Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
تظاهرات اول اسفند برای ادامه ی راه ۲۵ بهمن

خیزش مجدد جنبش ضداستبدادی را با قدرت ادامه دهیم

 

ارژنگ بامشاد

 

حضور گسترده، شکوهمند و مسالمت آمیز مردم در ۲۵ بهمن ۸۹ چهارستون حاکمیت استبداد را لرزاند. سرکوبگران دستگاه ولایت، با خشونت بی سابقه ای به تظاهرات مسالمت آمیز مردم حمله ور شدند. دو تن از دانشجویان پاکباخته را با شلیک گلوله موتورسوارانشان به شهادت رساندند و چندین هزار نفر را نیز دستگیر کردند. دستگیر شده گان را به اوین و بازداشتگاه های بی نام نشان و یا به مسگرآباد و کهریزک برده اند. در تداوم وحشی گری هایشان، به تجمع خانواده های دستگیر شده گان در جلو زندان اوین حمله ور شده اند. جنایت کاران حکومتی در اقدامی مشمئزکننده اجساد شهدای مردم را دزدیدند و بر دوش قاتلانشان تشیع کردند. برای توجیه این اقدام کثیف سربازجوی کیهان را نیز به سیمای جمهوری اسلامی آوردند و شهید مردم، صانع ژاله، عضو انجمن قلم کردستان را جاسوس کیهان نامیدند. هدف رژیم از این اقدامات بی شرمانه، زدن اتهام مسلح بودن به مردمی بود که  با دست های خالی به اعتراضات مسالمت آمیز پرداخته بودند. آن ها هم چون تمامی مستبدین منطقه با این اقدامات، از قبول مسئولیت اقدامات سرکوبگرانه شان شانه خالی می کنند تا  بکارگیری خشونت را به گردن مردم بیاندازند.

 

اما تمامی اقدامات سرکوبگرانه و نیرنگ های دستگاه حاکمیت شاید بتواند نیروهای وابسته به رژیم را فریب دهد. اما مردم زحمتکش و جوانان پرشور این مرز بوم، نه از سرکوب می ترسند و نه فریب حیله های حکومت را خواهند خورد. آن ها راه پرشکوه اعتراضات ضداستبدادی سال ۱۳۸۸ را، این بار با قاطعیت بیشتر وبا شعارهای روشن تری ادامه خواهند داد. در همین راستاست که برای روز اول اسفند، هفتمین روز شهادت دو شهید روز خشم، روز عشق در ۲۵ بهمن، تظاهرات گسترده ای در میادین تهران و شهرستان ها و در بسیاری از شهرهای سراسر جهان سازماندهی داده اند. مادران صلح کردستان، مردم قهرمان کرد را به اعتصاب سراسری در همدردی با خانواده های شهدا و در اعتراض به شهیددزدی بی شرمانه ی رژیم فراخوانده اند. این فراخوان ها، این همبستگی های مبارزاتی و همگامی سراسری ضداستبدادی، نشان از عزم راسخ مردم زحمت کش و ستم دیده و بویژه جوانان پرشورشان برای احقاق حقوق حقه شان دارد. مردم می خواهند که از شر استبداد دینی خلاص شوند و آزادی و برابری را بدست آورده و بر سرنوشت خود حاکم شوند.

 

حاکمیت اسلامی که به  انزوای گسترده بین المللی دچار شده است و ریاکاری هایشان در حمایت از حرکت های انقلابی مردم عرب نیز رسوا شده، به سرکوب خشن و عریان روی آورده است. درخواست اعدام برای سران اصلاح طلب تنها برای انتشار یک درخواست مجوز رسمی از وزارت کشور، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بدون برگزاری دادگاه و محاکمه ای، نشان از اوج شقاوت و بیرحمی حاکمیت اسلامی دارد. وقتی حاکمیت با شخصیت هائی که سال ها در مقامات حکومتی همین رژیم برای استقرار و تثبیت آن کوشیده اند چنین بی رحمانه و چنین قانون شکنانه رفتار می کند، با جوانان گمنام مردم در کهریزک ها و مسگرآبادها و اوین ها چه ها می کنند. نمونه های این اقدامات را پیش از این در کهریزک های رژیم دیده ایم.  این حاکمیت نشان می دهد جز زبان زور و سرکوب خشن، زبان دیگری ندارد. اما مردم می توانند با برتری عددی خود، با تکیه به حرکت ها، اعتصابات و تظاهرات مسالمت آمیز، با نافرمانی مدنی، قدرت لایزال خود را به نمایش بگذارند. هم زمان باید با هر امکان موجود،  تلاش کرد جمعیت هر چه بیشتری از مردم را به میدان بیایند. شانس پیروزی مردم در آن نهفته است که کارگران و زحمتکشان، تهیدستان و ستم دیده گان با خواست های مستقل و مطالباتی خود هم زمان برای آزادی های سیاسی و مدنی نیز شجاعانه وارد عمل شوند. تنها از طریق توده ای تر کردن تظاهرات و اعتراضات و همراه کردن آن با اعتصابات می توان قدرت گسترده ی مردمی را وارد میدان کرده  و دستگاه دشمن را در هم شکست.

 

در جنگ نابرابر کنونی، باید برای درهم شکستن روحیه ی دشمن، و ایجاد شکاف در صفوف نیروهای سرکوب، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. وقتی مردم بصورت توده ای و گسترده وارد میدان می شوند، نیروهای سرکوب دشمن امکان آن را نخواهند داشت که در برابر قدرت مردمی تا بی نهایت بصورت یک پارچه اقدام کنند. درهم شکستن جبهه متحد سرکوب و ایجاد شکاف در ارگان های گوناگون دستگاه سرکوب، زمینه ی پیشروی جنبش ضداستبدادی را گسترده تر خواهد کرد. حاکمیت اسلامی با اتکا به پول های نفتی و با تقسیم اموال عمومی میان دستگاه های سرکوب، تلاش کرده است یک نیروی تا دندان مسلح و جنایت کار و معتقد به ارکان نظام سازماندهی کند. از این رو دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی، با خشونت بیشتر و با شیوه های بی رحمانه تری در مقابل مردم خواهد ایستاد. برای درهم شکستن این اراده سرکوب، باید روی بسیج بیشترین نیرو و بکارگیری روش های مسالمت آمیز فلج کننده تاکید کرد.

۲۹ بهمن ۱۳۸۹ـ  ۱۸ فوریه ۲۰۱۱

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©