Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
فراخوان سوسیالیست های مصری

فراخوان سوسیالیست های مصری

مترجم :صادق افروز

 

سوسیالیست های انقلابی مصر در رابطه با قیام مردم مصر و وظائف پیشاروی جنبش در مبارزه ای که در هفته های آینده ادامه خواهد داشت بیانیه ای منتشر کرده اند .

 

افتخار از آن شهیدان ! پیروز باد انقلاب

 

آنچه امروزه در مصر می گذرد بزرگترین انقلاب مردمی در تاریخ کشورمان و تمامی دنیای عرب است .فداکاری شهدای ما انقلاب ما را قوام بخشیده  و موانع و دیوار های ترس را درهم شکسته است .ما تا زمانی که رهبران جنایتکار و سیستم جنایتکار نابود نشوند عقب نشینی نخواهیم کرد .

 

خروج مبارک ، نه آخرین بلکه اولین گام انقلاب است .

 

انتقال قدرت به  دیکتاتوری زیر نظر عمر سلیمان ، احمد شفیق و دیگر اطرافیان مبارک ادامه همین سیستم است .عمر سلیمان دوست اسرائیل و آمریکاست . بیشتر اوقاتش را بین واشنگتن و تل آویو گذرانده است و نوکری است که به منافع اربابانش وفادار است .احمد شفیق دوست بسیار نزدیک مبارک و همکار او در دستگاه حکومت خودکامه  و ستم و غارتی است که به مردم مصر تحمیل شده است . 

 

ثروت کشور به مردم تعلق دارد و باید به آنان بازگردانده شود .

 

در سی سال گذشته ، ای رژیم خودکامه بزرگترین دارایی های کشور را در اختیار عده قلیلی از رهبران تجاری و کمپانی های خارجی گذاشت .صد خانواده بیش از 90 در صد ثروت کشور را در اختیار دارند . آنها ثروت مردم مصر را از طریق سیاست خصوصی سازی  ، سوء استفاده از قدرت و اتحاد با سرمایه به انحصار خود در می آورند . آنها اکثریت مردم مصر را به انسانهایی فقیر ، بیکار و بی زمین تبدیل کرده اند .

کارخانجاتی که به قیمت های ناچیز فروخته شده یا اوراق شده اند دوباره باید به مردم باز گردانده شوند

ما خواهان ملی کردن کمپانی ها ،زمین ها و املاکی هستیم  که توسط این دسته به غارت رفته است .مادامی که منابع ما در دست این افراد باقی بماند ما قادر به خلاصی از این سیستم نیستیم . بردگی اقتصادی مظهر دیگری از این خودکامگی است .ما  بدون باز پس گیری ثروت  مردم از دست این راهزنان ، قادر به حل مشکل بیکاری و تنظیم یک حداقل حقوق کافی برای برآوردن مایحتاج یک زندگی آبرومند نخواهیم بود .

 

ما سگان زنجیری آمریکا و اسرائیل نخواهیم بود

 

این نظام به تنهایی روی پای خود بند نخواهد شد .مبارک خدمتکار و مشتری بوذ .اومستقیما برای منافع آمریکا و اسرائیل عمل می کرد . مصر همچون مستعمره آمریکا ، در محاصره مردم فلسطین شرکت کرد و کانال سوئز و حریم هوایی خود را بسان منطقه آزاد در اختیار ناوگان آمریکا و جت های جنگنده های آن کشور قرار داد تا مردم عراق را بکشند و نابود کنند و گاز طبیعی را به قیمت بسیار ارزان در حالی در اختیار اسرائیل قرار داد که مردم مصر از افزایش قیمت ها در رنج بودند . انقلاب می بایست استقلال  ، کرامت انسانی و رهبری در منطقه را به مردم مصر ارزانی کند .

 

این انقلاب یک انقلاب مردمی است

 

این انقلاب نخبگان  ، احزاب سیاسی یا گروه های مذهبی نیست . جوانان ، دانشجویان ، کارگران و فقرا صاحبان این انقلاب هستند .در روزهای اخیر تعداد زیادی از نخبگان ، احزاب و به اصطلاح سمبل ها تلاش برای قرار گرفتن روی امواج انقلاب را آغاز کرده و در نظر دارند امقلاب را از صاحبان بر حق و اصلی آن گروگان بگیرند  .تنها سمبل این انقلاب شهدای انقلاب ما و جوانانی  هستند که ثابت قدم در میدان مانده اند . ما به این نخبگان اجازه نخواهیم داد که کنترل انقلاب را در اختیار بگیرند و ادعا کنند که ما را نمایندگی می کنند .ما تصمیم گرفته ایم که خودمان را نمایندگی کنیم ، و شهدایی را نمایندگی کنیم که جانشان را از دست دادند ، خون این شهدا بهایی است که ما برای تغییر این سیستم پرداخته ایم .

