Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ برابر با  ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲  برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳
واکنش ها به توافق هسته ای در میان کاربران فیسبوک

 

واکنش ها به توافق هسته ای در میان کاربران فیسبوک

 

سایت خبری راه کارگر ـ توافقات هسته ای میان جمهوری اسلامی و قدرت های خارجی، واکنش های گسترده ای به دنبال داشته است. در رسانه های همگانی، در روزنامه ها و در شبکه های اجتماعی. شبکه فیسبوک هم جائی است که بسیاری از کاربران نظرات خود پیرامون این مذاکرات و ارزیابی از آن را نوشته اند. روشن است که طیف های گوناگون با ارزیابی های گوناگون در این رابطه نظر داده اند. هر کس از زاویه ای به موضوع نزدیک شده است. نکته جالب این واکنش ها در آن است که برخی از نیروهای اپوزیسیون ، این توافق نامه را «ترکمن چای» دیگر می نامند. از نظر این بخش از اپوزیسیون، گوئیا مسئله هسته ای همانند طرفداران رژیم به «حق مسلم مردم ایران» تبدیل شده است. در صورتی که باید به یاد داشته باشیم که مسئله ی هسته ای در ایران اولآ ـ بدون نظر مردم و پنهان از آن ها راه اندازی شده و اساسآ منافع مردم کشور در آن جائی نداشته است. ثانیآ ـ این پروژه ماجراجویانه و عبث، در کشوری که بر دریای نفت و گاز قرار دارد و امکانات گسترده ای برای استفاده از انرژی های بادوام و پاک دارد، تاکنون به قیمت یک صد میلیارد دلار تمام شده و اگر صدها میلیارد دلار هزینه های تحریم را نیز بر آن اضافه کنیم، ابعاد وحشتناک هزینه های بی حاصل آن چندین وچند برابر خواهد شد. ثالثآ ـ حتی اگر تمامی این پروژه بطور کامل نیز متوقف می شد، هیچ ضرری متوجه مردم ایران که زیر بار تحریم های ویرانگر امپریالیستی و سایه جنگی خانمانسوز قرار دارند، نمی کرد. رابعآ ـ این پروژه ماجراجویانه، بهانه ای شده است برای نئوکان های جنگ طلب آمریکائی، نژاد پرستان متجاوز اسرائیلی، شیوخ مرتجع عرب و چلبی های وطنی طرفدار «دخالت های بشردوستانه». کنار کشیدن از این پروژه و یا بخشی از آن به نفع مردم ایران است زیرا زمینه را از دست جنگ افروزان رنگارنگی که خواب سوریه ای شدن و لیبائی شدن ایران را می بینند، می گیرد. از این روست که آنهائی که داعیه حمایت از منافع مردم کشور را در سر دارند خوب است به مواضع خود با نگاهی باز بنگرند.

 

**********************

چه کسانی از توافق ژنو ناراحت شدند؟

- جنگ طلبان که درست یا غلط تکلیفشان مشخص است.

- کسانی که فرقی برایشان نمی کرد.

- کسانی که درک درست و واقعی از جنگ نداشتند.

- کسانی که بنا به تحلیلی درست یا غلط خطر جنگ را هیچ گاه جدی ندیدند و یا جدی نگرفتند.

- آنها که به عنوان جنگ طلب شناخته نمی شدند ولی در جنگ و فاجعه بهتر می توانستند حضور داشته باشند، ژست های مبارزاتی قشنگ تری می گرفتند، روی آدم های بریان متن های رمانتیک تری می نوشتند، شعارهای قشنگ تری می دادند و کلا آنها که در متن یک فاجعه ولی با فاصله ای امن جذاب تر از همیشه به نظر می رسیدند.

************************

اين هم از زبان همسايگان عربمان:

اوباما: حالا خيالت راحت شد؟ فقط چلوكباب يادت نره زنم هر روز يادآورى مى كنه

روحانى: خيالت راحت باشه ابوحسين. به محض اينكه خط هوايى تهران به آمريكا باز شه چلوكباب هم مى رسه.

******************************

کاهش هراس جنگ و تشديد تحريم

همين كه نخست وزير رژيم اشغالگر اسرائيل توافق ژنو را «اشتباه تاريخي» مي داند، براي اثبات بالا بودن اهميت اين دست آورد ديپلماتيك كافي است. بي ترديد در اين لحظات، ذره اي شباهت ميان كيفيت وجد حاكميت ايران بر باد ده كنوني و خرسندي امثال من، حول اين توافق يافت نمي شود.

جبران آن چه طي اين ٣٠ سال در پاي برنامه ي اتمي ريخته شده است نيز نسبتي با اشتياق به وجد آمدگان از اين توافق ندارد. به هر روي در اين لحظات، هراس جنگ و تشديد تحريم از سر اضطراب آلود بي نوايي اكثريت مردم ما كمتر شده است و همين كافي است تا به فال نيك اش گرفت

یاسر عزیزی

**********************

نتیجه مذاکرات دیشب در اصل , جمهوری اسلامی را خوشبختانه از رسیدن به بمبش باز نگه داشته است و نیز راهی برای ورود آسانتر دارو و بخشی از مایحتاج اولیه مردم فراهم کرده است. دیر یا زود , این رژیم مجبور است خود جوابگوی مردم خود باشد و این رویارویی است که ما به دنبالشیم . رویارویی رژیم با قدرتها هر چه زودتر تمام شود به نفع توده های زحمتکش خواهد بود. دیگر این بار نوبت به رویارویی طبقاتی خواهد بود, رویارویی آزادیخواهان و برابری طلبان در مقابل طرفدران قدرت حاکمه. یک بار دیگر در صفی واقعی اکثریت مردم یا کسانی که منافع اکثریت را نمایندگی میکنند در مقابل بخشی دیگر از جامعه و طبقات حاکمه قرار خواهند گرفت.

************************

ترکمن چای دیگر

دلم می خواست در ژنو بودم و می تونستم به عنوان خبرنگار این سوال رو از آقای ظریف بپرسم که خوب این توافقی که الان بهش رسیدین، چند سال پیش که تحریمها این قدر حجیم و شدید نشده بود هم می تونستید براحتی به دست بیارین. پس با این خسارت هنگفتی که در این چند سال به اقتصاد و وجهه بین المللی ایران و ایرانی وارد شد چطور می تونین حرف از پیروزی بزنین. به عنوان یک ایرانی خوشحالم که با گفتگو و توافق، از اینکه کشور و مردم بیشتر از این خسارت ببینن جلوگیری شد اما با کمال احترام برای زحمات کسانی که برای حصول توافق تلاش کردن، تصور می کنم این جشن و سرور مال امروزه و فردا، تاریخ با این توافقنامه هم مثل عهدنامه ترکمانچای برخورد می کنه. اون وقت هم روسها تا تبریز رو گرفتن اما بعد از عهدنامه تا پشت ارس عقب نشستن. این جوری بخوایم نگاه کنیم ترکمانچای هم موفقیت بود اما قضاوت تاریخ اینه که اگه از همون اول تو سر اونی می زدین که به خاطر دو تا زن گرجی در حرم فلان کس، حکم جهاد علیه روسیه داد و جلو جنگ رو می گرفتین، الان طبیعت زیبای قفقاز جزو جاذبه های توریستی کشور بود. ولی خوب پدران ما همیشه به ما یاد دادن که جلو ضرر رو از هر جا بگیری منفعته و از این نگاه می تونیم بگیم مذاکرات ژنو به سود ایران تمام شد.

