Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
بیانیه ی «اتحادیه عمل کمونیستی» در مورد ۲۰ فوریه٬روز خشم

بیانیه ی «اتحادیه عمل کمونیستی» در مورد ۲۰ فوریه٬ روز خشم

ترجمه ی آرش عزیزی

توضیح مترجم: «اتحاد عمل کمونیستی» سازمانی فعال در کشورِمغرب (مراکش) است و بخشی از گرایش بین المللی مارکسیستی به حساب میآید. این اطلاعیه رفقای این سازمان در آستانه ی یکشنبه ۲۰ فوریه است که به عنوان روز خشم اعلام شده بود و با تظاهرات ده ها هزار نفره مردم در سراسر کشور روبرو شد تا مراکش نیز به صف انقلابِ عرب بپیوندد. اصل اطلاعیه به عربی است اما ترجمه ی حاضر از روی نسخه ی انگلیسی انجام شده.

***

ما در میان تخاصمی سرسخت هستیم که طبقه ی کارگر و توده های زحمتکش عرب در منطقه ی عرب برای آزادی از یوغ نظام های سرمایه داری٬ بی عدالتی٬استثمار و سرکوب به راه انداخته اند. جوانان مغرب به بقیه جوانان منطقه ی عرب که مشتاق آزادی هستند می پیوندند. جوانان مغرب روز یکشنبه٬۲۰ فوریه٬ را به عنوان روز خشم و برآشفتگی علیه نظام سرکوب٬ تحقیر و سرمایه داری وابسته اعلام کرده اند که در آن اقلیتی انگل وار ثروت را انباشت می کنند و بقیه توده های زحمتکش٬ کارگران٬ دهقانان و بیکاران در فقر و تحقیر زندگی میکنند.

تاریخ مردم مراکش تاریخ مبارزات و فداکاری ها و خیزش ها است. ما شهدای زیادی برای آزادی از غل و زنجیر سلطنتِ وابسته ی سرمایه داری و خودکامه دادهایم. نشان این خیزش های ۱۹۵۸٬۱۹۶۵٬ ۱۹۸۱٬ ۱۹۸۴ و ۱۹۹۱ و خیزش های زمان «حاکم جدید» در صفرو٬ سیدی افنی٬ بوعرفه٬ میسور٬ اکلی٬ تنغیر و ... است.

ما٬ «اتحادیه عمل کمونیستی» به عنوان گروه انقلابی مارکسیستی از تمام جنبش های مردمی و کارگری حمایت می کنیم. ما نکات زیر را اعلام میکنیم:

ـ حمایت ما از ابتکار روز ۲۰ فوریه از طریق مشارکت فعال در بسیج توده ها در نقاطی که حاضر هستیم برای تضمین موفقیت این عمل.

- مشارکت واقعی ما در عمل.

- تقدیر ما از کنفدراسیون دموکراتیک کارگران و سایر سازمان ها و احزاب چپ (راه دموکراسی٬ حزب سوسیالیست متحد٬ انجمن حقوق بشر مغرب و ...) که برای تضمین موفقیت این عمل مشارکت میکنند.

- تاکید ما که شرایط عینی برای تغییر انقلابی آماده است و چپِ انقلابی وظیفه دارد تدارک رهبری این و سایر حرکت ها را ببیند و به سوی تکامل وظایف تاریخی خود حرکت کند.

- مخالفت ما با تمام انواع همکاری طبقاتی با سرمایه داران و دولت سرمایه داری وابسته ی آن ها.

- فراخوان ما به فعالین کارگری و جوانان برای مسلح شدن به چشم انداز مبارزه طبقاتی و ساختن سازمان و تشویق دفاع از خود سازمان یافته.

- تاکید بر نیاز به نمایش همبستگی با مبارزهی بین المللی مردمان چرا که دشمن طبقه ی کارگر یکسان است.

زنده باد مبارزات مردم مراکش!

زنده باد انقلاب های مصر و تونس که راه انقلاب در جهان عرب را گشودند!

بگذار ۲۰ فوریه آغاز انقلاب مراکش باشد!

اصل عربی بیانیه:

http://marxy.com/africa/morocco/statement-communist-league-ofaction-february-20station170211.htm

منبع: «در دفاع از مارکسیسم»٬ وبسایت گرایش بینالمللی مارکسیستی (http://www.marxist.com/)٬ ۲۰ فوریه ۲۰۱۱ (اصل عربی بیانیه تاریخ ۱۷ فوریه را دارد).

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©