Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ برابر با  ۱۶ فوريه ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱  برابر با ۱۶ فوريه ۲۰۱۳
باندهای حکومتی و جایگاه سپاه به روایت سایت ها

عمق یابی نبرد باندهای حکومتی و نگرانی خامنه ای

به  روایت سایت ها وبلاگ ها

 

سایت خبری راه کارگر ـ  درگیری باندهای حکومتی با تهاجم باند احمدی نژاد در مجلس، مراسم سالگرد انقلاب بهمن در تهران و قم، واکنش های گسترده ای به دنبال داشت. مراجع قم بشکل گسترده ای از لاریجانی که منافع آن ها را در مجلس در برابر رهبر نمایندگی می کند، دفاع کردند. حملات به باند احمدی نژاد شدت گرفت، طرفداران احمدی نژاد در جبهه پایداری از کنار موضوع گذشتند، هاشمی رفسنجانی نیز از مواضع مراجع قم دفاع کرد و خامنه ای هم طبق معمول به باند احمدی نژاد حمله کرد و هم تهاجم مجلس و خاندان لاریجانی در استیضاح وزیر بهداشت را مورد حمله قرار داد.  به هر رو دامنه ی درگیری های باندهای حکومتی بسیار عمیق تر و گسترده تر از آن شده است که بتوان آن را لاپوشانی کرد و بی اعتنائی به نظرات رهبر رژیم نیز نشان از عمق بحران می دهد. برای بدست دادن ارزیابی دقیق تری از این درگیری های باندهای قدرت و ثروت،  مطالب زیر از میان سایت ها و وبلاگ های حکومتی یا نزدیک به حکومت انتخاب شده است.

نصایح جدی مقام معظم رهبری درباره رفتار سران قوا، مذاکره با آمریکا و انرژی هسته‌یی

» سرویس: سياسي - سياست داخلي

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳

رهبر معظم انقلاب در سخنانی بسیار مهم به تشریح رفتار و گفتار غیرمنطقی دولتمردان آمریکا در بحث مذاکره و تبیین رفتار منطقی ملت و نظام اسلامی در این زمینه پرداختند و با تجلیل مجدد از حضور پرشکوه و عزتمند ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، نکاتی را در باب مساله اخیر در مجلس شورای اسلامی بیان کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (شنبه) در دیدار بسیار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز که در آستانه قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356 انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن قیام، دین و ایمان دینی را معیار و ملاک و راهنمای حرکت ملت ایران دانستند و افزودند: نمونه بارز تبلور این حقیقت، مبارزات مردم آذربایجان در 150 سال اخیر است که همواره با پشتوانه ایمان دینی و پافشاری بر آن بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه علت اصلی متزلزل نشدن ملت ایران در مقابل فشارهای قدرتهای جهانی از جمله تحریم ها، ایمان دینی ملت بوده است،‌خاطرنشان کردند: آنها از چند ماه پیش تحریم هایی را که ادعای فلج کننده بودن آنها را داشتند اِعمال و حتی چند روز قبل از 22 بهمن نیز دور جدیدی از تحریم ها را وضع کردند تا اراده مردم را سست کنند اما پاسخ ملت ایران این بود که راهپیمایی 22 بهمن امسال، پرشورتر و گسترده تر از سالهای قبل برگزار شد.

ایشان افزودند: در راهپیمایی 22 بهمن امسال، همه، از همه جا آمدند و حضور مردم همراه با روحیه بالا وچهره هایی خندان و شاداب بود و این حضور عظیم چهره واقعی ملت را بار دیگر نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن در هر سال،‌همچون ضربه سهمگین و بهمنی بزرگ، بر سر دشمنان و مخالفان ملت ایران فرود می آید خاطرنشان کردند: امسال نیز همینگونه شد.

ایشان با قدردانی مجدد از حضور پرشکوه و عزتمندانه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کردند: اگر صدبار هم این تشکر تکرار شود، باز هم جا دارد و باید در مقابل این روحیه و بصیرت ملت ایران، تعظیم کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل شرایط کنونی تأکید کردند: دشمنان در مقابل ایمان، عزم راسخ، بصیرت، شجاعت و تحمل ملت ایران، در موضع انفعال قرار گرفته و بر همین اساس حرکات غیرمنطقی انجام می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به رفتار و گفتار ‌دولتمردان امریکایی، آنان را افرادی غیرمنطقی، دارای حرف و عمل متناقض و روحیه زورگویانه دانستند و خاطرنشان کردند: امریکاییها توقع دارند که دیگران در مقابل حرفهای غیرمنطقی و زورگویی های آنها تسلیم شوند، همانطور که برخی تسلیم شده اند اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست زیرا منطق، توانایی و اقتدار دارد.

ایشان در تبیین مواضع و اقدامات غیرمنطقی دولتمردان امریکایی و دولتهای غربیِ دنباله رو آنها، به بیان نمونه های عینی پرداختند و افزودند: آنها ادعا می کنند که متعهد به حقوق بشر هستند و پرچم حقوق بشر را در دنیا بلند کرده اند، اما در عمل بیشترین ضربه را به حقوق بشر می زنند و با فجایعی نظیر گوانتانامو و ابوغریب و کشتار مردم افغانستان و پاکستان بیشترین اهانتها را به حقوق انسانها می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از موارد غیرمنطقی بودن امریکاییها و تناقض میان ادعا و عمل آنها را، ادعای آنها مبنی بر مقابله با سلاح هسته ای برشمردند و افزودند: آمریکایی ها براساس این ادعا، یازده سال پیش، به عراق حمله کردند اما بعدها مشخص شد این ادعا از اساس نادرست بوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: دولتمردان امریکایی با وجود این ادعا از رژیم شریر صهیونیستی و مجهز به سلاح هسته ای که دیگران را نیز تهدید می کند، حمایت می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، ادعای تعهد به گسترش دموکراسی در دنیا را یکی دیگر از حرفهای خلاف واقع مقامات امریکایی دانستند و افزودند: آنها از یک طرف این ادعا را مطرح می کنند اما از طرف دیگر دائماً در حال تعارض و مقابله با ایران هستند که دارای روشن ترین و واضح ترین مردم سالاری ها در منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امریکاییها در حالی مدعی حمایت از گسترش دموکراسی هستند که در همین منطقه،‌ با وقاحت تمام از کشورهایی حمایت می کنند که حتی بوی دموکراسی را هم استشمام نکرده اند و مردم آنها برای یک بار نیز صندوق رأی و انتخابات را ندیده اند.

ایشان یکی دیگر از مصادیق تناقض میان حرف و عمل دولتمردان امریکایی را، ادعای آمادگی مذاکره با ایران به منظور حل مسائل میان دو کشور،‌دانستند و افزودند: این ادعا در حالی مطرح می شود که امریکاییها حرفهای ناشایست و خلاف واقع را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می دهند و برای مقابله با ملت ایران متوسل به تحریم و فشار می شوند.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان چند روز پیش رئیس جمهوری امریکا مبنی بر تلاش این کشور برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران را مورد اشاره قرار دادند و تأکید کردند: اگر ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را داشت امریکا به هیچ وجه نمی توانست جلوی ملت ایران را بگیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: جمهوری اسلامی ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد و این تصمیم نیز به دلیل ناراحتی امریکا نیست، بلکه بر مبنای یک عقیده و اعتقادی است که سلاح هسته ای را جنایت بر ضد بشریت می داند و ضمن آنکه بر عدم تولید آن تأکید دارد،‌خواستار محو سلاحهای هسته ای موجود در جهان نیز است.

ایشان تأکید کردند: ادعای امریکاییها مبنی بر ساخت سلاح هسته ای بوسیله ایران، ‌یک تقلب در حرف زدن است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در موضوع هسته ای ایران، ‌بحث بر سر سلاح هسته ای نیست،‌بلکه آنها می خواهند مانع حق قطعی و مسلم ملت ایران در غنی سازی هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای شوند که البته در جلوگیری از ملت ایران موفق نخواهند شد و این ملت کار خود را براساس حق صریح خود انجام خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تلاش برای تضییع حقوق ملت ایران نمونه ای آشکار از غیرمنطقی بودن امریکاییها است و بر همین اساس با طرف غیرمنطقی و زورگو، نمی توان با اتکاء به منطق حرف زد.

ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته، در قضایای مختلف جهانی، بروشنی دریافته است که طرف مقابل او کیست، چگونه رفتار می کند و چگونه باید با او برخورد کرد.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه امریکایی ها در بحث مذاکره، با تکیه به شبکه خبری رسانه ای تحت تسلط صهیونیستها و امریکایی ها، به دنبال فریب دادن افکار عمومی جهان،‌منطقه و ایران هستند افزودند: شبکه رسانه ای جهانی، حرفهای ما را یا منعکس نمی کند و یا ناقص و حتی برعکس منعکس می کند، بنابراین روی سخن ما با ملت ایران است.

ایشان در تبیین واقعیات و حقایق بحث مذاکره، پنج نکته مهم را مورد تأکید قرار دادند: غیرمنطقی و متناقض بودن حرف و رفتار دولتمردان امریکایی - تلاش امریکایی ها برای تسلیم کردن ملت ایران به عنوان هدف اصلی مذاکرات - معنای حقیقی مذاکره در عرف قدرتهای سلطه گر - دروغ و فریبکاری امریکایی ها درباره برداشته شدن تحریم ها با مذاکره - و منطقی بودن رفتار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مقابل پیشنهاد امریکا.

حضرت آیت الله خامنه ای غرض اصلی دولتمردان امریکا از طرح پیشنهاد مذاکره را تبلیغ و هیاهو درباره تسلیم شدن ملت و نظام ایران خواندند و افزودند: آنها می خواهند به ملتهای مسلمان و سربرافراشته منطقه، نشان دهند که جمهوری اسلامی ایران هم با همه سرسختی و ایستادگی، عاقبت پای میز مذاکره و مصالحه آمد، بنابراین شما نیز چاره ای جز تسلیم ندارید.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته سلطه گران از دیرباز با هدف ناامید کردن ملتهای مسلمان، درصدد کشاندن ایران پای میز مذاکره و بده و بستان بوده اند و اکنون نیز همین هدف را با طرح تبلیغاتی «مذاکره ای غیرمربوط به مسائل اساسی» دنبال می کنند اما جمهوری اسلامی ایران، با چشمان باز اهداف آنها را می فهمد و متناسب با آن اهداف، جواب می دهد.

ایشان معنای حقیقی گفتگو در عرف امریکا و غربیها را پذیرش حرفهای آنان در پای میز مذاکره خواندند و افزودند: آنها با همین نگاه غیرمنطقی، در تبلیغات اخیرشان می گویند مذاکره مستقیم کنیم تا ایران را به دست برداشتن از انرژی هسته ای و غنی سازی قانع و وادار سازیم اما اگر خواهان گفتگوی حقیقی و منطقی بودند باید می گفتند مذاکره کنیم تا ایران استدلالها و ادله خود را بگوید و مسائل عادلانه بررسی شود.

رهبر انقلاب این سؤال را مطرح کردند که با توجه به این نگاه حاکم بر دولتمردان امریکایی و انتظار آنها برای تسلیم شدن ایران، اگر دولت ایران هم پیشنهاد گفتگو را بپذیرد آیا مذاکره به درد می خورد و اصلاً به جایی می رسد؟

رهبر انقلاب با اشاره به اقدام امریکایی ها در قطع مذاکره هنگام کم آوردن در مقابل حرفهای منطقی ایران افزودند: در 15 سال گذشته، دو سه بار امریکایی ها با تأکید بر اینکه گفتگو خیلی ضروری، فوری و حیاتی است در برخی مسائل درخواست مذاکره کردند، یک یا دو مأمور دولتی هم رفتند و با آنها گفتگو کردند، اما به محض اینکه در مقابل حرفهای منطقی ایران، جوابی نداشتند مذاکره را قطع کردند و با استفاده از شبکه رسانه ای بین المللی خود وانمود کردند ایران مذاکره را قطع کرده است.

ایشان پرسیدند آیا با وجود این تجربیات، باز هم لازم است بی منطقی امریکاییها را در مذاکرات تجربه کنیم؟

حضرت آیت الله خامنه ای، تبلیغات امریکایی ها را درباره لغو تحریم ها در پی مذاکره با ایران، وعده ای دروغ دانستند و افزودند: آنها به خیال خام خود فکر می کنند ملت از تحریم ها به ستوه آمده بنابراین با شنیدن این وعده، مشتاق مذاکره با امریکا می شود و به مسئولان کشور فشار می آورد.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در واقع، این وعده نیز از همان حرفهای فریبکارانه است و نشان می دهد آنها به دنبال مذاکره حقیقی و عادلانه نیستند بلکه تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند در حالیکه اگر ملت ایران می خواست تسلیم امریکاییها باشد اصولاً انقلاب نمی کرد.

ایشان در اِشکال جدی دیگری به ادعای امریکایی ها مبنی بر لغو تحریم ها با مذاکره تأکید کردند: هدف تحریم ها، همچنانکه بارها گفته اند خسته کردن ملت ایران و جدا کردن ملت از نظام اسلامی است بنابراین اگر مذاکره هم انجام شود اما ملت همچنان در صحنه باشد و بر حقوق خود پافشاری کند،‌ تحریم ها وجود خواهد داشت.

رهبر انقلاب در همین بحث به بازخوانی یک برداشت ذهنی دولتمردان امریکایی پرداختند که نیمی از آن درست و نیمی دیگر غلط است.

ایشان گفتند: امریکایی ها معتقدند جمهوری اسلامی بر ملت تکیه دارد و اگر با تحریم ها مردم را از نظام اسلامی جدا کنیم قدرت مقاومت از نظام گرفته می شود. بخش اول این حرف که نظام کاملاً متکی بر توده های عظیم ملت است حرف درستی است اما بخش دوم که فشارها و تحریم ها، ملت را به زانو درمی آورد و آنها را از نظام جدا می کند،‌کاملاً غلط و ناشی از بدفهمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته ملت ایران بدنبال شکوفایی و رونق و رفاه کامل است اما حاضر نیست این هدف را با ذلت بدست آورد بلکه با «تدبیر و عزم و شجاعت» و تکیه بر نیروهای داخلی بویژه جوانان مستعد ایران، تحقق این هدف را پیگیری می کند.

رهبر انقلاب با اشاره به پیشرفتهای شگفت انگیز ملت ایران در مقایسه با ملتها و کشورهایی که تسلیم امریکا بوده اند افزودند: تحریم ها مردم را آزار می دهد اما در مقابل آن دو راه بیشتر وجود ندارد یا مانند ملتهای ضعیف، «تسلیم شدن و در مقابل زورگویان جهانی توبه کردن» و یا مانند ملت شجاع ایران فعال کردن توانایی ها و نیروهای داخلی و عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه ی خطر.

ایشان افزودند: بدون تردید ملت ایران راه دوم را انتخاب کرده و می کند و به اذن الله

تحریم ها را به مرحله ای برای رشد و شکوفایی بیشتر تبدیل خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای،‌حضور پرنشاط ملت در راهپیمایی 22 بهمن را به معنای شکایت نداشتن مردم از گرانی و مشکلات ندانستند و افزودند: مردم بخصوص طبقات ضعیف دشواریها را کاملاً احساس می کنند اما میان خود و نظام فاصله نمی اندازند زیرا می دانند نظام اسلامی و اسلام عزیز همان دست قدرتمندی است که می تواند مشکلات را حل کند.

رهبر انقلاب در جمع بندی سخنان خود درباره مذاکره با امریکا تأکید کردند: نظام اسلامی و ملت ایران برعکس دولتمردان امریکایی، اهل منطق هستند بنابراین اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقی ببنند به آن پاسخ مناسب می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، خودداری امریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه گران 88 کاملاً آشکار بود و پرهیز از آتش افروزی در منطقه را از جمله نشانه هایی دانستند که اگر بروز کند می تواند نشان دهنده حسن نیت دولتمردان امریکایی باشد.

رهبر انقلاب افزودند: اگر اینطور شود و امریکایی ها در حرف و عمل نشان دهند که غیرمنطقی نیستند آن وقت می بینند که جمهوری اسلامی و ملت ایران، خیرخواه و اهل تعامل و منطقند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران همین است و در این صورت دولت امریکا، جواب مناسبی دریافت خواهد کرد.

ایشان در بخش پایانی سخنانشان به قضیه مهمی که یکشنبه دو هفته قبل در مجلس پیش آمد پرداختند و نکات مهمی را در این باره بیان کردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتی ملت و نخبگان از این مسئله افزودند: این قضیه بد و نامناسب، بنده را نیز از دو جهت ناراحت و متأثر کرد یکی از بابت اصل وقوع ماجرا و دیگری بابت ناراحتی مردم از این قضیه.

