Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۷ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۱۵
هنوز فرصت هست تا از يک تراژدي يوناني ديگر جلوگيري کرد

هنوز فرصت هست تا از يک تراژدي يوناني ديگر جلوگيري کرد

 

 

نویسنده: استاتيس کوولاکيس

 مترجم: احسان پورخيري

 

 

 

درخواستي از تمام دوستان مردم يونان و همه‌ي آناني‌که تمام اين سال‌ها در کنار آنان ايستاده‌اند:

 

دوستان و رفقاي عزيز،

بي‌ترديد تا به حال فهميده‌ايد که به‌راستي امري بسيار جدي در حال رخ دادن است. پس از آزمون قدرت که طي چند ماه گذشته رخ داد و هيئت سه­گانه‌ي (ترویکا)[1]وام‌دهنده را در برابر دولت يونان –که انتخابات آن نمايانگر اميدي بزرگ براي همه‌ي نيروهايي بود که عليه رياضت و نئوليبراليسم مي‌جنگند – به صف کشيد، اينک طرف يوناني در حال وا دادن و تسليم شدن است. آخرين مجموعه‌ي پيشنهادي ارسال‌شده از آتن حاکي از پذيرش نکات اساسي مطالبات وام‌دهندگان است. اين چيزي نيست مگر طرحي نو براي رياضت ، يک تصفيه­ جديد 8 ميليارد يورويي، که بار عمده‌ي آن بر دوش کارمندان و کارگران و بازنشستگان خواهد بود. اين مجموعه­ از تصميمات، که از هر نظر با سمي که طي پنج سال گذشته بي‌وقفه به کشور تزريق شده قابل مقايسه است، تنها به رکود، بيکاري و فقر بيش‌تر دامن مي­زند. آن‌هم در کشوري‌که در اين پنج سال يک‌چهارم توليد ناخالص داخلي‌اش را از دست داده،  بيکاري بيش از يک‌چهارم از جمعيتِ فعالش را فلج کرده، و هم‌اکنون يک‌سوم از مردمش زير خط فقر زندگي مي‌کنند.

 

دوستان و رفقاي عزيز،

در آينده بايد ترازنامه‌اي سياسي تهيه کنيم از خط سيري که اين دولت را – که حامل اميدي مردمي بسي فراتر از مرزهاي اين کشور کوچک بود- به نقطه‌اي رسانده که اکنون خود را در آن مي‌يابيم. اما اينک وظيفه‌اي ديگر بر دوش ماست. اکنون زماني است که بايد بسيج شويم و فشار آوريم:

(1). نخست، و تا زماني‌که توافق امضا نشده است،  بر دولت يونان تا مبادا مرتکب  اشتباهي غيرقابل‌جبراني شود. تسليم دولت سيريزا براي نيروهاي پيشرو در اروپا و سرتاسر جهان پيامدهاي نامعلومي دارد – و ما بايد جديت اين پيام را منتقل کنيم.

(2). و برگروه پارلماني سيريزا تا نمايندگان آن به توافقي رأي ندهند که از هر نظر با ماموريتي که مردم يونان کم‌تر از شش ماه پيش بدان‌ها واگذار کردند، مغايرت دارد.

دوستان و رفقاي عزيز،

 

مي‌خواهم به شما بگويم که هزاران نفر از مبارزان سيريزا، در شرايطي بسيار دشوار،  در حال نبرد هستند و دست از مبارزه نخواهند کشيد تا اميد مردم و پيکارهاي تمام اين سال‌ها بر باد نرود. بدانيد: بسياري از نيروهاي اجتماعي مهم اجازه نخواهند داد تا به‌واسطه‌ي حمله‌ي تبليغاتي‌اي گمراه شوند که هدفش پنهان کردن واقعيت و فراهم‌سازي بستر براي تسليم و رسوايي است. تمام اين نيروها به حمايت بين‌المللي نياز فوري دارند. هنوز فرصت هست تا از بروز يک تراژدي يوناني ديگر جلوگيري کرد، فرجامي تلخ که مي‌تواند تراژدي‌اي باشد براي تمام نيروهايي که در اروپا و سرتاسر جهان مبارزه و مقاومت مي‌کنند. در کنار ما بمانيد! بياييد پيکار را ادامه دهيم!

 

ما تا آخرين نفس مي‌ايستيم.

23 ژوئن 2015 / لندن

 

پانويس:

(1). مقصود نمايندگان کذايي صندوق بين‌المللي پول، بانک مرکزي اروپا و کميسيون اروپاست. م.

منبع:
http://www.versobooks.com/blogs/2056-appeal-from-stathis-kouvelakis-there-is-still-time-to-avoid-a-fresh-greek-tragedy

ــــــــــــــــــــ

برگرفته از:« تز یازدهم»

http://www.thesis11.com/Note.aspx?Id=1296

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©