Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ برابر با  ۲۴ مارس ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰  برابر با ۲۴ مارس ۲۰۲۱
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در اعتراض به برخوردهای غیر قانونی با اسماعیل عبدی

بیانیه های کانون های صنفی معلمان

 

در اعتراض به برخوردهای غیر قانونی با اسماعیل عبدی

 

به نام خداوند جان و خرد!

 

مردم شریف ایران و معلمان سرافراز:

 

ضمن خجسته باش حلول سال نو و با آرزوی اینکه سال جدید سال امید و نوید باشد.

اینک در حالی سال ۹۹ به پایان خود رسید و به آغاز ۱۴۰۰ پیوند خورد،که این سال در اندرون خود انبوهی از رنج و درد را برای مردم ایران به همراه داشت.رنجی که بیش از همه محصول بی کفایتی و بی تدبیری تصمیم های دست اندرکارانی است که دو ملاحظه را همواره در پرانتز گذاشته اند و از دستور خارج کرده اند: نخست ایران و منافع ملی و دوم قانون و عمل به آن.

 

معلمان ایران:

 

  اسماعیل عبدی معلم سرافراز و کنشگر صادق و مربی بین الملی شطرنج در حالی که دوره زندان ۵ ساله اش را طی کرده و یک سال هم به دلیل ورود پرونده ای دیگر به زندان دومی گرفتار آمده و هم اینک در انتظار اعمال ماده ۴۷۷ با دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه برای اعاده دادرسی خویش است،او را بدون هیچ دلیل موجه قانونی،عرفی و اخلاقی، نخست از بند ۸ به بند ۶ زندان اوین منتقل کردند و در روزهای اول انتقال، تلفن او را قطع کردند که با اعتصاب چهار روزه عبدی در  ۱۷ اسفند و حمایت شورای هماهنگی و تشکل های صنفی، تلفن او را در ۲۰ اسفند وصل کردند و عبدی به اعتصابش پایان داد‌‌.پس از آن به اسماعیل عبدی می گویند که باید به زندان رجایی شهر بروی اما عبدی را در چند کلانتری و در حالی که دستان او را به دستان فردی که متهم به ارتکاب  قتل شده،بسته بودند، از این کلانتری تا آن کلانتری می برند و نهایتا در کلانتری ۱۴ با بدترین رفتارها و توهین ها شب را بدون پتو و وسایل گرمایشی سر می کند.به دنبال رسانه ای شدن این موضوع و اعتراض خانواده و وکیل عبدی،مقامات قضایی اعلام کردند که این اتفاق محصول عدم هماهنگی بوده و او را به قرنطینه ۴ اوین بازگشت می دهند تا تعیین تکلیف شود.در نهایت باز اعلام می کنند که عبدی را به رجایی شهر می بریم اما در کمال تأسف و تعجب این معلم فرهیخته را با دست بند و پابند به ندامتگاه کرج انتقال می دهند.ابتدا در قرنطینه ای با حدود ۳۰ زندانی و دستشویی راه باز و بدون در، همانجا بیست و چهار ساعت طی می کند و پس از آن او را به سوله ای منتقل می کنند که همین تعداد زندانی حضور دارند. اصل تفکیک جرایم، از اصول مسلم حقوقی زندانی است و عبدی باید در کنار زندانیان سیاسی و عقیدتی باشد اما او اینک در کنار کسانی زندانی است که هر چند بسیاری از آنها قربانی سیاست های نادرست تصمیم سازان مملکتی هستند،اما متاسفانه پرونده آنها قتل،دزدی،قاچاق مواد مخدر و جرایم سختی از این دست است و اسماعیل عبدی اینک کنار این همه زندانی بدون داشتن فضای استراحت در محیطی آلوده و در این شرایط سخت کرونایی کف خوابی می کند.