مهرداد فرهمند

********************************

ﺗﺮﻛﻤﻨﭽﺎﻱ ﻧﻆﺎﻡ ﺑﻮﺩ و ﻧﻪ ﻣﻠﺘﺶ,

ﺑﺮﺧﻲ اﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻌﺎﻫﺪﻩ ﻧﻨﮕﻴﻦ ﺗﺮﻛﻤﻨﭽﺎﻱ و ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺭا ﺑﺎ ﺗﻮاﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﻣﻲ اﻧﮕﺎﺭﻧﺪ, ﻣﻦ اﻣﺎ ﺑﺮ اﻳﻦ ﺑﺎﻭﺭﻡ ﻛﻪ ﺗﻮاﻓﻖ ﮊﻧﻮ ﺗﺮﻛﻤﻨﭽﺎﻱ ﻧﻆﺎﻡ ﺑﻮﺩ و ﻧﻪ ﻣﻠﺘﺶ, ﺯﻳﺮا اﻧﺮﮊﻱ ﻫﺴﺘﻪ اﻱ ﻧﻪ ﻧﺎﻣﻮﺱ و ﻧﻪ ﻧﻴﺎﺯ اﻳﻦ ﻣﻠﺖ ﺑﻮﺩ. اﻣﺎ ﺑﺮاﻱ ﻧﻆﺎﻡ ﻫﻤﻪ ﻫﺴﺘﻲ اﺵ ﺑﻮﺩ. اﻟﺒﺘﻪ اﺯ ﺁﻧﺠﺎﻳﻲ ﻛﻪ اﻳﻨﺎﻥ ﺑﺮﺁﻣﺪﻩ اﺯ ﻧﻴﺴﺘﻲ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻗﺎﺩﺭﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﺩﺭ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺮاﻳﺸﺎﻥ ﻣﻬﻳﺎ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ اﺩاﻣﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﺩﻫﻨﺪ, ﺑﺎ اﻳﻦ ﻗﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻠﺖ ﻧﻴﺰ ﻣﻌﺎﻫﺪﻩ ﺳﻜﻮﺕ ﺧﻮﺩ ﺭا ﻧﺸﻜﻨﺪ. س.ﻣﻠﻜﻮﺗﻲ

******************************

چیزی که بَرایم قابلِ درک نیست

چیزی که بَرایم قابلِ درک نیست، مخالفت دگماتیک عده ای با جریانِ توافقاتِ هسته ای است! حال توافق یا عهدنامه! هر آنچه می خواهید بنامیدش، دقیقن باید چه اتفاقی روی دهد تا آن عده همیشه مخالف و به هر قیمتی مخالف، بَرای لحظه ای شیپورها را زمین گذاشته و منطقی بیاندیشند؟

حکومت اسلامی بَد است! جنایتکار و ناقض حقوق بَشر است و تردیدی در این نیست اما هَشت سال بَر باد دادن هَستی و نیستی مردمان یک کشور و بی آبرو و اعتبار ساختن شان کافی نبود تا در یابیم این انرژی وامانده هسته ای و اورانیومِ 20% جز نکبت و فلاکت برای مردم ما ارمغانی نداشته و ندارد؟

اگر دولت روحانی به توافق نمی رسید همین مخالفان باز هوچی گرایانه فریاد می زدند که دولت هیچ غلطی نکرد! حالا که به توافق رسیده اند و قرار است بخش زیادی از تحریم ها علیه ایران به تعلیق در آید، باز هم می گویند نه این چه وضعی است! توافق است یا عهدنامه ترکمنچای! به راستی به کدامین سازِ این جماعتِ ایده آل گرا و حَراف و بی عَمل باید رقصید؟

مَن به عنوان یک کنشگر خداناباور، کَمترین جایگاهی در ایران نداشته و ندارم، مخالف شدید حکومت و خواستار سرنگونی رژیم هستم، اما برای وضع معیشتی مردمان ایران و زجری که می کشند، خون دل خورده و می خورم و چنانچه هر قراردادی که به تمامیت ارضی کشورم و منافعش ضربه ای نزند، بتواند گره از کار ملت ایران باز کند، بابتش خوشحال شده و از دولت حمایت می کنم!

بارها گفته ام، باز هم تکرار می کنم که مردمی که تمامی هَم و غم شان نان شب است، فراغ بال برای پرداختن به بحث آزادی و عدالت ندارند! آزادی و انقلاب سیاسی نیاز به پیش زمینه دارد، یکی از آن پیش زمینه ها عدم نیاز و احتیاج دردآور ملتی به لقمه نان و جرعه ای آب است! حال بگویید عهدنامه ترکمانچای! بی ربط تر از برخی از از مخالفان رژیم، حزب اللهی های دو آتشه اند! اصولن ما حد وسط نداریم، یا از آنور بام می افتیم و یا از اینور بام!

_ سیروس پارسا

********************************

منفي بافي نكنيد اگر مذاكره نمي شد جنگ ديگري در منطقه روي مي داد

دوستان تاريخ تحريمها را در جهان بخوانيد از تحريم آمريكا توسط انگليس شروع مي شود تحريم فرانسه چين و ژاپن تمام با جنگ و نابودي و كشتار برداشته شده و در مراحل نخست مذاكرات هيچ امتيازي نداده اند عراق بعد از سالها بعد از جنگ و از بين رفتن ميليونها انسان تازه بخشي از تحريمهايش را برداشته اند در حال حاضر ٣١ كشور در تحريم هستند قرارداد ما در شرايط قابل تحملي است توسعه تاسيسات ممنوع است دوم اورانيم 20% را خنثي كردن ما نيازي به اين نداريم سوخت نيروگاهها ٣.٥٪ است برجهاي تحقيقاتي هم ٥٪ است پس ناراحتي براي چيست دوست داشتيد جنگ روي دهد تمام زير ساختها از دست برود و مردم بميرند تا مشكل حل شود تازه اگر هم درخواست غرب نبود اعتبار مالي نداشتيم كه توسعه بدهيم دوستان طرحهاي عمراني مملكت كمتر از ٢٠ ٪ پارسال اعتبار جذب كرده امسال بودجه اعتبارات عمراني كمتر از اينها نزديك صفر است شود بودجه عمومي ٥٠ درصد كسري دارد.

منفي بافي نكنيد اگر مذاكره نمي شد جنگ ديگري در منطقه روي مي داد حاصلش غير از سركوب بيشتر و نابودي زير ساختهاي كشور و كشتار مردم چه بود ؟ ضمن اينكه نگران هدر رفت منابع آزاد شده نباشيد دولت روحاني سياستهاي تند روانه دولت قبلي را در منطقه دنبال نمي كند خواستهاي مردم هم رشد كرده است به اين سادگي نمي توان هر بلايي را سر اين ملت فلك زده پياده كرد امروز مشكل بازنشستگان فولاد مباركه حل شد ٨٠٠كارت سوخت جعلي با طل شد صنايع پتروشيمي و خودروسازي كه نزديك به ٥ ميليون كارگر دارند قادر به توليد وصادرات خواهند بود اميدوارم مطالبات اين بخش از كارگران مورد توجه قرار گيرد كارگران پلي اكريل يك سال هست در خيابان هستند ديروز ٤ نفر از آنها را هم بازداشت كرد ه اند به اميد آزادي و رسيدگي به وضعيت نا به سامان عدم پرداخت دستمزد در اين بخش / هينطور كارگران نيشكر هفت تپه وضعيتشان انساني نيست توجه شود /

*****************************************

کنش هدفمند سیاسی موثر

مفاد تفاهم هسته یی ایران و غرب اصلا برای من موضوعیت ندارد و آن چیزی که برای من اهمیت دارد خروج فضای سیاسی از حالت اضطراری و برگشت به حالت عادی است، چرا که در حالت اصطراری امکان فساد گسترده ممکن است.پایگیری نهاد های مدنی و رسانه های مستقل سخت و دشوار ، اصلا چشم ندارم که با این تفاهم مشکلات اقتصادی حل شود که این مشکلات ریشه در مافیای قدرت و ثروت دارد و بدون رودررویی با این مافیا هیچ تغییری ممکن نیست و فلاکت توده ها همچنان درمان ناپذیر می ماند،

در حالت اضطراری است که باند های مافیایی فربه و فربه تر می شوند و در عوض جامعه مدنی لاغرتر و این تفاهم می تواند این معادله را به هم بزند و آن چیزی است که برای من حیاتی تلقی می شود و بس، کسانی که بر آنند با تکیه بر مفاد این تفاهم ثابت کنند که ایران پیروز و یا شکست خورده است لااقل در بحث در این صفحه راه به بیراه می کشند و معیارشان لااقل با معیارهای من همخوانی ندارد ، البته آنها نمی گویند بدیل وضع موجود چیست جز جنگ و تحریمهای گسترده تر ، این سکوت همه استلالهایشان را نپذیرفتنی می کند، سخن گفتن در مورد جام زهر و یافتن مقصر می تواند التیام زخمهای روان باشد ولی کنش هدفمند سیاسی موثر محسوب نمی شود ، یعنی آن چیزی که امروز به شدت به آن نیاز داریم

محمد آقازاده

************************************

من مخالف تحریم های اقتصادی و اجتماعی و علمی و سیاسی کشورم بودم

من خواهان آن بودم که جمهوری اسلامی با جامعه ی جهانی به توافق برسد و دست از لجبازی هسته ای بردارد. به دفعات هم این را نوشته ام و بیان کرده ام..