ایشان افزودند: در این ماجرا متأسفانه رئیس یک قوه به استناد یک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوه دیگر یعنی مجلس و قوه قضاییه را متهم ساخت که کاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: این رفتار، حقوق اساسی مردم را نیز تضییع کرد چرا که زندگی در «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی»، جزو حقوق اساسی ملت است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: بنده فعلاً نصیحت می کنم که این کار شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی نیست.

ایشان استیضاح اخیر را نیز کاری غلط خواندند و افزودند:‌استیضاح باید فایده ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت،‌استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله ای که مربوط به وزیر نیست،‌چه علت و فایده ای دارد؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در داخل مجلس هم کسانی حرفهای نامناسب بر زبان آوردند که آن هم غلط بود.

ایشان خاطرنشان کردند: دفاع رئیس محترم مجلس هم قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت.

رهبر انقلاب تأکید کردند: نه آن متهم کردن، نه آن برخورد کردن و نه آن استیضاح، ‌مسائل مناسبی نبود.

حضرت آیت الله خامنه ای پرسیدند: وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شکل می گیرد واقعاً جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن باید کار دیگری کرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمایتهای خود از مسئولان کشور افزودند: بنده باز هم کمک می کنم اما این رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نیست، مسئولان عظمت ملت را ببینید و رفتاری شایسته این ملت انجام دهند.

ایشان تأکید کردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهای خود را برای حل گره ها و مشکلات اقتصادی مردم و کشور متمرکز کنند زیرا همانطور که چند سال پیش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هایش را در مسائل اقتصادی متمرکز کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادی، نامه ای به رؤسای قوا نوشتم مکرر می گویند فساد اقتصادی اما این کار به زبان گفتن تمام نمی شود بلکه نیازمند مبارزه عملی است، در عمل چه کار شد؟ در عمل چه کار کردید؟ این مسائل انسان را متأثر می کند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داریم با صبر، میدان ندادن به احساسات سرکش و ملاحظه مسائل کشور، همه توان و نیروها را برای حل مشکلات مردم متمرکز کنند و حالا که دشمنی های دشمن شدت یافته، آنها هم رفاقتهایشان را شدت دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: انشاءالله این نصیحت خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گیرد و به آن پایبند باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: البته گله امروز من از برخی سران و مسئولان موجب نشود عده ای راه بیفتند و علیه این و آن شعار دهند که با این کار هم مخالف هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی، با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی افراد در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم افزودند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.

رهبر انقلاب افزودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن هستند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان تأکید کردند: آینده ملت بصیر ایران به لطف الهی کاملاً روشن است و افقی به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار این ملت و جوانان است.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 56 در تبریز، به حضور کم نظیر مردم آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: پیام مردم بصیر و موقع شناس ایران در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن، حفظ وحدت و همدلی در جامعه، توجه به حاکمیت اخلاق در عرصه سیاست، و تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات بود.

 

روزنامه جمهوري اسلامي 

 28/11/1391  

سرويس خبر:  داخلي  

 

 صالحي: پيشنهاد مذاكره آمريكايي‌ها را اگر صادقانه باشد با نظر مثبت بررسي مي‌كنيم   

 

 وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به تحولات اخير در دولت آمريكا با بيان اينكه فكر مي‌كنيم ميزان آمادگي كه آمريكايي‌ها براي مذاكره نشان مي‌دهند مشهودتر و گسترده‌تر است، تصريح كرد: اگر آمريكايي‌ها ثابت كنند نيت حقيقي و صادقانه دارند، ما آن را با نظر مثبت بررسي مي‌كنيم.

علي اكبر صالحي وزير امورخاجه كشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرين وضعيت بحث مذاكره با آمريكا با توجه به درخواست‌هاي طرف آمريكايي گفت: ما دو نوع مذاكره با آمريكا داريم، يك نوع مذاكره فراگير كه درخصوص رابطه سياسي با اين كشور است، انجام يا عدم انجام اين مذاكره را مقام معظم رهبري مشخص مي‌كنند و از اختيارات ايشان است و البته ما تا به حال چنين مذاكراتي نداشته‌ايم و اگر زمان و شرايط مذاكره مهيا شود، مقام معظم رهبري در اين باره تصميم خواهند گرفت.

صالحي نوع دوم مذاكره را مذاكره موضوعي دانست و گفت: ما با آمريكايي‌ها در برن درخصوص موضوع افغانستان مذاكره كرديم، همچنين در بغداد درخصوص موضوع بحران داخلي عراق با آمريكايي‌ها مذاكراتي داشتيم بنابراين مي‌بينيد كه ما مي‌توانيم مذاكره موضوع داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: حتي همين مذاكره موضوعي نيز با نظر رهبري صورت مي‌گيرد و نه اينكه كسي سر خود مذاكره‌اي با طرف آمريكايي انجام دهد.

صالحي در ادامه با اشاره به تحولات اخير در دولت دوم رئيس‌جمهور آمريكا گفت: در مجموع اين بار فكر مي‌كنيم مواضعي كه آمريكايي‌ها مي‌گيرند و ميزان آمادگي كه براي مذاكره نشان مي‌دهند مشهودتر است و البته در سطح وسيع‌تري هم صورت مي‌گيرد.وي با اشاره به دو چهره جديد كابينه باراك اوباما با تاكيد بر اينكه افراد در پيشبرد سياست خارجي موثر هستند، افزود: هم وزيرخارجه و هم وزير دفاع كه قرار است مشخص شود اين مواضع را نشان داده‌اند.

صالحي افزود: نحوه عملياتي كردن سياست خارجي به افراد بر مي‌گردد و اگر آمريكايي‌ها ثابت كنند نيت حقيقي و صادقانه دارند، ما آن را با نظر مثبت بررسي مي‌كنيم.

 

 

لاریجانی در نامه به رهبری: تذکرات خیرخواهانه حضرتعالی را نصب العین کار خویش قرار خواهم داد

» سرویس: سياسي - مجلس

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری تاکید کرد که «از تذکرات خیرخواهانه و منصفانه حضرتعالی در مورد رفتار قوا سپاسگزاری نمایم و آنچه از تذکرات به رعایت مصالح کشور توسط این بنده اشارت داشت با جان و دل پذیرا و آن را نصب العین کار خویش قرار خواهم داد.»

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، متن نامه علی لاریجانی به مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته

با سلام و عرض ارادت

بیانات بلیغ حضرتعالی در ملاقات با مردم انقلابی آذربایجان به مناسبت سالروز قیام شکوهمند مردم تبریز از هر جهت راهگشا و امید آفرین برای ملت عزیز بود.

حقیر لازم می دانم از تذکرات خیرخواهانه و منصفانه حضرتعالی در مورد رفتار قوا سپاسگزاری نمایم و آنچه از تذکرات به رعایت مصالح کشور توسط این بنده اشارت داشت با جان و دل پذیرا و آن را نصب العین کار خویش قرار خواهم داد و مطمئن هستم نمایندگان استیضاح کننده و قاطبه نمایندگان اندرزهای مشفقانه حضرتعالی را مبنای عمل خویش قرار خواهند داد و این نگاه بلند، بار دیگر عظمت و شوکت جایگاه تاثیرگذار ولایت فقیه را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می دهد.

از خداوند متعال عزت، سربلندی و طول عمر آن حضرت را خواستارم.»

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

وقایع تلخ قم، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در كشور بود

 

1391-11-28, 13:55

سرویس: سیاسی

 

 

 

ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی كه از گذشته تاكنون در نقاط دیگر كشور شاهد آن بوده‌ایم، حاكی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در كشور است كه اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تكرار این‌گونه بداخلاقی‌های كور سیاسی در كشور نبودیم.

بررسی و تدوین سیاست‌های كلی سلامت در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دستور كار قرار گرفت و كلیات آن به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور حماسی مردم سراسر كشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تشكر و قدردانی كرد و گفت: این حضور، حاكی از درك قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص كشور از گذشته تاكنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و وفاداری مردم دانسته و برای رفع مشكلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در كشور به‌ویژه در شهر مقدس قم گفت: وقایع این شهر در روز 22 بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در كشور بود.