 

معلمان سرافراز ایران:

 

اینک که به سال جدید ورود می کنیم دوستان و هم بندیان اسماعیل عبدی آقایان امیر سالار داوودی،بکتاش آبتین و مصطفی خسروی در حمایت از اسماعیل عبدی و تبعید ناروای دیگر زندانیان سیاسی،دست به اعتصاب غذا زده اند.انتظار می رفت مقامات قضایی از خود می پرسیدند فرزند کوچک عبدی، ماندانا کوچولو که از ۲ سالگی از نعمت حضور پدر در خانه محروم بوده و امیر حسین که تمام ۶ سال ابتدایی را بدون پدر به مدرسه رفت و دختر و همسرشان بر اساس کدام آیین و شریعت چنین باید آزار ببینند و این لحظه ها را با دلهره و وحشت و نگرانی سر کنند؟

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان ضمن محکوم کردن شدید برخوردهای صورت گرفته غیر انسانی با اسماعیل عبدی انتظار دارد اگر گوش های شنوایی در دستگاه قضایی صدای مظلومیت خانواده و فرزندان عبدی را می شنوند به خود آیند و بدانند که ظلم و ستم  برای کسی حجیت و اعتبار نمی آورد.

 

کانون صنفی فرهنگیان گیلان

۳۰ اسفند ۹۹

.......................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

 

در اعتراض به برخوردهای غیر قانونی با اسماعیل عبدی

 

به نام خداوند جان و خرد!

 

فرهنگیان، دانش آموزان و مردم شریف ایران

 

با تبریک سال نو و با آرزوی سالی پر از

مهر و صفا

 

  اسماعیل عبدی معلم سرافراز و کنشگر صادق در حالی که دوره زندان ۵ ساله اش را سپری  نمود ،  بدون هیچ  دلیل  قانونی  پرونده ای دیگر  برای ایشان گشوده شد و  یک سال دیگر هم حبس او در زندان اوین استمرار یافت .

 

متاسفانه  ایشان حدود دو هفته است که بعد از انتقال به کلانتری ها و بازداشتگاه های مختلف  به زندان دیگری منتقل شده اند و بدون رعایت " قانون تفکیک جرائم " در کنار زندانیان قاتل ،دزد قاچاقچی  مواد مخدر و جرایم  از این دست ، در محیطی آلوده در این  شرایط  کرونایی، دوران سختی را سپری می کند.

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز  ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و عدم توجه به قانون تفکیک جرائم، این اقدام مسئولان زندان اوین را توهین آشکار  به جامعه فرهنگیان می داند .

 

  لذا از مسئولان قضایی در خواست می نماید روشی دیگر  در رسیدگی به  پرونده  را مد نظر قرار داده  و موجبات آزادی ایشان را فراهم نمایند.

 

 همچنین انتظار می رود پرونده های باز سایر فرهنگیان زندانی را مختومه اعلام نموده  و به نداهای حق و حق طلبی فرهنگیان پاسخ مثبت دهند

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۱۴۰۰/ ۱/ ۲

.........................................

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

در محکومیت نحوه رفتار با اسماعیل عبدی در انتقال از زندان اوین به رجایی شهر

 

به نام خداوند جان و خرد 

 

کانون صنفی معلمان برخورد غیر انسانی و غیرقانونی ماموران در انتقال #اسماعیل_عبدی از زندان اوین به زندان رجایی شهر، در تاریخ ۲۳ اسفند را شدیداً محکوم می‌نماید و آن را اقدامی برخلاف ابتدایی‌ترین اصول اخلاقی و حقوق شهروندی و مدنی می‌داند.

 

ارسال گزارش خلاف واقع درباره عبدی، جابجایی بی‌دلیل،برخوردهای درون زندان،  محرومیت از تماس با خانواده، برای اثبات خصومت با عبدی کافی نبود برخورد درجه‌دار نیروی انتظامی و یکی از کارکنان اجرای احکام  دادسرای (!؟) عمومی و انقلاب کرج نیز به کلکسیون رفتارهای غیرقانونی و کینه‌توزانه با عبدی اضافه شد. اقداماتی که نه تنها با تمامی موازین حقوقی داخلی بلکه با میثاق‌های بین‌المللی پذیرفته شده در نظام نیز مغایرت دارد.

