Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ برابر با  ۲۳ جولای ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹  برابر با ۲۳ جولای ۲۰۲۰
فراخوان جمعی از معلمان

فراخوان جمعی از معلمان

علیه اعدام و سرکوب آزادی

و معیشت کارگران و معلمان

 

 

در شرایطی به‌سرمی‌بریم که اکثریت مردم از یک‌ سو در تنگناهای معیشتی قرار دارند و از سوی دیگر نبود حداقل آزادی را تحمل می‌کنند.

 

در این روزها جامعه در التهاب اعدام سه تن از معترضان به گرانی بنزین در آبان ماه سال ۹۸ است؛ که این افزایش قیمت تاثیر بزرگی بر معیشت و فقیرسازی مردم داشته و دارد.

همچنین کارگران نیشکر هفت تپه به مدت ۳۶روز است که در اعتصاب به‌سرمی‌برند. آنها ۳ الی ۴ ماه است که دستمزد خود را نگرفته اند.  آنان به عدم پرداخت دستمزد ،  نداشتن امنیت شغلی اعتراض دارند و خواهان بازگشت همکاران اخراجی‌شان به کار و برچیدن بساط خصوصی‌سازی هستند.

 

همچنین شاهد ادامه حبس ظالمانه معلمان دربند در شرایط کرونا هستیم از سویی ۷ تن از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی،‌ که از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی هستند، با پرونده سازی کذایی مجموعا  به ۴۱ سال زندان، تبعید، شلاق، جریمه‌ی نقدی و اخراج محکوم شده‌اند.

 

 ما امضا کنندگان اولیه این فراخوان به عنوان جمعی از معلمان بازنشسته و شاغل ایران، همانگونه که با تمام اشکال خشونت در مدرسه و خارج از مدرسه مخالفیم اعدام سه جوان معترض آبان را نمونه بارز خشونت عریان دولتی و سیستماتیک می‌دانیم. از نظر ما به جای محاکمه و اعدام جوانان معترض باید عاملان فقر و فلاکت و کسانی که شرایط امروز را رقم زده‌اند مجازات گردند باید کسانی که دستور کشتار مردم معترض را دادند پاسخگو باشند و حساب پس دهند. ما نیز همسو با بیش از ۱۱ میلیون ایرانی فریاد می‌زنیم  اعدام نکنید.

 

از نظر ما بین مطالبات کارگران به خصوص کارگران اعتصابی هفت تپه و مطالبات معلمان و بازنشستگان تفاوتی وجود ندارد ما همه خواهان یک معیشت و زندگی شرافتمندانه هستیم همان منطقی که معلمان خراسان شمالی را محکوم می‌کند همان‌ها برای بازداشت شدگان آبان ماه حکم اعدام صادر می‌کنند و کارگران هفت تپه را به بند می‌کشند.

ما خواهان توقف سرکوب آزادی و معیشت همگان هستیم و باور داریم تنها در سایه اتحاد و یکی شدن مطالبات فرهنگیان و عموم مردم محقق خواهد شد از این منظر نسبت به بی‌عملی تشکل‌های صنفی در شرایط موجود اعتراض داریم و انتظار داریم کسانی که در این تشکل‌ها در جایگاه تصمیم‌گیری نشسته‌اند نسبت به تضییع حقوق واقعی فرهنگیان با نمایش‌های مفتضح نوبخت سکوت نکنند و در مساله افزایش حقوق منافع کلان و همه فرهنگیان از شاغل تا بازنشسته و از خریدخدمتی تا خدمتگزار و غیررسمی و حق‌التدریسی را لحاظ نمایند. از سویی از این تشکل‌ها که کارنامه مثبتی در مطالبه‌گری صنفی دارند می‌خواهیم با درک عمیق از شرایط این روزها ، در کنار مردم ، خانواده‌های داغدار آبان، کارگران زحمتکش قرار گیرند مگر به جز این است که ما معلمان ، معلمان همه فرزندان ایران هستیم و مشکل کارگران ، مشکل کودکان و دانش‌آموزان ماست. پس یک صدا و متحد می‌خوانیم :

این درد مشترک

هرگز جدا جدا

درمان نمی‌شود

 

فرهنگیان و کنشگران مدنی در صورت تمایل وارد فرم نگار شده و با ثبت نام و نام خانوادگی این بیانیه را امضا نمایید.


فراخوان جمعی از معلمان علیه اعدام و سرکوب آزادی و معیشت کارگران و معلمان

 

https://docs.google.com/forms/d/18puB2VCpmKTiLfOFzsEybBAEFEQEuJzaSmfGPPFvXpU/viewform?chromeless=1&edit_requested=true

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©