من مخالف تحریم های اقتصادی و اجتماعی و علمی و سیاسی کشورم بودم و آنرا در واقع گروگان گرفتن ملت و زیر فشار گذاشتن آنها برای اجبار دولت به تسلیم در برابر غرب می دانستم و می دانم ، و به دفعات هم این را نوشته ام و بیان کرده ام

مذاکرات دیشب و توافقی که رخ داد در واقع گام نخست در جهت رفع این هر دو معضل بود. هم به توافق رسیدن ایران با جامعه ی جهانی و هم گام موثری در رفع تحریم های ضد انسانی و ضد مردم کشورم. بی شک چنین نتیجه ای را نتیجه ی «برد_برد» می دانم و از تحققش بسیار خوشحالم. تحقق چنین مهمی را علیرغم آنکه حاکمیت جمهوری اسلامی از عوامل اصلی پدید آمدنش بود (و به دلیل اشتباهات و کله شقی هایش، میلیاردها دلار خسارت مالی و اقتصادی به کشورم و مردمم فارغ از خسارت وحشتناک روحی و روانی وارد آمده بر آنها بر اثر همین اشتباهات و یک دندگی ها) آن هم در چنین فضای وحشتناک بین المللی را از توانایی های ظریف و تیم همراهش می دانم و آنرا می ستایم. اینکه این همه خسارت بر ملت وارد آمده است، به هیچ عنوان توجیه کننده ی ادامه ی پافشاری بر همان اشتباهات گذشته نیست که عده ای خشمگنانه فریاد بر آورده اند که «ایران تسلیم شد»! نمی دانم آنها که اینرا تسلیم می خوانند منظورشان چیست! به سر عقل آمدن و گام خردمندانه برداشتن و بر ادامه خطا اصرار نکردن، اسمش تسلیم نیست! عقلانیت است!

کاش رژیم می توانست در همه مسائل مبتلابه جامعه بر سر عقل بیاید! کاش مخالفان رژیم هم می تواسنتند! کاش سیاسیون ایران بر سر عقل بیایند و اجازه دهند این کشور از این مصایبی که گرفتارش آمده است نجات یابد!

**********************************

هیچ تردیدی در این نیست که قرارداد ایران-۱+۵ ژنو از دو دیدگاه دست آورد بزرگی برای مردم ایران است:

۱- پیروزی گفتمان دیپلماتیک به جای برخورد های خصمانه و جنگ طلبانه همراه با رجز خوانی های تنش آفرین. بدیهی است نیروهای تشنج خواه در ایران، امریکا و .منطقه ( به ویژه اسراییل و عربستان سعودی) ار این پیروزی بس ناخرسندند

۲- ناگزیری جمهوری اسلامی به عقب نشینی در موضع سیاست هسته ای اش (علیرغم بزرگنمایی هایی که برای افکار عمومی در ایران می کند) که بی تردید راه

به سوی تشنج افرینی داشته و اگر ادامه یابد به مراحل بس خطرناکتر می رسد.

هزینه انزوا و تنش سیاسی بر دوش مردم ایران است. فشار تحریم های

افتصادی و زندگی در زیر ابر سیاه هراس از ناامنی و دلنگرانی از وقوع جنگی خانمان برانداز دردی است افزون بر نبود امنیت سیاسی واجتماعی و زندگی در زیر

انواع فشار ها و تحدیات حکومتی در ج.ا

بدیهی است که مردم ایران از تصویب این قرار داد خوشحال باشند و بر تقید به ان پای بفشارند.

**********************************

شرم همچنان يك احساس انقلابيست!

ديشب از آن شب ها بود؛ تا صبح بيداري و تماشا كردن اين همهمه و در نهايت ان بزم و فرو خوردن آن بغض و نفس راحتي كه خب شايد شايد تحريم ها قرار است گور بابايشان به هر دليلي كمتر شود كجا سفت شود و شل شود اصلن گل بگيرم دهنم را تا قبر عاقا عا عا عا! كم شود كم شود كم شود…. خشم! خشم از تماشاي هيبت اين همه كاسه ليس دولت، خوش رقصي براي ظريف! «صداي هورا هاها هاها هاااااي ظرييييييف! ظرييييييف! مايكككككل!مايككككل»؛ صداي كلكله كه بلند شد؛ شنيدم كه «شنوندگان عزيز، ملت شهيد پرور ايران، خرمشهر؛ شهر خون، آزاد شد»و مارش وحشت انگيز پيروزي! ديشب از آن شب ها بود عزيز؛ خواب نمي آمد؛

مثل شب عروسي پدر عبوس و مادر فولاد زره بود؛ صداي بزم در گوش آدم مي پيچد! تمام نمي شود؛ عشق تمام نمي شود؛ رنج دوست داشتن تمام نمي شود! هياهوي بازاري قداره كش ها هم تمام نشود؛ سكوت خانگي ترين خشونت ممكن است؛ و فرياد با سكوت در اين همهمه هيچ تفاوتي ندارد؛ يك جا جاي زخمش مي سوزد و جاي ديگر حجم بغضش مي سوزاند!

براي اولين بار اين نام از دهانم به شكلي خفه درامد؛ «مير حسين»

همان بهتر؛ هر چه خفه تر…بهتر

مقاومت موضوع مضحكه و دلالي اگر شده است در اين ميان شرم همچنان يك احساس انقلابيست! مبنا خانی

************************************************

مطالبات ما همچنان روی میز نسل های افسرده ی ماست.

گزارش سفر 92/9/2 را تقدیم می کنم به: توافق هسته ای. گرچه قول داده بودم تمامی برکات این سفر را به زندانیان سیاسی خودمان تقدیم دارم اما ازآنجا که مردمان ما یک چند ده سالی بود در زندان هسته ای بسر می بردند و اموالشان را – دیگران – بخاطر همین بازی ابلهانه به تاراج داده اند، این توافق می تواند در کاهدان دزدان یک چراغ کم سو افروزد و بقدر مختصری تاریکی را بتاراند. من وقتی شادمانی مردممان را بخاطر این توافق می بینیم دلم به درد می نشیند. واقعاً تماشایی است شادمانیِ مردمی که غارت شده اند و در متن غارت شدگی به مختصری آرامش دل می دهند. گوارای وجود. شرمم باد اگر که از شادمانی شما شاد نباشم. منتها مباد ما را به کم قانع کنند و ما را به همین اندک پنیر ترشیده فریب دهند!؟ مطالبات ما همچنان روی میز نسل های افسرده ی ماست. حالا مطالبات نسل های برنیامده ی ما بماند!

محمد نوری زاد

*********************************************

عمق خیانت محمود احمدی نژاد و باند هسته ای اش

نگاهی به متن توافق ایران با 5+1 نشان می دهد که آنچه کشورمان بدست آورده است در واقع فقط کم کردن بخش کوچکی از هزینه و فشار تحریمهایی است که در دولت قبلی کاغذ پاره نامیده می شد!