 

کانون صنفی معلمان این گونه اقدامات ضدقانونی را شدیدا محکوم نموده و ناشی از ضعف و استیصال مرتکبین دربرابر صبوری و پایداری اسماعیل عبدی و خانواده‌اش در برابر گشودن پرونده جدید برای او پس از پایان دوران محکومیتش می‌داند. بر این باور است که این شیوه برخورد اگر چه به قصد اهانت به اسماعیل عبدی و کنش‌گران صنفی و جامعه معلمان صورت می‌گیرد، اما بیش از آن  هتک حیثیت و مشروعیت دستگاه‌های مسئول را به بار خواهد آورد. لذا اکیدا از مسئولان دستگاه قضایی می‌خواهد ضمن برخورد فوری با خاطیان، شرایط آزادی بی قید و شرط اسماعیل عبدی را که سه ماه از پایان دوران محکومیتش نیز گذشته را فراهم نمایند؛ باشد که گواهی شود بر عملی شدن یکی از بیشمار شعارهای تاکنون غیرعملی!

 

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۱۳۹۹/۱۲/۲۵

..............................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

 

در محکومیت ده سال زندان برای  اسماعیل_عبدی  به زندانهای مختلف

 

باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم

 

 

سال ۱۴۰۰ را در حالی آغاز کردیم که شرایط اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا، هفت سین سفره نوروزی مزد بگیران، کارگران، معلمان، اقشار فرودست و مستضعف را به هفت نون ناعدالتی، نارضایتی، ناکارآمدی، نداری، نامیدی، ناخوشی و نامبارکی بدل کرده است؛ نوروزی که آمدنش برای دردمندان تهی از امید،  سالی نکو و روزهای بهتر را نوید نمی دهد.

اما در روزگاری که به قول ابتهاج " از بهاران خبری نیست، آنچه می بینم دیوار است" در وانفسای گذر از زمستان سخت و سیاه، خبر آزار، اذیت و تبعید زندانیان سیاسی، روزهای سیاهی را رقم زده که زخم دیگریست بر دل های رنجورمان.

انتقال زندانیان سیاسی- مدنی از زندان تهران به زندان شهرهایی دور از سکونت خانواده هایشان، تنها تقابل با آزادیخواهانی است که جرمشان آگاهی و آگاهی بخشیست و ظلم مضاعفی است بر خانواده هایشان که دیدار با عزيزانشان را ناممکن و سخت تر کرده است.

این درحالی است که در قانون آئین دادرسی کیفری به صراحت بیان شده است که محکوم به حبس، دوران محکومیت خود را در زندان محل اقامت خود و با توجه به قانون تفکیک جرائم خواهد گذراند و تبعید و اجبار محکوم علیه در محلی دور از محل اقامتش را منع کرده؛ اما در آستانه سال نو با انتقال و تبعید اجباری ده ها زندانی سیاسی، خانواده های زندانیان سیاسی را  نگران تر کرده است.

در این بین،اسماعیل عبدی، معلم و فعال صنفی دربند، که بعد از پایان دوران ۶ سال زندان با بازشدن پرونده جدید، دوران حبس دوباره را آغاز کرده، بدون هیچ دلیل قانونی،از زندان اوین به رجایی شهر تبعید شده است؛ البته عبدی در کنار سایر زندانیان عادی نگهداری می شود و تفکیک زندانیان سیاسی از سایر زندانیان در مورد او اجرا نشده است.

