان هم اين حرف مرا قبول دارند و اطلاع دقيق دارم كه رهبر انقلاب هم از رفتار برخي افراد در سپاه اطلاع دارند و راضي نبودند.» مطهري هشدار داد كه «اگر برخي بر مواضع خود درخصوص سپاه اصرار كنند، اسامي آنها را مي‌گويد

او در واكنش به اظهارات نادران نيز كه به دفاع از وجهه جمعيت ايثارگران پرداخته و مي‌گفت جا نداشت به مجموعه خدوم اين جمعيت بي‌توجهي شود نيز گفت: «حرف آقاي نادران منطقي نبود. در همين تحولات 7+8 برخي از اعضاي جمعيت ايثارگران از ابتدا گفتند كه اين چند نفر نبايد در فهرست اصولگرايان باشند! با وجود اينكه ما راي آورده بوديم. معناي تفرقه چيزي غير از اين است؟»

نماينده تهران با بيان اينكه انتقادات وارده به نطقش را قبول ندارد، تاكيد كرد: «نماينده بايد بتواند به‌راحتي در همه امور صحبت كند. نبايد هيچ قداستي براي هيچ نهادي در كشور قايل شويم

 

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰

صراط نیوز » سیاسی

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف :

مدعی دخالت سپاه در انتخابات مستندات خود را ارائه کند

هر از گاهی برخی اشخاص و جریان ها با طرح ادعاهای غیر واقعی و نخ نما شده ، فرصتی را برای ضد انقلاب و رسانه های بیگانه فراهم آوردند تا هجمه علیه سپاه را مهندسی و عملیاتی کنند

به گزارش سرویس سیاسی صراط به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه با رد هر گونه دخالت سپاه در انتخابات اخیر مجلس اظهار داشت: سپاه وامدار هیچ جریان و جبهه سیاسی نبوده و هرگز خود را در دایره محدود آنها تعریف نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سپاه وصایای امام راحل (ره) و منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه عدم دخالت نظامیان در سیاست را همواره نصب العین خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: تجربه به ما آموخته است بعد از برگزاری هر انتخابات در کشور اشخاص و جریان های سیاسی ادعای دخالت سپاه را مطرح می کنند و بر این اساس در انتخابات اخیر مجلس قبل از مرحله اول و نیز در آستانه مرحله دوم رسماً عدم جانبداری خود از اشخاص و جناح های سیاسی را به اطلاع افکار عمومی رسانده است که مستندات آن نیز در سایت خبری رسمی سپاه [سپاه نیوز] موجود است، البته توقع آن بود که شاهد تکرار چنین ادعاهایی نباشیم.

وی افزود: اینکه هر از گاهی برخی اشخاص و جریان ها با طرح ادعاهای غیر واقعی و نخ نما شده ، فرصتی را برای ضد انقلاب و رسانه های بیگانه فراهم آوردند تا هجمه علیه سپاه را مهندسی و عملیاتی کنند اقدام نا پسندی است که علاقمندان به انقلاب و نظام به آن به دیده تأمل و تردید نگاه می کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به باز بودن راه قانون برای رسیدگی و برخورد با تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: در کشور ما ساز و کارهای لازم برای برخورد قانونی با هر نوع تخلف انتخاباتی پیش بینی شده است و از کسانی که مدعی دخالت سپاه در امر انتخابات هستند به قاطعیت می خواهد مستندات خود را ارائه کنند.

سردار شریف در پایان از مجلس محترم شورای اسلامی که با هوشمندی و درایت همواره در برابر اتهامات و هجمه های رسانه ای دشمن، مدافع و پشتیبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و فرزندان ملت ایران در این نهاد مردمی و انقلابی را مورد حمایت قرار داده است قدر شناسی و تأکید کرد: بدیهی است سپاه حق پیگرد حقوقی مدعیان دخالت سپاه در انتخابات را برای خود محفوظ می داند.

 

ستاد کل نیروهای مسلح: مطهری عذرخواهی کند

۱۳۹۱/۰۳/۰۳

مسعود جزایری، معاون دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با رد دخالت سپاه در انتخابات مجلس گفت که «مدعیان دخالت سپاه باید در دادگاه مستندات خود را ارائه کنند و همچنین عذرخواهی کنند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای جزایری در واکنش به گفته‌های علی مطهری گفته است: «هيچ‌کس حق ندارد به آرای ملت ايران در انتخابات توهين کند و اينکه کسانی بگويند فلان ارگان و سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نحوه آرای مردم اعمال نظر يا دخالت غيرقانونی داشته و هيچ مدرکی هم ارائه ندهد، توهين به شعور و آگاهی مردم است.»

وی تصریح کرد: «یکی از نعمت‌های الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وجود ده‌ها انتخابات پرشور و سالم در طول انقلاب اسلامی است و هرکس با هر نیتی بخواهد آن را مخدوش کند، اقدامی ضدانقلابی را مرتکب شده است و در ذهن مردم ما خواهد ماند.»

علی مطهری، نماينده اصولگرای تهران، روز یکشنبه این هفته تيم محمود احمدی‌نژاد و سپاه پاسداران را به باد انتقاد گرفت و گفت که سپاه پاسداران در انتخابات  مجلس نهم دخالت کرد و تلاش داشت کانديداهای مطلوب خود را به مجلس بفرستد.

علی مطهری با بيان اينکه دخالت سپاه پاسداران در بسياری از حوزه‌های انتخابيه نقطه ضعف انتخابات بود، گفته است: «دخالت سپاه پاسداران در بسياری از حوزه‌های انتخابيه مشهود بود و بسياری از کانديداهايی که چه در آن حوزه‌ها چه رای آوردند و چه رای نياوردند اين موضوع را تاييد می‌کنند.»

پس از گفته های آقای مطهری، روابط عمومی سپاه پاسداران به آن واکنش نشان داد و گفت: «سپاه وامدار هيچ جريان و جبهه سياسی نبوده و هرگز خود را در دايره محدود آنها تعريف نکرده و نخواهد کرد.»

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران گفت: «تجربه به ما آموخته است بعد از برگزاری هر انتخابات در کشور اشخاص و جريان‌های سياسی ادعای دخالت سپاه را مطرح می‌کنند و بر اين اساس در انتخابات اخير مجلس قبل از مرحله اول و نيز در آستانه مرحله دوم رسما عدم جانبداری خود از اشخاص و جناح‌های سياسی را به اطلاع افکار عمومی رسانده است که مستندات آن نيز در سايت خبری رسمی سپاه  موجود است، البته توقع آن بود که شاهد تکرار چنين ادعاهايی نباشيم.»

مسئول روابط عمومی سپاه تصريح کرد: «بديهی است سپاه حق پيگرد حقوقی مدعيان دخالت سپاه در انتخابات را برای خود محفوظ می‌داند.»

اين هفت فعال اصلا‌ح‌طلب با استناد به سخنان «سردار مشفق»، آن را دليلی برای تغيير نتيجه انتخابات از سوی نهادهای نظامی و امنيتی دانسته و از آن به عنوان «کودتا» ياد کرده‌اند.

