Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ برابر با  ۱۶ نوامبر ۲۰۱۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱  برابر با ۱۶ نوامبر ۲۰۱۲
کانون مدافعان حقوق کارگر -

کانون مدافعان حقوق کارگر

 

اعتراضات و اعتصابات کارگران در محکومیت سیاست های ریاضت اقتصادی

 

بیش از ۴۰ اتحادیه در ۲۳ کشور سرمایه داری به اعتصابات و اعتراضات سراسری اروپا پیوسته اند. این اعترضات از حمایت قاطع کارگران، زحمتشکان وحقوق بگیران برخوردار است. اتحادیه های کارگری یونان ، اسپانیا، ایتالیا و پرتقال این اعتصاب سراسری را سازمان داده اند.

در جریان این اعتراضات در اسپانیا ۶۰ نفر بازداشت شده و ۱۸ نفر از نیروهای امنیتی در برخورد با مردم مجروح شده اند. گزارشی از اعتراضات و زدوخوردها در سایر کشورها نیز وجود دارد.

کارگران وزحمتکشان از آن جهت دست به اعتصاب و اعتراض سراسری زده اند که دولت های سرمایه داری سیاست های ریاضت اقتصادی، حذف کمک های دولتی، خصوصی سازی ِآموزش و پرورش و بهداشت و قطع کلیه خدمات دولتی به مردم را سر لوحه کار خود قرار داده اند. این دولت ها تحت فشار نهادهای مالی همانند صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک مرکزی اروپا این سیاست ها را اجرا می کنند که فشار آن بر دوش کارگران، زحمتکشان و حقوق بگیران است وامتیازات آن برای سرمایه داران و صاحبان شر کت های بزرگ وانحصاری.

مبارزه گسترده و سراسری کارگران وزحمتکشان در سراسر جهان سیاست های اقتصادی نهادهای سرمایه داری را به چالش می کشد و نشان می دهد که این سیاست ها باید تغییر کند و نظام کنونی نمی تواند خواسته های مردم سراسر جهان را برآورده کند. این اعتراضات بار دیگر ثابت می کند که کارگران تنها با وحدت، اتحاد و گسترش تشکل های سراسری خود می توانند در برابر سیاست های مخرب اقتصادی ایستاده و تا رسیدن به خواسته های خود پایداری کنند.

کانون مدافعان حقوق کارگر

۲۶ آبان ۹۱

http://kanoonmodafean1.blogspot.de/2012/11/blog-post_16.html#more

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©