 

بر همین اساس،کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین، ستم مضاعف، سرکوب، تشدید رفتارهای آزاردهنده به ویژه تبعید زندانیان برخلاف تبصره ۳ قانون دادرسی کیفری  و بدون درنظر گرفتن آئین نامه تفکیک و طبقه بندی زندانیان و نگهداری زندانیان سیاسی در کنار زندانیان عادی مندرج در بند «الف» ماده ۶ قانون جرم سیاسی،  را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان فعال مدنی، محیط زیستی، صنفی که تحت عنوان سیاسی- امنیتی دربند می باشند است.

 

کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین

دوم فروردین هزار و چهارصد

______________

دو زندانی سیاسی در بند 8 زندان اوین در پشتیبانی  از

اسماعیل_عبدی اعتصاب غذا کردند.

بگتاش آبتین از «کانون نویسندگان ایران»  و امیر سالار داوودی «وکیل دادگستری» باصدور بیانیه‌ای به «تبعید» زندانیان سیاسی اعتراض و اعلام کردند که در حمایت از اسماعیل عبدی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

 

در این بیانیه آمده است:

«گرچه انتقال زندانی از بندی به بند دیگر یا از زندانی به زندان دیگر مرسوم است، هرگاه که انتقال با انگیزه و به منظور تنبیه و آزار زندانی انجام گیرد، معنایی جز نقض آشکار و مستقیم حقوق شهروندی و انسانی فرد زندانی ندارد.»

 

به گزارش «زیتون» امضا کنندگان این بیانیه تاکید کردند که «انتقال» زندانیان با این سبک و منظور شگرد و شیوه رایج در زندان‌های ایران است و به ویژه با شدتی بیشتر درباره زندانیان سیاسی اعمال شده و می‌شود. در چند هفته اخیر، انتقال چند تن از زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان های مختلف بار دیگر نشان داد که جابجایی‌ سرکوبگرانه همچنان ادامه دارد. در همین روزها، آتنا دائمی از زندان اوین به زندان لاکان شهر رشت، سپیده قلیان به زندان بوشهر و مریم اکبری منفرد به زندان سمنان منتقل شده اند و اسماعیل عبدی، معلم زندانی، با اینکه نزدیک به یک هفته است تحت عنوان انتقال به زندان رجایی شهر از زندان اوین بیرون برده شده، اما هنوز در هیچ یک از زندان های کرج پذیرش نشده است. اسماعیل عبدی ۶ سال است  که در زندان به سر می‌برد و اکنون میان کلانتری‌ها و زندانهای مختلف شهر کرج گردانده می‌شود. پیگیری همبندی های او نیز همواره با سد دروغ‌های مسئولان زندان مواجه شده است: «دروغ و دروغ.»

 

در این بیانیه که از بند هشت زندان اوین صادر شده٬ آمده است: «در مقابل این ستم مضاعف، گریزی از اعتراض نیست. با توجه به اینکه مقامات قضایی و دست‌اندرکاران زندان تاکنون از پاسخ به خواست ما مبنی بر روشن ساختن وضعیت اسماعیل عبدی خودداری کرده اند.

ما دو تن از همبندیان او٬ بکتاش آبتین و امیر سالار داوودی٬ از ساعت ۱۸ روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹دست به اعتصاب غذا زده‌ایم. این آغازی هشدار دهنده است و تا زمانی که خواسته ی ما محقق نشود، در هر روز یک زندانی به این اعتصاب غذا می پیوندد.»

 

بکتاش آبتین و امیرسالار داودی همچنین خطاب به مسئولان قضایی نوشتند: «به تنبیه و مجازات زندانیان معترض تحت عنوان «انتقال» پایان دهید. این نوع انتقال ها بخشی از جریان تحمیل سکوت و سکون به زندانیان است. ما خواهان توجه عملی مقام‌های قضایی و اجرایی به خواست اسماعیل عبدی و پایان دادن به بلاتکلیفی سرگردانی ایذایی او هستیم.»

..............................................