 

صادق لاریجانی: اگر سپاهیان تخلف کرده باشند، ربطی به سپاه ندارد

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران گفت: "اگر در سپاه کسانی تخلف کرده باشند، ربطی به خود سپاه ندارد. کما این که در خود مجلس یا قوه قضاییه و دولت نیز امکان تخلف وجود دارد."

این اظهارات، جدیدترین واکنش به اظهارات سه روز پیش علی مطهری نماینده تهران محسوب می شود که با "مشهود دانستن" دخالت سپاه پاسداران در تعداد زیادی از حوزه های انتخابات مجلس نهم، گفته بود بسیاری از کاندیداها وجود چنین دخالتی را تایید می‌کنند.

قبل از صادق لاریجانی، حمید رسایی دیگر نماینده تهران در مجلس نیز، در واکنشی مشابه، با رد اتهام دخالت سپاه در انتخابات گفته بود: "اگر در گوشه و کناری کسی اقدامی کرده این مربوط به کل سپاه پاسداران نمی شود".

تاکنون بسیاری از محافظه کاران و از جمله سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، سخنان علی مطهری را تکذیب کرده اند و سرتیپ شریف اظهار داشته است که سپاه حق پیگرد حقوقی اظهارات این نماینده مجلس را برای خود محفوظ می داند.

در پاسخ، علی مطهری با تاکید بر دخالت "بعضی فرماندهان سپاه در انتخابات"، به این فرماندهان هشدار داده که "اگر اصرار کنند و به این رفتار خود ادامه بدهند،" نام آنها را اعلام خواهد کرد.

 

۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷

پافشاری مطهری بر نطق جنجالی اش درمجلس

علی مطهری ضمن تکرار ادعاهای خود درباره سپاه ، بدون اشاره به اظهارات توهین آمیزش درباره رئیس جمهور و بکارگیری الفاظ جنسی و دور از شان مجلس ، گفت: ‌بنده نمی‌فهم که کجای سخنان من اهانت و بی ادبی بود؟

 فارس:علی مطهری ضمن تکرار ادعاهای خود درباره سپاه ، بدون اشاره به اظهارات توهین آمیزش درباره رئیس جمهور و بکارگیری الفاظ جنسی و دور از شان مجلس ، گفت: ‌بنده نمی‌فهم که کجای سخنان من اهانت و بی ادبی بود؟

 علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) با استناد به ماده‌ای 77 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: بعد از نطق بنده که روز یکشنبه 31 اردیبهشت در صحن علنی مجلس قرائت کردند، برخی مطالبی در رسانه ها منتشر کردند و در مجلس نیز واکنش‌هایی نسبت به آن نطق صورت گرفت.

وی با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده درباره نطقش که بسیاری آن را اهانت و بی ادبی می‌دانستند، گفت: متن نطق بنده و صدای بنده در صحن علنی موجود است، بنده نمی‌فهم که کجای سخنان من اهانت و بی‌ادبی بود؟

مطهری با اشاره به ادعاهایش در روز یکشنبه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدعی شد: بنده در آن نطق اعلام کردم که سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم از برخی از کاندیداها حمایت کرد و تمام قد وارد شد و به نظر من همین کار تخلف است. حرف بنده این نبود که سپاه نتیجه صندوق‌های رای را تغییر داده است.

وی ادامه داد: سپاه نباید اساسا وارد این موضوعات شود چراکه این موضوع با توصیه حضرت امام خمینی (ره) نیز متفاوت دارد.

مطهری با ادعای اینکه بسیاری از فرمانده سپاهان نیز حرف من را قبول دارند، مدعی شد: بنده باخبرم که رهبر معظم انقلاب نیز از رفتاری که برخی از افراد در سپاه داشتند، راضی نبودند.

نماینده تهران بر همین اساس یادآور شد: اگر برخی از فرماندهان سپاه این کار را ادامه دهند، نام آنها را اعلام می‌کنم.

علی مطهری در بخش دیگری از سخنانش به انتقاداتی که در نطق روز یکشنبه به جمعیت ایثارگران داشت، اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: به نظر بنده سخنان آقای نادران درباره موضوعی که بنده روز یکشنبه درباره جمعیت ایثارگران مطرح کردم، منطقی نبود، چراکه مطلب روشن است.

وی افزود: تحولاتی در انتخابات مجلس نهم در 8+7 ایجاد شد و برخی از آقایان جزء جمعیت ایثارگران گفتند که نباید عده‌ای در فهرست جبهه متحد اصولگرایان باشند علی رغم اینکه ما رای آوردیم اما معنای تفرقه چیزی غیر از این است؟

مطهری همچنین گفت: اگر این افراد موجب تفرقه نشدند، پس چه کسانی موجب ایجاد تفرقه شدند.

نماینده تهران در مجلس در خاتمه گفت: به نظر بنده نمایندگان مجلس باید بتوانند به راحتی درباره همه امور اظهارنظر کنند و نباید قداستی برای هیچ نهادی قائل باشیم.

 

جبهه نوظهور نيامده به جدول زد! (خبر ويژه)

کیهان شریعت مداری ـ سوم خرداد ۱۳۹۱

اهانت و اتهام يك نماينده به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، صحنه گردانان اصلي گروه موسوم به فراكسيون نوظهور را با چالش اساسي روبرو كرده است.

پيش از اين دو تن از منتخبان مجلس نهم ضمن نزديك شدن به اصلاح طلبان و گروه 3 نفره موسوم به صداي ملت، وارد بازي اختلاف افكني در فراكسيون اصولگرايان شدند و همانند دو طيف (!) اصلاح طلب و صداي ملت مدعي شدند كه دنبال تشكيل جريان مستقلين هستند. برخي اعضاي اين حلقه با وجود اينكه از طريق جبهه متحد اصولگرايان به مجلس راه يافته بودند، ابتدا اصل فعاليت اين جبهه را تخطئه كردند و سپس با ايجاد مرزبندي هاي مصنوعي و انحرافي نظير منتخبان تهران-شهرستان ها! كوشيدند بازي در پروژه جريان هاي فتنه گر و انحرافي را پنهان كنند.

با اين حال اظهارات يك عضو فهرست موسوم به صداي ملت كه متضمن اهانت و اتهام پراكني عليه سپاه پاسداران بود، طيف - به اصطلاح خودشان- نوظهور را با معضل جدي مواجه كرده چرا كه نامبرده از يك سو با وجود حذف از سوي جبهه متحد، توسط همين طيف تشويق به نامزدي و ارائه فهرست شد و از طرف ديگر نيز جزو همين طيف نوظهور (!؟) است.

يادآور مي شود سپاه پاسداران به طور رسمي مغضوب آمريكا و رژيم صهيونيستي است و چه به اعتبار اقتدار نظامي و چه به خاطر نقش آفريني در پاسداري از انقلاب و مقابله فتنه هاي بدخواهان، مورد حقد و كينه دشمنان تابلودار نظام قرار دارد و بر اين اساس بايد پرسيد علت هم صف شدن آن نماينده - و چند حامي خاص وي- با جريان هاي تابلودار نظام كدام است؟

يادآور مي شود اظهارات سخيف مورد اشاره، بلافاصله مورد استقبال رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه قرار گرفت.

