Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
نظام سرکوب در ایران بی قفه ادامه دارد

نظام سرکوب در ایران بی قفه ادامه دارد....

 

 

 زجر کش شدن محسن دگمه چی، شهادت رضا مغامسی از فعالین عرب در زیرشکنجه در یک زندان مخفی در اهواز، هشت سال زندان تغریری برای حشمت الله طبرزدی، تعداد اعدام شدگان بیش از آن چیزی است که رژیم اسلامی اعلام کرده است، حکم اعدام شرکو معارفی و ضرورت کارزار برای جلوگیری از اعدام ها در ایران و آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی!

 

 

 

سال نو و جشن های نوروزی هم نتوانسته است کوچک ترین وقفه ای در ماشین کشتار و سرکوب قربانیان دیکتاتوری در ایران پدید آورد و گزارش های تازه ای در مورد سرکوب ها انتشار یافته است. به گزارش  كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتى ها زندانى سياسى محسن دگمه چى شب گذشته به دليل عدم رسيدگى پزشكى و وخامت حالش در بيمارستان جان باخت. وی قبل از مرگ به دليل وضعيت وخيم علاوه بر عدم دسترسى به امكانات پزشكى توسط عوامل و مزدوران زندان مورد شكنجه روحى قرار گرفته بود و به رغم وضعيت بسيار وخيم جسمی و برخوردهای وحشيانه و غير انسانی,حضور پاسداربندهای حاضر در اتاق هنگام ملاقات با خانواده اش عاملى ديگر برای افزايش فشار روحی عليه وى بود. محسن دکمه چی در روزهاى آخر حیاتش لحظه ای از درد جانکاه امان نداشت و دچار ضعف شديدی شده بود . او ديگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود 4 هفته قادر به خوردن غذا نبود. وى در روزهاى آخر حتی نمی توانست مايعاتی مانند شير و آب ميوه بنوشد و هنگام نوشيدن آب با درد های شديدی مواجه ميشد . محسن دکمه چی که بازاری بود به علت عدم درمان پرشکی در زندان زجرکش شد.

 

 

 

منابع خبری حقوق بشری  از کشته شدن  یک فعال عرب اهوازی به نام رضا مغامسی از ساکنان شهر دزفول در یکی از زندان های مخفی شهر اهواز، در اثر شکنجه خبر داده اند. براساس این خبر وی روز چهارشنبه سوم فروردين ماه جاری بر اثر ضربه های شديد بر روی لگن خاصره و خونريزی داخلی به دست نيروهای امنيتی کشته می شود. بر اساس گزارش اهواز نيوز هم چنين حال هادی راشدی که طی روزهای اخير دستگير شده بر اثر شکنجه های پياپي، وخيم است و زير اکسيژن قرار دارد و هم اکنون بيهوش است. براساس یک خبر دیگر رای دادگاه تجدید نظر حشمت الله طبرزدي، فعال سياسی و دبير کل جبهه دموکراتيک ايران صادر شد و دادگاه وی را، به تحمل ۸ سال حبس تعزيری محکوم کرد.طبرزدی از اتهام "اختلال در نظم عمومی" تبرئه شد و حکم وی از ۹ سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق به ۸ سال حبس تعزيری تقليل يافت. طبرزدی پیش از این بر اساس یک حکم دیگر به ۱۱ سال حبس محکوم شده و سال‌های متمادی را در زندان به سر برده است.

 

 

 

تعداد اعدام شده گان در سال گذشته در ایران بیش از دو برابر آمار سازمان عفو بین الملل است. یک فعال حقوق بشر با اشاره به آمار سازمان عفو بین الملل مبنی بر اجرای 252 مورد اجرای حکم اعدام در سال 2010 در ایران گفت: آمار ۲۵۲ نفری که اين سازمان منتشر کرده، تمامی اعدام‏ها را شامل نمي‏شود، بلکه فقط آن‏هايی را در برمي‏گيرد که در رسانه‏های ايران درج شده‏اند. هادی قائمی از کمپین بین المللی برای حقوق بشر در ایران به رادیو آلمان گفت: "خود عفو بين‏الملل هم گفته است که حداقل ۳۰۰ نفر ديگر در زندان وکيل‏آباد مشهد اعدام شده‏اند که خود اين رقم را بيش از دو برابر مي‏کند و ۶۰ نفر از اعدام شدگان زندان وکيل‏آباد در گزارش دبيرکل سازمان ملل، اخيراً از سوی مقامات ايرانی تأييد شدند. پس حتی آن ۲۵۲ نفر آمار دقيقی نيست و تعداد اعدام‏شدگان بيش از دو برابر آن است." در آستانه سال جدید یک مقام قضایی رژیم اسلامی اعلام کرده بود که در سال جدید برای قربانیان آسیب های اجتماعی احکام اعدام حداکثر ده روزه صادر خواهد شد. دستگاه قضایی رژیم همچنین اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی کرد شیرکو معارفی در روز یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر را اعلام کرده است.

 

همانگونه که هئیت اجرائی سازمان ما در اعلامیه مربوطه به شرکو معارفی  اعلام کرده است"هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) ضمن محکومیت شدید صدور این حکم وحشیانه، از همه احزاب، سازمان ها و تشکل های دمکراتیک، همه نیروهای جنبش ضد دیکتاتوری، همه افراد و شخصیت های حامی حقوق بشر و مخالف اعدام و همه ایرانیان آزادیخواه در داخل و خارج از کشور می خواهد صدای اعتراض خود را علیه حکم اعدام شیرکو معارفی بلند کنند.

بیائیم با اعتراض گسترده و متحد رژیم اسلامی را بار دیگر عقب برانیم و یازده اردیبهشت امسال، روز جهانی کارگر را به روز فریاد درد مشترک علیه اعدام و علیه بی حقی کارگران، زحمتکشان و عموم مردم ایران تبدیل کنیم."

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©