ایشان افزود: قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز 22 بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به‌هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و كام دلسوزان نظام و مردم را تلخ كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی كه از گذشته تاكنون در نقاط دیگر كشور شاهد آن بوده‌ایم، حاكی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در كشور است كه اگر در گذشته به طور جدّی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تكرار این‌گونه بداخلاقی‌های كور سیاسی در كشور نبودیم.

ایشان ابراز امیدواری كرد: وقایع تلخ شهر قم نیز نباید عادی تلقی شود و انتظار می‌رود به طور كامل مورد بررسی قرار گیرد تا مسببین آن شناسایی و با آنان برخورد شود.

 

 

نسبت انحرافيون و پايداري ها

 

 

 

 

 

يك فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با تهران امروز 28 بهمن 1391 با اشاره به وابستگي‌هاي پايداري‌ها و جريان انحرافي گفت: در مورد جبهه پايداري از ابتداي تشكيل شدن، احتمال اين مي‌رفت كه يك روي ديگر سكه جريان انحرافي باشد. البته كساني كه در جبهه پايداري فعال بودند به نحوي در دولت آقاي احمدي‌نژاد حضور داشتند كه ‌حالا بنا بر دلايلي كنار گذاشته شدند و معلوم نبود اگر كنار گذاشته نمي‌شدند بازهم اقدام به راه‌اندازي اين تشكيلات مي‌كردند. وي با اشاره به تحليل روزنامه ايران درباره نزديكي و وابستگي پايداري و تشكيلات دولت گفت: در تحليل اين روزنامه اعضاي جبهه پايداري به مولكول‌هاي آب يعني دولت تشبيه شده بودند كه به اشكال مختلف بوده و قابليت جذب در همديگر را دارا هستند.اين نماينده سابق مجلس خاطرنشان كرد: به رغم اينكه پايداري تلاش مي‌كند بگويد بين اين تشكيلات و جريان انحرافي فاصله است اما همبستگي‌هايي از گذشته‌اي دور، بين عناصري از دولت و جرياني كه به عنوان انحرافي شناخته مي‌شود همچنان وجود دارد.وي با بيان اينكه همبستگي بين جريان انحرافي و پايداري در انتخابات مجلس نهم مشاهده شد، گفت: عملكرد برخي عناصر پايداري راه يافته به مجلس كمابيش اين همبستگي‌ها را نشان مي‌دهد. به هر حال اين احتمال وجود دارد كه نهايتا در مقطعي جبهه پايداري با بخشي از فعالان فعلي دولت يك پيوستگي براي انتخابات رياست‌جمهوري پيدا كنند.عباسپور برخي اقدامات پايداري را در راستاي اهداف جريان انحرافي تفسير كرد و گفت: طبيعي است چنانچه اصولگرايان بخواهند به‌طور منسجم وارد انتخابات شده و مقابل جريان انحرافي بايستند كار جريان انحرافي مشكل مي‌شود. چرا كه انحرافيون مايل هستند به نحوي جبهه اصولگرايان داراي انشقاق‌هايي شده تا نهايتا جريان انحرافي بتواند كارش را پيش ببرد.وي با اشاره به اقدام پايداري براي جدايي از اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم گفت: البته بنا به دلايلي جريان انحرافي نتوانست در حقيقت توفيقي در كسب كرسي‌هاي مجلس نهم به دست بياورد اما با به‌كار گرفتن عوامل و عناصر جبهه پايداري توانست موجب پراكندگي اصولگرايان مجلس شود.

 

تطهیر جریان انحرافی در همایش پایداری

اظهارات صادق محصولی در متهم کردن مجلس به خلق حادثه یک‌شنبه سیاه، با اعتراض شدید مواجه شد

 

 

گروه سياسي تهران امروز 28 بهمن 1391: همايش انتخاباتي تيم پايداري روز پنج شنبه در حالي برگزار شد كه بعد از حوادث تلخ هفته‌هاي اخير انتظار مي‌رفت كه شاهد موضع‌گيري صريح و مشخصي از سوي اين جريان عليه بداخلاقي‌ها و بحران‌سازي اخير از سوي جريان انحرافي باشيم. ولي مروري بر سخنان اعضاي اين تيم، اين نكته را مشخص مي‌سازد كه به جاي محكوميت صريح و مشخص مسببان اين حوادث تلخ، اعضاي پايداري كوشيدند تا يا از كنار موضوع عبور كنند يا در لفافه سخنان مبهم و دوپهلو به تطهير جريان انحرافي بپردازند.در اين ميان صادق محصولي كه از وي به عنوان سرتيم و سازماندهنده اصلي اين جريان نام برده مي‌شود، در سخنان خود تا جايي پيش رفت كه مجلس را در مقام متهم اصلي در ماجراي تلخ يك‌شنبه سياه مجلس قرار داد و مدعي شد كه«برخي كارهاي مجلس دل رهبري را به درد آورده است».اين سخنان و موضع‌گيري‌هاي دوپهلوي اعضاي پايداري تقويت‌كننده اخبار و شنيده‌هاي موجود درخصوص همسويي اين مجموعه با دولت و جريان انحرافي را تقويت مي‌كند...

و به‌گمانه‌ها درخصوص همسويي اين دو تيم در انتخابات آتي رياست‌جمهوري يا حداقل چشمداشت پايداري‌ها به استفاده از ظرفيت‌هاي دولتي‌ها دامن مي‌زند.از سوي ديگر تحليل محتوايي سخنان و موضع‌گيري‌هاي اخير اعضاي تيم پايداري و قرار دادن آن در كنار استرات‍ژي‌هاي جريان انحرافي پرده ديگري از همسويي و همراهي پنهان و آشكار اين دو را در پيش روي ناظران سياسي و دلسوزان نظام قرار مي‌دهد.در حالي كه در سايه بي‌تدبيري‌هاي دولت و ناتواني تيم اقتصادي آن،وضعيت معيشتي مردم در ماه‌هاي اخير دچار مشكلات قابل توجهي شده است و بسياري معتقدند كه جريان‌هاي سياسي بايد برنامه‌هاي انتخاباتي خود را حول اين اولويت اساسي كشور و مردم تنظيم كنند، تاملي در محورهاي مطرح شده در سخنان اعضاي پايداري در ماه‌هاي اخير و به ويژه در همايش اخير نشان‌دهنده بي‌توجهي آشكار و قاطع اين جريان به مقوله معيشت مردم و بي‌تدبيري‌هاي دولت در امر مديريت اقتصادي و تلاش آشكار سخنرانان پايداري براي قرار دادن مشكلات اساسي مردم در حاشيه بحث‌هاي سياسي، سخنان كلي و بحث‌هاي نظري بود.نگاهي به رويكرد جريان انحرافي نيز نشان‌دهنده رويكردي مشابه است، به‌گونه‌اي كه اين جريان به جاي نشستن بر صندلي پاسخگويي در ماه‌هاي آخر فعاليت خود، در حال طرح بحث‌هاي انتخاباتي و جنجالي با هدف تحت الشعاع قرار دادن موضوعات صاحب اولويت براي مردم است.به نظر مي‌رسد جريان انحرافي و پايداري موفقيت و پيروزي سياسي خود را تنها در سايه بحث‌هاي جنجالي و سياست زده كردن هرچه بيشتر فضاي انتخاباتي ديده و مي‌كوشند تا زمين بازي انتخابات را در اين حوزه ترسيم كنند.از سوي ديگر وجه مشخص ديگر موضع‌گيري‌هاي تيم پايداري در هفته‌هاي اخير و نشست روز پنج‌شنبه،حمله به نيروهاي اصولگرا و اصل جريان وحدت اصولگريان در ذيل سخناني به ظاهر اصولگرايانه بوده است؛ همان رويكردي كه رسانه‌هاي جريان انحرافي نيز تلاش كردند تا آن‌را تخريب كنند.بر كسي پوشيده نيست كه جريان پايداري طي دو سال گذشته و از هنگام آغاز جدي‌تر فعاليت‌هاي سياسي، تخريب نيروهاي اصولگراي داراي وجه مردمي و نيز ممانعت از وحدت نيروهاي اصولگرا در مقابل خود را در دستور كار قرار داده است.در همين راستا صادق محصولي با تكرار ادعاهاي قبلي درخصوص جريان وحدت در انتخابات مجلس نهم پرداخته و تلاش كرده تا رويكرد وحدت شكنانه تيم خود را در اين انتخابات در ذيل ولايت پذيري اين جريان توجيه و زمينه را براي خيز بلند پايداري‌ها براي وحدت شكني در جريان انتخابات آتي رياست‌جمهوري فراهم آورد.تحليلگران معتقدند كه در ماه‌هاي آتي و همزمان با نزديك شدن به انتخابات بايد در انتظار آشكار شدن بيشتر همسويي‌هاي اين دو جريان بود.

