Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ برابر با  ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰  برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱
منافع رژیم اسلامی و امپریالیسم در تشنج آفرینی

منافع رژیم اسلامی و امپریالیسم در تشنج آفرینی

محمد خسروی

 

روز سه شنبه ۱۱ اکتبر مقامات آمریکایی پرده از طرح ترور سفیرعربستان سعودی در آمریکا برداشتند . طبق اظهارات مقامات امنیتی آمریکا، این عملیات از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران و دولت ایران در همکاری با قاچاقچیان مواد مخدرمکزیکی،  سازمان داده شده بود که قبل از اجرا کشف شده، یکی از متهمین دستگیر میشود و نفر دوم به ایران فرار میکند.

این اتفاق، یا خبر، میبایست مورد بررسی دقیق قرارگیرد چرا که پیامدهای آن میتواند برای کشور ما و یا حتی منطقه، تاثیرات تعین کننده ای داشته باشد.

البته بدلیل عدم دسترسی به منابع موثق خبری در این رابطه ناگزیریم تا به بررسی حالتهای محتمل آن بپردازیم.

حالت اول اینست که این خبر از بیخ و بن دروغ بوده و تنها تراوشات ذهن مقامات آمریکایی است. کما اینکه مردم جهان بارها و بارها شاهد چنین دروغ پردازیها و غیرواقع نمایی هایی از جانب دولتها، خصوصا دولت آمریکا بوده اند. بعنوان نمونه اتهاماتی را که برای توجیه حمله به عراق متوجه صدام کردند بعد از چند سالی خود به بی اساس بودن آنها اعتراف کردند.

در حالت دوم، چه بسا طرح تروری هم واقعا درکار بوده اما رژیم اسلامی، علیرغم داشتن پرونده ای قطور و سیاه  در زمینه طراحی و اجرای ترور در خارج از مرزها ، اینبار استثناً راست میگوید و از این اتهام  مبرا است.

اما درحالت سوم قضیه همانگونه است که درخبرها آمده. یعنی طرح تروری واقعاٌ وجود داشته و کلیت رژیم اسلامی، یا جناحی از آن، سازماندهنده آن بوده اند. در واقع هیچ بعید نیست که رژیم تحت شرایطی که اختلافات درونی اش شدیداٌ بالا گرفته و بیم از هم گسیختگی خویش را دارد،  بلحاظ ایدیولوژیکی ورشکسته است،  در عرصه بین المللی بی اعتبار و بیش از پیش منزوی شده است، بحران اقتصادی در جامعه رشدی فزاینده و کمرشکن دارد، بحرانهای اجتماعی میروند تا شیرازه جامعه را از هم بگسلند،  جنبشهای اجتماعی به اشکال مختلف هر روزه گسترده تر و عمیقتر در مقابلش قد علم میکنند و ...، چه بسا در ایجاد تنش بین المللی، جو ملتهب جنگی و حتی راه انداختن جنگ، راه گریزی میجوید تا خود را از زیر ضرب خارج کند، تا چند صباحی دیگر و ترفندی دیگر!

 

به هرحال هرکدام از حالات فوق به واقعیت نزدیک تر باشد عملا در نتیجه شوم آن برای ما مردم تاثیری نمیگذارد. نکته مهم در اینجا نتایج مصیبت باری است که تشنج آفرینی و جنگ افروزی دولتمردان اسلامی و دخالتگریهای دول امپریالیستی برای ما به ارمغان خواهد آورد. دو کشور ویران، حاصل دخالت مستقیم و حضور نظامی امپریالیسم آمریکا و متحدینش در عراق و افغانستان، را پیش رو داریم، همین امروز شاهدیم که چگونه نیروهای ناتو تحت عنوان "کمک های انسان دوستانه"، با دخالت نظامی خود مبارزات انقلابی مردم لیبی را به انحراف کشیده آنرا به یک جنگ تمام عیار داخلی تبدیل میکنند. مگر میتوان رنج و مصیبت و فقر و آوارگی برادران و خواهران افغانی و عراقی را دید و همچنان به شعارهای "دموکراسی طلبی" و "توسعه گستری" امپریالیستها امید بست؟ تمامی اقدامات ریز و درشت و پنهان و آشکار سرمایه داران، گواهی است بر آنکه سرمایه، در تمام طول حیاتش، قدمی از قدم برنداشته مگربرای کسب سود بیشتر و یا حفظ موقعیت خویش، و در این مسیر از هیچ پلیدی فروگذاری نکرده است.

به این ترتیب، اگر رژیم اسلامی قصد آن دارد تا یک ملت را به گروگان گرفته و کشور را به نابودی بکشاند ، اگر نفت یا سایر منابع طبیعی، انقلابات زنجیره ای عرب و یا هر علت دیگری انگیزة قدرتهای امپریالیستی برای دست اندازی و دخالتگری در مسیر مبارزات کارگران و زحمتکشان در کشورهای مختلف است، میبایست هوشیار بود و با تشنج آفرینی و جنگ افروزی هر دو طرف مقابله کرد. خلاصی از شر حکومت سیاه جمهوری اسلامی، و همچنین ساختن جامعه ای رشدیافته و داشتن زندگی ای انسانی ، تنها و تنها با اتکا به نیروی خود میسر است.

۲۳ مهرماه ۱۳۹۰ـ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©