 

ارتش مردم ، ارتشی است که از انقلاب حمایت می کند

 

همگان سوال می کنند : " ارتش با مردم است یا بر علیه مردم ؟"ارتش یک بلوک یکدست نیست . منافع سربازان و افسران جزء با منافع توده های مردم یکسان است . اما افسران عالی رتبه آدم های مبارک هستند .این افسران با دقت دست چین شده اند تا رژیم فاسد و ثروت و استبداد  او را حراست کنند .این ها بخش جدایی ناپذیری از سیستم هستند.

این ارتش دیگر ارتش مردم نیست . این ارتش ، ارتشی نیست که دشمن صهیونیستی را در اکتبر1973 شکست داد .این ارتش روابط بسیار نزدیک با آمریکا و اسرائیل دارد .وظیفه این ارتش حمایت از اسرائیل است و نه مردم .  ما برآنیم تا نظر سربازان را به انقلاب جلب کنیم .اما ما نباید فریب این شعار را بخوریم که " ارتش در کنار ماست " ارتش یا مستقیما تظاهرات را سرکوب خواهد کرد یا پلیس را برای این امر به حرکت وا خواهد داشت .

 

شوراهای انقلابی را با سرعت تشکیل دهیم

 

این انقلاب از انتظارات ما فراتر رفته است . هیچکس انتظار نداشت چنین انبوهی را در خیابان ها ببیند .هیچکس انتطار نداشت که مردم مصر در رویارویی با پلیس از خود چنین شجاعتی نشان دهند . هیچکس نمی تواند بگوید که ما دیکتاتور را به عقب نشینی وادار نکرده ایم .هیچکس نمی تواند بگوید تغییر در میدان تحریر رخ نداد .

آنچه ما اکنون به آن نیاز داریم فشار برای پیشبرد خواست های اجتماعی – اقتصادی به عنوان بخشی از خواست های ماست تا مردمی که در خانه نشسته اند بفهمند ما برای حقوق آن ها مبارزه می کنیم . ما احتیاج داریم تا خودمان را در کمیته های مردمی سازمان دهیم که شوراهای عالی تر را از طریق دمکراتیک و از پایین برگزیند .این شوراها یک شورای عالی تر را برخواهند گزید که نمایندگان  تمام جریانات مختلف را در خود خواهد داشت .ما باید شورای عالی را انتخاب کنیم که ما را نمایندگی کنند و ما به آنها اعتماد داشته باشیم . ما برای تشکیل شورای عالی در میدان تحریر  و تمامی شهر های مصر فراخوان می دهیم   .

 

فراخوان به کارگران مصری برای پیوستن به انقلاب

 

تظاهرات و اعتراضات نقش کلیدی در آغاز کردن و ادامه انقلاب ما داشته اند .اکنون ما به کارگران احتیاج داریم . آنها سرنوشت این رژیم را تعیین می کنند . نه تنها با شرکت در تظاهرات بلکه با سازمان دادن یک اعتصاب عمومی در صنایع حیاتی  و کمپانی های بزرگ . رژیم این توانایی را دارد تظاهرات و نشستن ها را برای روزها و هفته ها تحمل کند ، اما این رژیم اگر کارگران اعتصاب را به مثابه یک سلاح بکارگیرند بیش از چند ساعت دوام نخواهد آورد .

 اعتصاب  را در خطوط راه آهن ، حمل و نقل عمومی ، فرودگاه ها و کمپانی های بزرگ صنعتی آغاز کنید ! کارگران مصری به نمایندگی از طرف جوانان شورشی و به نمایندگی از خون بر زمین ریخته شهدای مان به سربازان انقلاب بپیوندید ، از نیروی تان استفاده کنید ، پیروزی از آن ما خواهد بود

افتخار به شهدا !

سرنگون باد سیستم !

تمام قدرت به مردم !

پیروزی از آن انقلاب !

تاریخ ترجمه :10 فوریه 2011

 

.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©