اين نكته را نيز بايد خاطر نشان كرد كه اكثريت اصولگراي مجلس هشتم و نهم به اعتبار اصولگرايي و پايبندي به ارزشهاي انقلاب، سپاه پاسداران را پاسدار خاكريزهاي انقلاب تلقي مي كنند همچنان كه وحدت را يكي از اصول راهبردي مي دانند و تن به نغمه هاي تفرقه افكنانه نمي دهند.

 

تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي در اعتراض به سخنان مطهري

1391/03/03

  رسالت

تعدادي از دانشجويان بسيجيان استان تهران در واكنش به اظهارات و ادعاهاي اخير علي مطهري نماينده تهران عليه رئيس‌جمهوري و سپاه پاسداران صبح (سه‌شنبه) در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.به گزارش ايرنا، اين تجمع در طي ساعت 10 تا 12 امروز برگزار شد و تجمع‌كنندگان با حضور نيروهاي انتظامي پراكنده شدند.علي مطهري در جلسه علني يك‌شنبه (30 ارديبهشت) مجلس شوراي اسلامي در نطقي مدعي دخالت سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: دخالت سپاه پاسداران در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه مشهود بود و بسياري از كانديداهايي كه چه در آن حوزه‌ها راي آوردند و چه راي نياوردند اين موضوع را تاييد مي‌كنند.

 

حضور فرماندهان ارتش و سپاه در صحن علنی مجلس

الف : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۷

رئیس مجلس اعلام کرد که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر برخی فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران در صحن علنی مجلس حضور دارند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان که آخرین جلسه علنی مجلس هشتم است، اعلام کرد: امروز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و عملیات غرورآفرینی بیت‌المقدس از برخی فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران دعوت کردیم تا در صحن علنی پارلمان حضور بیابند.

وی افزود: ضمنا از سردار احمد غلامپور فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران در عملیات فتح خرمشهر دعوت کردیم تا از بیانات ایشان بهره‌مند شویم.

رئیس مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در عملیات فتح خرمشهر سه قرارگاه اصلی شامل قرارگاه فتح به فرماندهی شهید غلامعلی رشید، قرارگاه نصر به فرماندهی شهید حسن باقری و قرارگاه قدس به فرماندهی سردار احمد غلامپور وجود داشت که امروز فرصت مغتنمی است تا از بیانات سردار احمد غلامپور که سابقه طولانی در دفاع مقدس دارد، استفاده کنیم.

به گزارش فارس هم‌اکنون سردار احمد غلامپور در حال سخنرانی در صحن علنی مجلس است.

 

رضا سراج؛//مروری بر ابعاد تازه‌ی سناریوی سپاه‌ هراسی

سرويس سياسي مفيدنيوز۳ خرداد ۱۳۹۱

 :: سپاه پاسداران به‌دلیل نقش بی‌بدیلی که در پاسداری از دستاوردهای انقلاب ایفا نموده، طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره مورد هجمه‌ی نا اهلان، نامحرمان و دشمنان قرار گرفته است. اما امروز این سؤال مطرح است که چرا در آستانه‌ی سالروز آزادی خرمشهر برخی با تریبون خانه‌ی ملت در مسیر تضعیف و هجمه علیه این نهاد قرار گرفته‌اند؟

در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، برخورد موفقیت‌آمیز سپاه با گروهک فرقان (عامل شهادت شهید مطهری، شهید مفتح و...) و متلاشی کردن شبکه‌ی این گروهک‌های ضدانقلاب و نیز مقابله با اقدامات تجزیه‌طلبانه در شمال غرب، شمال شرق و جنوب شرق، وابستگان به ضدانقلاب و بیگانگان را بر آن داشت تا با هجمه به سپاه، مانع از نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی در تأمین امنیت جامعه و یکپارچگی کشور شوند.

پس از آن، با کشف و خنثی‌سازی بیش از 20 کودتا در کشور، به‌ویژه کودتای حزب توده‌، قطب‌زاده و کودتاهای طراحی‌شده توسط سلطنت‌طلبان، بار دیگر هجمه به سپاه در دستور کار دشمنان، نامحرمان و نااهلان قرار گرفت.

دهه‌ی اول انقلاب اوج حضور مقتدرانه‌ی سپاه در مواجهه با اقدامات تروریستی منافقین، چریک‌های فدایی خلق و... بود. در آن برهه نیز کشف و پاک‌سازی لانه‌های تیمی ضدانقلاب و برقراری امنیت در مقابله با ترورها و خرابکاری‌ها برگ زرین دیگری را در کارنامه‌ی عملکرد موفقیت‌آمیز سپاه رقم زد.

این مهم نیز متقابلاً هجمه‌هایی را علیه این نهاد برآمده از انقلاب در پی داشت؛ به طوری که لیبرال‌های نهضت به اصطلاح آزادی، جریان منحرف باند مهدی هاشمی و... از هیچ تلاشی برای تضعیف و هجمه علیه سپاه دریغ نکردند.

پس از ورود مؤثر سپاه به صحنه‌ی جنگ و حماسه‌آفرینی در دفاع مقدس، از جمله آزادسازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغال‌شده از دست مزدوران صدام، دستگاه تبلیغاتی رژیم بعثی نیز به صفوف گروهک‌های ضدانقلاب پیوست تا جبهه‌ی هجمه علیه سپاه را تکمیل‌تر از قبل نماید.

با آغاز دهه‌ی دوم انقلاب، دشمنان تابلودار، نااهلان و منحرفان تجدیدنظرطلب تکاپوی خود را برای استحاله‌ی انقلاب اسلامی کلید زدند؛ اما از آنجا که سپاه را مانع پیشبرد راهبرد استحاله‌ی نظام می‌دانستند، این نهاد مقدس را مورد آماج خود قرار دادند.

در سال‌های پایانی دهه‌ی دوم و سال‌های آغازین دهه‌ی سوم انقلاب، سپاه پاسداران در راستای عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی، از یک سو مانع عملیاتی شدن طراحی دشمنان برای استحاله و فروپاشی نظام در دوران تکنوکرات‌ها و اصلاح‌طلبان تجدیدنظرطلب گردید و از سویی دیگر با روشنگری و ترویج و تعمیق اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه به زایش گفتمان اصول‌گرایی کمک بسیار شایسته‌ای نمود. در این دوران بسیار پررنج، سپاه همواره مورد هجمه‌ی سلطه‌گران، مجموعه‌ی گروهک‌های ضدانقلاب و تجدیدنظرطلبان قرار می‌گرفت.

پس از واقعه‌ی 11 سپتامبر و لشکرکشی آمریکا و ناتو به منطقه، تلاش برای ساخت خاورمیانه‌ی جدید در دستور کار نظام سلطه قرار گرفت. در این دوره نیز سپاه با نقش‌آفرینی بسیار مؤثر در ورای مرزهای جغرافیایی به عمق‌بخشی انقلاب اسلامی در جهان اسلام همت گمارد.

