Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ برابر با  ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱  برابر با ۱۱ دسامبر ۲۰۱۲
اداره اطلاعات اجازه نداد "سیران" در زادگاهش به خاک سپرده شود

 

اداره اطلاعات اجازه نداد «سیران» در زادگاهش به خاک سپرده شود

 

اداره اطلاعات شهرستان پیرانشهر به منظور جلوگیری از بروز اعتراض ها، از به خاکسپاری جنازەی "سیران یگانی" در روستای محل زندگیش جلوگیری کرد.

 

سیران یگانی، دانش آموز ١٠ سالەی اهل شین آباد که درسانحه آتش سوزی مدرسەی این روستا دچار سوختگی شدید شده بود روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در بیمارستان سینا تبریز درگذشت.

به گزارش منابع NNS ROJ، اداره اطلاعات پیرانشهر برای جلوگیری از بروز اعتراض ها نسبت به عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش در بروز سانحەی آتش سوزی این مدرسه، به خانوادەی این کودک ده سال اجازه ندادند تا جنازەی کودکشان را در روستای شین آباد دفن کنند و به همین خاطر "سیران" در منطقەی "پسو" واقع در ٣٥ کیلومتری شهر پیرانشهر به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری این کودک ده ساله، با حضور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس، چندین نفر از مسئولان سیاسی و امنیتی و صدها تن از شهروندان کرد انجام شد.

به گزارش این منبع، شمار زیادی از نیروهای اطلاعاتی و انتظامی برای کنترل این مراسم در محل به خاکسپاری "سیران یگانی" حضور یافته بودند.

روز گذشته رسول خضری، نماینده پیرانشهر با اعلام خبر فوت این دانش آموز گفته بود: "مشکلات تنفسی، سوختگی کامل، تنفس گازهای سمی و درصد بالای جراحت از دلایل مرگ این دانش آموز بوده است."

 

حال سه تن دیگر از دانش آموزان آسیب دیده در این سانحه وخیم است.

 

صبح روز یک شنبه "۱۹ آذر" تعدادی از فعالان داشجویان و فعالان مدنی شهر مهاباد در اعتراض به عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش در قبال این حادثه در مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند و خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند.

علاوه بر این بیش از ٨٠ فعال سیاسی و مدنی کرد با صدور اطلاعەایی با تاکید بر محاکمەی مسئولان مربوطه، خواستار استیضاح فوری وزیر آموزش و پرورش شدند. امضا کنندگان این بیانیه به دلیل "وقوع حوادث بی شمار برای دانش آموزان در مدارس و حین فعالیت‌ها و اردوهای آموزشی و بی‌توجهی وزیر" خواستار آن شدند که حمید رضا حاجی بابایی از سمت وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد.

صبح روز ۱۵ آذر ماه بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی یکی از کلاس های مدرسه ابتدایی روستای شین آباد پیرانشهر ۳۷ تن از دانش آموزان این مدرسه دچار سوختگی های شدید شدند و عده ای از آنان به علت شدت جراحات به مراکز درمانی استان های همجوار و پایتخت منتقل شدند.

 

برگرفته ار مطالب منتشره در فضای مجازی

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©