متن توافق به روشنی آشکار کننده عمق خیانت محمود احمدی نژاد و باند هسته ای اش به کشور است

**********************************************

 

در پیرامون منکه خبری نبود شما را نمیدانم

تا ساعت دو و نیم بیشتر تحمل بی خوابی نداشتم اما دقیقا ساعت شش و نیم صبح توانستم تماشاگر صحنه توافق بعد از ده سال باشم ….. ده سالی که نمیبایست طول میکشید ……. با حفظ همه مرزبندی ها و رعایت خطوط قرمز خودمان ،حرف دلم این است که اگر این توافق ذره ای برای منافع ملت ایران مثبت باشد ، گذشته از اینکه خواسته یا ناخواسته به آن تن دادند ، خوشحالم که بحران سازی و ماجراجویی و جنگ طلبی فعلا از سکه افتاد ….. اما خوشحالی واقعی هنگامی است که ملت به همه حقوق حقه خودش برسد ….. آزادی و دمکراسی و تعامل حقیقی با ملل جهان … و بخصوص رعایت حقوق بشر ….. و دلیل هم این که امروز مردم نه جشنی گرفتن و نه تبریکی به هم میگفتن انگار نه انگار که بعد از ده سال مذاکره و بعد از مدتها تحمل تحریم ، توافقی گر چه اجباری حاصل شده

در پیرامون منکه خبری نبود شما را نمیدانم

********************************************

سازشها و خیانتها

از توافقات هسته ای میان ایران و سایر کشورهای زورگو صحبت می شود. من امیدوارم خیانتی بر ضد مصالح ملی ایران صورت نپذیرفته باشد و عقب نشینی انقلابی خامنه خیانت به ایران نباشد.

غنی سازی اورانیوم حق مسلم مردم ایران و میهن ماست. چون حق ماست پس مجاز هستیم از این حق برای آموزش فن آوری استفاده کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم. کسی نمی تواند به ایران زور بگوید و امر کند که ایران چگونه باید رفتار کند. ماهیت تبهکارانه رژِم جمهوری اسلامی هرگز توجیهه گر زورگوئی امپریالیستها و صهیونیسم جهانی نیست. دوران استعمار بسر رسیده است. اینکه استفاده از نیروی هسته ای خوب است یا بد مربوط به مردم ایران می شود که خود تصمیم بگیرند و نه اوباما و نتانیاهو. من شخصا آنرا برای ایران حیاتی می دانم و هرگز به دروغهائی که در مورد انرژی جایگزین تبلیغ می کنند و فقط برای فروش تولیدات صنعتی و وابسته کردن سایر کشورهاست اعتقادی نداشته و ندارم. چون دستم هم در این مورد و برآورد اقتصادی و استفاده از این انرژی در زمان اشتغالم در کار بوده است بخوبی می دانم که این انرژی فقط بخشا قابل استفاده است. ایران باید از انرژی مختلط یعنی فسیلی، هسته ای و جایگزین استفاده کند و در تمام این زمینه ها مستقل و متبحر شود. استفاده یکطرفه از انرژی ها و منابع آن فاجعه آفرین است. متاسفانه در کشور ما اختناق حاکم است و کسی از قراردادهای پشت پرده و سازشها و خیانتها خبر ندارد. مطبوعات نمی نویسند و نمایندگان مجلس اگر مطلع باشند هم حرف نمی زنند. باید از مطبوعات خارج حقایق را فهمید که چه اتفاقی افتاده است.

********************************************

اﮔﺮ ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﻢ ﻛﻪ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﺩﺭﺏ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﻳﻚ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺩﻳﭙﻠﻤﺎﺗﻴﻚ ﺑﺮاﻱ ﻧﻆﺎﻡ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ ﻣﻴﺘﻮاﻥ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﻲ ﺩﻭﻟﺖ و ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ و ﻻﺑﻴﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭا ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻮﺩ, ﺗﺼﻮﺭﺵ ﺭا ﺑﻨﻤﺎﻳﻴﺪ ﭼﻪ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺳﻨﮕﻴﻨﻲ اﻳﻦ ﻧﻆﺎﻡ ﺑﺮاﻱ اﻧﺴﺪاﺩ ﺭﻭاﺑﻄ ﺩﻳﭙﻠﻤﺎﺗﻴﻚ ﺑﺎ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﭘﺮﺩاﺧﺖ و ﺑﺮاﻱ ﮔﺸﺎﻳﺸﺶ ﻧﻴﺰ ﻫﺴﺘﻲ و اﻟﺒﺘﻪ ﺷﺮاﻓﺖ ﻧﺎﺩاﺷﺘﻪ ﺧﻮﺩ ﺭا ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻧﻤﻮﺩ. اﻳﻦ ﺗﺼﻮﺭ ﻛﻪ اﺯ اﻳﻦ ﭘﺲ ﻏﺮﺏ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻜﻮﺕ ﺩﺭﺑﺮاﺑﺮ ﺟﻨﺎﻳﺎﺕ ﻧﻆﺎﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ اﺳﻼﻣﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪاﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺧﻴﺎﻝ ﺑﺎﻃﻠﻲ ﺑﻴﺶ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺭﻭاﻳﺖ ﺟﻨﺎﻳﺎﺕ ﻧﻆﺎﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﺸﺮﻳﺖ اﻧﺴﺪاﺩ ﭘﺬﻳﺮ ﻧﻤﻴﺒﺎﺷﺪ.س.ﻣﻠﻜﻮﺗﻲ

*******************************************

یکی از دوستان ساده دل روی صفحه اش نوشته که :

راستی اختلاف بر سر انرژی صلح آمیز بود یا دست یابی به سلاح هسته ای!؟

آیا برسر غنی سازی صلح آمیز اختلافی وجود داشت که حالا به رسمیت شناخته شد!؟

البته همینکه رفع اختلاف شد برا ملّت خوبه! صلح بهتره!

 

براش نوشتم :

کدوم صلح ؟ تو که هنوز تبعیدی هستی و در انتظار زندان مجدد ! دیگران هم که در زندانند و یا منتظر دادگاه. مردم عادی هم که از فشار تورم و گرانی و هزار جور بدبختی جونشون داره درمیاد. یکسری هم که کارشون شده دروغگویی و حقه بازی و شیادی و دزدی و کلاهبرداری. اعتیاد و بیماری و فحشا هم که غوغا کرده در ایران. حرف هم بزنیم حکومت میزنه تو سرمون. از کدوم صلح حرف میزنی… من نمیدونم !!! صلح دولتها با هم … اینکه تازگی نداره !

***************************************

مردم که نتوانستند و یا نخواستند رژیم جمهوری اسلامی را وادار کنند تا دست از برنامه هسته ای بردارد، برنامه ای که به قیمت برباد دادن دهها میلیارد دلاز از خزانه مردم بود. حالا که بر پایه تحریم ها رژیم مجبور شده از این برنامه عقب بنشیند، شاید باید گفت جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعت است. زیان های ناشی از تحریم ها که نتیجه سیاست های جمهوری اسلامی بوده، به این زودی ها قطع نخواهد شد. فقط باید دید که عقب نشینی بین المللی با نشان دادن چنگ و دندان در داخل همراه نشود، چیزی که در این دوره روحانی دیده شد، با بالا گرفتن اعدام ها.

****************************************

عقب نشيني و سازش در خارج و با قدرت هاي بزرگ ، تشديد سركوب و خشونت در داخل :

تجربه تاريخ جمهوري اسلامي نشان داده ، كه هر گاه نا چار بوده است كه جام زهري بنوشد ، سازش و عقب نشيني بكند ، امتيازهاي بدهد ، در داخل و براي پيش گيري از بروز و شكل گرفتن هر گونه اعتراض عمومي مردم ، حكومت اسلامي دست به سركوب و اعدام بيشتري زده است .

زماني كه توجه افكار عمرمي بر روي مذاكرات و توافقات اتمي ايران و غرب متمركز است ، زندانيان سياسي ، مردم كردستان ، اقليت هاي ملي و مذهبي ، روشنفكران و روزنامه نگاران ، در خطر جدي تري قرار ميگيرند .