نقش سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و عمق‌بخشی گفتمان آن، چنان در کام سلطه‌گران تلخ گردید که کمیته‌ی خطر جاری آمریکا، مهار و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را در گرو تضعیف سپاه قلمداد کرد. (اشاره به اصل 14 و 15 از اصول بیست‌گانه‌ی کمیته‌ی خطر جاری آمریکا)

در طول فتنه‌ی 88 نیز سپاه نقش انکارناپذیری را در دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام بر عهده گرفت و همین امر سبب تشدید جنگ روانی علیه سپاه گردید.

با این توضیحات، اکنون جای این سؤال باقی است که چرا در آستانه‌ی سوم خرداد، سال‌روز آزادی خرمشهر، برخی‌ با تریبون خانه‌ی ملت در مسیر تضعیف و هجمه علیه سپاه قرار گرفته‌اند؟

در این هجمه‌ی طراحی‌شده، قدرت‌طلبی عده‌ای از خواص نااهل چه جایگاهی دارد؟ أینَ تَذهبون...؟!!

پسر نوح با بدان بنشست، خاندان نبوتش گُم شد...(*)

*برهان - رضا سراج؛ کارشناس مرکز آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی تابان

 

آیا احمدی نژاد افشاگری های خود را شروع کرد؟

منظور احمدی نژاد از "برادران قاچاقچی" و "اتصال شبکه هاي قاچاق به صاحبان قدرت و نفوذ" چه بود؟

محمود احمدی نژاد که چند روز پیش، برخی گروه ه را تهدید به افشاگری کرده بود، دو عبارت خاص در مورد قاچاقچیان به کار برد که به نظر تحلیلگران، آغازی بر افشاگری های مورد ادعای وی است، هر چند احمدی نژاد مانند رویه ی سابق خود، به روشنی در مورد "کیستی" و"چیستی" این جریان ها سخنی نگفته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"اتصال شبکه هاي قاچاق به صاحبان قدرت و نفوذ " و "برادران قاچاقچی"، دو تعبیر جنجال آور احمدی نژاد در همايش علمي تخصصي «راهبردهاي نوين پيشگيري و مبارزه با قاچاق کالا و ارز» بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ محمود احمدی نژاد که چند روز پیش، برخی گروه ه را تهدید به افشاگری کرده بود، دو عبارت خاص در مورد قاچاقچیان به کار برد که به نظر تحلیلگران، آغازی بر افشاگری های مورد ادعای وی است، هر چند احمدی نژاد مانند رویه ی سابق خود، به روشنی در مورد "کیستی" و"چیستی" این جریان ها سخنی نگفته است.

رییس جمهور گفت: آثار جابه جايي غيرقانوني کالا از بيرون به داخل کشور بسيار زياد است.کسي که قاچاق مي کند به منزله آن است که از بيت المال مبلغي را برداشته است.

احمدي نژاد به ارقام کلان حاصل از قاچاق سيگار اشاره و اضافه کرد: بين 55 تا 60 ميليارد نخ سيگار در ايران مصرف مي شود که معادل 2 هزار ميليارد تومان است. اين رقم همه قاچاقچيان درجه يک دنيا را به طمع مي اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچي» خودمان!

او از اتصال شبکه هاي قاچاق به صاحبان قدرت و نفوذ هم به عنوان عامل ديگري در گسترش و تقويت پديده قاچاق ياد کرد.

احمدي نژاد گفت: خوشبختانه لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس رفته و بزودي مورد رسيدگي واقع مي شود تا لوازم کار به لحاظ حقوقي در اختيار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گيرد.

وي همچنين اصلاحات گسترده گمرکي را در اسرع وقت خواستار شد.

احمدي نژاد تأکيد کرد: تمامي مرزهاي غيرقانوني بايد بسته شود اينکه مال فلان دستگاه است يا بهانه هاي اين چنيني قابل قبول نيست!

وي خاطرنشان کرد: هيچ وزارتخانه اي حق ندارد اسکله اي خارج از گمرک داشته باشد، هر جا حقوق فرا قانوني قايل شدند آنجا نقطه فساد شد، مهم نيست که توسط چه کسي و با چه نيتي انجام مي شود، زيرا استثنا قائل شدن و دادن اختيار فراقانوني فساد درست مي کند.

وي با انتقاد از طولاني شدن روند اجرايي طرح «ايران کد» گفت: از سال 72 تاکنون وزارت بازرگاني اين طرح را شروع کرده است. در رسانه ها مارش زدند و تبليغ کردند، اما هنوز تمام نشده، اين طرح را تمامش کنيد تا ورود کالا قابل کنترل باشد.

وي اضافه کرد: براي مبارزه با قاچاق بايد مأموران و قضات قرص و محکمي داشت تا شبکه هاي قاچاق به راحتي از آنها عبور نکنند و به هيچ قيمتي نتوانند آنها را بخرند! البته ترانزيت هم بايد سامان يابد.

وي نظم بخشي به بازارهاي مرزي را هم خواستار شد و گفت: بايد مراقب باشيم، چون عده اي با خريد 50 تا 2000 سهم از مرزنشينان به نيت شوم خود مي رسند به نام مرزنشين و به کام ديگري؛ مگر توان يک مرزنشين براي ورود کالا چقدر است؟ وقتي سيل واردات LCD و LED راه بيفتد مشخص است که اين کار از توان مرزنشين خارج است يا کسي رفته کارتها را جمع کرده و يا از خلاهاي ما استفاده کرده است!

 

    علي لاريجاني در آخرين كنفرانس خبري رييس مجلس هشتم:

    پارلمان، دبستان نيست كه افراد روپوش بپوشند و به صف شوند

 