 

اعتراض شركت‌كنندگان به پايداري

 

سكوت جبهه پايداري در مقابل مشكلات معيشتي مردم و همچنين عدم تقبيح اقدامات جريان انحرافي در جلسه استيضاح وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي آنقدر واضح و مبرهن بود كه اين موضوع از سوي بخشي از شركت‌كنندگان همايش، مورد اعتراض قرار گرفت. بر اساس آنچه خبرگزاري مهر از حاشيه‌هاي اين همايش منتشر كرد، «چند نفر از جوانان حزب اللهي بعد از اتمام سخنراني لنكراني نسبت به عدم موضع‌گيري شفاف وي و برخي اعضاي جبهه پايداري نسبت به اقدامات و اظهارات اخير رئيس‌جمهوري و گراني‌ها اعتراض كردند.» جالب آنكه كامران باقري لنكراني در واكنش به جوانان حزب‌اللهي شركت‌كننده در همايش گفت: «ما نمي‌توانيم يقه رئيس‌جمهور را بگيريم.» هر چند سخنگوي پايداري توانسته بود در واكنش به اعتراض جوانان حزب‌اللهي شركت‌كننده در همايش از توضيح درباره رويكرد دوگانه اين جبهه مقابل جبهه انحرافي شانه خالي كند،‌اما در جمع خبرنگاران بار ديگر با سوالي در اين خصوص مواجه شد. لنكراني در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي پرسيد «موضع صريح خود را در مقابل بي‌اخلاقي اخير رئيس‌جمهوري و اظهارات وي بيان كنيد.» حتي لفظا اقدام جريان انحرافي در جلسه استيضاح وزير كار را مورد انتقاد قرار نداد و گفت: انتقادات به هر سه قوه وارد است كه اميدواريم كه با توجه به تاكيدات رهبري و حضور مخلصانه مردم در راهپيمايي 22 بهمن، مسئولان دين خود را به مردم با همدلي بيشتر ادا كند.تلاش باقري لنكراني براي تطهير جريان انحرافي در حالي است كه او پيش‌تر تلاش كرده بود به جاي «واژه انحرافي» از واژه «حاشيه ساز» استفاده كند. وزير بهداشت اسبق دولت آذرماه امسال در ميان جمعي از حاميان پايداري در شيراز در تطهير جريان انحرافي گفته بود: «من قائل به جريان انحرافي نيستم، چراكه اين جريان زماني وجود دارد كه پشت آن فكر، انديشه، اصول و جنبش مردمي باشد و بهتر است نام «گروه حاشيه‌ساز دولت» را به كار ببريم.» وي همچنين گفته بود: «اين را قبول ندارم كه احمدي‌نژاد الان معضل نظام است.» باقري لنكراني معتقد بود«احمدي‌نژاد واقعيتي در تاريخ ايران است و طرفداراني دارد.» همزمان با اين اظهارات، كارشناسان پيش‌بيني كرده بودند كه تغيير عنوان «انحرافي» به «حاشيه ساز» راهكاري براي عبور دادن اين «جريان» يا «گروه» از بحراني است كه هم‌‌اكنون در جامعه با آن دست به‌گريبان هستند. چنانچه مواضع وزير بهداشت سابق دولت احمدي‌نژاد در كنار مواضع غير رسمي جبهه پايداري قرار داده شود به خوبي نشان مي‌دهد كه موضع رسمي پايداري نسبت به جريان دولت تغيير كرده است.

مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان ملت در واكنش به اظهارات سخنرانان همايش جبهه پايداري بخصوص اظهارات صادق محصولي واكنش تندي داشته و صراحتا در گفت و گوهاي جداگانه با خبرگزا ري خانه ملت سخنان وي را محكوم كردند كه در جدول ذيل اهم آن بيان شده است.

 

ترك همايش هنگام سخنراني

 

حاشيه جالب توجه ديگر اين همايش ترك سالن توسط بخشي از شركت‌كنندگان هنگام سخنراني لنكراني بود. بر اساس خبري كه مهر منتشر كرد، بعد از اتمام سخنراني آيت‌الله علم‌الهدي شركت‌كنندگان در حال ترك سالن بودند كه مجري اعلام كرد: «هنوز برنامه تمام نشده و دكتر لنكراني هم سخنراني خواهند كرد.» با اين حال تعدادي از سالن خارج شدند.سكوت پايداري در برابر حرمت شكني روز 22 بهمن قم در حالي صورت مي‌گيرد كه آيت‌الله علم‌الهدي در حاشيه همايش اين جبهه صراحتا اتفاقات مراسم 22 بهمن قم را محكوم كرد و به خبرنگاران گفت: اتفاقات قم را قبول ندارم؛ چراكه روز 22 بهمن براي ما نويدبخش وحدت و انسجام ملي است و هر حركتي كه اين انسجام را زير سوال ببرد، درست نيست.از ديگر حاشيه‌هاي اين مراسم، امتناع غلامعلي حداد عادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس از حضور دراين همايش به رغم دعوت براي حضور در همايش بود. البته فريد حداد عادل فرزند رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در حاشيه اين همايش درباره علت عدم حضور پدرش به خبرنگاران گفت: قرار بود پدرم در اين نشست بيايند ولي به دليل مريضي مادر بزرگم ايشان عذرخواهي كردند.

 

غيبت فتاح و جليلي در همايش انتخاباتي جبهه پايداري

 آيا جبهه پايداري شانسي براي پيروزي دارد؟ 

 

 

 همايش انتخاباتي جبهه پايداري، به مکاني براي انتقاد و اعتراض به عملکرد 34 سال گذشته دولت‌ها در جمهوري اسلامي تبديل شد؛ هرچند که اظهارات کامران باقري‌لنکراني عضو سرشناس جبهه پايداري در مورد اصلاح‌طلبان هم جالب توجه است.

 

به گزارش پايگاه خبري فريادگر، همايش جبهه پايداري، روز پنجشنبه با سخنراني چهره‌هاي سرشناس اين جبهه، صادق محصولي، کامران باقري‌لنکراني و حجت‌الاسلام آقاتهراني برگزار شد و آيت‌الله علم‌الهدي امام جمعه مشهد نيز به عنوان سخنران اصلي مراسم، عليه جرياني که قرار است به زعم او« با آرم امام زمان به صحنه بيايند» سخن گفت. اما دو نکته جالب توجه در اين همايش وجود داشت. اول اينکه وزرا و اعضاي سابق کابينه احمدي‌نژاد عليه عملکرد گذشته دولت و فعاليت‌هاي انتخاباتي آن موضع‌گيري کردند و دوم اينکه آنها عملکرد مجموع دولت‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي را زير سوال بردند.

صادق محصولي، مرد ثروتمند دولت احمدي‌نژاد که به مرور زمان از او فاصله گرفت و جبهه پايداري با پشتوانه مالي او ايجاد شد، از 34 سال فتنه و انحراف در دولت‌هاي گذشته، از دولت موقت تا دولت‌هاي سازندگي، اصلاحات و دولت احمدي‌نژاد انتقاد کرد. اين موضوع که محور کل همايش بود توسط ساير سخنرانان هم مطرح شد.

 

غيبت فتاح و جليلي

 

دو عضو برجسته جبهه پايداري، پرويز فتاح و سعيد جليلي، در اين همايش غايب بودند. جليلي که تبليغات غيررسمي انتخاباتي خود را از طريق کمپين‌هاي مختلف آغاز کرده شايد به دليل مسووليت خود در شوراي عالي امنيت ملي در همايش حضور نيافت اما غيبت پرويز فتاح وزير سابق دولت احمدي‌نژاد، مي‌تواند به دليل اجماع اعضاي جبهه پايداري روي گزينه‌هاي ديگري غير از فتاح براي انتخابات آتي رياست جمهوري باشد. هم‌اکنون سعيد جليلي، گزينه اصلي جبهه پايداري براي انتخابات آتي محسوب مي‌شود اما اين احتمال وجود دارد که افرادي همچون باقري‌لنکراني و محصولي نيز گزينه‌هاي کانديداتوري در اين جبهه باشند. در اين ميان به نظر مي‌رسد حداد عادل که به ائتلاف 1+2 پيوسته، ديگر در جبهه پايداري شانسي براي کانديداتوري نداشته باشد هر چند که فرزند او در اين همايش حضور يافته بود.