رژيم اسلامي ميداند توافقات اتمي براي امريكا و متحدينش بسيار مهم تر از نقض حقوق بشر است ، و هيچ كشور غربي از جمله امريكا ، رابطه خود را يا حكومت اسلامي ايران ، بدليل اعدامهاي كردستان و يا مناطق ديگر در ايران ، به خطر نخواهند انداخت .

زندانيان سياسي ، مردم كردستان و … در اين روزهاي بعد از توافقات اتمي ، بيش از هر وقت به حمايت و توجه ما احتياج دارند .

****************************************

توافق هسته ای نیم بند، و کمتر از نیم بند، که در برابر زور قدرتهای جهانی پذیرفته شد، از هیچی بهتر است. اما، خسارات عظیمی که ایران در 10 سال گذشته دیده، جبران شدنی است؟ با این حال، چرا ذره ای از این «نرمش قهرمانانه» را در قبال مردم خودشان نشان نمی دهند؟ مرتضوی های آدمکش و دزد هنوز در امنیت کامل می چرخند و یا حتا در قدرتند. آقا 200 هزار تومن جریمه شد (حکمی که بدترین توهین به مردم است) و اعتراض هم دارد!! از اعدام های فله ای اگر بگذریم که دیگر عادت روزانه ج-ا شد و سرگرمی برای آن جماعت بی شعوری که به تماشای قربانیان به دار آویخته می روند، آیا گامی، حتا یک گام موثر، برای اجرای عدالت در مورد بیشمار قربانیان از 88 به این سو برداشته شد، قربانیانی که حتا خود حاکمیت بی گناهی شان را پذیرفته است؟ جنایات 35 سال سرشان بخورد!

*****************************************

بی شرمی قهرمانانه!

خوشحالی بخشی از جناحهای رژیم و مخالفت بخشی دیگر نسبت به توافق هسته ای از زاویه منافع در قدرت و ثروت قابل درک و بررسی است.

اما خوشحالی بخشی از خود فروشان لانه در صف اپوزیسیون بهره چیست!

آیا آنها نمی دانند موضوع هسته ای رژیم اسلامی از اساس جنایتی در حق مردم ایران بوده و بعد از هزینه گزافی که از جیب مردم ایران صرف شد هزینه های تحریم و … را نیز بردوش مردم گذاشت؟

آیا باید این شکست خفت بار رژیم در مقابل قدرتهای بیگانه را بعنوان موفقیتی برای رژیم به حساب آورد و شادمان بود؟

چرا باید به غلط از آن بعنوان پیروزی نام برد در حالیکه امتیازات داده شده رژیم به بیگانه قابل قیاس با دریافتیها نیست!

چگونه می توان با بی حیایی تمام توجیه گر شکست و سازش قهرمانانه رژیم بود و آنرا تبریک گفت در حالیکه محتوی توافق با ادعاها و اهداف رژیم در گذشته و حال مغایرت دارد!

******************************************

با تسلیم هسته ای؛ رژیم اسلامی ضعیف تر می شود. اگر چه در گام اول توافق هسته ای،رژیم اسلامی حاکم بر ایران اجازه یافت به غنی سازی اورانیویوم زیر 5 در صد، در داخل کشور ادامه دهد، اما با مطالعه ی متن قرار داد مشخص می شود که اگر رژیم به متن توافق یا بهتر بگویم« تسلیم نامه» زیر فشار تحریم ها ، متعهد بماند،بخش مهمی از اتوریته ی داخلی و بین المللی خود را از دست خواهد داد. رژیم اسلامی، همه ی پیشرفت های اتمی 10 ساله ی اخیر را از دست می دهد تا بتواند به بخش محدودی از در امدهای نفتی اش دسترسی پیدا کند.خامنه ای و دستیاران ارشدش در الیگارشی قدرت، اعم از روحانیون ، نطامیان و تجار،باید به ملت ایران و حتا طرفداران خود پاسخ بدهند که اگر قرار بود این گونه تسلیم بشوند ، این همه هزینه برای چه بود!؟ عدم وجود پاسخ منطقی به این پرسش اعتراضی، هزینه های سیاسی ان ها را بالا خواهد برد. ضمن این که قدرت های جهانی با پدیرش این تسلیم نامه از سوی رژیم ، بیش از پیش در می یابند که حکومتی که ادعای رهبری دنیا را داشت ، اینک به دلیل تحریم ها ی بین المللی از پا در امده و این امکان وجود دارد که با حفظ رژیم تحریمی موجود ، او را به پذیرش شرایط بدتر از این نیز وا داشت. در عین حال جنگ قدرت در درون حکومت بیش از پیش تشدید خواهد شد و در چنین شرایطی ،باید در انتطار روز های سخت ناشی از استیصال حکومت و چالش های جدی پیش روی ان ها بود.اگر چه استیصال حکومت موجب این می شود که جامعه ی سیاسی و مدنی ، نفسی تازه کند اما این امر لزوما به معنای شرایط بهتر برای مردم نیست. وزیر خارجه ی امریکا اعلام کرد، با این توافق روند پیشرفت برنامه ی اتمی حکومت ایران کند شد و دستیابی ان ها به سلاح اتمی مشکل تر و در نتیجه امنیت اسرائیل و امارات، بیشتر شد. من البته می خواهم تاکید کنم ؛ با این توافق معلوم نیست ،رفاه و امنیت برای مردم ایران نیز افزایش بیابد. زیرا مردم ایران با حکومتی غیر پاسخگو به ملت روبرو هستند که حتا این میزان از پول نفت را نیز صرف هزینه های خود می کند و برای ملت نفعی ندارد. با این وجود دوست دارم چنین تصور کنم که روز های اینده برای ملت ایران، روز های بد تر ناشی از جنگ قدرت جناح های حاکم و انتقام گیری از مخالفین به دلیل جبران تحقیر شدن حاکمیت و تسلیم پذیری اش در برابر قدرت های جهانی، نباشد. با این که خوشحال هستم که بالاخره این رژیم یاغی در یک جا مجبور به حرف شنوی شد و پذیرفت دست بالا دست بسیار است ،اما دوست داشتم این تسلیم پذیری در برابر ملت ایران باشد و نه دولت های قدرتمند خارجی. اگر چه با کلیت این رژیم مخالف هستم اما با خواندن متن به اصطلاح توافق نامه، از این که دولتی به نام ایران تا این اندازه ، ضعیف باشد که امریکایی که 35 سال است ، شیطان بزرگش نامیدند ،ان گونه به او تحکم نماید، خوشحال نشدم. این البته نتیجه طبیعی سیاست های ضد ملی حکومتی است که احمدی نژاد ها را با رانت استصوابی و زور و تقلب بر اریکه ی قدرت می نشاند. با خواندن متن تسلیم نامه ، باید گفت؛ اری جناب خامنه ای! این سرنوشت حکومتی است که به مردم خود پشت می کند و دگر اندیش و مخالف و معترضین مسالمت جو را ترور و سرکوب و کشتار می نماید و روز و شب از طریق تریبون های رسمی خود ان ها را مورد توهین و فحاشی فرار می دهد ، اما در برابر قدرت بر تر، این چنین تسلیم می شود. باش تا صبح دولتت بدمد که این هنوز از نتایج سحر است! رژیم اسلامی حاکم بر ایران ، از چنین شکست های پی در پی ،جان سالم به در نخواهد برد و دیر نیست که در برابر خواست ازادیخواهان و اراده ی ملی نیز تسلیم شود. برای همیشه نمی توان تسلیم پذیری در برابر خارجی را با واژه های پارادوکسیکالی چون « نرمش قهرمانانه» توجیه نمود.

حشمت الله طبرزدی

*****************************************

به مردم ایران هشدار می دهیم.

این توافق ظاهری یک گام به جنگ نزدیک تر شده است.

حسن روحانی به جهانیان می گوید ملت ایران دنبال بمب اتم نیست !!!