    شرق، سوم خرداد ۱۳۹۱ سروش فرهادیان:«آخرين»، هميشه سخت است؛ چه برسد به آخريني از جايگاه رياست. آن هم رياست مجلس. ديروز «آخرين» كنفرانس خبري «علي لاريجاني» در قامت رييس مجلس هشتم برگزار شد. اما علي لاريجاني سر حال و با خيال راحت از اينكه در پي اين آخرين، اوليني هم هست و به‌زودي در همين جايگاه به عنوان رييس مجلس نهم با خبرنگاران سخن مي‌گويد روي صندلي ناطقان ساختمان مجلس قديم شوراي ملي نشست. نشست خبري لاريجاني را مي‌شود در سه جمله خلاصه كرد؛ گفت‌وگويي از جايگاه «رياست»، به نام «رياست» و براي «رياست.» رييس مجلس از رييس مجلس گفت؛ رييس هشتم ازرياست نهم. همين دو هفته پيش بود كه او از يك جايگاه رياستي ديگر پيامي براي استمرار رياستش فرستاد؛ از ساختمان قديمي مجلس شوراي اسلامي. او در آن نشست براي منتخبان مجلس نهم نطق كرد، فراكسيوني از طرفدارانش به نام رهپويان ولايت تشكيل شد و پيام رياستش براي رقيب ارسال. هرچه حداد براي رياست مجلس نهم دور كاري مي‌كند لاريجاني از جايگاه‌هايي با بار نوستالژيك پيام مي‌فرستد. اول كه مجلس قديم در حوالي پاستور و حالا هم كه مجلس قديم در بهارستان. رياست مجلس نهم اصولگرايان را به رويايي كشانده. عده‌اي گرد غلامعلي حدادعادل و خواستار صدارت او. جمعي هم اطراف لاريجاني و دلبند ادامه رياست او. همگي هم اصولگرا هستند. كساني كه خود را اصلاح‌طلبان مجلس نهم مي‌دانند و مي‌نامند هم از هر سمتي كه بشماري از عدد 15 عبور نمي‌كند. هر چند كه لاريجاني از قولشان مي‌گفت 8 نفر هستند. يك روز پيش از آخرين جلسه علني مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني از جايگاه هيات‌رييسه ساختمان قديمي مجلس شوراي ملي در بهارستان با خبرنگاران گفت‌وگو كرد. اين هم البته امكاني است كه رقيبش در اختيار ندارد چراكه غلامعلي حدادعادل ناچار بايد راهي جنوب شود و راه دور برود تا به بهانه اردوي شلمچه با نمايندگان جديد آشنا شود يا نهايتا مثل همين 10روز پيش طرفدارانش را در سالني در سازمان تبليغات اسلامي دور هم جمع كند؛ آن هم در حالي كه علي لاريجاني راه نزديك مي‌كند و در همين تهران دست نمايندگان مجلس نهم را مي‌فشارد. اما اين كجا و آن كجا. سخن از رياست از جايگاه رياست كجا و دوركاري براي رسيدن به رياست كجا. منتخبان مجلس نهم كه بيش از 160 نفر آنان هرگز نماينده نبوده‌اند هم نشان داده‌اند كه در دوراهي سازمان تبليغات و مجلس قديم تمايلشان بيشتر به مجلس قديم است؛ يا به جاي رفتن تا جنوب ترجيح‌شان همين باغ گيلاس شهريار است كه همين دوماه پيش طرفداران لاريجاني در آن گرد هم آمدند. شمارش چشمي شركت‌كنندگان در ضيافت‌هاي انتخاباتي دو طرف هم كه نشان داده نسبت موافقان رياست حداد عادل به لاريجاني يك به دو است. ديروز رييس مجلس تا سر جايش نشست از خبرنگاران پرسيد «من شروع كنم يا شما» و بدون آنكه منتظر بماند جواب داد كه «شما فقط سياسي مي‌پرسيد پس من شروع مي‌كنم.» لاريجاني خودش هم مي‌دانست كه خبرنگاران در فاصله چهارروز تا شروع به كار مجلس نهم اصولگرايان و يك روز تا آخرين جلسه مجلس هشتم اصولگرايان مشتاق شنيدن از بودجه يا اظهارنظر هسته‌اي نيستند. او هم البته فقط از بودجه گفت كه يعني؛ ماجرا گزارش عملكرد است و بس. اما تا حرفش تمام شد خبرنگاران از رياست پرسيدند و او از رياست گفت. يكي از رسانه‌هايي هم كه تا همين ديروز تلاش مي‌كرد رقيب لاريجاني رييس شود نااميد از رياست حداد يك سوال صرفا اقتصادي پرسيد. خبرنگار يك رسانه عراقي هم از نشست بغداد و 1+5 جويا شد و لاريجاني هم رسمي جوابش را داد؛ از همان جواب‌هاي هميشگي كه جمهوري اسلامي در پي«همزيستي مسالمت‌آميز» با ديگران است و به دنبال ايجاد يك «امپراتوري» منطقه‌اي نيست.

    لاريجاني ديروز تمام عيار از مجلس تحت رياستش دفاع كرد؛ گفت مجلس هم خوب قانون نوشته و هم خوب نظارت كرده و«ستيزي» با كسي ندارد اما «اگر من مسوول مجلس باشم كوتاه نمي‌آيم.»

    خبرنگاران از اين پرسيدند كه چه شده براي تعيين رييس مجلس نهم اين همه كشمكش‌ها بالا گرفته و مگر نه اينكه راه‌يافتگان مجلس نهم يك دست اصولگرا هستند، پس چرا لابي‌هاي بيرون از مجلس فعال شده‌اند. لاريجاني هم فشار از بيرون را كتمان نكرد. او آنچه «سر و صداهاي بيروني» براي تاثير‌گذاري بر تعيين رييس مجلس نهم خواند را «تعجب‌آور»دانست تا با خبرنگاران هم‌نظر باشد كه مساله رياست هيچ‌گاه اينقدر سر و صدا نداشته است.

    خبرنگاري هم از اين پرسيد كه برخي معتقدند رياست همزمان او و برادرش بر قوه‌مقننه و قضاييه «به صلاح كشور نيست» و لاريجاني پاسخ داد«ولع رياست ندارم و اگر نمايندگان بخواهند، رييس مي‌شوم و رييس نشدنم هم ثلمه‌اي به عالم اسلام وارد نمي‌كند.» لاريجاني ديروز در دفاع از خودش هم تاكيد كرد كه تمام مسووليت‌هايش را با نظر رهبري پذيرفته است. از سپاه تا وزارت ارشاد در دولت هاشمي و رياست بر صداوسيما و دبيري شوراي‌عالي امنيت ملي. او گفت «حتي براي نمايندگي مجلس هشتم هم توصيه ايشان بود كه من به مجلس آمدم و حتي در مجلس نهم هم من نظر ايشان را كسب كردم البته نه در مورد رياست چراكه رياست يك مساله دروني در مجلس است.»در مورد فشار‌ها از بيرون مجلس براي تعيين رييس مجلس هم آب پاكي را روي دست همه ريخت كه «اينكه گاهي حاشيه متن را بخورد، اشتباه است؛ نمايندگان مجلس نهم هيات‌رييسه آينده را انتخاب مي‌كنند» و «نمايندگان به عنوان نخبگان كشور با اس‌ام‌اس براي انتخاب رييس تصميم نمي‌گيرند.»ديروزبرگزاري آخرين نشست خبري رييس مجلس هشتم براي علي لاريجاني سخت نبود؛ با «خيال راحت» آمد، با «خيال راحت» نشست و با «خيال راحت»رفت. چند روز ديگر هم حتما با«خيال راحت» مي‌آيد.