بیانیه ی اسماعیل عبدی

 و درخواست شکستن اعتصاب غذای

 همرزمان خود در زندان اوین

 

دوستان ارجمند و یاران اندیشمندم

  در بند ۸ زندان اوین:

 

با درود و شاد باش سال نو ،  از همراهی ها ی دلسوزانه و شجاعانه ای ، که در این مدت با اینجانب و خانواده ام داشته اید ، بسیار سپاسگزارم .

 

کار بزرگ و وفا و مرامی که شما در همراهی با من داشته اید، در وصف نمی گنجد، این راد مرد ی شما مسئولیت اخلاقی و وجدانی مرا نسبت به وجود ارجمند و گرامیتان و آرمان های مشترکمان، بسی افزون تر کرده است. 

 

نیک میدانیم ، همه ی ما عزیزان قربانی سیستمی هستیم ، که در آن ذره ای عدالت رعایت نمی شود.

 

شما مبارزان راه آزادی و عدالت در اعتراض به وضعیت اسفناک مردمی که زیر بار فقر و تبعیض کمر خم کرده اند،رنج زندان و محرومیت را با جان نازنین خو خریده اید.

 

پس ضروری است، جان های شریف شما، سلامت بماند تا اندکی  رنج مردم سرزمین مان با حضور حق خواهانه و عدالت طلبانه ی، اندیشمندانی چون شما کاهش یابد.

 

از این رو صمیمانه از شما می خواهم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید.

نیک میدانم  همراهی و همدلی شما سرمایه ی بزرگی است که آفریدگار  را به خاطر داشتن آن سپاسگزارم.

 

بی گمان  به شیوه های گوناگون دوش به دوش مردم ایران در راه  مبارزه تا رفع ستم ، و رسیدن به خواسته های تاریخی خود  خواهیم ایستاد.

 

عهد من با تو ، نه عهد ی است که تغیر بپذیرد

 

بوستانی است که هرگز ، نزند باد خزانش

 

اسماعیل_عبدی ندامتگاه مرکزی  کرج

۳ فروردین ۱۴۰۰

...............................................

پایان اعتصاب غذای امیرسالار داودی، بکتاش آبتین و سینا بهشتی

روز سه شنبه ۳ فروردین ماه، به دنبال درخواست اسماعیل عبدی و اعضای شورای تشکل های کانون وکلای دادگستری، امیرسالار داودی، بکتاش آبتین و سینا بهشتی به اعتصاب غذای خود پایان دادند. این زندانیان از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۹، در اعتراض به جابجایی های متعدد زندانیان سیاسی بخصوص اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان زندانی، دست به اعتصاب غذا زده بودند.

 

به گزارش خبرگزاری هرانا، آن ها از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۹، در اعتراض به جابجایی های متعدد زندانیان سیاسی بخصوص اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان زندانی، دست به اعتصاب غذا زده بودند.

.......................................................

اسماعیل عبدی به جای مناسب تری فرستاده شد.

 

دیروز شنبه 30 اسفند 1399 ساعت 16 اسماعیل عبدی از سوله ی 30 نفره در ندامتگاه مرکزی کرج به اتاقی ویژه و مناسب در همان ندامتگاه منتقل شد.

روز شنبه به دستور دادستان، اسماعیل عبدی از اتاق معروف به سوله ، به قرنطینه ی  یک، اتاقی که دارای امکانات بهتر و آرامش بیشتری هست ، منتقل شد.

همچنین مسئولین قضایی قول داده اند، که در پایان تعطیلات اسماعیل را از ندامتگاه مرکزی کرج به جای بهتری منتقل کنند.

 در دیداری که مسئولین از زندان ندامتگاه مرکزی کرج داشتند، به زندانبانها  تاکید شد که از هیچگونه همکاری با اسماعیل عبدی دریغ نکنند.

 

اسماعیل عبدی در این اتاق از امکان کتابخوانی و تماس تلفنی چند بار در روز نیز برخوردار است.

 

یادآوری می شود، معلمان کشور خواهان آزادی بی قید وشرط این فعال صنفی معلمان  هستند.

..........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©