ملت ایران هیچگاه دنبال بمب اتم نبوده، بلکه این سپاه و دولت ضد مردمی جمهوری اسلامی می باشد دنبال بمب اتم است.

اولاً توافقی در کار نیست حتی تمام کارشناسان اتمی نیز می گویند مطمئن نیستند آیا غنی سازی به زیر 20% رسیده یا نه؟ نمی توان اثبات کرد و مثل همیشه در حد حرف است.

پرسش اینجاست غرب بویژه انگلستان چرا اینقدر پافشاری می کنند که

به هر شیوه ایی که شده نشان دهند که ایران به اصول و مقررات

نظارت جهانی اتمی توافق کرده و امضاء نموده است.

این مانند دستور حبس تادیبی می ماند که در مرحله بعدی اگر کوچکترین رد پای غنی سازی یا تخلف دیده شده شود دیگر جنگ حتمی می باشد و هیچ

بهانه ایی پذیرفته نمی باشد. چون ایران تعهد کرده است.

زیرا همگان می دانند که سپاه پاسداران از غنی سازی کوتاه نیامده و پنهانی ادامه می دهند.

همه چیز در ژنو در حد حرف و بروی کاغذه بوده و در عمل چیز دیگری وجود دارد.

هدف گرفتن امضاء از ایران بوده است.

 

البته تنها نکته مثبت این تعهد گرفتن غنی سازی تا 5% در واقع زیر فشار قرار دادن

سپاه انقلاب است و بعید بنظر می رسد که سپاه مافیایی

این تعهد را انجام دهد. زیرا خامنه ایی و سران سپاه گفته بودند که

غنی سازی 20% را ادامه خواهند داد.

می تواند جام زهر تدریجی برای سپاه و خامنه ایی باشد و درگیری دو جناح را در بدنه نظام

مافیایی نیز شدت خواهد گرفت

باید دید جمهوری اسلامی زیر بار آن خواهد رفت یا نه.

مهلت داده شده به ایران شش ماه است.

 

هدف سران جمهوری اسلامی هم تنها آزاد سازی بخشی از پولهای تحریم شده

دزدان رژیم و خریدن وقت می باشد.

در ضمن این اقدام شکاف بزرگی میان غرب و کشورهای متحد عربی ایجاد می کند.

آشکارا قابل دیدن است که چگونه غرب در این دعوا و تحریک اعراب و ایران قصد

زدن چند نشان با یک تیر را دارد.

پرسش اینجاست جان کری چه اطمینانی به رهبران عربستان داده و همزمان چه

وعده هایی به اسراییل داده است؟

موضوع به این سادگی هم نیست که برخیها سطحی مینگرند. منطقه به

جنگ داغ نزدیکتر میشود. کار انگلیسی ها از آغاز پیدا بود و در مورد سوریه

کنار کشیدن هم بخاطر مهره خودی بنام حسن روحانی بود.

نقشه بزرگتری را دنبال می کنند

در واقع هیچ رییس جمهوری به اندازه اوباما موضع آمریکا ضعیف نکرده است که

روسها در کل منطقه گستاخانه هر قراردادی حتی در کشورهای قلمرو آمریکا به

امضاء می رسانند.

ما حمله صدام به متحد خود کویت را نیز تجربه کردیم و دیدیم چگونه ثروت کویت در طول یک شب

در بانک ها ی آمریکا ناپدید شد. زیرا کویت م یبایست هزینه آزاد سازی کشورش را

به آمریکا پرداخت کند. اکنون هم سپرده های عربستان در آمریکا زیاد شده است

 

دریغ از ملت در صحنه. روزگاری غرب به شاه انگ می زد که شاه ایران دمکراسی را رعایت نمی کند و

امروز با کثیف ترین حکومت بشری بروی زمین همنشین

می شوند که قرارداد امضاء کنند. از روی خون نــدا ها نیز می گذرند.

آه که بوی تعفن می دهد این دمکراسی.

اینجاست که به هم میهنانم هشدار می دهیم که بیدار باشند زیرا غرب همیشه

زیر لوای دمکراسی ایران را به روز سیاه کشانده است جمهوری اسلامی نیز

هدیه هم حزبی اوباما آقای جیمی کارتر بوده است.

آن زمان هم آمریکا فریب انگلیسی ها را خورد که سبب بی آبرو شدن آمریکا در منطقه شد.

آیا فقط اتم ایران برای شما مهم است؟ پرپر شدن نداها و هزاران جوان ایرانی

اصلا اهمیتی برای آنها ندارد

این ما هستیم که باید برخیزیم و به این همه بی حرمتی و

خواری و توهین به ملت ایران پایان دهیم. .

پاینده ایران و سرنگون باد جمهوری اسلامی ضد ایرانی

نیک جعفرزاده

*******************************************

آیت‌الله جنتی و نتانیاهو را دوست دارم، میدانید چرا؟

به ۵ دلیل ساده.

مقدمه: کونراد آدناور می‌گوید: سیاست، تجارت کثیفی است.

آدم‌های معمولی هم یا می‌گویند: سیاست پدر ، مادر ندارد یا اعتقاد دارند که، سیاست یعنی دروغ.

اما هیچکدام از این گفته ها، در مورد ( جنتی و نتانیاهو ) صحیح نیست.

۱) در ایران از آیت‌الله خامنه‌ای تا یک بسیجی‌ دسته هشتم، همه در توجیه اعمال جنایتکارانه حکومت بعد از انتخاب سال ۸۸ و در مورد موسوی و کروبی، از زبان دیپلماتیک استفاده میکنند اما آیت‌الله جنتی روز جمعه در نماز جمعه تهران گفت : «اگر رافت اسلامی نبود اینها باید اعدام می‌شدند»

۲) در ایران از قوه قضاییه تا دربان زندانهای ایران، همه در تلاشند که اعدام‌های انجام شده اخیر را تلاش برای ایجاد امنیت و دفاع از مرزها جلوه دهند اما جنتی می‌گوید: آیا کسانی که «مملکت را ناامن کردند و جوانان و بچه‌های بسیجی ما را کشتند مفسد فی‌الارض نیستند؟ شما خجالت نمی‌کشید که از اینها دفاع می‌کنید؟»

۳) از تابستان سیاه شصت و هفت و آن کشتار گسترده زندانیان سیاسی تا به امروز، این قضیه تابو بوده و کمتر کسی‌ در درون حاکمیت از آن سخن گفته است اما آیت‌الله جنتی ضمن دفاع از آن می‌گوید: «امام فرمودند هریک از منافقین که بر سر موضعشان هستند را اعدام کنید. اینها سر موضعشان هستند وگرنه ممکن بود راه فرجی باشد

۴) اگر چه هر ۶ قدرت جهانی‌ که طرف مذاکرات اتمی‌ با ایران هستند، با زبانی دیپلماتیک از مذاکرات ژنو گفته اند اما پشت پرده فکرشان، همان دیدگاه نتانیاهو است که گفته : اسرائیل به توافق بدست آمده پایبند نخواهد بود و حق دفاع ازخود را حفظ خواهد کرد.

۵) همه کشور‌های همسایه ایران، کشور‌های حاشیه خلیج و کّل کشور‌های که منافعی در منطقه دارند، می‌دانند که مسلح شدن ایران به سلاح اتمی‌ یعنی یک فاجعه بزرگ انسانی‌ هم برای ایرانیان و هم برای جهانیان، اما همه توافقات ژنو را تبریک می‌گویند ولی‌ نتانیاهو گفته است: «امروز جهان به مکانی خطرناک تر تبدیل شده به این دلیل که خطرناک‌ترین رژیم در دنیا گامی مهم در جهت کسب خطرناک‌ترین تسلیحات در جهان برداشته شده است

 

نتیجه گیری :

در ایران، ما برای روحانی کف می‌زنیم در حالی‌ که چهره حقیقی‌ نظام را جنتی نمایندگی‌ می‌کند و روحانی مبارز پیگیر آرمانهای ( امام راحل ) در خط جنتی است.

