Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ برابر با  ۰۲ دسامبر ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰  برابر با ۰۲ دسامبر ۲۰۱۱

 

برنامه ریزی و تشویق برای افزایش خشونت علیه زنان

 

پریسا آزادیان

حمله بی وقفه به آزادی پوشش، تحریک نیروهای تاریک اندیش علیه زنان  و تاکید دائم روحانیون قشری و عوامل چماقدار و بسیجی بر لزوم سرکوب زنان از محورهای مهم خبرهای حوزه زنان در هفته ای که گذشت میباشد . در این راستا مینو اصلانی رئیس بسیج زنان با اشاره به عضویت 5 ميليون و 250 هزار نفر از زنان در این نهاد سرکوب از تکميل دوره‌های تربيت مربی حجاب و عفاف و آموزش 3 هزار نفر در سطح کشور و افتتاح پايگاه‌های جديد زنان بسیجی در برخی استان‌ها خبر داد.  او گفت که "بسیج برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکنون 52 هزار به اصطلاح مربی و کارشناس را در اين حوزه تربيت کرده است که در سطح کشور به صورت شبکه خوشه‌ای فعاليت مي‌کنند".  او به گسترش طرحهای ضد زن به حوزه مدارس اشاره کرد و گفت : "بسيج جامعه زنان طی همکاری مشترک با آموزش و پرورش 300 هزار معلم زن را تحت آموزش‌های لازم قرار مي‌دهد. در اين طرح که از تابستان امسال شروع شده و تا پايان امسال ادامه دارد معلمان زن با کسب آموزش‌های لازم نيازهای دانش‌آموزان را در حوزه حجاب و عفاف پاسخ مي‌دهند. " پیشتر نیز مینو اصلانی  با اشاره به اقدامات بسیج زنان برای آموزش نظامی 250 هزار زن بسیجی، گفته بود که از "آنجا که آمادگی نظامی در الویت قرارداشته، زنان بسیجی ابتدا در زمینه‌های نظامی آموزش دیده‌اند و اکنون برای مقابله با "جنگ نرم" آماده می‌شوند." 

 

احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان، در سخنانی در جمع بسیجیان در مشهد با گوشزد به جناح رقیب، از افزایش روزمره آلودگی اخلاقی و بی حجابی بخاطر سکوت مسئولان گلایه کرد.    يوسف طباطبايي‌نژاد  امام جمعه اصفهان  نیز در همایش حجاب وعاشورا در اصفهان  خواستار  تشدید خشونت علیه زنان شد و گفت که : "در ذهن برخی مسئولان نيز وارد شده که بايد در برخورد با مسئله بدحجابی فرهنگ مردم را بالا برد اما بايد قبول کنند که برخی مواقع جديت لازم است و اکنون زمان آن رسيده که چوب ‌تر را برای مقابله با بد حجابی بالا برد."  طباطبايي‌نژاد همچنین  رعایت عفاف و حجاب را یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد واز مجلس خواستار تخصیص بودجه برای اجرای قانون  امر به معروف و نهی از منکر شد.  حمله به آزادی پوشش و تلاش برای تحمیل حجاب اجباری به زنان علاوه بر ریشه ها و زمینه های سیاسی و فرهنگی آن در عین حال به یک بهانه مهم در خالی کردن خزانه کشور و غارت اموال عمومی از سوی مسوولان ریز و درشت مبارزه با بدحجابی و مروجین حجاب و عفاف تبدیل شده است.  اختصاص بودجه بیست و هشت میلیاردی به صدا و سیما و شهرداری تهران برای ترویج حجاب  در سال گذشته توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کشور در راستای همین سیاست است. 

 

 سخنگوی دیگر همایش ححاب وعاشورا در اصفهان محمد تقی رهبر  رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و نماینده مردم اصفهان  بود که با تاکید بر اینکه  16 سال از مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در سیاست های عفاف و حجاب میگذرد و 26 دستگاه همچون  دانشگاه، آموزش و پرورش، مجلس وغیره موظف به رسیدگی به اجرای این سیاست ها هستند، گفت :"در این سال‌ها بسیار کم کاری شده است، چرا که ۷۵ میلیون نفر به غیر از یک سری عروسک خیابانی موافق اجرای آن هستند. "  ناگفته نماند که او پیشتر "بدحجابی" را بیماری روانی نامیده و آشکارا از ضرب و شتم زنان و برخورد فیزیکی با آنان دفاع کرده بود. 

 

اعمال خشونت و حمله به خصوصی‌ترین عرصه زندگی‌ مردم در نظام ولایی تازگی ندارد. جمهوری اسلامی هیچگاه یک استبداد معمولی و متعارف نبوده و نیست، و هیچگاه به سرکوب خشن سیاسی بسنده نکرده است. این نظام تاریک اندیش از همان ابتدا به خصوصی‌ترین عرصه زندگی‌ مردم ایران حمله کرده و در تلاش برای حفظ موجودیت خود به سرکوب مدنی و فرهنگی‌ وسیعی نیز دست زده است. در تمام این سالها زنان ایران نوک تیز حمله این نظام جهنمی بوده اند.

  

2 دسامبر 2011 برابر با 11 آذر 1390

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©