Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۰ برابر با  ۲۷ اگوست ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۰  برابر با ۲۷ اگوست ۲۰۱۱

یکی  دیگر از فعالان جنبش چپ از میان ما رفت !

پروین در اول شهریور 1337 در سنندج متولد شد. دوران پایان تحصیلات او مصادف با دوران انقلابی در ایران بود و پروین بعنوان معلم مشغول بکار شد. با شروع قیام مردم ایران علیه رژیم شاه پروین یکی از فعالین شهر سنندج در این اعتراضات بود. با سرنگونی رژیم شاه او همراه دیگر فعالین چپ و کمونیست در سنندج و دیگر شهرهای کردستان برای سازمان دادن اعتراضات مردم فعالانه تلاش نمود و این پروین را به یکی از چهره های فعال و شناخته شده در سنندج تبدیل نمود. این دوره از فعالیتهای پروین مصادف بود با اعلام فعالیت علنی کومه له. پروین همچون بیشتر فعالین چپ در کردستان با کومه له در ارتباط سازمانی قرار گرفت و از سال 1357 به عضویت این سازمان در آمد.

در سال 1360 بنا به تصمیم تشکیلات، پروین و رفیق همسر و همرزمش سعید یزدیان، از اعضای کادر رهبران وقت کومه له، از طرف تشکیلات کومه له جهت سازمان دادن تشکیلات کو مه له به تهران رفته و پروین در کارخانه ای در این شهر مشفول کار شد.

در سال 1361 و در پی و ادامه سرکوبهای خونین خرداد ۶۰، در جریان ضرباتی که پلیس رژیم اسلامی به جریانات سیاسی زد، پروین همراه تعداد زیادی از همرزمانش دستگیر و مورد شکنجه زیادی قرار گرفت و به 16 سال زندان محکوم گردید. شکنجه و عدم امکانات در سیاه چالهای رژیم اسلامی پروین را به بیماری "اسکلرو درمی" مبتلا نمود. عدم امکانات پزشکی در زندانها و شرایط سخت بیماری پروین جانیان اسلامی را وادار نمود که پروین را به صورت موقت در سال 1365 از زندان کنند.

بعد از آزادی از زندان، پروین در تهران اقامت گزید. او با وجود شرایط سخت جسمی که داشت، با وجود اینکه دستهایش همگی زخم داشته و با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد مشغول به کار شد.

شرایط سخت بیماری او همراه با اذیت وآزار و فراخواندن هر هفته ای پروین به دستگاههای امنیتی رژیم که شراط آزادی موقت او بود، پروین را مجبور به ترک ایران نمود. او در سال 2004 به کشور آلمان آمد.

از این تاریخ دیگر هر روزه وضعیت جسمی پروین رو به وخامت گذاشت و مرتبا تحت معالجه بود. اما این انسان سمبل مقومت هرگز در مقابل بیماری مزمن و سخت خود تسلیم نشد. هر بار که از او احوالش را می پرسیدید او با روحیه ای بالا می گفت خوبم و هرگز دوست نداشت که موضوع مکاکماتش مساله مریض اش باشد. پروین بیش از 20 سال با مرگ دست و پنجه نرم کرد. روحیه سرشار از تلاش و امید به زندگی پروین همواره از او قهرمان مقاومت و ایستادگی را به نمایش می گذاشت.

متاسفانه امروز 28 مرداد ساعت نه و نیم صبح پروین عزیزمان ما را تنها گذاشت و جان باخت.

پروین عزیز ما یکی دیگر از صدهها هزار قربانیان جنایات رژیم اسلامی است. ما و جنبش چپ و کمونیستی ایران یکی از یاران و عزیران خود را از دست دادیم. یاد پروین با اسقامت و مقابله طولانی اش با مرگ را گرامی میداریم. به همه عزیزان او و دیگر بستگان او، به همه دوستان و رفقا و آشنایانش از صمیم قلب تسلیت میگوئیم.

 بخشی از اطلاعیه دوستداران پروین به مناسبت درگذشت او

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©