 

گزينه نهايي کيست؟

 

مهمترين گزينه جبهه پايداري براي کانديداتوري، سعيد جليلي است. جبهه پايداري به دنبال چهره‌اي همچون محمود احمدي‌نژاد است که از نظر سادگي مشابه او باشد اما از آنچه که آنها به عنوان ضعف احمدي‌نژاد ياد مي‌کنند، يعني جريان انحرافي، جدا باشد. به همين دليل يکي از شعارهاي انتخاباتي حاميان جليلي در جبهه پايداري را،«جليلي همان احمدي‌نژاد منهاي جريان انحرافي است» مي‌دانند. اما اين احتمال وجود دارد که جليلي به دليل مشغوليت در شوراي عالي امنيت ملي و مذاکرات هسته‌اي که مذاکرات چندان موفقي هم نبوده و نيز به دليل عدم ارتباط نزديک با توده‌هاي مردم که به دليل مسووليت او در حوزه ديپلماسي است، فرد ديگري کانديداي نهايي جبهه پايداري باشد. فتاح و حداد عادل را بايد از اين امر مستثني دانست. صادق محصولي هم به دليل سوابق مبهم مالي که پيش از اين در زمان دولت نهم و هنگام معرفي به عنوان وزير پيشنهادي نفت به مجلس براي او دردسرساز شده بود بعيد است بتواند از فيلتر شوراي نگهبان عبور کند. بنابراين تنها گزينه جبهه پايداري پس از جليلي، کامران باقري‌لنکراني است که پتانسيل بيشتري براي جلب آراي عمومي دارد؛ هرچند که هنوز اعضاي جبهه پايداري روي گزينه نهايي به نظر قطعي نرسيده‌اند.

 

لنکراني و اصلاح‌طلبان

 

کامران باقري‌لنکراني در همايش جبهه پايداري گفته که اصلا‌ح‌طلبان ظرفيتي براي آمدن به عرصه انتخابات ندارند. وي در پاسخ به اين پرسش که اگر احتمال حضور اصلاح‌طلبان وجود داشته‌ باشد شما باز هم فکري در اين رابطه نکرده‌ايد گفت: ما احتمالات محال را بررسي نمي‌کنيم و با واقعيات زندگي مي‌کنيم. اين سخن لنکراني نشان مي‌دهد که جبهه پايداري، رقيب اصلي خود در انتخابات را جريان حامي دولت مي‌داند.

اما او که پيش از اين توسط احمدي‌نژاد مفتخر به لقب هلو شده بوده در شرايطي اين سخن را مطرح مي‌کند که اصلاح‌طلبان حضوري جدي در عرصه انتخابات خواهند داشت. در عين حال اغلب فعالان سياسي، معتقدند، جبهه پايداري با جدا کردن جريان انحرافي از دولت، نمي‌تواند اقبال عمومي را به خود جلب کند چرا که اغلب اعضاي جبهه پايداري در دولت احمدي‌نژاد، امتحان خود را پس داده‌اند.

همچنين آنها حرف تازه‌اي براي مطرح کردن ندارند و نمي‌توان صرفا با مخالفت با دولت‌هاي قبل، راي مردم را جلب کرد.

 

 

کارت زرد رئیس جمهور به شورای نگهبان درباره مشائی

 

بخش داخلی الف، 28 بهمن 91

 

تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۷

 

هفته گذشته احمدی نژاد طی نامه ای مشترک به دو وزیر بهداشت و کشور با اشاره به انتخابات پیش روی نظام پزشکی کشور و رد صلاحیت برخی از نامزد ها نوشت: "چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است."

در میان رد صلاحیت شده ها تعدادی از اصلاح طلبان و یاران نزدیک دولت دیده می شوند. یکی از افراد نزدیک دولت که صلاحیت وی رد شده است پیش از این نیز تلاش شده بود با لابی های گسترده تائید صلاحیت بگیرد.

اما ماجرا چیست؟ آیا واقعا انتخابات نظام پزشکی و سلامت برگزاری آن رئیس جمهور را نگران کرده است؟ غرض نیت خوانی نیست و چه بسا اینگونه باشد. اما آنچه که بی تردید از این اقدام رئیس جمهور استنباط می شود پیام مستقیم و غیرمستقیم احمدی نژاد به شورای نگهبان و دیگر نهادهای ناظر و برگزارکننده انتخابات است که درصورت رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر دولت، رئیس جمهور انتخابات آینده را برگزار نخواهد کرد و یا آن را به تعویق می اندازد.

احمدی نژاد در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که کمتر کسی فکر می کرد وی از این تریبون و مراسم ملی نیز برای تبلیغات انتخاباتی بهره برداری کند تصریح کرد:" همه سلیقه‌ها بیایند و کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته‌بینی تصور نکنند که می‌توانند جای مردم تصمیم بگیرند."

وی که سخنرانی خود را با شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" پایان داد تلویحا مدعی شد که برخی می خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند. این سخنان رئیس جمهور را باید در کنار اخبار انتخاباتی دولتی ها و اظهارات نزدیکان رئیس جمهور دید.

حسب شواهد موجود و اخبار، کاندیدای مدنظر رئیس جمهور اسفندیار رحیم مشائی است. این درحالی است که همه شواهد گویای ان است که شورای نگهبان مشائی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری تائید صلاحیت نخواهد کرد. چندی پیش پدر داماد رئیس جمهور اینطور خبر داد که آیت الله جنتی به احمدی نژاد اعلام کرده است که حسب اسناد متقن مشائی رد صلاحیت خواهد شد.

در همین رابطه خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک عضو شورای نگهبان نوشت که اخیراً یکی از نزدیکان مشایی یا یکی از اعضای موثر شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت مشایی گفت وگویی داشته که این عضو شورای نگهبان گفته است: مشایی اگر نامزد شود رد صلاحیت می شود؛ اسناد لازمه برای رد صلاحیت وی موجود است که در موقع خودش اعلام می کنیم.

به این ترتیب یارغار رئیس جمهور در انتخابات پیش رو بلاتریدد ردصلاحیت می شود و البته غیر از این نیز انتظاری نمی رود. در شرایطی که نظام، معاون اولی مشائی را به سبب عملکرد وی به صلاح کشور نمی بیند، طبیعی است که برای ریاست جمهوری نیز به طریق اولی نباید نظر مساعد نشان دهد.

اما رئیس جمهور چکار می کند؟ احمدی نژاد با حرکت نمادین مربوط به انتخابات نظام پزشکی رسماً اعلام کرده است که در صورت ردصلاحیت مشائی انتخابات را برگزار نمی کند. جز این عمل کند بدون تردید صداقت امروز وی نیز زیر سوال می رود. احمدی نژاد با این نامه سرگشاده برای دفاع از کاندیداهای اصلاح طلب و جریان انحرافی، صریحاً به شورای نگهبان و دیگر نهادهای مسوول کارت زرد اخطار نشان داده است. از این رو لازم است نهادهای امنیتی و مسئولین ارشد نظام از امروز خود را برای فتنه جدید آماده کنند. شاید فتنه آینده برای گرفتن حکم حکومتی باشد هرچند دهها خدعه و نیرنگ و فتنه بدتر از این برای بدعت گزاری و تحت فشار قرار دادن نظام راه به جائی نبرده و ناکام ماده است. انشاالله فتنه گذاران ۹۲ نیز با رای مردم در تاریخ بی حیثیت خواهند شد.

