Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۲۳ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴  برابر با ۲۳ جولای ۲۰۱۵
تابوت شهیدان بر دوش زنان

تابوت شهیدان بر دوش زنان

در اتفاقی تاثرانگیز دو دختر جوان که در حمله تروریستی اخیر ترکیه کشته شدند، کنار هم دفن شدند.

جوانانی که با رویای زیبای «ساختن کوبانی» رفتند و با بدن های تکه پاره برگشتند.

نرگس رضایی ـ ترکیه

برگرفته از فیسبوک نویسنده

 دو دختر جوان دانشجو که در حمله تروریستی اخیر ترکیه در شهر سوروچ کشته شدند،کنار هم دفن شدند. این تصمیم را خانواده های این دختران با هم گرفتند. خانواده های این دو دختر جوان گفتند دخترانشان با هم دوست صمیمی بوده،با هم به سوروچ رفتند و در حادثه انفجار هم کنار هم مردند و برای اینکه در خانه ابدی خود هم خوشحال باشند،می خواهیم کنار هم دفن شوند. این دو دختر جوان پولن و ازگی نام داشتند و به گفته خانواده هایشان دوستانی نزدیک و صمیمی بودند.  قبلآ در زیر تصویر آنها که در زمان مرگ دستان همدیگر را گرفته بودند، نوشته بودم:« عاشقانه مردن: تصویری از حادثه تروریستی دیروز ترکیه.دو دوست دست هم را گرفته و شاید لحظه ای که به مرگ نزدیک می شدند، به دوستی فکر می کردند.به اینکه کنار هم هستند. این عکس بی نهایت زیباست. اینکه آدمها در لحظه مرگ هم می توانند عاشقانه ترین صحنه ها را خلق کنند.» یکی از این دختران علوی مذهب بود و دیگری سنی مذهب. با این حال با وجود اینکه مراسم تشییع آنها جدا از هم در مکان های متفاوت مذهبی برگزار شد ولی با این حال کنار هم دفن شدند. این دو دختر دانشجو 20 ساله بودند و با هم برای همفکری برای بازسازی شهر کوبانی در سوریه رفته بودند که جان خود را در حمله تروریستی از دست دادند.. پدر یکی از این دختران در مراسم تشییع حرفهایی زد که به همگان را تحت تاثیر قرار داد. او با اشک در چشمهایش گفت: «سلاح دختر من قلم او بود چیزی که دولت را می ترساند و گویی جرم است». امروز اغلب کشته های حمله تروریستی اخیر ترکیه در شهرهای مختلف دفن شدند.امروز سراسر ترکیه اندوه بود.

مادر یکی از کشته های مرد هم در مراسم خاکسپاری فرزندش سخنانی در انتقاد از رییس جمهور گفت که تا امروز سابقه نداشته است. این زن که "اسما ارول" نام دارد و فرزند جوانش را در حمله تروریستی اخیر از دست داده، در مراسم خاکسپاری فرزندش گفت: «رییس جمهور مغز داعش است». صحبت های این مادر داغدار که فرزندش صرفا برای همفکری در خصوص بازسازی شهر کوبانی در سوریه حضور داشت از سوی دوربین یکی از شبکه های تلویزیونی ضبط شده است. مادران داغدار برای خداحافظی از فرزندانشان حتی عروسک های بچگی شون رو هم آورده بودند. دوستانی که پیکر دوست را بر دوش گرفتند. امشب شب تلخی برای 32 مادر است که بزرگوارانه به فرزندان خود یاد دادند بی مرز و محدوده دوست بدارند. کوبانی شهر آنها نبود ولی با قلبی از طلا می خواستند دوباره از نو بسازند.  لازم به ذکر است که حمله تروریستی اخیر در شهر سوروچ ترکیه نفرت عمومی از داعش و شخص رییس جمهور را دامن زده است.

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ برابر با ۲۲ جولای ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©