 

    سوال شرق از لاریجانی

    براي نخستين بار است كه تعيين رييس مجلس تا اين حد جدي مي‌شود كه به كشمكش اصولگرايان تبديل شده. آنقدر جدي كه حتي در جلب‌توجه رسانه‌ها گوي سبقت را از كشمكش‌هاي دولت و مجلس ربوده. آن هم در حالي كه مجلس يك دست در اختيار اصولگرايان است. علت اهميت ويژه تعيين رييس مجلس نهم چيست؟ آيا ارتباطي بين اينكه چه كسي رييس مجلس نهم شود و انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم وجود دارد؟ آيا توصيه‌هاي ويژه‌اي وجود دارد مبني بر اينكه بهتر است رييس مجلس نهم علي لاريجاني باشد يا غلامعلي حدادعادل؟

    به كشمكش براي انتخاب رييس مجلس صحه نمي‌گذارم چون فكر مي‌كنم اين موضوع بيشتر جنبه بيروني دارد و از بيرون وارد پارلمان شده است. مطمئنا افرادي از بيرون اين موارد را وارد پارلمان مي‌كنند چون افراد كار بي‌منظوري را انجام نمي‌دهند ولي باز هم مقصد دقيق آنها مشخص نيست. پارلمان نمي‌تواند جاي حزب را بگيرد. پارلمان نهاد حكومتي است البته باز هم ممكن است كارهاي تخريبي براي انتخاب رييس شكل بگيرد كه بنده آن را نمي‌پسندم بنابراين بيشتر به نظر مي‌رسد كه اين كارها از بيرون انجام مي‌شود تا از درون پارلمان. انتخاب رييس و اعضاي هيات‌رييسه در درون پارلمان به صورت طبيعي در حال انجام است اتفاقي كه در همه دوره‌ها در مجالس مختلف رخ داده است. اين نظر شما مبني بر اينكه مجلس نهم يكدست است را قبول ندارم. يكدستي به معناي چپ و راست بودن افراد نيست چون در درون اصولگراها هم تفاوت‌نظرهايي وجود دارد. بنده دردم در مجلس هشتم آن بود كه نمايندگان همان شكلي كه هستند به اظهارنظر بپردازند. عده‌اي به پارلمان از لحاظ سياسي شكل مي‌دهند كه بنده معتقدم بايد تنوع فكري در مجلس حكمفرما باشد. اين رويكرد براي انقلاب، نظام و كشور بسيار مثبت است كه از آرا و عقايد مختلف در مجلس حضور داشته باشند. حال افراد مي‌توانند نام خود را در قالب يك فراكسيون بگنجانند يا اينكه اين‌طور نباشد. شرايط پارلمان بايد طوري باشد كه نمايندگان وقتي اظهارنظر مي‌كنند، احساس نكنند كه كار قالبي انجام مي‌دهند. پارلمان، نه حزب است و نه دبستان كه افراد روپوش بپوشند و به صف بشوند. پارلمان جاي نخبگاني است كه بايد مجال اظهارنظر داشته باشند، بر اين اساس نمي‌توان پارلمان را براساس نظرات قالبي كرد. ممكن است به هر دليلي افراد در فراكسيون‌هاي خود نام بگذارند اما در بين آنها تفاوت نظرهايي در ابعاد مختلف سياسي وجود دارد كه اين اختلاف نظرها نيز براي كشور مفيد است. ادامه اين مسير و افزايش فشارهاي غيرطبيعي مفيد نيست چون نمايندگان به راحتي مي‌توانند در مورد همه چيز همچون انتخاب رييس تصميم‌گيري كنند و اين‌گونه حركات هيچ‌وجهي ندارد. به‌زودي موضوع تعيين هيات‌رييسه مجلس مشخص مي‌شود و رسانه‌ها خيلي هم نگران نباشند.

 

۱۶ فروردين ۱۳۹۱ -

مشرق ـ  سیاسی

ناگفته های معاون اسبق ضد جاسوسی وزارت اطلاعات:

مسوولان قتل‌های زنجیره ای از چپ‌های وزارت بودند/ احمدی نژاد به شرطی کار حزبی را قبول دارد که همه تابع او باشند!

زمان معاونتم در وزارت اطلاعات يكي از شديدترين ضربه ها به فعاليت‌هاي جاسوسي آمريكا زده شد . نزديک به 30 نفر جاسوس را شناسايي و دستگير کرديم و چند منطقه را براي فرود هواپيما، براي فرود رنجرها و کماندوها کشف کرديم.

به گزارش گروه سياسي مشرق، طي اين سال ها وزير کشور دولت نهم و رئيس فعلي سازمان بازرسي کل کشور از دوراني که در وزارت اطلاعات حضور داشته سخني نگفته است اما وي براي نخستين بار، در گفت وگو با پايگاه خبري ـ تحليلي مشرق، از فعاليت هاي اطلاعاتي و امنيتي خود، پرده برداشت و جزئياتي از پرونده هاي فعلي زير دست خود در سازمان بازرسي را بيان کرد.

وي در اين گفت وگو که مشروح آن متعاقباً منتشر مي شود، گفت: تا زماني كه آيت الله صانعي، دادستان انقلاب و دادستان كل كشور بود و بعد از ايشان آقاي خوييني ها مسؤوليت دادستاني انقلاب و كل كشور را بر عهده گرفت، من دادستان انقلاب در استان خراسان و دادستان مشهد بودم و چون ما آن موقع به اسم "جريان راست" مشهور بوديم و آقاي خوييني ها جزء فعالان جريان چپ بود با ما روي خوشي نداشتند.

پورمحمدي با اشاره به روابط نزديک و صميمي خود با آيت الله موسوي اردبيلي که رئيس ديوان عالي كشور بود، تصريح کرد: ايشان به لحاظ كاري من را قبول داشتند و به عنوان يكي از قضات فعال و توانمند مي‌شناختند و شايد خود آقاي خوييني ها هم به لحاظ كاري مرا قبول داشت اما يك روزي آقاي خوييني ها من را خواست و گفت به تهران بيا! اما من چون با روحيات و سلوك سياسي آقايان آشنا بودم، خيلي راغب نبودم. آن موقع جوان بودم و از تحصيل هم فاصله گرفته بودم و مي‌خواستم ادامه تحصيل دهم لذا مرخصي بدون حقوق گرفتم که موافقت شد و به قم رفتم.

 

در دورانی که در  وزارت اطلاعات بودم شدیدترین ضربه را به جاسوسان آمریکا زدیم

 

معاون اسبق وزارت اطلاعات در ادامه با اشاره به آغاز مسؤوليت هاي اطلاعاتي و امنيتي خود، گفت: اوايل سال 66 جناب آقاي ري شهري يك بار مرا دعوت كردند و خيلي اصرار كردند و گفتند مشکل‌ترين كار ما در جنگ الآن بحث جاسوسي است و عراق در اين زمينه خيلي فعال است. من پس از بحث‌هاي فراوان پذيرفتم و به عنوان معاون ضد جاسوسي وزارت اطلاعات مشغول به كار شدم.

 

وي در توضيح فعاليت هاي خود در اين دوره اظهار داشت: از جمله كارهاي خوب و جالبي كه در اين دوره انجام شد، ارتباط ما با اسراي ايراني در عراق بود که كار بسيار پيچيده اي بود و با امكانات بسيار كم و حساس اين ارتباط را برقرار كرده بوديم به خصوص با مرحوم آقاي ابوترابي به عنوان رهبر اسرا كه حتي چند بار از حضرت امام(س) براي ايشان پيام گرفتيم و فرستاديم. اسراي ما هم وقتي مي‌فهميدند امام به آن‌ها پاسخ داده قوت قلب مي‌گرفتند.

