Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۱۳ ژانويه ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸  برابر با ۱۳ ژانويه ۲۰۲۰
بیانیه_ی_کانون_صنفی_معلمان_اسلامشهر

 

 

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران( تهران)

 

بگذار برخیزد مردمِ بی‌لبخند

 

بگذار برخیزد!

 

 

اگر آن چه در روزهای اخیر بر مردم ایران گذشت را بخشی از دردناک ترین، پراضطراب ترین و فاجعه بارترین روزهای تاریخ این ملت بدانیم؛ سخن به گزافه نگفته ایم. از قرار گرفتن سایه سنگین و شوم جنگی ویرانگر بر سر ملت، تا طبل توخالی انتقام سخت، ناتوانی در مدیریت برگزاری یک مراسم سوگواری و کشته شدن نزدیک به ۷۰ نفر انسانی که برای همراهی آمده بودند و خود به زیر خاک رفتند! تا حوادث مختلف و متعدد مرگبار که فاجعه بارترین آن ها ساقط شدن هواپیمای مسافری و جان باختن ۱۷۶ نفر؛ که در شرایط عادی و در یک جامعه بسامان، هریک از این وقایع - خود به تنهایی - فاجعه ای انسانی تلقی می شود و نیازمند زمان برای رفع زخم های برآمده از آن.

در این معرکه دهشت بار اما، آن چه فاجعه را عمیق تر می کند و زخم را کاری تر،  سقوط حقیقت است و فروپاشی باورها.

اعتمادی که دیگر نائی برایش نمانده بود، و اینک به گرداب بلا تبدیل شد.

و هم از این روست که گفته اند: « بیان حقیقت دشوارترین و خطرناک ترین عنصر برای نظامی است که زیستن در چنبره دروغ را دیرزمانی است شیوه ی خودساخته»!

 کانون صنفی معلمان ایران(تهران) جان باختن هموطنان در وقایع اخیر به ویژه جان باختگان در واقعه ساقط شدن هواپیمای مسافری را به ملت ایران و نیز مردم کشورهایی که اتباع آن ها در این سانحه جان باخته اند، به خصوص بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می نماید و برای تمامی ایرانیان بردباری، درایت در امور و رهایی از دروغ و بی اخلاقی را آرزو می نماید.

کانون صنفی معلمان ایران( تهران)

۲۲ دی ماه ۱۳۹۸

...............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

در مورد رویدادهای اخیر

 

در پی حوادث غم انگیز اخیر که در کشور رخ داد، سایه سنگین غم و تراژدی هولناک مرگ، بر سر ایران و ایرانیان فرو ریخت . جان باختن هموطنان دراین روزها آنقدر هولناک بود  که زبان را تسلیم سکوت نموده و ناتوان از تسلا هستیم .

 

همه این رویداد ها از جان باختن هموطنان عزیزمان در سقوط هواپیما تا واژگونی و تصادف وسایل نقلیه عمومی  و فشار  جمعیت در مراسم کرمان ،  نشان از بی درایتی مسئولین ذیربط در تامین امنیت آحاد مردم  دارد .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز از جان باختن  همو طنان در همه رویداد های  اخیر اظهار تاسف نموده  و به  خانواده های داغدار و ایرانیان عزیز عرض تسلیت داشته و با همه آنان ابراز همدردی می نماید، باشد که تسکینی باشد بر دل دلسوختگان.

در پایان خواهان شناسایی و محاکمه مسببین این رویدادها در دادگاه های مستقل وبی طرف می باشیم

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز.

۹۸/ ۱۰/۲۱

.....................................................

بیانیه ی کانون صنفی معلمان اسلامشهر

 

تسلیت به ملتهای ایران، افغانستان، اوکراین، سوئد، کانادا  و انگلستان

 

ملت بزرگ ایران، اوکراین و افعانستان با کمال تاسف و اندوه ، با قلبی شکسته و چشمانی گریان ، فاجعه ی شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران کی یف و شهادت مسافران بی گناه این پرواز را به شما تسلیت می گوییم ، و خود را در اندوه بیکران شما شریک می دانیم.

بی گمان انسانها در هرکجای این کره ی زمین که باشند ، درد و رنج شان ، ریشه در احساسات واندیشه ای مشترک دارد.

امروزه احساسات وعواطف بشریت همچون ریشه های درختی چنان به هم گره خورده است،که جدایی پذیر نیست.

امیدواریم که با تلاش انسان دوستانه ی  ملتها، درآینده ای نه چندان دور، برای نوع بشر، فرزندان جهان را چنان تربیت کنیم ، که خودکامگی، استبداد، جنگ و خونریزی در اندیشه آنان راهی نداشته باشد، تاجهان، پراز صلح و آرامش و برابری وآزادی شود.

 

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر

۲۲ دیماه ۱۳۹۸

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©