Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۱۳ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸  برابر با ۱۳ ژانويه ۲۰۲۰
دست‌کم هفت نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در تجمع امروز بازداشت شده‌اند

 

 

بازداشت دانشجویان پس از اعتراضات سراسری

 

دست‌کم هفت نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در تجمع امروز بازداشت شده‌اند.

 

بر اساس فراخوان شب گذشته‌ی دانشجویان دانشگاهِ تبریز و دانشگاه هنر تبریز، مبنی بر تجمع و روشن کردنِ شمع به یادِ جانباختگانِ ۱۷۶ مسافر هواپیمای منهدم شده توسط موشکِ سپاه، امروز ساعت چهار عصر دانشجویانِ دانشگاه هنر، ضمن برپایی تجمع داخلِ دانشگاه و سر دادن شعارهای اعتراضی، توسط حراست دانشگاه متفرق شده و از دانشگاه بیرون می‌شوند. دانشجویان معترض از دانشگاه هنر در منطقه ای از تبریز، به سمتِ دانشکده‌ی هنر و معماری در منطقه ای دیگر حرکت می‌کنند. حراست و ماموران انتظامی مانع از ورود آن‌ها به دانشکده شده و خطاب به دانشجویان می‌گویند: «یا متفرق می‌شوید یا همگی را با ون می‌بریم». دستِ آخر دانشجویان به سمت دانشگاه تبریز حرکت می‌کنند. ساعت شش عصر، با توجه به جو امنیتی مقابل دانشگاه تبریز، حراست دانشگاه برای ممانعت از ایجاد تجمع در فضای مقابل دانشگاه و پیوستنِ مردم به دانشجویان، آن‌ها را به داخل دانشگاه هدایت می‌کنند. دانشجویان مقابل دانشکده‌ی کشاورزی اقدام به خواندن سرود و سردادن شعار می‌کنند که بلافاصله فضای دانشگاه توسط حراست و لباس‌شخصی‌ها به تشنج کشیده شده و ضمن درگیری، همه را سمت درب خروجی هدایت می‌کنند.

به گفته‌ی شاهدان وقایع، دست‌کم هفت دانشجوی دانشگاه تبریز بازداشت شدند که تا ساعت یازده امشب همه ی بازداشت شدگان غیر از یکی از آنها آزاد شدند.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور

................................

در جریان تجمع عصر امروز دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در سوگ کشته شدن سرنشینان هواپیمای ایران-اوکراین، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند که یکی از این افراد تا بدین لحظه آزاد شده و باقی این دانشجویان همچنان در بازداشت به سر میبرند.

.................................

محمد امین حسینی دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشجوی حقوق دانشگاه گرگان شب گذشته بازداشت شده است. هنوز از وضعیت فعلی وی خبری در دست نیست.

................................

 

شب گذشته ۲۲ دی ماه در جریان اعتراضات به سانحه هواپیما و کشته شدن سرنشینان آن، محمد اسماعیلی دانشجوی ارشد عکاسی دانشگاه تهران حوالی میدان آزادی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

..........................

صلاح غریبی دانشجوی دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه عصر دیروز در جریان تجمع دانشجویان این دانشگاه در سوگ جانباختگان هواپیما بازداشت شده است و همچنان خبری از وضعیت وی در دست نیست.

.......................

نبی تردست دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه عصر دیروز در جریان تجمع دانشجویان این دانشگاه در سوگ جانباختگان هواپیمای اوکراینی بازداشت شده است و همچنان خبری از وضعیت وی در دست نیست.

.......................

علی نوری زاد (فرزند محمد نوری زاد) بازداشت شد.

تا به این لحظه از وضعیت او و نهاد بازداشت کننده هیچ اطلاعی در دست نیست! این بازداشت در شرایطی صورت گرفته که  محمد نوری زاد نیز همچنان در  اعتصاب غذا و در شرایطی نگران کننده به سر می برد...

.......................

در اعتراضات گسترده دیروز صدها نفر بازداشت شده اند

تجمعات اعتراضی  در روز گذشته در تهران، شیراز، همدان، رشت، زنجان، قزوین، آمل، بابل، اراک، تبریز، ساری، کرمان،اهواز،مشهد، اصفهان و سمنان جریان داشت.  گردآوری اولیه اطلاعات خبری و گزارش های روز گذشته حاکی از آن است که:

در تهران حداقل 7 نفر با شلیک گلوله ساچمه ای زخمی شده اند. سرنوشت زخمی شده گان معلوم نیست

در جریان درگیری های خیابانی، صدها نفر در میادین و خیابان های مختلف شهرهایی که در آنها اعتراضات صورت گرفته به وسیله نیروهای انتظامی و لباس شخصی  ها با ضرب و شتم بازداشت شده اند.

.............................

تجمعات یکشنبه برای اعتراض به حادثه هواپیمای مسافربری

 

به گزارش خبرنگاران ایرنا،‌ تجمع کنندگان که بیشتر آنان دانشجویان بودند، ضمن گرامیداشت جان باختگان حادثه هواپیمای مسافربری که بر اثرخطای انسانی در زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد رخ داد، خواهان بررسی دقیق و شفاف سازی در مورد این حادثه شدند. همچنین شماری از شرکت‌کنندگان به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه پرداختند. بر اساس این گزارش، در برخی شهرهای دیگر از جمله اصفهان،‌ مشهد،‌ رشت و اهواز دانشجویان با برپایی تجمعات مشابه یاد جان باختگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگاران فارس، عصر امروز تجمعات پراکنده‌ای در میدان آزادی، میدان صادقیه، تقاطع خیابان‌های آزادی و بهبودی و تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید برگزار شد.

با تاریک شدن هوا به مرور شعارها تندتر شد و پلیس در برخی نقاط از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد. تجمع کنندگان بعضا شعارهایی با مضامین سیاسی سر دادند:

 ما اهل جنگیم بجنگ تا بجنگیم ، مرگ بر دیکتاتور، و شعارهایی علیه سپاه و مسئولین کشور در این اجتماعات به گوش می رسید./جماران

.........................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©