در خارج هم، ما به فرانسه و اسرائیل میتازیم در حالی‌ که دیدگاه حقیقی‌ جهان غرب را این دو کشور و خصوصاً نتانیاهو بیان کرده اند.

 

ختم کلام :

دروغ شنیدن را به واقع بینی‌ ترجیح میدهیم.

وریا. م

*****************************

درکتان میکنم اما شریک غمتان نیستم !!

ما نه تا صبح پای بی بی سی و موعظه های علی علیزاده بیدار موندیم ،نه به سلامتی این توافق نامه پیک های شرابمان را بلند کردیم ،نه نصف شب بیرون رفیتم ، نه همدیگر رو بغل کردیم ،نه ایمیل باران و بوسه باران شدیم. چرا که برای ما امریکا همان امریکاست ،با کارنامه درخشان هیروشیما ،ناکاساکی ، ویتنام ،افعانستان ،فلوجه و ….

از این ور جمهوری اسلامی هم ،همان چهره کریه را برای ما دارد که عوض شدنی نیست، با اعدامهای 60 و 67 ،خاوران ها ،خاتون آباد ها ،اعدام انوشه لطفی ها ،جمال چراغ ویسی ها ،فرزاد کمانگرها ، و همین چند روز پیش گرفتن جان 17 بلوچ در یک روز و اعدام حبیب گلپری پور و شیرکو معارفی پور و

بنابراین حالمان تغییری نکرده و به فکر و تلاش برای تغییری اساسی و بنیادی بودیم و هستیم.

اما اپوزسیون و شخصیتهای چپ و راست حامی حمله و جنگ،حالشان چطور است ؟

یکشنبه هم که هست و هوای بیشتر شهرهای اروپا هم ابری !!

درکتان میکنم اما شریک غمتان نیستم !!

بختیار

**************************************************

اعتراض حزب‌الله به توافقنامه هسته‌ای ژنو

۳ آذر ۱۳۹۲

محافظه‌کاران و نیرو‌‌های حزب‌الله فعال در شبکه‌های اجتماعی توافقنامه هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در ژنو را «عقب‌نشینی» جمهوری اسلامی از برنامه هسته‌ای خود ارزیابی کرده‌اند.

ــــــــــــــــــــــــــ

اکبر جباری٬ باجناق علامحسین الهام و یکی از حامیان احمدی‌نژاد نیز دو روز پیش در صفحه فیس‌بوک خود علی خامنه‌ای و سعید جلیلی را مهم‌ترین عوامل رنج‌های چند ساله مردم معرفی کرده بود.

 

جباری نوشته بود سال ۲۰۰۹ احمدی‌نژاد در قالب توافقنامه استانبول می‌خواست «بدون باج دادن به غربی‌ها، همه مسائل هسته‌ای را حل و فصل کند» که جلیلی و رهبری مانع آن شدند.

 

جباری افزوده بود در آن سال «جناب جلیلی با هماهنگی رهبری و برخلاف دستور و نظر احمدی‌نژاد، زیر همه توافقات می‌زند و همه چیز را به باد می‌دهد

 

این حامی احمدی‌نژاد نوشته بود: «با توجه به مفاد توافق نامه ژنو، واضح است که ما یک عقب‌نشینی مفتضحانه‌ای داشته‌ایم و تقریباً هرچه بود دادیم و هیچ چیزی هم عایدمان نشده است

 

جباری افزوده بود دولت روحانی ناچار به امضای این تفاهم‌نامه بود و اسباب این شرایط «خفت‌بار» را سعید جلیلی رقم زده که «از جای دیگری {علی خامنه‌ای} فرمان» می‌گرفت.

 

اکبر جباری( از طرفداران احمدی نژاد در فیسبوک )

هو

**

(آخرین پست هسته ای)

……………………………

با توجه به مفاد توافق نامه ژنو، واضح است که ما یک عقب نشینی مفتضحانه ای داشته ایم و تقریباً هرچه بود دادیم و هیچ چیزی هم عایدمان نشده است.

اما دوستانی که به آقای روحانی و تیمش خرده میگیرند، بدانند که اولاً در شرایط موجود و «ایجاد شده» جز این راهی نبود. پس به این تیم جز خسته نباشید، هیچ چیز نباید بگوییم و باید هم تشکر کنیم.

دوماً، آنچه این شرایط خفت بار را ایجاد کرده را ببینیم. کسانی که اسباب این شرایط را فراهم کردند، بی شک آقای «جلیلی» بود که از جای دیگری فرمان میگرفت و بطور خودسر و بدون هماهنگی رئیس جمهور، همه توافقات سال 2009 را به باد داد و اسباب ایجاد تحریم را فراهم کرد.

پس اگر فحش و ناسزایی دارید، بر سر «آنها» بکشید. نه آقای روحانی و تیمش.

………………………………………………………………

پ.ن:

دوستی نوشته بود: فلانی (یعنی من) به «فلانی» متلک انداخته ام!

عزیز دل. اگر اقتضاء ادب نبود و (بیم جان)، همه لیچارهای عالم را به همان «فلانی» بار میکردم.

متلک؟؟؟!!!!!

کجای کار هستید؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایران و غرب سحرگاه یک‌شنبه (سوم آذر) در پایان سومین دور مذاکرات خود پس از ریاست جمهوری حسن روحانی٬ درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به توافقی شش ماهه رسیدند. (متن کامل تفاهم‌نامه)

فعالان حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی در نخستین واکنش به اعلام خبر این توافق و اظهار‌نظر طرف‌های غربی درباره جزئیات آن٬ حملات و انتقاد‌ها به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را آغاز کرده‌اند.

 

یکی از این فعالان نوشته که «همه صبح بیدار شدن دیدن چه قطعنامه ترکمنچایی امضاء شده» است.

همه صبح بیدار شدن دیدن چه قطعنامه ترکمنچایی امضا شده

خب برادر و خواهر من! تقریبا دو ماه هست که این گروه هی داره میگه غرب باید از این فرصت استفاده کنه و …، از این فرصت استفاده کنه، یعنی اینکه ما داریم خیلی بهشون لطف میکنیم، لطف ما هم که معلومه، برآورده کردن خواسته های چندین ساله غرب و عقب نشینی هسته ای

 

رضا نوروزی یکی دیگر از فعالان حزب‌الله در شبکه اجتماعی گوگل پلاس نوشته «همه خوب می‌دونیم چه خبره، خودمون رو گول نزنیم

—————-

یکی دیگر از نیرو‌های حزب‌الله در فضای مجازی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای نوشته «یه دفه میومدن سفارت امریکا رو بهشون پس میدادن، رو که نیست سنگ پای ظریفه

—————-

محمدحسن روزی‌طلب از فعالان رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد نیز نوشته «ثبت خواهد شد که فردی به نام ظریف به بهای چهار میلیارد دلار٬ بدون پذیرش حق قانونی ایران، پیشرفت کشور را متوقف کرد

آقای فول پرفسور زباندان باکلاس دیپلمات

سالها بعد کسی یادش نخواهد بود که شما با وزرای خارجه مذاکره کردی یا دربان ها وزارت خارجه

به زیان انگلیسی مداکره کردی یا فارسی

در ژنو مداکره کردی یا استانبول یا الماتی یا دروازه غار تهران

یک ساهت مداکره کردی یا 4 روز فشرده

ولی ثبت خواهد شد که فردی به نام ظریف به بهای 4 میایارد دلار بدون پذیرش حق قانونی ایران، پیشرفت کشور را متوقف کرد

کسی خاطرش نماند اصولاً توافق الجزایر چه بود اما هنوز هم حرف ازپولهای بلوکه شده ایران است؛

کسی یادش نمانده وساطت کردیم وفشارآوردیم برمبارزان لبنانی برای آزادی گروگانهای آمریکایی وآلمانی وفرانسوی اما هنوز سالگرد متوسلیان وموسوی واخوان ورستگارمقدم رامی گیریم.

