Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ برابر با  ۰۵ آوريل ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶  برابر با ۰۵ آوريل ۲۰۱۷
احضار و بازداشت فعالين كارگري را قويا ً محكوم مي كنيم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

در محکومیت احضار و بازداشت فعالان كارگري

 

حاکمان از ارتش کارگران به وحشت افتاده اند!

 

در روزهاي پاياني سال ۱۳۹۵ و روزهاي آغازين سال  ۱۳۹۶ شاهد بازداشت ها، احضارها ، محاكمات و صدور احكام سنگين زندان براي فعالان بخش هاي مختلف كارگران بوده ايم. در آخرين روزهاي اسفند،

محمد رضا آهنگر و سعيد يوزي دو تن از اعضاي '' انجمن کارگران ساختمانی کامیاران'' از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده اند.

صالح امانی ديگر فعال کارگری اهل كامياران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان مرکزی شهرسنندج انتقال یافته است.

 در روزهاي پاياني اسفند ماه دادگاه تجديد نظر دو فعال كارگري سرشناس، محمود صالحي و عثمان اسماعيلي، در سنندج و جلسه دوم دادگاه شاپور احساني راد و جعفر عظيم زاده، دو تن از اعضاي هيئت مديره '' اتحاديه آزاد كارگران ايران'' در شهرستان ساوه برگزار شد.

 صدور حكم شلاق، جريمه نقدي و زندان براي محمد حسن تشكري يكي از نمايندگان كارگران معدن سنگ آهن بافق و رئيس شوراي شهر و همچنين صدور حكم شلاق ( تبديل به جريمه نقدي ) و حبس تعليقي براي هفت نماينده ديگر كارگران معدن سنگ آهن بافق از اقدامات سركوبگرانه جمهوري اسلامي در برخورد با كارگران و فعالان كارگري در روزهاي پاياني سال ۱۳۹۵  بود.

در پنجم فروردین ۱۳۹۶، خالد حسینی از فعالان کارگری و عضو '' کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری'' به اداره اطلاعات نیروی انتظامی سنندج احضار و چند ساعت مورد بازجويي قرار گرفت.

اسماعيل عبدي دبير كانون صنفي معلمان تهران، بهنام ابراهيم زاده و مهدي فراحي شانديز دو تن از اعضاي '' کمیته پی گیری ایجاد تشکل های کارگری ايران'' در زندان بسر مي برند.

براي محمود بهشتي لنگرودي از فعالان كانون صنفي معلمان، با وجود صدور احكام زندان براي سومين بار پرونده تشكيل داده اند.

 شمشير داموكلس احضار به زندان رضا شهابي، ابراهيم مددي و داود رضوي از فعالين ''سنديكاي كارگران شركت واحد  اتوبوسرانی تهران و حومه '' نيز بالاي سر آنها قرار گرفته است.

 

بگیر و ببندهای امنیتی و فشار بر فعالان کارگری در حالی صورت می گیرد که رژيم جمهوري اسلامي در آستانه انتخاباتِ پیش رو، رياكارانه سنگ کارگران و بیکاران را به سینه زده و حتی سال جدید را هم  مزورانه با شعار" تولید و اشتغال " زائی مزین کرده است. این احضارها و بازداشت ها، جدای از اینکه حنای شعارهای فریبکارانه آنها را بیرنگ می کند، نشانه ای از ترس آن ها از گسترش حرکت های مزد و حقوق بگیران، و غیرقابل کنترل شدن اوضاع نیز هست. جمهوري اسلامي، کارگران را به عنوان توده ای بی شکل براي گوشت دم توپ يا پاي صندوق هاي راي می خواهد و از این ترس دارد که کارگران از خط قرمزهای آنها عبور کنند. بی جهت نیست از سویی برای جلب آرا، سنگ اشتغال را به سینه می زنند و از سوی دیگر پیگیرترین کارگران را به بازداشتگاه ها روانه می کنند.

 

با وجود اين فشار فزاينده به فعالان صنفي و با وجود اينكه رژيم جمهوري اسلامي همواره حركت هاي صنفي كارگران، معلمان، پرستاران و در مجموع همه مزد و حقوق بگيران را امنيتي می داند و با آنها برخورد جنائي و قضائي كرده می کند؛ سال ۹۵، سال اعتراضات گسترده بخش هاي مختلف كارگران براي داشتن منزلت و معيشت شايسته بود. گردهم آئی سراسری معلمان در نوزدهم  اسفندماه؛ حركت درخشان بازنشستگان لشگري و كشوري و فرهنگي در در دهم و بیست و دوم اسفند ماه و دیگر گردهم آئی هایشان در سراسر سال، اعتراضات كارگران هپكو اراك ، پلي اكريل اصفهان، روغن نباتي زنجان، كشت و صنعت مهاباد، نيشكر هفت تپه و ... تنها نمونه هائی از اين تجمعات و اعتراضات است.

 

اعتراضات يك پارچه و متحدانه كارگران، معلمان، پرستاران و بازنشستگان، باور ارتش کارگران به نيرو  و قدرت اجتماعي خود  را افزایش می دهد ؛ آگاهي شان به ضرورت ايجاد تشكل هاي سراسري مستقل با بهره گيري از شبكه هاي اجتماعي براي اطلاع رساني و سازمانيابي را بیش از پیش گسترش می دهد؛ اين خود باوري و اقدام جمعي و سراسري، كيفيت مبارزات مزد و حقوق بگيران را ارتقاء مي دهد و به راهپیمائی شکوهمند آنها برای ایجاد تشکل های صنفی سراسری سرعت می بخشد. از اين رو می توان امیدوار بود که  با وجود سركوب ها و تشديد فشارهاي امنيتي، شاهد گسترش روزافزون حركت ها و كنش هاي ميداني در سال جاري باشیم. همه قرائن و شواهد، از رويارويي هاي بزرگ و تعيين كننده براي تغيير وضعيت زندگي اكثريت عظيم كارگران و زحمتكشان خبر می دهد.

 

سازمان ما ضمن محكوم كردن بازداشت فعالان صنفي كارگري و صدوراحكام امنيتي براي فعاليت هاي صنفي، خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط همه کنشگران كارگري و همه زندانيان سياسي و عقيدتي است. ما از همه احزاب، سازمان ها و تشكل هاي انقلابي و مترقي و نيروهاي آزاديخواه و عدالت طلب تقاضا داریم برای دفاع از حق انسانی و شهروندی زندانیان سیاسی و عقیدتی، از تمامی امکانات اعتراضی خود بهره جویند و اجازه ندهند تا سرکوبگران جمهوری اسلامی، فعالان کارگری و کنشگران مدنی را در اسارت گاه های خود به بند بکشند و مانع حضور فعالشان در مبارزات برحق شان گردند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی؛ زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ برابر با ۰۵ آوريل ۲۰۱۷

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©