 

پورمحمدي همچنين با اشاره به انهدام شبکه بزرگ جاسوسي آمريکا در سال 1367، گفت: زمان معاونتم در وزارت اطلاعات  يكي از شديدترين ضربه ها به فعاليت‌هاي جاسوسي آمريكا زده شد به طوري كه در تاريخ كشف جاسوسان آمريكايي در خارج از آمريكا يکي از بزرگ‌ترين ضربه ها بود. نزديک به 30 نفر جاسوس را در نهادهاي نظامي، نهادهاي مهم سياسي، در حوزه هاي عملياتي، مراکز اداري و افراد آزاد شناسايي و دستگير کرديم و چند منطقه را براي فرود هواپيما، براي فرود رنجرها و کماندوها کشف کرديم. کارهاي خيلي بزرگي در کشور کرده بودند. گروهي از جاسوسان را در آمريكا آموزش جاسوسي و خرابكاري و همكاري با نيروهاي اشغالگر داده بودند كه مثلاً اگر نيروهاي خارجي خواستند از طريق هلي برن مانند طبس وارد كشور شوند و عمليات انجام دهند اين نيروهاي داخلي چگونه بايد به آن‌ها امكان و فضا بدهند. به لطف خدا آن شبکه بزرگ ضربه خورد و جمع آوري شد که در تاريخ فعاليت ضدجاسوسي بعنوان بزرگترين ضربه به يک سازمان جاسوسي تعبير شد. مقامات آمريکايي 16 سال سکوت کردند دم برنياوردند تا ناچار شدند اوائل سال 84 اعتراف کنند به خاطر آن ضربه کاري که در آن تاريخ وارد شد هنوز ما از دسترسي به جامعه ايران محروم هستيم. همان زمان خدمت مقام معظم رهبري رفتيم و گزارش اين كار را به ايشان داديم و ايشان بسيار ما را مورد تفقد قرار دادند. تا پايان جنگ هم من در معاونت ضد جاسوسي بودم. پس از جنگ در حوزه بررسي استراتژيک و اطلاعات خارجي فعاليت داشتم که تا سال 78 ادامه داشت.

 

وي در ادامه درباره علت خروجش از وزارت اطلاعات به خبرنگار مشرق گفت:  وقتي دولت دوم خرداد آمد طبيعي بود كه تيم اصلاح طلبان دولت خاتمي نتوانند با گروه‌هاي اصولگرا كار كنند زيرا نقطه قوت وزارت اطلاعات از زمان تأسيس تا دوم خرداد اين بود كه وزارت اطلاعات از طيف‌هاي مختلف سياسي بهره مي‌برد. يك عده تندروتر بودند كه البته بعد ها جدا شدند. خيلي از ليدرهاي اصلاح طلب امروز، در گذشته نيروهاي وزارت اطلاعات بودند و اواخر دوره وزارت جناب آقاي ري شهري از وزارت خارج شدند. خودشان گفتند چون مزاجشان تند بود نمي‌توانيم كار كنيم و خارج شدند.

 

 مسوولان مستقیم قتل ها از چپ های سرشناس وزارت بودند

 

معاون اسبق وزارت اطلاعات درباره ارتباط خود با موضوع قتل هاي زنجيره اي هم تصريح کرد: اين داستان جزء پروپاگانداها و جوسازي‌هايي است كه جريان چپ در كشور راه انداخت؛ اين جريان، وقتي مي‌خواست كسي را بكوبد بايد يك بهانه و اتهامي برايش مطرح مي‌کرد. يك عده را مي‌گفتند تندرو است، يک عده اي راهم گفتند چماق دار است و بعدش هم داستان قتل‌هاي زنجيره اي درست شد. كنار گذاشتن من هم همزمان شد با رفتن آقاي دري نجف آبادي. خب طبيعي بود كه براي اينكه راحت بتوانند اين قضيه را در افكار عمومي جا بيندازند استفاده از همزماني و استفاده از قرينه زماني بود تا به اهداف سياسي و به اصطلاح خودشان حذف رقباي خودشان بپردازند در حالي که حوزه من حوزه خارجي بود و اصلاً ورودي به حوزه داخلي نداشتم.

وي ادامه داد: افراد اصلي‌اي كه در اين قتل‌ها مسؤول مستقيم بودند، مشهورترين نيروهاي چپ وزارت اطلاعات بودند و آدم‌هايش هم موجودند. افرادي كه اعتراف كردند چهره هاي مشهور چپ در وزارت اطلاعات بودند.

معاون اسبق وزارت اطلاعات افزود: چپي‌ها اگر از من و امثال من سندي داشتند آن را در بوق و كرنا مي‌کردند و چيزهايي هم رويش مي‌گذاشتند اما نه تنها بنده، بلکه خيلي از چهره ها و شخصيت‌ها و علماي ما را هم به اين قتل‌هاي زنجيره اي منسوب كردند. اينكه با اجازه چه كسي بوده، چه كسي هماهنگي‌ها را انجام مي‌داده و سعي كردند يك سناريوي بسيار گسترده اي را بسازند.

پورمحمدي اضافه کرد: امروز هم متأسفانه باز يك عده دوستان اصول‌گراي ما همين رويه و روش‌هاي تخريب و حذف شخصيتي و وارد كردن نسبت‌هاي ناروا و ناصحيح را براي حذف رقيبان در پيش گرفتند كه شايد موفقيت‌هاي لحظه اي هم داشته باشند، اما همان فرجامي كه چپ‌ها داشتند براي آن‌ها متصور است.

 

احمدی نژاد کار حزبی را قبول دارد به شرطی که همه تابع او باشند!

 

وزير اسبق کشور در ادامه درباره نحوه آشنايي خود با احمدي نژاد و ورود به دولت نهم نيز گفت: من نخستين بار به عنوان عضو هيئت منصفه در جريان شكايت آقاي احمدي نژاد از آقاي خوييني ها در دادگاه روزنامه سلام آشنا شدم. بعد از آن شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب تشكيل شد. من آن زمان از وزارت اطلاعات اخراج شده بودم و در دانشگاه امام صادق(ع) تدريس مي‌کردم و فعاليت اداري نداشتم. در آن جلسات آقاي احمدي نژاد مي‌آمدند و آشنايي اصلي ما از آن تاريخ است. پس از آن آقاي احمدي نژاد به شهرداري رفتند و من هم در دفتر مقام معظم رهبري كار مي‌کردم و ارتباطاتي با شهرداري داشتيم و در انتخابات مجلس هم اين آشنايي ادامه داشت.

 

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا آن موقع آقاي احمدي نژاد به تشكيلات و كار حزبي اعتقاد داشت؛ گفت: ايشان، هم آن موقع اعتقاد داشت و هم الآن، البته اگر همه تابع نظرات ايشان باشند!  آن موقع مثل الآن بروز نمي‌داد كه "به كار تشكيلاتي اعتقاد دارم به شرط اينكه آنچه من فكر مي‌کنم شما عمل كنيد!" آن موقع به عنوان عضو در تشكيلات حضور داشت. بعد از رياست جمهوري مي‌گفت تشكيلات را قبول دارم به شرطي كه تشكيلات با من باشد! ايشان به تشكيلات اعتقاد دارند اما با تعريف خودشان!

 

در انتخابات ریاست جمهوری نهم به احمدی نژاد پیغام دادم کنار بکشد ولی توجه نکرد!