 

بالانس در ميدان براي باقي ماندن در قدرت     

نويسنده : ميرزابابامطهري‌نژاد  

روزنامه مردم سالاری 28 بهمن 1391

 روزگار غريبي است، آنگاه که در قدرت ماندن اصل مي‌شود و همه چيز و همه کس و همه کارها در خدمت ماندن در قدرت قرار مي‌گيرد. سي‌وچهار سال پيش آن مرد بزرگ خميني کبير(ره) که اين روزها به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب بايد يادش را و مقامش را و مرامش را گرامي داشت، عکس اين معنا را برايمان به ارمغان آورد. او فرياد مي‌زد که خدمت به مردم و ارتقاي کشور اصل است و قدرت اگر به چنين کاري آيد نيکوست و پسنديده، در غير اينصورت بلاست و نکوهيده. آنچه که خط امام مي‌خوانيمش بايد جلوه‌اي باشد از چنين نگاهي و نگرشي. در مکتب امام، آنان که مامور تنظيم و تدوين و نگارش قانون اساسي شدند به اين مي‌انديشيدند که چه کنيم تا در قدرت ماندن، اصل نشود؟«باند» درست نشود، «باند» قدرت، «باند» ثروت، «باند» محبوبيت و... ريشه‌کن شود. در آسيب شناسي قدرت در مقابل حقوق و حق حاکم، حقوق و حق ملت و مردم را منظور کردند. رابطه ميان نهادهاي سياسي و نيروهاي اجتماعي را آنچنان تعريف کردند که اشتراک سياسي در بالاترين سطح در جامعه متبلور شود. تکثر و تنوع نيروهاي اجتماعي را با هدف نوسازي جامعه به رسميت شناختند. احزاب را و نهادهاي مدني را در قلب قانون جاي دادند، نه به اين علت که با جوامع مدرن نوعي همگوني شکلي را بنمايانند، بلکه به اين علت که فعالان سياسي با تعلقشان به نهادهاي سياسي گوناگون، نيروهاي اجتماعي را جهت دهند و نوعي نظارت همگاني نهادينه شود. آنان خوب فهميده بودند که اگر احزاب نباشند، اگر نهادهاي مدني شکل نگيرند، «باند» درست مي‌شود و «باند» براي محبوبيت، مطالبات اضافي ايجاد مي‌کند و قول کارهاي نشدني را مي‌دهد، به جاي اهميت يافتن ارتقاي کشور، در قدرت باقي ماندن «باند» اصل مي‌شود. آنان فهميده بودند که اگر نمايندگان مجلس، روساي جمهور محصول يک کار سياسي حزبي نباشند، انسجام ندارند و برنامه، معنا و مفهوم پيدا نمي‌کند.  آنان بر بام تجربه جهان نشسته بودند و فهميده بودند که «باند»‌ها سياست روشن ندارند، مسووليت نمي‌پذيرند و به استمرار سياست‌ها توجه ندارند؛ «باند»‌ها تلاش دارند خودشان را در ميدان بالانس کنند تا در قدرت باقي بمانند. «باند»‌ها بر امواج احساسات سوار مي‌شوند، نه براي ارتقاي کشور و خدمت به مردم، که براي حفظ قدرت خود. ياد و نام امام(ره) بلندباد که براي نجات کشور و انقلاب از خطر «باند»‌ها با سرعت نهادمندي جامعه و شکل‌گيري اداره جامعه با قانون را نشانه گرفت و در زماني کمتر از يکسال، قانون اساسي، انتخابات و اداره کشور براساس يک ميثاق ملي را هدايت کرد و همه را به حرکت در چارچوب قانون ملزم ساخت. در يک نگاه کارشناسي و آسيب‌شناسانه، کاستي‌ها و کمبودها، ضعف و ناتواني‌ها، در بي‌توجهي به قانون، به ويژه قانون اساسي و عملکردهاي باندي قابل ارزيابي و شناسائي است. در آستانه يازدهمين انتخابات رياست جمهوري، بيش از گذشته بايد هوشيار بود. احزاب و جناح‌هاي سياسي بايد برنامه ارائه کنند. انتخابات برنامه محور راه حل برون رفت از مشکلات است، رئيس جمهور آينده بايد حاصل برنامه احزاب و جناح‌ها باشد، نه حاصل بي‌برنامگي و دعواهاي باندي، که اگر چنين شد، هم به آرمان‌هاي امام و انقلاب پشت کرده‌ايم و همه ارتقاي کشور را از دست داده‌ايم. بايد هوشيار بود که «باند»‌هاي قدرت براي ماندن در قدرت در ميدان‌هاي اجتماعي خود را بالانس مي‌کنند، يک روز در مجلس حادثه مي‌آفرينند و يک روز در راهپيمايي قم و يک روز در تخصيص بي‌برنامه يارانه يا نوسانات بي‌دليل بازارها و برهم زدن اجتماعات آرام و آگاهي بخش که طبيعت فعاليت در دوران انتخابات است و... حاشيه سازي‌هاي دروغين و طراحي توطئه‌هاي مبتني بر وهم و خيال و برهم زدن آرامش رواني جامعه و گسترش زماني و مکاني گرفتاري و کمبود براي مردم و براي توليد و صنعت و تجارت و فرهنگ و رسانه و... همه‌وهمه بالانس «باند»‌هاي قدرت است براي ماندن در قدرت که اگر موفق شوند، بايد منتظر روزهاي سختي بود که انشاءالله چنين مباد. در شرايطي از اين نوع، وظيفه احزاب و نهادهاي مدني و رسانه‌ها بسي سنگين است که استوار و با برنامه ميدان را به جريان‌هاي باندي واگذار نکنند و براي خدمت به مردم هر زحمتي و مشقتي را تحمل کنند.

 

 

نماينده خامنه ای:فعاليت سياسی جزء وظايف سپاه است/مواضع سپاه را دو نفر تعيين ميکند:خامنه ای و من به عنوان نماينده او

کلمه

نماينده رهبری در سپاه: ورود سپاه به سياست به معنی دخالت نيست/ فعاليت سياسی جزء وظايف سپاه است

کلمه گروه سياسی: در حالی که مداخله سپاه در امور سياسی مورد انتقاد جدی دلسوزان نظام می باشد و آن را نقض صريح دستورات بنيانگذار جمهوری اسلامی می دانند، نماينده رهبری در سپاه پس از آنکه خبراز مهندسی معقول و منطقی در انتخابات داد، مدعی شد که فعاليت سياسی جزء وظايف سپاه است.

وی مدعی است که شناساندن جريان‌های سياسی و آگاه‌سازی پاسداران جزو وظايف حوزه نمايندگی است و همانطور که يک پاسدار نمی تواند در ميدان نبرد، بدون شناسايی به خط بزند، پاسداری از انقلاب هم همينطور است. شما بايد جريان‌ها، گروه‌ها، گرايشات و‌ انحرافات را بشناسيد که بتوانيد در برابر آنها موضع درست گرفته و در مواقع حساس بتوانيد از انقلاب پاسداری کنيد.

نماينده ولی فقيه در سپاه بدون اشاره به تاکيدات امام به عدم دخالت سپاه در سياست، ادامه داد: همه فعاليت‌های سياسی برای سپاه ممنوع نيست، بلکه اينها جزء وظايف يک نهادی است که بايد در عرصه‌های مختلف حضور پيدا کند.

امام خمينی در سال شصت به دنبال مداخله و اظهار نظر گروهی از سپاهيان در مورد انتخابات مجلس گفته بود: ”به شما چه ربطی دارد که در مجلس چه مي‌گذرد در امر انتخابات. باز هم به من اطلاع دادند که بين سپاهی ها باز هم صحبت هست، خوب، انتخابات در محل خودش دارد مي‌شود، جريانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پيدا کنند، برای سپاه جايز نيست اين، برای ارتش جايز نيست.“

مساله مداخله سپاه پاسداران در انتخابات طی سال های گذشته يکی از چالش های اساسی دلسوزان انقلاب اسلامی بوده است. اولين بار اصلاح طلبانی که با رد صلاحيت از عرصه انتخابات مجلس هفتم حذف شدند، نسبت به شکل گيری يک حزب پادگانی در کشور هشدار دادند.

کمی پس از آن هم مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری نهم از مساله دخالت سپاه در آن انتخابات به شدت انتقاد کرد و از سمت های خود استعفا داد.

مهدی کروبی پيش از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ گفته بود: ”با آمدن اين دولت (احمدي‌نژاد) سپاه، تمام منابع اقتصادی کشور را در دست گرفته و حاضر نيست تن به انتخابات بدهد و از آن‌همه ثروت بگذرد. اين‌که مردم کسی را انتخاب کنند و او بخواهد بر سپاه نظارت کند که جلوی دخالت او در سياست را بگيرد و بر آنچه که دست سپاه است نظارت داشته باشد و يا حساب‌رسی کند؟ اينها نمي‌گذارند؛ واقعا کار خيلی سخت شده است و نمي‌بايست مي‌گذاشتند کار به اين‌جا برسد.“

پس از آن بود که در انتخابات مهندسی شده رياست جمهوری سال ۸۸ سپاه با مداخله مستقيم خود بستری برای پيروزی احمدی نژاد ايجاد کرد. مساله ای که بعدها از سوی سردار مشفق بطور علنی مطرح شد و شکايت هفت زندانی سياسی از اين سردار سپاه را در پی داشت.