کسی یادش نمانده اروپا باماسالهاگفتگوی انتقادی سازنده! می کرد اما ماحصلش رادرمیکونوس گرفتیم….

اما خوب یادمان مانده که ده برابراین تضمین هارا باتعطیلی همه برنامه هسته ایمان دادیم اما همانها را زمینه سازتحریم های بعدیمان کردند!

—————-

یوسف سرشار هم پس از انتشار خبر توافقنامه ژنو خطاب به وزیر امور خارجه ایران نوشته «آقای ظریف! ۱۰سال مقاومت و مذاکره کردیم که به چنین توافقی دست پیدا کنیم؟

+ جان کری: « تحریمها در به رسیدن ما به این توافق کمک کرد. اشتباه نکنید، وضع تحریم ها خودش هدف ما نبود. بلکه آنها وسیله ای بود برای اینکه به ما کمک کند تا به این مذاکرات برسیم و در نتیجه آن اقدامات امروز به این توافق رسیدیم که برای شش ماه به آن عمل خواهیم کرد. این توافق مهمترین بخش های برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند. ما به تاسیسات کلیدی ایران دسترسی خواهیم داشت. ایران توافق کرده که همه غنی سازی بالای 5 درصد را متوقف کند و ذخیره غنی شده خود را کاهش دهد. یعنی در شش ماه آینده این ذخیره به صفر خواهد رسید … ما به توافقی رسیدیم که به موجب آن برنامه هسته ای ایران از این لحظه به طوری که برای کشورهای منطقه تهدیدی تلقی شود، ادامه نخواهد یافت و در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد و این یعنی امنیت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل. »

+ اوباما: « تحریم ها تاثیر گذاشتند … ما تلاش کردیم که جلوی مسیر احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را بگیریم و با این توافق در ماههای آینده و برای نخستین بار در سالهای گذشته، برنامه هسته ای ایران پیشرفت نخواهد کرد

+ ظریف: «چون در حال تبدیل ذخایر اورانیوم 20 درصد به میله های سوخت هستیم فعلا غنی سازی 20 درصد را متوقف می کنیم. »

ای کاش هرگز توافقی صورت نگرفته بود!

#توافق_ننگین_ژنو #زرشک #قرارداد_ترکمنچای

—————-

سید کریمی هم این توافقنامه را «فاجعه‌ای» دانسته که پیش از این یک‌بار در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی روی داده بود.

وی افزوده «آقای ظریف و آقای روحانی ما انقلاب نکرده‌ایم که زنده بمانیم، انقلاب کرده‌ایم زندگی کنیم، نمی‌دانم شماها کک ندارید که بگزدتان

 

هسته ای تعلیق شد، اوباما خندید، ظریف تبریک گفت

 

هر آنچه امروز اوباما در کنفراس مربوط به غنی سازی گفت فاجعه ای بود که یک بار دیگر در زمان خاتمی اتفاق افتاده بود،فاجعه بالاتر این بود که ظریف و آمریکا هر دو از موفقیت دم میزدند، بماند که در ذهن هر آدم عاقلی این سوال پیش می آید که چطور دو متخاصم پیروز میشوند، یک نفر دارد دروغ میگوید، یک نفر دارد ماست میشود.

 

تا اینکه اوباما به صراحت گفت که ایران پذیرفته بی خیال پیشرفت های هسته ای شود، ایران را محور شرارت نامید، خود را نماینده صلح، و بارها اعلام کرد ایران حق استفاده از هیچ سانتریفوژ جدیدی ندارد.

 

البته این خیلی هم عجیب نبود وقتی در دولت روحانی تنها ما چهار سانتریفوژ فعال کرده بودیم، که این خود تعلیقی بود نرم، همان که شریعتمداری داد زد عده ای هلهله کردند که نه ما داریم پیشرفت میکنیم، ما داریم به قدرت جهانی میرسیم، همان کاری که ژاپن با غرب انجام داد، دست بوس آمریکا باش تا تو هم جزو سگانش باشی تا تکه استخوان هایی که جلوت می اندازند سیرت کنند و زنده بمانی.

 

آقای ظریف و آقای روحانی ما انقلاب نرکده ایم که زنده بمانیم، انقلاب کرده ایم زندگی کنیم، نمیدانم شماها کک ندارید که بگزدتان، حرف هایی که امروز اوباما زد تاییدی بود بر سیاست خارجی دوران احمدی نژاد، این که اعلام کرد ایران ده سال مخالف سیاست های ما بود.

 

قضاوت با شما، این سخنان اوباماست که امروز مطرح کرد و لینک فیلمش را هم اینجا گذاشتم، به نظر شما خفت و خواری در نتیجه مذاکرات بیشتر از این میشد؟

 

برای سال های طولانی به تعهدات خودش به جامعه بین المللی عمل نمیکرده، کابینه من همکاری کرد تا تحریم هایی روی ایران بگذارد، این تحریم ها اثر قابل توجهی در ایران گاشت

 

من شخصا با روحانی صحبت کردم، کری هم با ظریف چند بار صحبت کرد، ما دیپلماسی فشرده ای داشتیم

 

امروز اون دیپلمیاسی یک دنیای امن تر را برای ما نشان داد، آینده ای که میتونیم ثابت کنیم برنامه امنیتی ایران صلح آمیزه، این یک گام اوله ولی پیشرفت زیادیه

 

ایران برخی از سطوح غنی سازی رو متوقف خواهد کرد

 

ایران از نسل بعدی سانتریفوژ های نسل جدید استفاده نخواهدد کرد

 

اولین باره که ما در یک دهه تونستیم پیشرفت هسته ای ایران رو متوقف کنیم

 

تونستیم اثبات کنیم که باید بخش هایی از اون برنامه به عقب خواهب گشت

 

تولید سانتریفوژ محدو د خواهد کرد

 

کار در کارگاه های جدید هسته ای خودش را متوقف خواهد کرد

 

این ها محدودیت هایی هستند که کمک میکنند ایران بمب اتم نسازد

 

این ها مقدمه مذاکرات جدیدی است برای حل مساله اتمی ایران، ایران نمیتونه از مذاکرات به عنوان پوششی برای اداه فعالیت های خودش استفاده کنه، دولت ایران به برخی از درآمد نفتی خودش دسترسی خوذهد داشتما همچنان به تحریم ها ادامه خواهیم داد در این شش ماه، ما به این مذاکرات با یک فهم اولیه نزدیک میشیم، اینکه ایران حق داره برای تعهدات صلح آمیز

 

الان ایران باید بپذیره که باید محدودیت داشته باشه روی فعالیت هسته ای خودش

 

ما اطمینان باید پیدا کنیم که ایران باید صلح آمیز باشه فعالیت هاش، اگر ایران موافقت نکنه و بخواهد انزوا رو انتخاب کنه باز هم تحریم ها رو اعمال میکنیم، ما همچنان با کنگره همکاری خواهیم کرد

 

ایران باید بدونه که امنیت از طریق بمب اتم به دست نخواهد آمد، همان طوری که به سمت جلو حرکت میکنیم تعهد ما خواهد بود، به عنوان فرمانده کل قوا نمیگذارم ایران به بمب اتم دست پیدا کنه.

 

گام اولی که امروز گرفتیم مهمترین پیشرفتیست که ما در رابطه با ایران داشتیم، این آسان نخواهد بود و چالش های بزرگی پیش روی ماست.

 

آمریکا به نمایندگی از دنیا صلح رو در دینا حاکم میکنه

قــــــضـــــــاوتـــــــ با شمـــــــــــــــا

—————-

علی آقایی‌فر هم نوشته «یکی مثل مرد بیاد چیزهایی که از دست دادیم و بهش متعهد شدیم رو در قبال این توافق بگه، به جای اینکه همش بگن توافق بعد از ۱۰ سال حاصل شد

—————-

 

یاسر افشار هم نوشته «صد رحمت به قرارداد ترکمانچای. گوارای وجود ملت ایران که به جریان اعتدال رای داد. جشن بگیرید مثل جشنی که موقع جدایی بحرین گرفتید

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©