 

پورمحمدي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري دوره نهم، گفت: كانديداي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب براي انتخابات، آقاي لاريجاني بود و من هم به ايشان كمك مي‌دادم اما قرار شد كانديدا ها به نفع يك نفر كنار بكشند. آقاي احمدي نژاد كج دار و مريز عمل مي‌کرد. مي‌گفت "چشم!" اما جور ديگري رفتار مي‌کرد و گاهي هم مي‌گفت "نه!" و خلاصه حالت‌هاي زيگزاگي را از خودشان نشان مي‌دادند! با آقاي احمدي نژاد هم صحبت كرديم كه الآن هم نيروهاي چپ حضور دارند و هم آقاي هاشمي آمده؛ اگر قرار باشد ما هم چنددستگي داشته باشيم چندان توفيقي نخواهيم داشت؛ شما بهتر است كنار بكشيد. من خودم چند بار به ايشان پيام دادم و صحبت كردم كه انصراف دهند که توجهي نکردند.

 

طریقه انتصاب پورمحمدی به وزارت کشور دولت احمدی نژاد

 

وي در ادامه با اشاره به بي نظمي در اقدامات احمدي نژاد در چينش کابينه گفت: پس از پيروزي آقاي احمدي نژاد در انتخابات، چند بار از دفتر ايشان تماس گرفتند كه آقاي احمدي نژاد مي‌خواهد شما را ببيند. در آن جلسه ايشان گفتند كه من رفتم خدمت رهبري و براي وزارت اطلاعات چون بايد نظر آقا را جلب كنم افرادي را مطرح كردم و نظر ايشان روي شماست. من گفتم اگر نظر رهبري اين است من حرفي ندارم هرچند كه خودم خيلي مايل نبودم. بعد هم شدم عضو كارگروه گزينش و ارزيابي وزرا. در جلسات چند نفر براي وزارت كشور پيشنهاد شدند و آقاي احمدي نژاد نپسنديد. در يكي از جلسات، آقاي احمدي نژاد دو بار گفتند اسم پورمحمدي را براي وزارت كشور هم بنويسيد. من شوخي و جدي گفتم من موافق نيستم و نمي‌آيم. سرانجام دو شب قبل از اينكه ليست برود مجلس، يعني جمعه شب ساعت 10 كه قرار بود يكشنبه ليست به مجلس برود آقاي زريبافان تماس گرفتند و گفتند كه آقاي احمدي نژاد گفتند برنامه‌تان را براي وزارت كشور بنويسيد! پرسيدم چي؟ گفتند ديگر قطعي شد براي وزارت كشور. گفتم حالا من چطور تا پس فردا برنامه آماده كنم؟ گفت ديگر آقاي احمدي نژاد تصميم گرفته و من نمي‌دانم.

 

پور محمدی ادامه داد: بعد شنيديم آقاي احمدي نژاد خدمت مقام معظم رهبري مي‌رسند و مشكل خودشان را براي وزارت كشور مطرح مي‌کنند و بعد هم بنده را پيشنهاد مي‌دهند كه آقا هم نظرشان موافق بود. بعد مشكل براي وزارت اطلاعات پيش مي‌آيد و آقاي احمدي نژاد مي‌گويند كه ما نظرمان روي آقاي محسني اژه اي است ولي خودشان زير بار نرفتند و باز ظاهراً قرار مي‌شود كه از ايشان دعوت شود به حضور مقام معظم رهبري برسند و آقا در آن ديدار به ايشان تأكيد كنند كه بپذيرد. اين اتفاق روز شنبه انجام شد. يعني فرداي آن روز كه به من اطلاع دادند. صبح شنبه من به دفتر كارم در بيت مقام معظم رهبري رفتم و از آنجا تماس گرفتم با وزارت كشور و گفتم برنامه هاي وزراي سابق را برايم بفرستيد. مي‌خواستم ببينم برنامه هاي وزارت كشور چگونه است؟ چون اصلاً ذهنم آماده براي وزارت كشور نبود. شروع كرديم به برنامه نوشتن اما تا روز يكشنبه آماده نشد.

 

با هیچ کس در کشور دعوا ندارم/ برخی حاضران در جریان انحرافی گرفتار فساد نیستند

 

وي درباره علت و نحوه خروج از دولت احمدي نژاد هم با بيان اينکه روابط خوبي با دولت دارد و با هيچ كس هم در مملكت دعوا نمي كند، گفت: پس از دولت نهم و بعد از کشمکش‌هايي كه در اواخر آن دولت پيش آمد و به دولت دهم كشيد و تشديد شد، قرايني مانند شکايت‌ها داريم كه خب بيشتر شده و پرونده هاي بزرگي ديده شد كه در آن‌ها انحرافات بزرگي رخ داده بود. تخلف از قانون حجمش زياد شده كه حالا مجلس و نهادهاي نظارتي تذكر دادند. بنابراين مي‌شود گفت که در نيمي از عمر رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد فضاي اول حاكم بود و در نيمه دوم فضا تغيير كرد و تخلفات افزايش يافت.

 

پورمحمدي، علت اين افزايش تخلفات و حركت به اين سمت را بي انضباطي و بي‌برنامگي ذکر کرد و گفت: من، مهم‌ترين عامل افزايش تخلفات و انحراف را بي تقيدي و عدم التزام به قانون و بي‌برنامگي مي‌دانم. اين، بستر فساد است و وقتي وجود داشته باشد روزنه‌هايي را به وجود مي‌آورد كه يك عده آدم فاسد و فرصت طلب امكان ورود پيدا كنند.

 

وي با اشاره به علل گسترش فساد در دولت دهم، تأکيد کرد: افرادي هستند كه حتي در اين تيم مشهور به انحرافي هم حضور ندارند اما گرفتار فساد هستند، متأسفانه رفتارشان فسادزاست و بستر براي فساد ايجاد مي‌کنند. عده اي هم هستند كه در اين تيم حضور دارند و گرفتار فساد نيستند و يا حداقل ما شناسايي نكرديم. يعني بايد انحراف ذهني و فكري را با انحراف عملي دو مقوله جدا از هم بدانيم كه البته نقاط مشترك دارند و فساد فکري و ذهني فضا را براي فساد عملي نيز مهيا مي‌کند.

 

خبرنگار مشرق پرسيد: «مي‌گويند آقاي احمدي نژاد رفتند خدمت مقام معظم رهبري و نسبت به گزارش‌هاي شما در خصوص فساد بانكي گلايه داشتند و مي‌گفتند شما سياه نمايي مي‌کنيد. گفته شده ايشان هم به آقاي آملي لاريجاني گفتند كه به شما اطلاع دهند مدتي در خصوص اين موضوع موضع گيري و صحبت نكنيد؟» که پورمحمدي پاسخ داد: نه؛ من اصلاً در رابطه با فساد بانكي صحبت علني نداشتم. مجلس از من دعوت كرد و ما اصلاً خبرش را هم منتشر نكرديم. خبر از چند نماينده منتشر شد و ما هم مخالف بوديم.

 

وي همچنين توضيحات مفصلي درباره تخلفات در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال و برخورد قطعي با عوامل قانون شکن اين ماجرا داد که اين توضيحات را در متن مشروح مصاحبه با مصطفي پورمحمدي که بزودي از سوي پايگاه خبري تحليلي مشرق منتشر مي شود، خواهيد خواند.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©