بهزاد نبوي، مصطفی تاج زاده و فيض الله عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي، محسن ميردامادی دبيرکل جبهه مشارکت، محسن امين زاده، عبدالله رمضان زاده و محسن صفايی فراهانی ديگر اعضای جبهه مشارکت هستند که با استناد به بخش هايی از سخنان سردار مشفق، در شکايتی که تسليم قوه قضاييه شده است، تصريح کرده اند که اين سخنان ”صريحا پرده از روی مداخلات غيرقانونی اين گروه نظامی و اطلاعاتی در جهت پيروز کردن آقای احمدی نژاد در انتخابات دور دهم و جلوگيری از پيروزی نامزدهای ديگر بر می دارد.“

فعالان اصلاح طلب که به جرم اقدام عليه امنيت ملی پس از انتخابات مهندسی شده رياست جمهوری بازداشت و زندانی شدند، در نامه خود هشدار داده اند که به دليل فعاليت اين جريان مداخله گر نسبت به ”استقلال ملي، تماميت ارضی کشور، آزادی ها و حقوق شهروندي، بنيان های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی“ نگران هستند.

اما تا امروز نه تنها به شکايت اين فعالان سياسی رسيدگی نشده، بلکه اين شکايت به تشديد فشارها و محدوديت ها برای آنان و خانواده هايشان نيز منجر شده است.

اينک و در حالی که چندی پيش علی مطهری هم نسبت به مداخله سپاه در امور سياسی هشدار داد، نماينده ولی فقيه در سپاه می گويد که با تفاوت قائل شدن ميان موضع‌گيری سياسي، ‌فعاليت سياسی و دخالت سياسي، ادعا کرد: هر نوع فعاليت و موضع‌گيری سياسی ممنوع نيست. بنده به عنوان نماينده ولی فقيه بايد موضع‌گيری سياسی داشته باشم. ما در دسته‌بندي‌های احزاب و تشکل‌ها و اختلافات آنها با هم ورود پيدا نمي‌کنيم اما در تقابل بين حق و باطل و قرار گرفتن جريان و گروهی در برابر نظام نمي‌توانيم بي‌تفاوت باشيم.

وی که با فارس گفت و گو می کرد، اظهار داشت که مواضع رسمی و اصول اصلی سپاه پاسداران را دو نفر تبيين مي‌کنند: فرمانده کل و نماينده ولی فقيه در سپاه.

علی سعيدی نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با يادآوری در پيش بودن انتخابات، گفت: يکی از موضوعاتی که ضد انقلاب و دشمن سعی مي‌کند مردم را بر روی آن حساس بکند، بحث ورود سپاه است.

وی با بيان اينکه آنها اينگونه القا مي‌کنند که سپاه حق ورود به مسائل سياسی را ندارد، ادعا کرد: علی رغم القائات آنها، سپاه بايد با توجه به شرايطي، در برخی مسائل ورود پيدا کند ولی آنچه برای سپاه ممنوع است، ورود در دسته‌بندي‌ها و حزب‌بازي‌هاست.

نماينده ولی فقيه در سپاه در پاسخ به اين سوال که سپاه تا کجا مي‌تواند وارد مسائل سياسی بشود و اين مرزی که جلوی سپاه را مي‌گيرد، کجاست، گفت: برای پاسخ به اين سوال بايد قدری موضوع را تبيين کنيم. اولين مساله دانش سياسی است، قطعاً هيچ کس مخالف نيست که پاسداران از دانش سياسی بالايی برخوردار باشند. دوم بينش سياسی است که نمي‌توان پذيرفت يک پاسداری که حافظ انقلاب است بينش سياسی قوي‌ای نداشته باشد.

سعيدی مسئله سوم را گرايش سياسی دانست و با بيان اينکه هيچ انسانی بدون گرايش سياسی نيست، افزود: حال مگر مي‌شود بدون شناخت جريان‌ها و دسته‌بندي‌های سياسی در جامعه، پاسداران را به عالي‌ترين بينش سياسی رساند؟

وی ادامه داد: ما صحنه‌های پيش رو را به پاسداران ارائه مي‌کنيم چراکه در جامعه ما انديشه‌های متفاوتی وجود دارد. از انديشه‌های الحادی تا گرايشات مخالف، معاند و تا جريان‌هايی که صددرصد با آرمان‌های امام و رهبری همراهی دارند.

* شناسايی ۱۵ جريان و تشکل سياسی توسط سپاه

نماينده ولی فقيه در سپاه افزود: شناسايی و شناساندن اين دسته‌بندي‌ها و جريانات برای پاسداران، زمينه گرايش سياسی صحيح را فراهم مي‌کند. لذا يکی از کارهايی که ما در حوزه نمايندگی ولي‌فقيه در سپاه انجام داديم، شناسايی ۱۵ جريان و تشکل سياسی مطرح بود که هفت کتاب نيز در اين خصوص چاپ شده است.

سعيدی خاطرنشان کرد: بر همين اساس، با تکيه بر اساسنامه و مرامنامه احزاب و دبيران و شورای مرکزی آنها، ۱۵ جريان را مورد کنکاش قرار داديم که از جمله آنها جامعه روحانيت،‌ مجمع روحانيون، حزب موتلفه، حزب کارگزاران، سازمان مجاهدين خلق و حزب مشارکت است که در ۷ نسخه کتاب در حدود هر کدام ۴۰۰ صفحه چاپ شده تا بتوانيم مواضع، عملکرد و رفتار يک حزب را در طول ۵۰ سال اخير به پاسداران و بسيجيان بشناسانيم.

 

* ورود سپاه به سياست به معنی دخالت نيست

 

نماينده ولی فقيه در سپاه همچنين اظهار داشت: اگر ما جنگ را به سه قسمت سخت، نيمه سخت و نرم تقسيم کنيم، امروز انقلاب اسلامی در هر سه زمينه تهديد مي‌شود و سپاه بايد در اين سه عرصه حضور پيدا کرده و بداند که جايگاهش در در مقابله با جنگ نرم کجاست و چگونه و با چه شعار و چه هدفی بايد وارد آن شود.

سعيدی با ای اينها با اين ادعا که اينها دخالت سياسی نيست، گفت: اگر يک گروهی در برابر انقلاب ايستاد و برخلاف شعارهای امام موضع‌گيری کرد، آيا سپاه نبايد موضع‌گيری کند؟

اين در حالی است که اصل مداخله سپاه در سياست توسط امام مردود اعلام شده است.

سعيدی مجله ”پيام انقلاب“ و ”سايت سپاه نيوز“ را تريبون مکتوب ومرجع رسمی انتشار اخبار و مواضع سپاه عنوان کرد و گفت: نماينده ولی فقيه و فرمانده کل سپاه بايد برای هدايت مخاطب، در مواقع مختلف نسبت به جريان‌های سياسی موضع‌گيری کنند.

 

* مرز «دخالت تکليفی» و «دخالت ممنوعه» در سپاه مشخص است

 

سعيدی با بيان اينکه مرز «دخالت تکليفی» و «دخالت ممنوعه» مشخص و روشن است، افزود: در مسئله ای مثل فتنه ۸۸ پاسداران بر اساس ماموريت قانونی خود در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن وظيفه ايستادگی در برابر فتنه را دارد و اين ايستادگی بايد هم قبل از فتنه، هم حين آن و هم بعد از آن بايد باشد.

وی ادامه داد: ارتش حافظ مرزها و استقلال کشور است،‌ اما سپاه و بسيج بايد حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی باشد. انقلاب يک موجود زنده و در حال حرکت است و همين حرکت، متغيرهايی نيز دارد.

 

به رغم ادعاهای نماينده رهبری در سپاه در مورد ماهيت مداخله سياسی سپاه، سيدحسن خمينی ، نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی معتقد است: ”يکی از بزرگ‌ترين معيارهايی که مي‌‌توان گفت جامعه از راه امام خارج شده است يا نه، حضور نظاميان در عرصه سياست است. کسانی که مدعي‌اند که به امام وفادارند، بايد نسبت به دستور صريح امام با تمام وجود حساسيت نشان دهند. اگر اين‌گونه نباشد، يا دروغ مي‌‌گويند يا دچار تناقض‌اند.“

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©