Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ برابر با  ۲۴ اگوست ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸  برابر با ۲۴ اگوست ۲۰۱۹
بیانیه‌ی حمایتی شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران

بیانیه‌ی حمایتی شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران

از مطالبات پیشکسوتان فرهنگی

و تجمع ۴شهریورماه۹۸

 

 

     « به نام خداوند جان و خرد »

 

پیشکسوتان  فرهنگی چقدر و چند بار باید در کف خیابان بنشینند و از مسوولان دروغ تحویل بگیرند ؟!

 

جمعیت فراوانی از پیشکسوتان فرهنگی بارها به شکل گروهی و فردی  در مقابل ادارات و سازمانهای مختلف دولتی  به امید تلنگر زدن بر مسئولین امر جهت  اجرای قوانین مصوب همین مجلس شورای اسلامی٬ بویژه اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور   بهبود وضعیت دستمزد و پوشش بیمه کارآمد و  پرداخت به موقع و یکجا  پاداش  بازنشستگی و غیره ... تجمعاتی برگزار نموده اند. 

 بازنشستگان بزرگوار بارها در مقابل مجلس،«خانه‌ی ملت»، وزارت کار و رفاه، وزارت آموزش وپرورش، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و...  تجمع کرده و در قالب طومار، بیانیه، ، گفت‌وگو، رایزنی و.... خواسته های کاملا برحق خویش را بیان نموده اند ! و به دفعات  در جلسات مختلف حضوری و یا از طریق  اخبار و نشریات ٬ وعده و وعیدهایی را شنیده و خوانده اند!  ولی دریغ از کمترین توجه و رسیدگی  عملی از طرف مسئولان مربوطه. حتی تاکنون گوشه ای از این مطالبات براورده نشده‌است.

 

در مقام سخن ٬ از  مسئولان حکومتی و دولتی  بیشمار واژه و تمجیدهای توخالی در مقام شامخ و جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان شنیده ایم ۰ هرگاه مسئولی در  سطوح مختلف٬  مستقیم و غیر مستقیم به پرسش یا موضوعی در خصوص این عزیزان بر میخورد ٬  یا در جمعی از این بزرگواران قرار می‌گیرد، چنان با جملات و واژگان بازی میکنند و در حرمت و شان و جایگاه و تجربه  بازنشستگان و پیشکسوتان  خضوع و جانبداری از خود نشان میدهند که گویی همین فردا آستین همت برای ترفیع حقوق و خواسته های این بزرگواران بالا زده و نه تنها تمام  دستمزد و حقوق  عقب مانده آنها را  پرداخت می کنند  بلکه چند پله ای نیز بر جایگاه منزلتی و معیشتی انان می افزایند!

 

همه‌ی این حرف و حدیث ها  و ثنا گویی ها و قول دادن‌ها گویا راه فراری بوده است از شرمندگی و شرمساری که در مقابل کوتاهی و قصوری که در قبال حقوق همه جانبه‌ی بازنشستگان تا کنون انجام داده اند ! و از فردا نیز چرخ بر همان مدار بی مهری میچرخد و این سالخوردگان و میانسالان ما هستند که چشم امید به فرداهای نامعلوم به انتظار می‌نشینند ! و هر از  چندگاهی هم  ناچارند مجددا  تصمیم بگیرند برای پیگیری حقوق مغفول مانده خود  تجمعی  در کف خیابان ها برگزار نموده و حقوق پایمال شده ی خویش را فریاد بزنند !

 

شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران نه تنها چنین بی توجهی و ظلمی را در شان و منزلت بازنشستگان نمی داند٬ بلکه آنرا نوعی دهن کجی به قشری عزیز و بزرگوار می‌شمارد که بهترین فرصتهای زندگی و انرژی جوانی خویش را برای تربیت نسل امروزی و آینده صرف کرده و در راه تربیت آنها ضمن تحمل مشقت های,زیاد ٬کمترین کاستی از خود بجا نگذاشته اند!

 

این بی مهری و عدم وظیفه شناسی  مسئولان امر امروزی٬  نه تنها بی احترامی و ظلم به استادان دیروز خود است ٬  بلکه می تواند از انسانیت نیز  بدور باشد !  که بگذارند  صاحبان حقی چون معلمان بازنشسته با هزاران مشکل کوچک و بزرگ جسمی و روحی  ناچار شوند بر سنگ فرش  خیابانهای شهرهای مختلف بنشینند تا حقوق پایمال شده ی خویش طلب نمایند!

 

روز دوشنبه مورخه ۴ شهریور ماه ۱۳۹۸ تجمعی کاملا صنفی از طرف فرهنگیان بازنشسته اعلام شده است.

شورای‌‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران از تمام فرهنگیان می خواهد از خواسته های صنفی پیشکسوتان حمایت نموده و  در تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار رفاه وامور اجتماعی شرکت فعال داشته باشند ۰

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران تمام قد از حقوق و مطالبات صنفی فرهنگیان بازنشسته و شاغل و دانش اموزان دفاع میکند و پیگیری امور صنفی مجموعه آموزش پرورش را وظیفه خود می‌داند.

 

ما از مسئولان مربوطه میخواهیم برای پیشگیری از ظلم جاری بر جامعه ی فرهنگیان بویژه بازنشستگان عزیز و اجرای قوانین و مصوبات مربوطه ٬درجهت افزایش  حقوق  و دستمزد طبق قانون (ماده ۶۴)و با توجه به نرخ تورم تلاش نموده و از دغدغه های معیشتی آنها به‌ ویژه در این روزها که گرانی و تورم افسار گسیخته امان انها را بریده است بکاهند.

 

به امید توجه و اعتلای جایگاه  معلمان بویژه بازنشستگان عزیز فرهنگی.

 

شورای‌‌هماهنگی‌تشکل های‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران

یکم شهریور ماه ۱۳۹۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©