Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ برابر با  ۰۴ سپتامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰  برابر با ۰۴ سپتامبر ۲۰۱۱
وضعیت اسفناک زنان عراقی در خانه های فساد

 

 

وضعیت اسفناک زنان عراقی در خانه های فساد

 

خود فروشی و تجارت زنان بعد از جنگ سال های 1991 تا 2003 با سرعت رشد کرده است

 

ربکا مورای

Rebecca Murray

 

ترجمه آزاده ارفع

 

رانیا(Rania) 16 ساله بود که توسط افسران ارتش صدام در سال 1991 در جریان سرکوب  شیعیان در جنوب عراق مورد تجاوز قرار گرفت. وی به خاطر می آورد که:" برای نجات برادرش که او را محکوم به اعدام کرده بودند ،  بدن خود  را در اختیار افسران ارتش صدام قرار داد". " آزادی برادر به قیمت بدن او". اما خانواده از این بابت از وی تشکر نکردند. وی را بخاطر این که آبروی خانواده را از بین برده  طرد کردند . رانیا به پایتخت عراق  بغداد می رود و به سرعت به دام دلالان فاحشه می افتد.

 

در کشوری که تحت اشغال آمریکایی ها قرار دارد  و به محل  درگیری های قومی مبدل شده است تجارت و خود فروشی زنان وسیعا" گسترش پیدا کرده است. رانیا بالاخره بعنوان دست راست یکی از  تجار زنان مشغول بکار شده و مسئول جمع آوری پول از مشتریان می شود. او می گوید دلالان  زنان  روزانه تا بیست هزار دلار درآمد کسب می کردند. دختران باکره در شمال کشور خود را به مبلغ پنج هزار دلار به سوری ها و امارات متحد عربی ها می فروشند   در حالی که بقیه زنان برای نصف این مبلغ حاضر به فروش خود می شوند. دخترانی که از خشونت خانگی فرار می کنند سریعا" به دام دلالان زنان می افتند. بخش دیگری از زنان نیز به وسیله اعضای مرد خانواده خود یا باندهای بزه کار به فروش می رسند.

 

اکثر دلالان تجارت زن از خود زنان تشکیل شده است. این زنان خانه های فساد کوچک را در محله هایی فقیر نشین چون "ال باتاوین" در مرکز شهر بغداد را اداره می کنند. رانیا شش سال پیش  همراه یک عده ای از زنان خود فروش دیگر توسط نظامیان آمریکایی دستگیر و متهم به همکاری با تروریست ها می شود. او به زندان "ال قادمیه" منتقل می شود و در همین جاست که یک سازمان کمک به زنان با وی تماس برقرار کرده و خواهان همکاری می شود. رانیا برای این سازمان شروع به کار می کند. او مخفیانه با فاحشه خانه ها ارتباط برقرار کرده  و اطلاعات مربوط به وضعیت خانه های فساد را در اختیار سازمان کمک به زنان قرار می دهد. رانیا از تجربیات خود استفاده کرده و خود را به عنوان دلال زن  جا می زند و بدین شکل موفق به کشف یک فاحشه خانه در بغداد می شود که در آن دختر ان 16ساله در اختیار سربازان آمریکائی قرار داده می شدند.

 

در گذشته، در عراق،  خیلی از زنان عراقی  بیشتر از زنان دیگر کشورهای منطقه  سواد خواندن و نوشتن داشتند.  بسیاری از آن ها  در رشته هایی که نیاز به تخصص بالا داشت شاغل بودند. پس از بیست سال تحت قوانین شریعت اسلامی وضعیت زنان دگرگون شده است. بر اساس گزارش "سازمان کمک رسانی کلیسای نروژ" که در سال 2010 منتشر شده است از زمان شروع جنگ آمریکا درعراق  از سال  2003  به این سو نا امنی و بی قانونی در عراق به شدت رشد کرده است. فساد در بین مقامات دولتی و تعصب مذهبی برکشور سایه افکنده است. زنان به طور روزافزونی تحت تبعیض و خشونت قرار می گیرند بدون آن که فرد مجرم مجازات شود. دختران و زنان دزدیده شده و در باندهای جهانی تجارت سکس مورد دادو ستاد قرار می گیرند.

 

آن چه که بر سر زنان کشور عراق می رود خلاف قانون اساسی این کشور می باشد. اما قوانین مشخصی که بتواند جلوی این جنایت ها را   بگیرد وجود ندارد. تا زمانی که دولت عراق به طور قاطع به مقابله با تجارت زنان  نپردازد زنان بیشتری به سرنوشتی  که زاینا Zeina 18ساله به آن گرفتار آمد، دچار خواهند شد.بر اساس اطلاعات"سازمان آزادی زنان در عراق "(OWFI)   پدر بزرگ زاینا وی را در سن 13 سالگی به یک تاجر در دوبی می فروشد . بعد از چهار سال فاحشگی اجباری زانیا موفق به فرار می شود. زمانی که وی به بغداد برمی گردد علیه  پدربزرگ خود شکایت می کند.اما از این زمان به بعد او ناپدید می شود. براساس  اطلاعات"سازمان آزادی زنان در عراق " زاینا این بار توسط مادر  خودش به جنایتکاران اربیل در شمال عراق فروخته شده است.

 

منبع نشریه آلمانی "دنیای جوان"

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©